Onko kokemuksia tai tietoa millainen tilanne on sellaisilla jt:lla joiden perheenjäsen on eronnut yhteisöstä? Meneekö maine, pidetäänkö silmällä, poistuvatko palvelusedut? Tukeeko veljesseura tämän tragedian kohdannutta, sillä onhan se menetys tosijt:lle, kun omainen ei enää olekaan mukana.
eronneiden omaiset
19
1181
Vastaukset
- sööpäri
Yksi erotettu lapsi ei tee välttämättä pahaa, mutta jos kaikki alkavat jäädä pois niin menee edut isukilta.
Sanotaanhan että, huonekunnan ohjaaminen menee kaiken muun edelle.
Lasten eroaminen/erotteminen vaikuttaa muutenkin vanhempien uskoon. Karttamissääntö tekee sen, että kun lapset jää pois niin vanhemmat menee helposti mukana.
T:Kokemusta on- vapaa jt. opeista, mutta pe...
Mutta eihän raamattu olekaan jt:lle kaikki kaikessa,
vaan sitä selitellään omintakeiseti. Harhaopin tunnistaa aina pakosta ja painostuksesta. Myös tekoihin perustuva pelastus on kirouksen alaista. Gal. 1:6 - 12 ja EF. 2:1-10 huom. jae 8 ja 9.
Ai, niin raamattuahan ei saa lukea ominpäin jt:t, jos se ei herätä tajauamaan mitään, niin ei mikään!
Tulin uskoon oikeasti, vaikka jt:kin pyöri ympärillä. Jeesus tuli sydämmeeni ja muutti sydämmeni vapauduin syntitottumuksistani ja
Jumalan rauha ja ilo tuli elämäänni. Omatuntoni ei enää syynänyt koska aloin uskoa Jeesukseen.
Jehovantodistajat pelkäävät ja karttavat minua, koska minulla on oikea usko ja terve oppi. Sääli, että olette joutuneet harhaopin pyörteisiin, joku viettelijä sai siitä "pisteitä" näin ei raamattu opeta. Oikea usko on erillaista, suosittelen 21 vuoden kokemksella; rukoile koko sydämmestäsi, että Jeesus Kristus tulisi ja vapauttaisi sinut
kaikesta synnistä ja vääristä opista, pelastaisi sinut Jumalan lapseksi. Elämä on liian lyhyt haaskattavaksi harha-oppien kanssa ja omissa ihmisten säännöissä. Säälin teitä! - puhu totta
vapaa jt. opeista, mutta pe... kirjoitti:
vaan sitä selitellään omintakeiseti. Harhaopin tunnistaa aina pakosta ja painostuksesta. Myös tekoihin perustuva pelastus on kirouksen alaista. Gal. 1:6 - 12 ja EF. 2:1-10 huom. jae 8 ja 9.
Ai, niin raamattuahan ei saa lukea ominpäin jt:t, jos se ei herätä tajauamaan mitään, niin ei mikään!
Tulin uskoon oikeasti, vaikka jt:kin pyöri ympärillä. Jeesus tuli sydämmeeni ja muutti sydämmeni vapauduin syntitottumuksistani ja
Jumalan rauha ja ilo tuli elämäänni. Omatuntoni ei enää syynänyt koska aloin uskoa Jeesukseen.
Jehovantodistajat pelkäävät ja karttavat minua, koska minulla on oikea usko ja terve oppi. Sääli, että olette joutuneet harhaopin pyörteisiin, joku viettelijä sai siitä "pisteitä" näin ei raamattu opeta. Oikea usko on erillaista, suosittelen 21 vuoden kokemksella; rukoile koko sydämmestäsi, että Jeesus Kristus tulisi ja vapauttaisi sinut
kaikesta synnistä ja vääristä opista, pelastaisi sinut Jumalan lapseksi. Elämä on liian lyhyt haaskattavaksi harha-oppien kanssa ja omissa ihmisten säännöissä. Säälin teitä!Oletko koskaan lukenut raamatusta ,että joka on kestänyt LOPPUUN asti se pelastuu(matt.24:1-)
" Ai,niin raamattuahan ei saa lukea omin päin jt:t,.."
Ihan selvä VALHE., meitähän juuri kehoitetaankin lukemaan raamattua päivittäin, eikä vain lukemaan, vaan pohtimaan lukemaamme ja toimimaan oppimamme mukaan. Ja juuri sen vuoksi käymme ovillakin, että kannustaisimme ihmisiä lukemaan raamattua.... Saisit hävetä valheitasi "pelastunut".
Huomaa myös että raamattu opettaa, että usko tulee tiedon kautta ja siksi on tärkeä tutkia ja opettaa.(Room 10:17...Apt:11,12..Joh 4;39-42...Jaak.2:17-)
Rukoilen puolestasi! - johdattelee sinua
vapaa jt. opeista, mutta pe... kirjoitti:
kaikesta synnistä ja vääristä opista, pelastaisi sinut Jumalan lapseksi. Elämä on liian lyhyt haaskattavaksi harha-oppien kanssa ja omissa ihmisten säännöissä. Säälin teitä!uskon tiellä.
Raamattu kehottaa lukemaan raamattua ja avuksi jumala lupaa Pyhänhengen.
Kaikki ne jotka kehottavat lukemaan raamattua toisten ihmisten opastuksella eivät ole saaneet Pyhäähenkeä avukseen. Sen takia he turvaavat oppineiden ja toisten raamatun plaraajien yhteenvetoihin.
Esimerkkeinä noista ilman Pyhäähenkeä toimivista voisi mainita vaikka kuinka monta.
Jehovantodistajat
Adventistit
Mormoonit
Ortodoksit
Katoliset
Luterit
ja monet muut kymmenet lahkot.
Nämä käyttävät selitysteoksia, jotka vain sekottavat kilvoittelijan pään.
Jatka sinä vain samalla tavalla kuin nyt lukemalla itse Pyhänhengen avustuksella, älä niinkuin nuo muut, jotka yrittävät etsiä totuutta ilman Pyhäähenkeä ja siksi sitä etsimäänsä eivät koskaan löydä.
Näin yksinkertaista se on kilvoittelu paikasta taivaassa. puhu totta kirjoitti:
Oletko koskaan lukenut raamatusta ,että joka on kestänyt LOPPUUN asti se pelastuu(matt.24:1-)
" Ai,niin raamattuahan ei saa lukea omin päin jt:t,.."
Ihan selvä VALHE., meitähän juuri kehoitetaankin lukemaan raamattua päivittäin, eikä vain lukemaan, vaan pohtimaan lukemaamme ja toimimaan oppimamme mukaan. Ja juuri sen vuoksi käymme ovillakin, että kannustaisimme ihmisiä lukemaan raamattua.... Saisit hävetä valheitasi "pelastunut".
Huomaa myös että raamattu opettaa, että usko tulee tiedon kautta ja siksi on tärkeä tutkia ja opettaa.(Room 10:17...Apt:11,12..Joh 4;39-42...Jaak.2:17-)
Rukoilen puolestasi!lukea pelkästään raamattua puoli vuotta. Täysin ilman vt-seuran materiaalia. Tämän jälkeen mene ja hieman kersku jopa tällä asialla seurakuntasi vanhimmille. Saattaa olla, että b-salissa kokoonnut muutaman minuutin sisään muutaman vanhimman kera pieneen juttelutuokioon.
- putkinäkö
johdattelee sinua kirjoitti:
uskon tiellä.
Raamattu kehottaa lukemaan raamattua ja avuksi jumala lupaa Pyhänhengen.
Kaikki ne jotka kehottavat lukemaan raamattua toisten ihmisten opastuksella eivät ole saaneet Pyhäähenkeä avukseen. Sen takia he turvaavat oppineiden ja toisten raamatun plaraajien yhteenvetoihin.
Esimerkkeinä noista ilman Pyhäähenkeä toimivista voisi mainita vaikka kuinka monta.
Jehovantodistajat
Adventistit
Mormoonit
Ortodoksit
Katoliset
Luterit
ja monet muut kymmenet lahkot.
Nämä käyttävät selitysteoksia, jotka vain sekottavat kilvoittelijan pään.
Jatka sinä vain samalla tavalla kuin nyt lukemalla itse Pyhänhengen avustuksella, älä niinkuin nuo muut, jotka yrittävät etsiä totuutta ilman Pyhäähenkeä ja siksi sitä etsimäänsä eivät koskaan löydä.
Näin yksinkertaista se on kilvoittelu paikasta taivaassa.Johdattaa teitä nyt sitten mikä henki tahansa niin ainakaan avaukseen ei johdata muut vastaukset kuin sööpärin. Olisin halunnut vastauksia eronneiden omaisten tunnoista ja kokemuksista.
- .....
Ystäväni joutunut kärsimään sen, kun vanhemmat ovat hylänneet täysin oman lapsensa uskontonsa ja lapsen siitä erottamisen takia. Kyllä täytyy olla vahva usko, jos lapsiakaan ei laiteta sen edelle. Vahva, mutta juuri se seikka miksi en osaa ymmärtää tälläisiä uskontoja. Mutta jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa eikä minun tarvitsekaan ymmärtää kaikkea. En mahda sille mitään, mutta mielestäni julmaa, jos uskonto tappaa vanhempien rakkauden.
Nooh, ainakin itse osaa arvostaa omaa perhettään, jossa kasvoi. Tärkeät arvot sain ilman uskontoa ja samalla tiesi, että vaikka mitä tapahtuisi niin minulla olisi(ja on vieläkin) silti aina tukiverkkoni, perheeni.
Tarkoitus ei ollut loukata kenenkään uskontoa tai valintoja, tämä on vain asia, jota en koskaan vain ole osannut ymmärtää vaikka yrittänytkin.
Mitä sinun, sööpäri, kirjoitukseesi tulee. Niin toisaalta parempi jos vanhemmat lähtevät uskosta samalla tai jäävät säilyttäen samanlaiset välit lapsiinsa.
- Nimetön
Puoliso jos eroaa, niin toinenkin, syytön osapuli on tulilinjalla. Odottavat kai, että pitäis muuttaa erilleelleen puolisostaan?
Kysynkin tässä Teiltä Rakkauden yli-ihmisiltä, miksi ette edes tervehdi sisartanne/veljeänne jonka puoliso on eronnut JT järjestöstä. Ne vuodet jotka olin järjestössä eivät valaise tässä minua. Uutta valoa odottaen?????????
Milloin JT yksilönä tajuavat jokaisella ihmisellä on oikeus omaan elämään. Joissakin rikolliskerhoissa on sääntö, että liityttäessä sitoudut kuolemaasi saakka ja vain sen kautta pääset irti. Miten JT järjestö eroaa näistä??- Markku_Meilo
>>Milloin JT yksilönä tajuavat jokaisella ihmisellä on oikeus omaan elämään.
Viimeistään siinä vaiheessa kun lehmät ovat jo aikansa lentäneet. Syy ei kuitenkaan ole yksilöiden, vaan Vartiotorniseuran aiheuttaman ryhmäneuroosin, kuten Sigmund aikoinaan uskontoa kuvaili.
>> Joissakin rikolliskerhoissa on sääntö, että liityttäessä sitoudut kuolemaasi saakka ja vain sen kautta pääset irti. Miten JT järjestö eroaa näistä??
Oi vaikka ja kuinka. Rikolliskerhot ovat rehellisiä, haistattavat avoimesti pitkät erilaisille laeille. (Heillä lienee totuus, koska heitä vainotaan?)
Vartiotorniseuralle julkisivu on tärkeä ja asioita selitetään parhain päin. Taustalla olevassa sairaalassa sairaalayhteyskomitea tekee parhaansa, että verenhukasta kärsivälle henkilölle tai mikä pahempaa, puolustuskyvyttömälle lapselle ei vaan annettaisi elämää pelastavaa verensiirtoa, vaan aikuinen tai lapsi siirtyisi Jehovan aikakausisuunnitelman seuraavaan vaiheeseen. - Köysiin
Markku_Meilo kirjoitti:
Viimeistään siinä vaiheessa kun lehmät ovat jo aikansa lentäneet. Syy ei kuitenkaan ole yksilöiden, vaan Vartiotorniseuran aiheuttaman ryhmäneuroosin, kuten Sigmund aikoinaan uskontoa kuvaili.
>> Joissakin rikolliskerhoissa on sääntö, että liityttäessä sitoudut kuolemaasi saakka ja vain sen kautta pääset irti. Miten JT järjestö eroaa näistä??
Oi vaikka ja kuinka. Rikolliskerhot ovat rehellisiä, haistattavat avoimesti pitkät erilaisille laeille. (Heillä lienee totuus, koska heitä vainotaan?)
Vartiotorniseuralle julkisivu on tärkeä ja asioita selitetään parhain päin. Taustalla olevassa sairaalassa sairaalayhteyskomitea tekee parhaansa, että verenhukasta kärsivälle henkilölle tai mikä pahempaa, puolustuskyvyttömälle lapselle ei vaan annettaisi elämää pelastavaa verensiirtoa, vaan aikuinen tai lapsi siirtyisi Jehovan aikakausisuunnitelman seuraavaan vaiheeseen.Tartteis jo hiljallen tuo Meilon Markkupoika saada. Sen verran sakeita alkaa olla ukon jutut...
Voi hyvä veli, pidä nyt pieni tauko netistä ja pelaa vaikka mustaa maijaa naapurisi kanssa tai jotain. Alkaa nimittäin harhasi jo näkymään päällepäin. - Markku_Meilo
Köysiin kirjoitti:
Tartteis jo hiljallen tuo Meilon Markkupoika saada. Sen verran sakeita alkaa olla ukon jutut...
Voi hyvä veli, pidä nyt pieni tauko netistä ja pelaa vaikka mustaa maijaa naapurisi kanssa tai jotain. Alkaa nimittäin harhasi jo näkymään päällepäin.Itse käsiteltyyn asiaan mitään sanottavaa.
- Anteeksi
Markku_Meilo kirjoitti:
Itse käsiteltyyn asiaan mitään sanottavaa.
Tosiaan, aihe unohtui. Olen nähnyt sivusta tasan yhden tällaisen tapahtuman. Maine ei mennyt muilta, ei pidetty silmällä muita, ei poistunut palvelus edut. Veljesseura (seurakuntalaiset) tukivat tragedian kohdannutta perhettä todella paljon, jatukevat edelleenkin (tapauksesta on kulunut noin kolme vuotta). Tuen piirissä ovat niin erotettu, kuin myös muu perhe. Minusta tilanne on hoidettu kaikin puolin hienosti.
Ei ollut tarkoitus loukata... - Markku_Meilo
Anteeksi kirjoitti:
Tosiaan, aihe unohtui. Olen nähnyt sivusta tasan yhden tällaisen tapahtuman. Maine ei mennyt muilta, ei pidetty silmällä muita, ei poistunut palvelus edut. Veljesseura (seurakuntalaiset) tukivat tragedian kohdannutta perhettä todella paljon, jatukevat edelleenkin (tapauksesta on kulunut noin kolme vuotta). Tuen piirissä ovat niin erotettu, kuin myös muu perhe. Minusta tilanne on hoidettu kaikin puolin hienosti.
Ei ollut tarkoitus loukata...>>Tosiaan, aihe unohtui.
Toistamiseen, minä nimittäin vastasin tähän:
"Joissakin rikolliskerhoissa on sääntö, että liityttäessä sitoudut kuolemaasi saakka ja vain sen kautta pääset irti. Miten JT järjestö eroaa näistä??" - k3r3tti
Köysiin kirjoitti:
Tartteis jo hiljallen tuo Meilon Markkupoika saada. Sen verran sakeita alkaa olla ukon jutut...
Voi hyvä veli, pidä nyt pieni tauko netistä ja pelaa vaikka mustaa maijaa naapurisi kanssa tai jotain. Alkaa nimittäin harhasi jo näkymään päällepäin.vastauksesi ilmeisestikin ajattelematta, mutta minä ymmärrän olenhan joskus ollut 30 v JT piireissä.
- k3r3tti
Anteeksi kirjoitti:
Ei ollut tarkoitus loukata...hoidit, jopa anteeksi pyynnön kera!
Itse asiassa mainitsemasi asia on kuin josta JT oppikirjasta. Onnittelut! Olet onnistunut pääsemään harvinaiseen JT seurakuntaan. Jos tuo on kaikki totta, laittaisin kyllä tietoa eteenpäin srk; nne kasvaisi pikapuolin nopeasti muuttoliikkeen ansiosta.
Minä otin eropaperit JT ja en voi muutakuin hämmestellä, miten puolisooni (on JT) suhtaudutaan.
JT järjestö puhuu rakkaudesta ja välittämisestä
, mutta minä en ole nähnyt ilmeisestikään kuin pintapuolen. Itse tiesin erotessani mikä asemani on järjestöön kuuluviin kohtaan, enkä kaipaa sitä teatteria enää eläämääni. Ihmettelen kuitenkin sitä kuivakiskoisuutta mitä puolisoni on saanut kokea. Toisaalta sehän on vain vahvistanut minun näkemystäni järjestöstä, jossa vietin "nuoruusvuoteni" odottamassa lupauksia jotka ei toteutuneet. - timotei
Markku_Meilo kirjoitti:
Vartiotorniseuralle julkisivu on tärkeä ja asioita selitetään parhain päin. Taustalla olevassa sairaalassa sairaalayhteyskomitea tekee parhaansa, että verenhukasta kärsivälle henkilölle tai mikä pahempaa, puolustuskyvyttömälle lapselle ei vaan annettaisi elämää pelastavaa verensiirtoa, vaan aikuinen tai lapsi siirtyisi Jehovan aikakausisuunnitelman seuraavaan vaiheeseen.Kuka mahtaisi tietää millainen salaseura nämä Jt:t oikein ovat. Heitä on varmaan kaikissa ammateissa, kirkollisia lukuunottamatta. Mitä he kertovat vahimmille? Meneekö seuran etu aina ja kaikessa muun edelle? Heitähän on eri alojen viranomaisissa ja heillä on pääsy rekistereihin, joissa on ihmisistä tietoa kuten poliisi, vero, sairaala, mielenterv.tsto. Kuinka kävisi, jos jt olisi käynyt (ei todennäköistä) luovuttamassa verta ja joku jt pääsisi käsiksi näihin tietoihin? Kertoisiko hän tämän salassa pidettävän asian vanhimmille?
- Markku_Meilo
timotei kirjoitti:
Kuka mahtaisi tietää millainen salaseura nämä Jt:t oikein ovat. Heitä on varmaan kaikissa ammateissa, kirkollisia lukuunottamatta. Mitä he kertovat vahimmille? Meneekö seuran etu aina ja kaikessa muun edelle? Heitähän on eri alojen viranomaisissa ja heillä on pääsy rekistereihin, joissa on ihmisistä tietoa kuten poliisi, vero, sairaala, mielenterv.tsto. Kuinka kävisi, jos jt olisi käynyt (ei todennäköistä) luovuttamassa verta ja joku jt pääsisi käsiksi näihin tietoihin? Kertoisiko hän tämän salassa pidettävän asian vanhimmille?
>>Kertoisiko hän tämän salassa pidettävän asian vanhimmille?
Vartiotorniseuran ohjeen mukaan jehovantodistajan tulee antaa ilmi tuollainen tapaus, eli rikkoa salassapitovelvollisuutensa ja kärsiä nahoissaan.
Minun kohdallani tuollainen "uteliaisuuskohtaus" iski nimeltä tietämääni jt-naislääkäriin HYKS:issä. Verensiirto on niin kova pala, että erotettunkin henkilön saama hoito (lue verensiirto) oli pyynnöstä ronkittava esille. Tosin se sattui vanhan lainsäädännön aikaan, mutta siitä huolimatta.
Sitä maalle muuttanut kaupunkilaispoika jää vaan ihmettelemään, että eikö Jehova näekään kaikkea kun on palkattava urkkijoita eri instansseihin?
- uskomaton omainen
Mieheni vanhemmat ja sisarukset sekä täti kuuluvat JT:n, mieheni ei ole ollut toiminnassa mukana sen jälkeen kun 15 -vuotiaana ilmoitti selkeästi että nyt riitti. Oli kuulemma isot mähinät perheen kesken ensin, mutta sitten kaikki hyväksyivät asian ja se siitä sitten.
Appivanhemmat ja suku siis edelleen käyvät
" bileissään" niikuin me sitä hulinaa kutsumme ja tekevät omaa valistustyötään. Meitä se ei heiluta pätkääkään, me olemme vain kirkosta eronneita tapauskovaisia. Tein heti sukuun mennessäni selväksi että minulle on turhaa höpöttää niistä asioista eikä meidän lapsiamme saa sekoittaa JT.n juttuhin. Tämä on ollut sopimus joka on pitänyt, silti appivanhempani ovat kuin ketkä tahansa muutkin isovanhemmat jotka auttavat mielellään lastenhoidossa.
Emme koskaan keskustele uskonasioista perhetapaamisella, olemme olleet mm. useasti lomalla porukalla ja meillä ei ikinä ole ollut minkäänlaisia vaikeuksia sopeutua heidän elämäntapaansa aikä heillä liioin meidän.
Tietääksemme appivanhempani eivät ole koskaan joutuneet kärsimään meidän uskottomuutemme takiamme omassa seurakunnassaan. Heidän uskonsa on mielestämme täysin heidän oma asiansa ja he ovat hyväksyneet meidän elintapamme, joten suvaitsevaisuudesta ja sopeutumisestahan se kaikki lähtee.
Kerronpa vielä, että lapsemme olivat pienenä perhepäivähoidossa helluntalaisperheessä, eikä meillä ollut ikinä mitään vaikeuksia silläkään suunnalla. - Äityliini
Tyttäreni erosi seurakunnasta pari vuotta sitten muutettuaan avoliittoon. Itse käyn epäsäännöllisesti kokouksissa, kentällä en käy lainkaan. Tämä asetelma tekee suurimmalle osalle tuntemistamme todistajista aivan mahdottoman vaikeaksi ratkaista, voivatko he tervehtiä a) minua ja tytärtäni, b) edes minua, kun liikumme yhdessä kaupungilla. Kun olemme yhdessä asiakkaina eräässä todistajien omistamassa erikoisliikkeessa, meitä molempia tervehditään ja puhutellaan ystävällisesti, mutta kadulla samat henkilöt eivät enää tiedäkään miten käyttäytyä. On se hankalaa!! =)
Vanhan ystäväpariskunnan rouva erosi seurakunnasta, mutta mies ei. Heillä kahvilla käyneet 'ystävät' eivät edes tervehtineet rouvaa, entistä sisartaan, joka kattoi pöydän ja keitti kahvin. Mies jäi vuosien varrella eristyksiin.
Silloin kun eroaminen järjestöstä oli vielä äärimmäisen harvinaista ja kohahdutti koko maata, eräs vanhin johti tiistaina kirjantutkistelun ja seuraavana päivänä erosi seurakunnasta. Meilläpäin, siis toisella puolella Suomea, eräs vanhin ylisti tämän eronneen vanhimman äidin asennetta, joka oli sanonut: nyt minulla ei sitten ole enää x-nimistä poikaa. Hieno ja ylistettävä asenne!?
Rakkaudettomssa järjestössä tukea saavat vain rakkaudettomat. Luonnollista kiintymystä eronneisiin ja erotettuihin läheisiinsä osoittavat henkilöt sen sijaan joutuvat 'merkityiksi' ja vähitellen jäävät yksin. Jos omainen haluaa itse pysyä seurakunnan hyvämaineisena jäsenenä, hänelle ei juuri jää vaihtoehtoja siinä, kuinka hänen tulee suhtautua eronneeseen/erotettuun läheiseensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1323587- 122366
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371955Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141909Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301483- 1241438
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101301- 141246