hei!
teen tutkielmaa Pietarin matkailusta ja haluaisin saada mielipiteitä siitä kannattaako sinne matkustaa, jos niin miksi? tai miksi ei? ja ihan yleistä mielipidettä venäjästä ja venäläisistä.
olisin tosi kiitollinen kaikista kommenteista ja mielipiteistä. ja jos vastaat, kertoisitko oletko mies vai nainen ja minkä ikäinen!
kiitos!
Mielipidettä Pietarista!
33
5793
Vastaukset
- matti 40 v.
Terve Emma ! Tottakai pietariin kannattaa matkustaa, kesällä paljon parempi kylläkin. Talvella siellä on kylmä ja lunta niinku täälläkin. Historiaa ja museoita kaupunki on täynnä satoja museoita esim. teatterit niitäki taitaa olla satoja tietysti pitää nähdä ainakin kerran elämässä (marinskii teater) Turvallisuus tilanne on parantunut paljon kymmenen vuoden takaisesta tilanteesta tai voi olla että minä henk.kohtasesti olen oppinut puhumaan venäjää sinä aikana, jos ei osaa puhua venäjää voi tilanne olla toinen ja kannattaa kyllä opetella vähän edes maan kieltä tämähän pätee joka paikkaan. Ravintolat ja yöelämä pietarissa taitaa olla kohta parempi kuin meillä täällä suomessa, on karaoke paikkoja,pubeja moneen makuun,yökerhoja,töihin kutsutut ranskalaiset kokit hienoimmissa ja kalleimissa ravintoloissa. Hotelleja on kaupungissa moneen makuun. Liikenne on kaupungissa tällä hetkellä aika hässäkkää keskustassa ainakin jos ei tiedä kaupunkia en suosittele kuskin paikalle menemistä. Kävin venäjällä eka kerran silloin kun tsernobyl onnettomuus vuonna 1986 oli siellä n. 20 vuoden kokemus siis venäjästä. Kirjottelua ja puhumista pietarista voisin jatkaa monta tuntia seuraan keskustelua pietarista.
- sinua
pedfiilia.
laulittan karaokki ja nisasatta mine 15 vuoda
- koululainen
haluuaisin makustaa pietariiin.
usllaanko tehdä niih.
minä olen miesi tais siis laspii.
nuorhi jos tutkisit noita vanhoja viestijä, ymmärrän kyllä että pullamössösukupolven pitää saada kaikki valmiina mut kait toi copy pasten vielä luonnistuu...
- haluisin.............
just, Pietari on kuulemma tosi jees paikka! Olis kiva käydä tsekkaamassa! Mutta mitkä ovat kiinnostavia paikkoja siellä? Mitkä paikat minua kiinnostaa? Missä siellä voi majoittua? Onko minulla varaa maksaa enempää kuin 50 eur/yö, vai sittenkin olisko hostellityyppinen autenttisempi judanssi? Paljonko maksaa autovakuutus Venäjälle, siis e...kun kuulemma ilman sitä sinne ei pääse - suomen tulli tarkistaa kaikki paperit? Aion ostaa myös auton kulkemista varten, koska mielestäni se on ehkä paras vaihtoehto liikkua Pietarissa. Tai itse asiassa, mäen oo ihan varma, että pääsenkö lähtemään, koska kukaan ei ole kertonut miten OIKEASTI menetellä tullissa. Ja rekisteröitymisestäkään ei saa mistään KUNNOLLISTA tietoa.
Mut siis olisko tää hyvä? Tai voisko joku ottaa mut mukaan, menisin varmaan ihan lapsesta=pienemmät kulut. haluisin............. kirjoitti:
just, Pietari on kuulemma tosi jees paikka! Olis kiva käydä tsekkaamassa! Mutta mitkä ovat kiinnostavia paikkoja siellä? Mitkä paikat minua kiinnostaa? Missä siellä voi majoittua? Onko minulla varaa maksaa enempää kuin 50 eur/yö, vai sittenkin olisko hostellityyppinen autenttisempi judanssi? Paljonko maksaa autovakuutus Venäjälle, siis e...kun kuulemma ilman sitä sinne ei pääse - suomen tulli tarkistaa kaikki paperit? Aion ostaa myös auton kulkemista varten, koska mielestäni se on ehkä paras vaihtoehto liikkua Pietarissa. Tai itse asiassa, mäen oo ihan varma, että pääsenkö lähtemään, koska kukaan ei ole kertonut miten OIKEASTI menetellä tullissa. Ja rekisteröitymisestäkään ei saa mistään KUNNOLLISTA tietoa.
Mut siis olisko tää hyvä? Tai voisko joku ottaa mut mukaan, menisin varmaan ihan lapsesta=pienemmät kulut.on kivoja, kun ne vie pitzeriiaan ja ostaa niillekkin jättipitzan, niin saa itse vetää napaansa 1 3/4 pitzaa. Kliffaa.
- huhhuhh
.... olet parhaimmillasi kuvastasi päätellen itse päässyt nauttimaan ihan huolella.
huhhuhh kirjoitti:
.... olet parhaimmillasi kuvastasi päätellen itse päässyt nauttimaan ihan huolella.
kotiruokinnalla osuutta asiaan...
- huhhuhh
marko135kg kirjoitti:
kotiruokinnalla osuutta asiaan...
.....
- kuvaajaaaaaaaaaaaaaa
Pietarin historia on korvaamaton, myös suomalaisille, kun monet kuuluisat suomalaiset ovat sieltä oppinsa hakeneet...
Palatsit, kirkot, kaanaalit, Nevajoen rantanäkymät, lukemattomat puistot jne. ovat todella kauniita kesällä, varsinkin jos on sininen taivas :)
Kuitenkin Pietari nyky-Venäjässä on hieman negatiivinen juttu minun mielestä. Ryöstelyä on, mutta ei ehkä niin paljoa kuin heti tulee mieleen. Taasen poliisi on se, jota kannattaa peletä... Jatkuvaa sakotusta, joka kadun kulmassa... milloin mistäkin... ja turistit on myös kohteita...
Ja tietenkin prostituutio elää siellä ihan omaa elämäänsä --- mainoksia löytyy kaupunki kartoista jne... Lyhyesti sanottuna Venäjä on hieman alennus tilassa nykyään, mutta Pietari on turvallisin/mielyttävin matkustaa kaupunki nykyään... Se on Putinin kotikaupunki ja poikkeusellisti suoraan Venäjän Federaation alaisuudessa, joten siitä pidetään erityishuolta...- kuvaajaaaa
Niin ja pietarilaiset itse ovat ihan mukavaa sakkia josssain mielessä. Ja heillä on hyvä kuva suomalaisista... Joskus jos tietää että on suomalainen, vaikka puhuen hieman venäjää, niin saattaa saada parempaa palvelua..
- Orlov
Tsaarin aikaan Pietari oli Suomen toiseksi suurin kaupunki, varsinkin Gorkovskayan alueella oli paljon suomalaisia.
Suomalaiset olivat tunnettuja laivureina, nuohoojina sekä huorina. Tosin joukkoon mahtui käsityöläisiä joista paljon puhutaan kultaseppiä,korukotelontekijöitä jne.Sotilaina ja virkamiehinä myöskin oli hyvä menestys kansalaisillamme.
Eräs sota-ammattilaine seikkaili väärin hameenhelmojen perässä ja joutui tappelemaankin asian tiimoilta.Lopputulos joutui rangaistusretkelle Kiinaan kartan tekoon. - huhhuhh
Orlov kirjoitti:
Tsaarin aikaan Pietari oli Suomen toiseksi suurin kaupunki, varsinkin Gorkovskayan alueella oli paljon suomalaisia.
Suomalaiset olivat tunnettuja laivureina, nuohoojina sekä huorina. Tosin joukkoon mahtui käsityöläisiä joista paljon puhutaan kultaseppiä,korukotelontekijöitä jne.Sotilaina ja virkamiehinä myöskin oli hyvä menestys kansalaisillamme.
Eräs sota-ammattilaine seikkaili väärin hameenhelmojen perässä ja joutui tappelemaankin asian tiimoilta.Lopputulos joutui rangaistusretkelle Kiinaan kartan tekoon...
Pietari on persereikä Suomen kupeessa.
On aina ollut. huhhuhh kirjoitti:
..
On aina ollut.no nyt mä ymmärrän miksi sä täällä roikut...
- huhhuhh
marko135kg kirjoitti:
no nyt mä ymmärrän miksi sä täällä roikut...
... en ole koskaan ymmärtänyt, miksi naiset tekevät lävistyksiä, mutta välttävät kakkoseen panemista.
- JSS
huhhuhh kirjoitti:
..
On aina ollut.Pietarin olemassaolo on uhka Suomelle ja aluepalautukselle: suuri, tärkeä kaupunkin aivan rajalla, joka oli yksi NL:n hyökkäyksen syistä.
Harmi, ettei sitä saatu tuhottua ms II:ssa. JSS kirjoitti:
Pietarin olemassaolo on uhka Suomelle ja aluepalautukselle: suuri, tärkeä kaupunkin aivan rajalla, joka oli yksi NL:n hyökkäyksen syistä.
Harmi, ettei sitä saatu tuhottua ms II:ssa.revanssi, sähän oot jo sen ikäinen, et pääse armeiijaan leikkii pyssyleikkejä.
huhhuhh kirjoitti:
... en ole koskaan ymmärtänyt, miksi naiset tekevät lävistyksiä, mutta välttävät kakkoseen panemista.
on visiin niin käsittämättömän iso, et hetättää pelon sekaista kunnioiotusta, ihan niinkuin nämä sinun juttusikin
- huhhuhh
marko135kg kirjoitti:
on visiin niin käsittämättömän iso, et hetättää pelon sekaista kunnioiotusta, ihan niinkuin nämä sinun juttusikin
... kuin sinun juttusi. Olen rinnallasi pelkkä harrastelija.
- huhhuhh
marko135kg kirjoitti:
revanssi, sähän oot jo sen ikäinen, et pääse armeiijaan leikkii pyssyleikkejä.
.. Venäjälle vain nuoleskelemaan herrakansaa. Muuhun revanssiin sinusta ei ole.
- tutkimusmatkailija
Jos teet moista tutkielmaa, eikö kannattaisi itse matkustaa, ja tehdä sitten johtopäätökset.
- Emma
kiitos vinkistä mutta työn tarkoituksena on kerätä muiden mielipiteitä, ei omiani.
- Mies 31 v.
Kyllä Pietariin kannattaa mennä, kun se on niin lähelläkin Suomea. Mutta kyllä Pietariin ja Venäjälle menossa on paljon ongelmia. Viisumi pitää hommata, joten ex-tempore matkat ei onnistu. Ja kieltä pitää osata edes vähän, jotta pystyy lukemaan kylttejä. Ja englannilla ei aina välttämättä pärjää. Mutta turvattomuus on liioiteltu juttu, kaduilla voi kävellä yksin vaikka keskellä yötä. Tottakai kannattaa varoa, mutta samaa pätee jokaiseen suurkaupunkiin. Klubeja ja diskoja Pietarissa on nykyään todella paljon. Elektronisen musiikin ystäville kaupunki tarjoaa jo samanlaisia elämyksiä kuin Amsterdam ja Berliini. Ihmisten pukeutuminen on hauska sekoitus itää ja länttä. Ostoskaupunkina jo aika kallis, mutta toreilta saa edullisesti. Suomalaisia turisteja jo aika paljon, selvästi suurin ryhmä. Ja luojan kiitos sieltä vielä puuttuvat örveltävät ja ylimieliset brittiurpot, jotka ovat jo pilanneet Prhahan ja Baltian kaupungit. Eli toivottavasti se viisumipakko säilyy;-)
- huhhuhh
... pelkkää kuplaa koko kivikasa.
- olga74
huhhuhh kirjoitti:
Kylläpä sinä taas yöllä jaksoit meuhkata ;=)
Kyllä Pietariin kannattaa matkustaa! Kerrohan huhheli joskus silti omista kokemuksista Venäjällä. Jos siellä kerran joudut tai olet matkustanut. Voidaan sitten pikkusen paremmin kommentoida jottain sun juttuja jos niis olis vähänki faktoja, että oot kyseisessä kaupungissa käynyt. Teeppä vaikka pikkanen matkakertomus ?? Vaikka sitten niistä kaikista kärsimyksistäsi nii katotaan ymmärettäänkö sinnuu sitten edes jollain tapaa? - Parasoonakki
huhhuhh kirjoitti:
Ilman kuplaahan ne murikat ei siinä vetelässä suossa pysyisi pinnalla.
- huhhuhh
Parasoonakki kirjoitti:
Ilman kuplaahan ne murikat ei siinä vetelässä suossa pysyisi pinnalla.
... positiivinen, pitäisi Venäjällä olla jotain positiivista annettavaa maailmalle.
Mutta kun ei ole. - Jussi
Olin klubbaamassa viikonlopun ja hyviä mestoja löytyi. Niissä ei ollut mitään naurettavaa. Hyvännäköisiä ihmisiä hyvännäköisten paikoissa ihan kuten Suomessakin. Pääsymaksu hieman suurempi kuin Suomessa(n.9Euroa)mutta minun nautintoaineeni olut puolestaan halvempaa.
Kävin Metrossa(kolmikerroksinen disko), Gribojedovissa(pienehkö mutta hyvä elektropaikka) sekä datsassa(täysi pieni musajuottola)
Missään vaiheessa ei olo tuntunut uhatulta kaupungilla vaikka yksin kuljin. Ja jos takin taskusta löytyy kättä pidempää, ei se ole esteenä sisäänpääsylle, poket ymmärtävät.
- katjakulta
Kyllä kannattaa käydä Pietarissa. Nyt täällä on melko turvallista. Paljon mahdollisuuksia, jotta viettää aikaa mukavasti. Riippuu siitä, mitä haluatte tehdä täällä. Minä asun Pietarissa, puhun suomea, voitte kysyä minusta, mitä kiinnostaa.
Hei Katjakulta,
Otan vierailukutsun vastaan. Olen käynyt joitakin kertoja Pietarissa. Kaupunki ja sen asukkaat ovat valloittaneet sydämeni. Monta kertaa tämänkin talven aikana olen muistellut käyntejäni siellä. Minulla ei ole muuta kuin positiivista sanottavaa Pietarista. Toivon pääseväni käymään taas siellä huhti-toukokuun tienoilla.; ))
- käynyt..
Eremitaasi ja Pietarhovi upeita paikkoja, vaikka kauaahan niissä ei kerennyt olla. Jos joskus uudestaan...
Lisäksi hienoja rakennuksia ja puistoja ja kaikenlaisia upeita yksityiskohtia.. Jos tänä kesänä uudestaan. Viime reissusta kun jo 6 vuotta. - Mies.
Kyllä vanha kunnon Leningrad on aina käymisen arvoinen paikka!
heii!
suosittelen matkusta Pietariin :) aivan kaunis kaunpunki :) itse olen syntynyt Pietarissa :) olen nainen ja olen 16v.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164