mut pakotetaan

kokouksiin

oon 14 v enkä jaksais käydä kokouksissa kun ei jaksa kiinostaa. Ehkä myöhemmin kun oon vanhempi. Faijja kuiteski pakottaa ja kokouksiin lähtö on itsestäänselvyys piste

7

945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opastaja

Olet ikäsi puolesta ns. vajaavaltainen, eli vanhempasi päättävät tekemisistäsi vielä hetken aikaa. Täytettyäsi 16 vuotta vastaat itse toimistasi ja viimeistään täysi-ikäisenä sinä teet juuri kuten itse parhaaksesi koet.

Kulje siis kokouksissa ja tarkkaile siellä sitä, millaisia valheita ihmisille totuuksina opetetaan ja mieti samalla, miksi jotkut ihmiset ovat valmiita ottamaan ne vielä kritiikittä omakseen.
      Sinua ei voida pakottaa osallistumaan mihinkään seurakuntatoimintaan, mihin et itse halua. Pidä tästä oikeudestasi jo kiinni. Jos mahdollista, kyseenalaista vanhemmillesi se syy, miksi joudut väkisin kulkemaan kokouksissa tai uskomaan joihinkin opetuksiin, jotka sinusta ovat (koulussa annettu opetus) vääriä.

Pakon edessä; ota ulkopuolisen tarkkailijan rooli ja koita kestää tämä lyhyt lapsuutesi aika uskovaisen perheen jäsenenä. Vaikka haluat hylätä uskonnon, älä kuitenkaan koskaan hylkää perhettäsi!

Muista kuitenkin se, että älä missään tapauksessa suostu kastelle, sillä se pahentaa asemaasi!

• Oooppps

Tässähän on nyt kyse se sellainen sokea opas. Ei epäilystäkään.

• Sami S

Teepä ilmotus jonnekin jos pakotus jatkuu.
      Olen tavallinen kristitty, en kuulu kirkkoon koska ne rikkoo Raamattua vastaan. Raamatussa on Pyhä Henki kirjoitettu isolla kirjaimella, kyseessä on siis Persoona, osa kolmiyhteistä Jumalaa. Jehovantodistajat tietääkseni kieltävät Pyhän Hengen.

Jeesus lähetti Hänet puolustajaksi ihmisille Taivaaseen astumisensa jälkeen. Rukoilen sinulle Pyhän Hengen vuodatusta ja nouse vastustaan orjajärjestöäsi. Älä välitä uhkailuista. Rukoile vain Jeesusta koska hän on nähnyt tuskasi ja joka elämäsi päivän.
      sami s

• Näinhän se meikäläiselläkin juuri sinun iässäsi ja myöhemminkin meni. Vaihtoehtoja ei juuri ollut kun elää toisen käskyvallan alaisuudessa. Kokouksiin meno tuntui niin maan perusteellisen turhalta hommalta kun ei omannut ylipäätänsä uskonnollisuutta juurikaan ja sen lisäksi pitäisi vielä käydä jossain tekopyhyyttä yli äyräiden pursuavilla kokoontumisilla.

Kuten edellä todettua niin suurin virheesi (jonka itsekin tein) olisi nyt sitten mennä sille kasteelle. Kun tiedät, ettei sinusta kenttämieheksi tai puheiden pitäjäksi ole niin miksi ihmeessä menisit kasteelle? Se luo ainoastaan sen mahdollisuuden, että olet tulevaisuudessa entistä pahemmissa ongelmissa. Nimittäin jos joskus päätät jättää järjestön niin usein siinä sitten jätät perheesikin. Joka tapauksessa seurakunnasta hankitut ystävät todennäköisesti jättävät siihen paikkaan, joten uskalla sanoa ei kasteelle.

Ja jaksa vielä muutama vuosi. Ota hetkestä irti sen minkä voi...

• normaali

Minua äitini raahasi kokouksissa mukana,mutta onneksi isäni pisti stopin sille hommalle.
      Luultavasti sitä muuten olis vieläkin niissä porukoissa muuten.........

• Nimetön

Olet kai pannut merkille, että JT lapset päättävät uskostaan aikuis- tai aikuistumisiässä.
      Se mainittu puheissa ja kirjallisuudessa todistuksena, että lapsikastetta ja lapsipakotetta JT järjestöön ei ole.Alaikäisenä sitä mennään kuitenkin vanhempien messissä. Nuoruus on opiskeluaikaa, ota se sellaisena. Oman elämän rakentaminen on alkanut jo syntyessäsi.Pidä tämä hetki yhtenä vaiheena kohti aikuistumista ja kaikkia seuraavia vuosia.
      Mitkä onkaan ratkaisusi, niin pidä hyvät välit vanhempiisi ja sisaruksiisi.Monet ihmis suhteet viilenevät tai menevät kokonaan poikki, mutta perhesuhteet pidä kunnossa.
      Jos vanhempasi eivät ymmärräsinua anna ajan kulua vuosi/pari lisää,niin kyllä se sieltä aukeaa.Tietenkin voit jos teillä on hyvä keskustelu yhteys, niin terittaa heidän mieleensä
      että Jehovan Todistaja järjestön mukaan sinulla vapaus valita muurrosikäisenä kantasi. Mitä se murrosikä nyt sitä on vuosissa, mutta monet todistaja nuoret jo käyvät kasteella ikäisenäsi.
      Vamhempasi jos kiistävät tämän asian katsokaa yhdessä JT tuki sivulta VEIKKO LEINONEN videolausunto tästä asiasta.
      Olet nuori kaveri, nauti tästä elämänhetkestä. Asetat selkeitä elämänpäämääriä ja pidä ihmis suhteet kunnossa.
      Kun teet hommat tyylikkäästi ja kaikkia osapuolia kunnioittavasti, niin uskon, että sinun päätöksiä myös kunnioitetaan.
      Vanhempasi aivan luonnostaan haluavat sinun seuraavan heidän jälkiäään uskossa, mutta väittäisin, että vielä enemmän he toivovat sinun pärjäävän elämässä tasapainoisena yksilönä.
      Nyt kun hoidat koulut ja kotihomat hyvin. niin se antaa vanhemmillesi kuvan,etä alat pikkuhiljaa ottamaan oikeaa vastuuta omasta elämästäsi.
      Muista,että olet vielä nuori. Etene vähitellen.
      Muista isäsi ja äitisi eivät ole vihollisia!
      HE RAKASTAVAT SINUA.

• örkki

ota polisiin yhteyttä ehdottomasti tai itä mafiaan anna toimeksi anto niin pojat hoitaa homman

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      132
      3587
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2366
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1909
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1711
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1483
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1438
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe