Onko kuka lukenut tätä dragonlancen Kuolemanportti-sarjaa? mitä piditte siitä ja mahdollisesti muusta dragonlancesta?
Minusta ainakin Kuolemanportti oli huipputarina, hekilöt, maailma(t) ja juoni oli hyvä. Ensimmäistä fantasiaa mitä olen lukenut ja olen sitä mieltä että on todella hyvää. Yleensäkin Hickmanin ja Weissin kirjat on huippuja, Hengen Miekan luin ja jatkoin siitä aikajärjestyksessä, seuraava ois Kesätuulen Lohikäärmeet(suunnilleen tämmönen nimi).
kuolemanportti
9
1134
Vastaukset
- The Rat
Kesätulen lohikäärmeet?
Eikös se sarja ala noista kevätaamun lohhareista, tai mikä se nyt olikaan... Kesätuli oli kai neljäs tai viides?
Itse en kovin pitkälle arvosta. Ne kirjat jotka on kirjoitettu pelien perusteella (alkupää) ovat kohtalaisia, joskin Weissin hahmo ärsyttää hieman liikaa... No jaa, on sitä huonompaakin luettu. :) - Nynaeve
Kuolemanportti-sarja ei liity Dragonlancen maailmaan millään tavalla vaikka onkin Weiss&Hickman-kaksikon kirjoittama. Kuolemanportti oli melkein luettava, mutta loppu oli aika tavalla pettymys.
Dragonlancekirjojen yksi suositeltu lukemisjärjestys löytyy täältä: http://www.risingshadow.net/phpBB2/cms_view_article.php?aid=6
Sen mukaan Kesätulen lohikäärmeet kuuluvat johonkin Kronikoiden ja Legendojen jälkeen.
Minä en ole koskaan oikein tykännyt DL-kirjoista, olen Legendat ja Kronikat lukenut kymmenisen vuotta sitten, Hengen miekankin joskus, yritin kestää Viidettä aikaakin ja luin jotain noista kadonneista historioista, joten yrityksen puutetta ei ole, en vain tykkää. Ja inhoan Raistlinia. :)- Ember
Dragonlance on just paras, mutta oikeessa oot siinä että kuolemanportti -sarjalla ei oo mitään tekemistä Dragonlancen kanssa. Kirjailija vaan on sama (tai siis kirjailijat). Ite tykkäsin kovasti kuolemanportista. Oliko muuten kuolemanportissaki hullu velho nimeltään Fizban? Vai muistanko väärin....
- Lady_Nocturna
Ember kirjoitti:
Dragonlance on just paras, mutta oikeessa oot siinä että kuolemanportti -sarjalla ei oo mitään tekemistä Dragonlancen kanssa. Kirjailija vaan on sama (tai siis kirjailijat). Ite tykkäsin kovasti kuolemanportista. Oliko muuten kuolemanportissaki hullu velho nimeltään Fizban? Vai muistanko väärin....
Omasta mielestäni Kuolemanportit on Weissin ja Hickmanin parhain tuotos niistä jotka tähän asti olen lukenut.
Kuolermanporttejen maailmat ovat varsin mielenkiintoisesti kyhättyjä, surrealistisia paikkoja kaikkine yksityiskohtineen. Paikoin hieman sci-fi´mäisiäkin vivahteita havaittavissa.
Mutta päähenkilö, Haplo, on kuitenkin se joka on hahmona ehkä kaikista parhaiten onnistunut. Persoonat joissa hyvä ja paha taistelee keskenään on aina mielenkiintoisia, ja juuri tällaisia hahmoja on hauska seurata, sillä ne ei koskaan ole täysin tasapainoisia eikä ennalta-arvattavia. =)
Oli Fizban Kuolemanprteissakin häärimässä. Meni kyllä vähän ohi senkin tarkoitus. Kenties jotain kevennystä oltiin yritetty saada aikaan tuon hullun velhon mukaan kyhäämisellä.
Drangonlance-sarjan ensimmäinen on Syyshämärän lohikäärmeet, siitä mennään sitten vuodenajoittain eteenpäin. Kaksosten kronikat kannattaa lukea jatkoksi. Nuo kuusi kirjaa ovat mielstäni parasta Weisia, samoin Kuolemanportti-sarja.
- animagus
Olen lukenut sarjan. Pidin siitä ihan kohtalaisesti, keskivaiheilla olin suorastaan koukussa. Juttu latistuu loppua kohti, mutta ei kuitenkaan niin pahasti, ettenkö uskaltaisi suositella kirjasarjaa kaikille. Haplosta pidin todella paljon, hän on nykyään yksi kirjallisista suosikkihahmoistani!
Dragonlanceja en ole juurikaan lukenut. Hengen miekan luin joskus ja se oli ihan ok. Jatkoa ei ole tullut luettua eikä taida tullakaan kun en jaksa ryhtyä kahlaamaan Dragonlanceja läpi... Jaksaisin, jos ennakkokäsitys olisi että se kannattaa, mutta kun ei ole.- meikämie
Sekä kuolemanportista että DL:stä.
Ehkä nuo vuodenaikojen lohikäärmeet pitää lukea suht nuorena, mutta minusta ne olivat oikeasti ajoittain valtavan hauskoja ja muutenkin mielenkiintoista luettavaa. JA ovat yhä.
Väittäisin, että Dl todellakin on yhden lajityypin mestariteos, enkä oikein ymmärrä, miksi sitä mollataan.
Ainakin tuhat kertaa parempia ne olivat kuin rahastusmielessä kyhätty Hengen miekka tai Soturiveljet. - animagus
meikämie kirjoitti:
Ehkä nuo vuodenaikojen lohikäärmeet pitää lukea suht nuorena, mutta minusta ne olivat oikeasti ajoittain valtavan hauskoja ja muutenkin mielenkiintoista luettavaa. JA ovat yhä.
Väittäisin, että Dl todellakin on yhden lajityypin mestariteos, enkä oikein ymmärrä, miksi sitä mollataan.
Ainakin tuhat kertaa parempia ne olivat kuin rahastusmielessä kyhätty Hengen miekka tai Soturiveljet.Pitää varmaan sitten tutustua! Ja Raistlin vaikutti mielenkiintoiselta henkilöltä.
- Serafiina Pekkala
meikämie kirjoitti:
Ainakin tuhat kertaa parempia ne olivat kuin rahastusmielessä kyhätty Hengen miekka tai Soturiveljet.Luin Dragonlancet suht nuorena, olisko ollut rapiat nelikymppisenä, ja pidin niistä valtavasti. Sen jälkeen ahmin suunnilleen kaiken ilmestyvän fantasian, jopa kammottavan hengettömät Rabet, mutta nyt on tahti enää pari fantasiakirjaa kuuta kohti (ei täysikuu).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496435Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6562737Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831229- 841175
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.901160Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611103- 891090
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2801084- 71985
- 229870