Piinaa....

iik!

Tiistaina soittoaika kuinka moni munasolu hedelmöittynyt....Iik tätä piinaa!!!TOIVOTTAVASTI keskiviikkona olis mitä siirtää!Tsemihaleja kaikille muillekin piinailijoille!Onnea meille kaikille!!!:):)

30

2701

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain

Toivottavasti teitä onnistaa. Odottaminen on todella piinaa. Montako munasolua sinulta saatiin?
      Minulla yksi ivf takana, munasoluja saatiin yli 30, niistä 15 hedelmöittyi ja niistä 11 oli ensiluokkaisia.
      1 siirrettiin, mutta se ei kiinnittynyt. Sitä surua tässä nyt läpikäyn Suru on valtava, vaikka siihen muka asennoitui, että onnistuminen on epävarmaa. Kuitenkin ajattelin, että 35 prosenttia onnistuu, miksen minä olisi yksi heistä. No, en ollut. Pakkasessa nyt siis alkioita, rohkeasti odottelen seuraavaa siirtoa.

Toivotan koko sydämestäni, että sinulla onnistuisi heti. Kerrothan täällä tunnelmiaisi jatkossakin.

• iik

Saamme lahjamunasoluja.....maanantaina!Siksi en punktoinnistani kirjoittanut mitään.Toivotan sulle oikein paljon onnea!Hienolta kuulosti,että saitte pakkaseenkin!!!!Haleja!!!!!:):)

• iik!

Minä toivotan sinulle PALJONvoimia!Tiedän kokemuksesta,että se eka epäonnistuminen kyllä on se kaikkein kovin!!!Todellakin sitä "lilluu" sellaisessa "kyllä se meille onnistuu"...-kuvitelmassa...Ei aivot ota vastaan sitä mahdollisuutta,että ei se ekalla kerralla onnistukaan!Sen jälkeen sitten koettaakin olla sitäkin varautununeempi,,,,ja mukamas kestää paremmin.....Mutta itellä 2 epäonnistumisen jälkeen psyyke petti!Sairasloma oli tosiasia!Vielä kuitenkin yritimme!Tuloksetta...Kunnes yritimme lahjasoluilla...Niin saimme nuppumme!!!Nyt nupulle koetamme pikkuveikkaa/siskoa ja jännitämme!!!!En halua masentaa,päinvastoin!!!!Teillä voi onnistaa nopeammin kuin meillä!Voimahaleja sulle roppakaupalla ja toivon,että "pakkausukoista"kehittyy se teidän nuppunne!!!!!:)

• minä vain
        iik! kirjoitti:

Minä toivotan sinulle PALJONvoimia!Tiedän kokemuksesta,että se eka epäonnistuminen kyllä on se kaikkein kovin!!!Todellakin sitä "lilluu" sellaisessa "kyllä se meille onnistuu"...-kuvitelmassa...Ei aivot ota vastaan sitä mahdollisuutta,että ei se ekalla kerralla onnistukaan!Sen jälkeen sitten koettaakin olla sitäkin varautununeempi,,,,ja mukamas kestää paremmin.....Mutta itellä 2 epäonnistumisen jälkeen psyyke petti!Sairasloma oli tosiasia!Vielä kuitenkin yritimme!Tuloksetta...Kunnes yritimme lahjasoluilla...Niin saimme nuppumme!!!Nyt nupulle koetamme pikkuveikkaa/siskoa ja jännitämme!!!!En halua masentaa,päinvastoin!!!!Teillä voi onnistaa nopeammin kuin meillä!Voimahaleja sulle roppakaupalla ja toivon,että "pakkausukoista"kehittyy se teidän nuppunne!!!!!:)

Kiitos tsemppauksesta. Vaiika täältä saa lukea ikäviä asioita, niin kuitenkin tämä palsta on ainakin minulle voimavara.
        Ihanaa, että teillä on jo kerran onnistanut. Vaikeuksien kautta voittoon! Onnea nyt tulevalle viikolle.

• iik
        minä vain kirjoitti:

Kiitos tsemppauksesta. Vaiika täältä saa lukea ikäviä asioita, niin kuitenkin tämä palsta on ainakin minulle voimavara.
        Ihanaa, että teillä on jo kerran onnistanut. Vaikeuksien kautta voittoon! Onnea nyt tulevalle viikolle.

PALJON kiitoksia myös SINULLE tsemeistä!!!!Toivotan sydämestäni onnea yritykseenne!!!Jep,tämä keskustelupalsta upea!!!!Haleja!!!:)Voimia!!!:)

• iik!
        minä vain kirjoitti:

Hei!Kyllä sydän on täynnä kiitollisuutta!!!!!Saimme tänään 8 lahjamunasolua!!!!Kyllä nämä lahjoittajat ovat UPEITA IHMISIÄ!!!!Huomiseen pitää jännätä moniko niistä hedelmöittyy!Mutta jo se,että joku on halunnut auttaa meitä....Saa vedet silmiin;käy sitten miten vain!KIITOS!:):):)

• minä
        iik! kirjoitti:

Hei!Kyllä sydän on täynnä kiitollisuutta!!!!!Saimme tänään 8 lahjamunasolua!!!!Kyllä nämä lahjoittajat ovat UPEITA IHMISIÄ!!!!Huomiseen pitää jännätä moniko niistä hedelmöittyy!Mutta jo se,että joku on halunnut auttaa meitä....Saa vedet silmiin;käy sitten miten vain!KIITOS!:):):)

Onnea!
        Toivon todella hyvää tulosta teille!

• iik!
        minä kirjoitti:

Onnea!

myötäelosta ja haleja!!!!!:)Kaikille tsemiä hoitoihin!!!:)

• iik!
        minä kirjoitti:

Onnea!

Heissan!Jippiiiiiiiii!Kahdeksasta hedelmöittyi 5!!!!Tästä on hyvä lähteä jatkamaan yritystä!!!!!!OIKEIN PALJON VOIMIA KAIKILLE YRITTÄJILLE!!!!HALEJA!!!!!!:):):)

• leijona--77
        iik! kirjoitti:

Heissan!Jippiiiiiiiii!Kahdeksasta hedelmöittyi 5!!!!Tästä on hyvä lähteä jatkamaan yritystä!!!!!!OIKEIN PALJON VOIMIA KAIKILLE YRITTÄJILLE!!!!HALEJA!!!!!!:):):)

moi!!!
        Olipa kiva kuulla et täällä on muitakin jotka ovat tulleet raskaaksi lahjamunasoluilla. Meillekin odotetaan esikoista parhaillaan lahjamunasolujen avulla. Heinäkuussa pitäisi pienokaisemme syntyä. Mielenkiinto heräsi kun kerroit että teillä on jo yksi laps, onko hän lahjamunasolujen avulla tullut maailmaan vai? Onnea kun saitte viisi hedelmöitynyttä munasolua. Meillä kävi niin et saatiin 13 ja 10 hedelmöityi. ekalla siirrolla tulin raskaaksi ja 9 odottaa pakkasessa jos sisaruksia halutaan myöhemmin...=) Sitä ihmettelin et jos aik. lapsenne on lahjamunasoluhoidolla saatu niin eikö teillä jäänyt pakkaseen sitten yhtään, et jouduitte odottelemaan uutta luovuttajaa. Miltä se on tuntunut kun lapsi on syntynyt? anteeks ku mä näin utelen mut mua kiinostaa niin kovin koska itse on tässä tilanteessa ja tunteet ovat välillä aika sekaisin...ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

• leijonalle!
        leijona--77 kirjoitti:

moi!!!
        Olipa kiva kuulla et täällä on muitakin jotka ovat tulleet raskaaksi lahjamunasoluilla. Meillekin odotetaan esikoista parhaillaan lahjamunasolujen avulla. Heinäkuussa pitäisi pienokaisemme syntyä. Mielenkiinto heräsi kun kerroit että teillä on jo yksi laps, onko hän lahjamunasolujen avulla tullut maailmaan vai? Onnea kun saitte viisi hedelmöitynyttä munasolua. Meillä kävi niin et saatiin 13 ja 10 hedelmöityi. ekalla siirrolla tulin raskaaksi ja 9 odottaa pakkasessa jos sisaruksia halutaan myöhemmin...=) Sitä ihmettelin et jos aik. lapsenne on lahjamunasoluhoidolla saatu niin eikö teillä jäänyt pakkaseen sitten yhtään, et jouduitte odottelemaan uutta luovuttajaa. Miltä se on tuntunut kun lapsi on syntynyt? anteeks ku mä näin utelen mut mua kiinostaa niin kovin koska itse on tässä tilanteessa ja tunteet ovat välillä aika sekaisin...ymmärrät varmaan mitä tarkoitan.

Onneksi olkoon raskaudestanne!Ihanaaaaaa!Niin,kyllä meillä 1 ihana lapsi jo on;saanut alkunsa myöskin lahjamunasolusta!Meillä silloin ei saatu pakkaseen yhtään alkioita.Pyydänkin oikein sinulta hengessä tukea huomiselle,että ylipäätään tietysti saisimme 1 alkion siirrettäväksi!Mutta saisimme pakkaseenkin...Ellei eka siirto onnaa!Ei olisi niin sydäntä kylmäävää odottaa lähteekö raskaus alkuun...Ja kaikin puolin(raha..)tietysti!Kysyit miltä tuntunut,kun lapsi syntynyt.............Voi,sitä mitkään sanat eivät pysty kuvaamaan,mutta yritän...Olen kaikille sanonut,että elän unelmaani todeksi.Olen ONNELLINEN!!!!Äitiys on juuri niin ihanaa kuin olen aina kuvitellutkin.En ole erehtynyt kuvitelmissani.Ja heti täytyy tähän sanoa,että olen pahoillani,että sanani tuntuvat pahalta lukijoista,jotka vasta yrittävät;ANTEEKSI!Mutta samalla haluan valaa uskoa kaikille yrittäjille!!!!Valehtelematta 20 vuotta olen toivonut lasta!Kyllä siinä on monet kerrat tullut jo "puudutettua,kovetettua"itsensä....Ollut pakko,että on jaksanut eteenpäin!Nykyisen mieheni kanssa sitten lähdimme tutkimuksiin ja uskomatonta,mutta totta SE KAUAN KAIVATTU LAPSI sulostuttaa nyt elämäämme!!!!!3 kertaa kaksi alkioita omilla tuotoksilla siirrettiin,mutta vasta lahjamunasoluista saimme aarteemme!Sen voin sinulle sanoa,että kauan,kun lasta toivoo ja hänet vihdoin saa,ei siinä pienestä väsykään.Pystyy suhteuttaa asiat!Pikkuväsymykset jaksaa kyllä hyvin!Nyt voi "melkein"sanoa,että näinkö tämän pitikin mennä...Että sitten viimein näin lapsesta osaakin nauttia!!!!Joka päivä on suurta onnea!Nauti sinä myös ihanasta odotuksesta ja siten pienokaiseta!:)Turha mun sitä toki sanoa,niin teetkin!Lämpimiä haleja ja eikös muistetakin iltarukouksissa näitä elämän lahjoittajia;ihania munasolujen luovuttajia!!!!Oikein hyvää jatkoa teille!!!!!:):):)

• leijona--77
        leijona--77 kirjoitti:

moi!!!

Toivon parasta että alkio saatiin siirrettyä ja pakkaseen jäi teiltä muutama odottelemaan myöhempää varten. Se on iso prosessi lähtee alusta asti jos niin ei käykään.
        Kyllähän meillekin lasta on yritetty 7 vuotta ja hoitoja siihen mahtuu paljon niin kuin tutkimuksiakin. minulla todettiin ennenaikaiset vaihdevuodet 24 vuotiaana. 3 inseminaatiota ja 1 ivf tehtiin mutta yksikään munasolu ei hedelmöitynyt. Joten sitten tultiin tähän että halutaanko lahjamunasoluhoitoon ja niin me päätettiin yrittää sitä. Kyllä tämä on ihanaa aikaa ollut ja varmasti edessä on paljon vielä...=) Monet ovat mulle sanoneet että se tuntuu täysin omalle lapselle kun itse sitä kantaa ja synnyttääkin. Oletteko miettineet että kerrotte lapsellenne vanhemmalla iällä miten hän on saanut alkunsa? Sekin on nimittäin pyörinyt päässäni kertoa vaiko ei vaikka se on niin monen vuoden kuluttua vasta eessä, mut sitä miettii kaikennäköisiä kun tämä odottavan aika on pitkä..=)
        Kamalasti mua jännittää että minkänäköinen lapsi on ja onko siinä paljon isäänsä, mietitkö sinä tälläisiä asioita kun lapsi on syntynyt ja kun hän kasvaa??? Oletteko kertoneet lähipiirille asiasta???

• leijona--77 kirjoitti:

Toivon parasta että alkio saatiin siirrettyä ja pakkaseen jäi teiltä muutama odottelemaan myöhempää varten. Se on iso prosessi lähtee alusta asti jos niin ei käykään.
        Kyllähän meillekin lasta on yritetty 7 vuotta ja hoitoja siihen mahtuu paljon niin kuin tutkimuksiakin. minulla todettiin ennenaikaiset vaihdevuodet 24 vuotiaana. 3 inseminaatiota ja 1 ivf tehtiin mutta yksikään munasolu ei hedelmöitynyt. Joten sitten tultiin tähän että halutaanko lahjamunasoluhoitoon ja niin me päätettiin yrittää sitä. Kyllä tämä on ihanaa aikaa ollut ja varmasti edessä on paljon vielä...=) Monet ovat mulle sanoneet että se tuntuu täysin omalle lapselle kun itse sitä kantaa ja synnyttääkin. Oletteko miettineet että kerrotte lapsellenne vanhemmalla iällä miten hän on saanut alkunsa? Sekin on nimittäin pyörinyt päässäni kertoa vaiko ei vaikka se on niin monen vuoden kuluttua vasta eessä, mut sitä miettii kaikennäköisiä kun tämä odottavan aika on pitkä..=)
        Kamalasti mua jännittää että minkänäköinen lapsi on ja onko siinä paljon isäänsä, mietitkö sinä tälläisiä asioita kun lapsi on syntynyt ja kun hän kasvaa??? Oletteko kertoneet lähipiirille asiasta???

Moikka leijona!Hyvin meni päivä!!!!Nyt masussa kaunis alkio.Näin sanoivat asiantuntijat!:)Nyt vain rukoiltava voimia sille touhuihinsa!Iloiset uutiset jatkuvat....pakkaseenkin nyt sitten saimme 2 kuulemma myöskin hyvää alkioita.Heille pareiksi huonomman laatuiset...Mutta olen tosi tyytyväinen ja onnellinen!Jos tämä ei kiinnity voimme vielä yrittää pakastetuilla!Kyllä tieto rauhoittaa,vaikka toki olen tietoinen etteivät ne aina selviä sulatuksessa.Saimme jopa kuvan tästä alkiosta!!!!Nykyaikaa!!!!!Teillä pitkä lapsettomuus!Voi,että olen onnellinen,että vihdoinkin onnistuitte!!!!:)Me olemme avoimesti kertoneet lapsemme alun kaikille ja jo pikkulapsena lapsen kielellä kerromme asian myös hänelle itselleen!Miettikää te oma tapanne rauhassa!Siten mielestäni pääsette parhaimpaan ratkaisuun.Semmoiseen,että sen kanssa elätte sitten lopun elämäänne rauhaisasti ja olette onnellinen perhe!!!Mitä siihen ulkonäköasiaan tulee,olen oikeastaan aivan varma,että se asia menettää merkityksensä,kun saatte lapsenne hoivattavaksenne ja kasvatettavaksenne.Rakkaus on valtavaa!Rakastatte häntä ja hän teitä!Ja rakkaus on kaikki!!!!:)Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan!?KIITÄN SINUA MUKANA ELÄMISESTÄ TÄMÄN PÄIVÄISESSÄMME!:):):)Hyvää jatkoa ja haleja teille!!!!!!! Ps.Kiva sattuma tänään sattui!Tapasimme klinikalla toisen lahjamunasoluhoitoperheen!!!!Oli kiva jutella!!!:)Heilläkin hoito oli onnistunut ja pohtivat sisaruksen yrittämistä.Pakkasessa heillä ei ollut valitettavasti mitään joten uusi jonotus olisi edessä.

• mansku1 kirjoitti:

Moikka leijona!Hyvin meni päivä!!!!Nyt masussa kaunis alkio.Näin sanoivat asiantuntijat!:)Nyt vain rukoiltava voimia sille touhuihinsa!Iloiset uutiset jatkuvat....pakkaseenkin nyt sitten saimme 2 kuulemma myöskin hyvää alkioita.Heille pareiksi huonomman laatuiset...Mutta olen tosi tyytyväinen ja onnellinen!Jos tämä ei kiinnity voimme vielä yrittää pakastetuilla!Kyllä tieto rauhoittaa,vaikka toki olen tietoinen etteivät ne aina selviä sulatuksessa.Saimme jopa kuvan tästä alkiosta!!!!Nykyaikaa!!!!!Teillä pitkä lapsettomuus!Voi,että olen onnellinen,että vihdoinkin onnistuitte!!!!:)Me olemme avoimesti kertoneet lapsemme alun kaikille ja jo pikkulapsena lapsen kielellä kerromme asian myös hänelle itselleen!Miettikää te oma tapanne rauhassa!Siten mielestäni pääsette parhaimpaan ratkaisuun.Semmoiseen,että sen kanssa elätte sitten lopun elämäänne rauhaisasti ja olette onnellinen perhe!!!Mitä siihen ulkonäköasiaan tulee,olen oikeastaan aivan varma,että se asia menettää merkityksensä,kun saatte lapsenne hoivattavaksenne ja kasvatettavaksenne.Rakkaus on valtavaa!Rakastatte häntä ja hän teitä!Ja rakkaus on kaikki!!!!:)Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan!?KIITÄN SINUA MUKANA ELÄMISESTÄ TÄMÄN PÄIVÄISESSÄMME!:):):)Hyvää jatkoa ja haleja teille!!!!!!! Ps.Kiva sattuma tänään sattui!Tapasimme klinikalla toisen lahjamunasoluhoitoperheen!!!!Oli kiva jutella!!!:)Heilläkin hoito oli onnistunut ja pohtivat sisaruksen yrittämistä.Pakkasessa heillä ei ollut valitettavasti mitään joten uusi jonotus olisi edessä.

IHAN KAIKILLE TUKIJOILLE iik-piinailuissani!!!!Ja miljoona kiloa haleja ja onnistumisia hoidoissa!!!!:):):)

• leijona--77
        mansku1 kirjoitti:

Todella kiva jutella sellaisen ihmisen kanssa jolla on samanlainen tilanne,koska sä olet ensimmäinen kehen olen törmännyt asian suhteen täällä palstallakin(varmaan laput ollut silmillä..heh) Kiva et meni kaikki hyvin ja toivotaan nyt et se jaksaa pahimman ajan yli ilman ongelmia!!!! Silloin ku mä kysyin kun odotettiin munasoluja ja monta niitä tulee niin kysyin et mitäs jos sieltä ei tule yhtään niin onko tää sit tässä niin silloin oltais jouduttu jonon hännille. No onneks ei niin käynyt. No meillä on kyllä käynyt hyvä tuuri kun saatiin niin monta munasolua et 9 oottaa vielä pakkasessa. Joo meillä on pitkä prosessi takanapäin, nyt ku miettii koko prosessii niin kyl sitä kaikkee on kestänyt ja on vaan noustu jatkamaan eteenpäin. Tuntuu et ihan sumussa mennyt ku nyt vasta on ruennut purkamaan asiaa itsensä kanssa. Nyt olen ruennut vasta puhumaan avoimesti ongelmasta läheisille ja se on kyllä paljon auttanut, kaikki on ollut et älä jauha p...kaa et ei teillä tollaisia ongelmia ole voinut olla yms... Nyt on jotenkin helpompi puhuu asiasta kun on pullat uunissa....heh et kaiken kokeman jälkeen aurinko paistaa risukasaan.
        Mut teille on kaikki peukut pystyt et pysyis uusi tulokas sisälläsi loppuun asti. Meidän tulokas eilen eka kerran kertoi olemassa olostaan masussa...hassulta tuntui...=) Ilmoittelehan minulle miten raskaus sujuu, olis kiva vaihtaa ajatuksia muutenkin jos se vaan sulle käy. Ilmoittele vaik sähköpostis niin voi kirjoitella, jos vaan haluat!

• leijona--77 kirjoitti:

Todella kiva jutella sellaisen ihmisen kanssa jolla on samanlainen tilanne,koska sä olet ensimmäinen kehen olen törmännyt asian suhteen täällä palstallakin(varmaan laput ollut silmillä..heh) Kiva et meni kaikki hyvin ja toivotaan nyt et se jaksaa pahimman ajan yli ilman ongelmia!!!! Silloin ku mä kysyin kun odotettiin munasoluja ja monta niitä tulee niin kysyin et mitäs jos sieltä ei tule yhtään niin onko tää sit tässä niin silloin oltais jouduttu jonon hännille. No onneks ei niin käynyt. No meillä on kyllä käynyt hyvä tuuri kun saatiin niin monta munasolua et 9 oottaa vielä pakkasessa. Joo meillä on pitkä prosessi takanapäin, nyt ku miettii koko prosessii niin kyl sitä kaikkee on kestänyt ja on vaan noustu jatkamaan eteenpäin. Tuntuu et ihan sumussa mennyt ku nyt vasta on ruennut purkamaan asiaa itsensä kanssa. Nyt olen ruennut vasta puhumaan avoimesti ongelmasta läheisille ja se on kyllä paljon auttanut, kaikki on ollut et älä jauha p...kaa et ei teillä tollaisia ongelmia ole voinut olla yms... Nyt on jotenkin helpompi puhuu asiasta kun on pullat uunissa....heh et kaiken kokeman jälkeen aurinko paistaa risukasaan.
        Mut teille on kaikki peukut pystyt et pysyis uusi tulokas sisälläsi loppuun asti. Meidän tulokas eilen eka kerran kertoi olemassa olostaan masussa...hassulta tuntui...=) Ilmoittelehan minulle miten raskaus sujuu, olis kiva vaihtaa ajatuksia muutenkin jos se vaan sulle käy. Ilmoittele vaik sähköpostis niin voi kirjoitella, jos vaan haluat!

Ensinnäkin Kiitos positiivisesta ajattelustasi!!!Pyysit kertoileen kuinka raskaus etenee.....Hui itsellä niin pelonsekaiset tunteet!!!Sen asian voimme ymmärtää vain me kaikki,joilla hoitoja takana.Yrityksiä,toivomisia,pettymyksiä!Reiki tuo minulle rauhaa tietyllä tavalla,mutta kylläpä ne painavina näköjään päänupissa vahvana ovat nuo ikävät muistot.........................Pitäisi uskoa,luottaa raskauden alkamiseen,mutta.....Voisitko sinä laittaa osoitteesi niin pidetään yhteyttä??Onpa ihana,että tunsit jo vauvanne tosiaan siel olevan!!!!!!!!!!Se on mahtavaa,eiks jeh???!Paljon haleja!!!!!:):):)

• leijona--77 kirjoitti:

Jutellaan tällai!!!Hienoa,että nyt purkaudut RASKAISTA HOITOVUOSISTA!!!!Uskon,että ovat olleet kovia,jos kaiken olet pitänyt sisälläsi!!!!Koska olivat kovia mullekin,vaikka avoimesti kerroin lähipiirille ja sain tukea ihan mielettömästi heiltä!Tarvitsin kyllä myös ammattiauttajaa jossain vaiheessa!Koska alkoi tuntua,eetä rajallista se kuinka paljon lähimmäisetkään enää jaksavat!Tavallaan tuota purkautumista tällä palstalla itsekin teen,koska tietsikkaa ei meillä silloin ollut ja TÄMÄ "ELÄMÄÄKIN SUUREMPI VARTAISTUKI"PUUTTUI minulta silloin täysin!Tämä keskustelupalstahan on aivan UPEA!!!!!Toivotan kaikkea hyvää sulle ja juttelemisiin!!!!!Mukavia hetkiä masuvauvan kanssa!Haleja!:):):)

• leijona-77
        mansku1 kirjoitti:

Jutellaan tällai!!!Hienoa,että nyt purkaudut RASKAISTA HOITOVUOSISTA!!!!Uskon,että ovat olleet kovia,jos kaiken olet pitänyt sisälläsi!!!!Koska olivat kovia mullekin,vaikka avoimesti kerroin lähipiirille ja sain tukea ihan mielettömästi heiltä!Tarvitsin kyllä myös ammattiauttajaa jossain vaiheessa!Koska alkoi tuntua,eetä rajallista se kuinka paljon lähimmäisetkään enää jaksavat!Tavallaan tuota purkautumista tällä palstalla itsekin teen,koska tietsikkaa ei meillä silloin ollut ja TÄMÄ "ELÄMÄÄKIN SUUREMPI VARTAISTUKI"PUUTTUI minulta silloin täysin!Tämä keskustelupalstahan on aivan UPEA!!!!!Toivotan kaikkea hyvää sulle ja juttelemisiin!!!!!Mukavia hetkiä masuvauvan kanssa!Haleja!:):):)

Moi!
        No mä mietinkin tossa et miten mä osoitteeni voisin sulle antaa tämän kautta ku sit sen saa kaikki ja en mä taas sitä halua ku meitä on joka lähtöön.... Mietinkin tossa et jos tekisi ihan uuden osoitteen ja sit antais mut kylhän tää juttelu näinkin käy...=)))) Joo tää palsta on kyl tosi hyvää vertaistukea mulle ja miehenikin on ruennut kiinostumaan mitä mä tänne kirjoittelen yms...=) Onko teillä taustalla pitkä hoitoprosessi ja miks teillä päädyttiin lahjasoluhoitoon? Me käytiin kaikki mahdolliset hoidot tätä ennen eikä mitään tulosta, ku mussa on vika. Todettiin ennenaikaiset vaihdevuodet 24-vuotiaana. Olin tosi nuori ku ruettiin yrittää lasta 21.vuotta. Onneksi aloitin niin nuorena niin nyt ei ole kuitenkaan ikä ollut esteenä hoidoille eikä muille ja kaikki on yritetty tehdä mitä tehtävissä oli. Kyllä mä olen onnellinen et tää onnistu ekalla kerralla, koska sit en tiedä olisinko enää jaksanut pettymyksiä kai mä olisin...heh.Ehkä tää meidän lapsien saaminen oli juuri näin tarkoitettu että aikuistutaan vanhemmiksi todenteolla. jos se olisi heti silloin nuorempana tärpännyt sitä ei tiedä missä sitä olisi tässä elämässään ja minkälainen arvomaailma olisi tullut....=) Minkäslainen olotila sulla nyt on siirron jälkeen? Minkäikäinen teidän eka lapsi nyt on? Jouduitteko odottaa 1,5 vuotta lahjamunasoluja? Me täällä voidaan hyvin ja vauva ilmoitellut nyt päivittäin itsestään...siis noin pari päivää vasta..heh. masu kasvaa kovaa vauhtia ja kohdun kasvukipuja on...sit ku mä teen hoitotyötä työkseni niin töissä on ruennut jo ensimmäisiä supisteluja tulee, ei hyvä juttu ku viikkoja mulla vasta 18.

• leijona-77 kirjoitti:

Moi!
        No mä mietinkin tossa et miten mä osoitteeni voisin sulle antaa tämän kautta ku sit sen saa kaikki ja en mä taas sitä halua ku meitä on joka lähtöön.... Mietinkin tossa et jos tekisi ihan uuden osoitteen ja sit antais mut kylhän tää juttelu näinkin käy...=)))) Joo tää palsta on kyl tosi hyvää vertaistukea mulle ja miehenikin on ruennut kiinostumaan mitä mä tänne kirjoittelen yms...=) Onko teillä taustalla pitkä hoitoprosessi ja miks teillä päädyttiin lahjasoluhoitoon? Me käytiin kaikki mahdolliset hoidot tätä ennen eikä mitään tulosta, ku mussa on vika. Todettiin ennenaikaiset vaihdevuodet 24-vuotiaana. Olin tosi nuori ku ruettiin yrittää lasta 21.vuotta. Onneksi aloitin niin nuorena niin nyt ei ole kuitenkaan ikä ollut esteenä hoidoille eikä muille ja kaikki on yritetty tehdä mitä tehtävissä oli. Kyllä mä olen onnellinen et tää onnistu ekalla kerralla, koska sit en tiedä olisinko enää jaksanut pettymyksiä kai mä olisin...heh.Ehkä tää meidän lapsien saaminen oli juuri näin tarkoitettu että aikuistutaan vanhemmiksi todenteolla. jos se olisi heti silloin nuorempana tärpännyt sitä ei tiedä missä sitä olisi tässä elämässään ja minkälainen arvomaailma olisi tullut....=) Minkäslainen olotila sulla nyt on siirron jälkeen? Minkäikäinen teidän eka lapsi nyt on? Jouduitteko odottaa 1,5 vuotta lahjamunasoluja? Me täällä voidaan hyvin ja vauva ilmoitellut nyt päivittäin itsestään...siis noin pari päivää vasta..heh. masu kasvaa kovaa vauhtia ja kohdun kasvukipuja on...sit ku mä teen hoitotyötä työkseni niin töissä on ruennut jo ensimmäisiä supisteluja tulee, ei hyvä juttu ku viikkoja mulla vasta 18.

Lapsukaisemme n.1,5v.,joten hetipä lähettiin jonottaan uuteen yritykseen!Kirjoittelen paremmalla ajalla enemmän,mutta haluan sulle sanoa,että ota töistä saikkua,koska vauva nyt number 1,vaikka eihän se sairaslomalle jäänti hoitoalalla "helppoa" ole...Omat työt muille,jos ei sijaisia jne.,mutta tsemiä!Palaillaan!Olen muuten etelä-Suomesta,mistä päin sinä?:):):)

• leijona-77 kirjoitti:

Moi!

leijona!Onhan kaikki hyvin teillä siellä????Toivottavasti!!!!!!Minä koetan olla luottavaisin mielin,että alkiolla olisi kaikki hyvin...Eipä kylläkään ole helppoa,kun vanhat epäonnistumiset ovat painamassa päänuppia!Vaikka olemme kerran onnistuneet ja nuppumme saaneet!!!Kirjoittelehan taas kuulumisiasi,kun ehdit ja haluat!Lämpimiä haleja!!!!:):):)

• leijona.---77
        mansku1 kirjoitti:

leijona!Onhan kaikki hyvin teillä siellä????Toivottavasti!!!!!!Minä koetan olla luottavaisin mielin,että alkiolla olisi kaikki hyvin...Eipä kylläkään ole helppoa,kun vanhat epäonnistumiset ovat painamassa päänuppia!Vaikka olemme kerran onnistuneet ja nuppumme saaneet!!!Kirjoittelehan taas kuulumisiasi,kun ehdit ja haluat!Lämpimiä haleja!!!!:):):)

MOI!!!
        Täällä kaikki ihan hyvin, olen ollut tässä vaan töissä niin en ole käynyt tääl palstalla.... väsymys painaa. Eilen kävi kyl aika pahasti töissä ku kaaduin sit yhden potilaan kanssa vessareissulla, selkäni satutin...=( ja viime yönä ihan kamalat kivut selässä ja supisteli niin pirusti. Kävin tänään lääkärissä mut kaikki oli hyvin vauvalla ONNEKSI!!! Selkä kipee ja jos tää ei tässä mene niin pitää jäädä sairaslomalle. Siis te asutte eteläsuomessa...niin mekin, tiedä vaikka ollaan naapureita....heh...=) Mä saan kohta yhden osoitteen, mun mies on sen luonut niin mä saan sen käyttöön niin voin antaa sen sulle niin voidaan niin kirjoitella jos vaan se sulle käy? onks sul mennyt kesken kertaakaan? Hyvin se menee sano mun sanoneen...=) Päivä kerrallaa... vaik hyvähän mun sanoo mä olin sen ensimmäiset 12 viikkoo niin peloissaan ja tuntu et hulluksi tulee ku ei muuta miettinyt et miten tässä oikein käy! Yritä nyt vaan rentoutuu...niin mun pitikin kysyy mitä toi reiki oikein on? Mulla ei mitään hajua en oo kuulutkaan moisesta mitään....
        Mut kirjoittelehan kuulumisia niin mä yritän taas tulla käymään täällä vaik kyl mä melkein joka päivä yritän käydä!..=)

• leijona.---77 kirjoitti:

MOI!!!
        Täällä kaikki ihan hyvin, olen ollut tässä vaan töissä niin en ole käynyt tääl palstalla.... väsymys painaa. Eilen kävi kyl aika pahasti töissä ku kaaduin sit yhden potilaan kanssa vessareissulla, selkäni satutin...=( ja viime yönä ihan kamalat kivut selässä ja supisteli niin pirusti. Kävin tänään lääkärissä mut kaikki oli hyvin vauvalla ONNEKSI!!! Selkä kipee ja jos tää ei tässä mene niin pitää jäädä sairaslomalle. Siis te asutte eteläsuomessa...niin mekin, tiedä vaikka ollaan naapureita....heh...=) Mä saan kohta yhden osoitteen, mun mies on sen luonut niin mä saan sen käyttöön niin voin antaa sen sulle niin voidaan niin kirjoitella jos vaan se sulle käy? onks sul mennyt kesken kertaakaan? Hyvin se menee sano mun sanoneen...=) Päivä kerrallaa... vaik hyvähän mun sanoo mä olin sen ensimmäiset 12 viikkoo niin peloissaan ja tuntu et hulluksi tulee ku ei muuta miettinyt et miten tässä oikein käy! Yritä nyt vaan rentoutuu...niin mun pitikin kysyy mitä toi reiki oikein on? Mulla ei mitään hajua en oo kuulutkaan moisesta mitään....
        Mut kirjoittelehan kuulumisia niin mä yritän taas tulla käymään täällä vaik kyl mä melkein joka päivä yritän käydä!..=)

Muista nyt,että vauva se number 1!!!Ainakin mun 1 tuttu sairaslomal noista varhaisista supisteluista!Hänkin hoitoalalla töissä!Mä itse olin sairaslomalla ihan alkuraskauden aikana(vuodon takia)ja lääkäri oli hyvin tarkka milloin päästi mut takaisin työhön!Sattui aika huonoon aikaan työtehtävien kannalta silloin se saikku,mutta vauvaa oli ajateltava!!!Ja lääkärikin tiesi miten kovalla työllä se vauva oli saatu alkamaan!Koeta sinä myös tehdä asia lääkärille selväksi!Vallankin,jos kaatumisestasi kipuilet!!!Olipa hyvä,että pahemmin ei käyny!!!Kysyit keskenmenotaustaani...Valitettavasti olen kokenut,nuorena(lue melkein 20v.sitten)kerran ja uskoakseni nyt tämän lapsemme syntymän jälkeen oli hyvin varhainen sellainen.Vuoto ei ollut edes myöhässä,mutta mulla oli aivan samanlaiset tuntemukset kuin aloin odottaa tätä lastamme.Silloin vielä piti päivä märistä miksei lapsi saanut tulla!!!!Että mun pitääkin tällainen olla tällainen "mätämuna",ettei omilla soluilla saa lasta maailmaan!Että joutuu tällaisessa asiassa kuin lapsentekoasiassa olla muitten "armoilla".MUTTA jo sitä(siis toisena vuotopäivänä)seuraavana päivänä tiesin taas,että kiitollisuuteni näitä munasolujen luovuttajia kohtaan tulee,JOS MAHDOLLISTA,olemaan vaan vielä suurempaa,kun toista lasta aikanaan pääsemme sitten lahjasoluilla yrittämään!!!!!!En koskaan lakkaa heitä KIITTÄMÄSTÄ!!!Jonotusaika oli raskasta ja tuntui,että ikinä se klinikan soitto ei kyllä tule....Mutta,nyt olemme tässä vaiheessa,että pikkuveitikka,alkio on siirrettynä muhun!!!!Kunpa kiinnittyisi/olisi kiinnittynyt!Mutta luottaa ei voi vaikka kuinka haluaisikin,kun tietää,että ei se aina niin mene!Muuhun ei voi luottaa kuin Jumalaan(en ole uskovainen sanan varsinaisessa merkityksessä;Jumalaan uskon,mutta poikaansa uskoni ei uletu...)ja hänen viisauteensa!Me voimme haluta sitä ja tätä,mutta kaiken toteutuminen tietenkin on Hänen käsissään.Ai niin,sinä kysyit mitä Reiki-hoito on.Se on sellaista "lämpöhoitoa";hoidettavan vartalolla hoitaja pitää käsiään ja niistä välittyy lämpöä ja energiaa,elinvoimaa tälle.Toiset "saavat tästä hoidosta enemmän,toiset vähemmän ja jotkut eivät välttämättä mitään".Itse olen ollut "avoimin mielin",rento,kun olen ensimmäistä kertaa ollut hoidettavana ja minua se on auttanutkin!Rauhoittaa mieltäni ja koko kroppaa!Olen käynyt kurssin itsekin ja siten pystyn antaan Reiki-hoitoa myös itselleni...Pistän pitkälleni(kun vain pieneltä lapselta ehdin)ja annan lämmön ja lisäenergian siirtyä minuun!Kun vanhojen lapsettomuushoitojen taakat alkavat muodostaa mahani ympärille taas sitä kiristävää vannetta,yritän saada itselleni "Reikaamis"-hetkosen järjestettyä!Lämpö vaikuttaa rentouttavasti!Laitapa se luomanne osoite,niin kirjoitellaan!!!!HOIDA HYVIN ITSEÄSI,VAUVAA JA MIESTÄSI!!!HALEJA!!!:):):)

• leijona.---77 kirjoitti:

MOI!!!

Miten menee?Jouduitko sairaslomalle vai oletko ok?Mulla oli aamulla herätessä tyyni olo.Uskon,että tähän mennessä alkio kiinnittynyt,jos on,että mitä tässä enää hermoilemaan!Katotaan nyt säilyykö tää tyyneyteni!Toivon,että säilyy!Laittelepa sitä uutta osoitetta,niin sähkäillään!!!!Haleja ja mukavaa odotusta teille sinne!!!:):):)

• leijona--77
        leijona.---77 kirjoitti:

MOI!!!

MOI!
        Siis en mä ole sairaslomalla mut nyt vapaapäivillä...onneksi. Kyl toi selkä vähän vihottelee ajoittain mut kirurgi on katsonut sen ja alaselän lihakset siitä on venähtänyt ja se sano et liikunta siihen enemmän auttaa ku lepo. Olis se kirjottanut mulle sairaslomaa mut mä en ottanut ku vauvalla oli kaikki hyvin se on pääasia ja jos tää ei ala mennä ohi niin sit kyllä aion jäädä.
        Hyvä et sulla on tyyni olo siirron suhteen, kyl mäkin uskon et siel on kaikki hyvin. Millon testi päivä? Onko sulla muuten lugesteronit käytössä? entäs estrogeenit? Mulla oli molemmat alku raskauden viikolle 11 muistaakseni. Noi estrogeeni lääkkeet oli ihan kamalia ku mulla ainakin tuli sellaista ahdistuksen tunnetta ja masennusta niistä ja siinähän on sivuvaikutuksenakin. Heti ku lopetin ne niin elämäkin rupesi näyttämään paremmalle...hyi ku muistelee sitä olotilaakin niin saa voimaan pahoin. Niin se osoite on ollut joskus mun miehellä käytössä mut se ei sitä käytä enää niin mä sain se osoitteen nyt. niin kirjotele sinne niin saan sun osoitteen niin sit mä voin sitä kautta antaa taas mun oman osoitteen missä mä käyn useammin kattoo. Mut aloitellaan vaik tällä..=)
        ripulihousu@hotmail.com
        Mut nyt mä rupeen kyl pesee pyykkii ja siivoo...pitäis rueta remontoimaankin lastenhuonetta tässä pikkuhiljaa. Tänään mennään kattoo tapetteja lastenhuoneeseen...ihanaa päästä laittaa kaikkee vauva juttuja..=)

• raskaustestipäivä 15.2.Eilisestä lähtien ollut "tuntemuksia".......En uskalla toivoa,että liittyisivät alkion kiinnittymiseen........Toivon,mutta siinä samassa pakotan itseni maan pinnalle!!!!!!!!!!!Etten sitten niin kovin pettyisi,jos vuoto alkaakin!Tiedä tässä sitten mitä ajatella.........................Haleja kaikille muillekin piinailijoille!!!!!!!!!!!!!!:):):)

• piiiiiiiiiina vielä!Vuotoa vielä ei näkyny.....Iiik!Keskiviikkoon vielä matkaa...Onko muita piinailijoita,joilla lähipäivinä testipäivä??????Onko teillä mitään tuntemuksia?????Minulla hiukan sellaista painon,paineen tunnetta.....Tai kai vain kuvittelen!!!!!!Tsemihaleja KAIKILLE!!!!!!!!:)

• EIKÖ KETÄÄN MUITA PIINAILIJOITA???HALEJA!:):):)

• ALOITTAMAAN KIRJOITUKSEEN OTSIKOLLA LAHJAMUNASOLUT,KIRJOITIN JO TÄMÄN PIIIIIIIIIIINAN "PÄÄTÖSSANAT".TOIVON,ETTÄ SIITÄ ON APUA MUILLE NÄITTEN LAPSETTOMUUSASIODEN KANSSA PAINIVILLE!!!!!!!!!OIKEIN LÄMPIMÄT TSEMIHALIT KAIKILLE!!!!VOIMIA HOITOIHIN!!!!!!!!!!:):):)

• höpelö
        mansku1 kirjoitti:

ALOITTAMAAN KIRJOITUKSEEN OTSIKOLLA LAHJAMUNASOLUT,KIRJOITIN JO TÄMÄN PIIIIIIIIIIINAN "PÄÄTÖSSANAT".TOIVON,ETTÄ SIITÄ ON APUA MUILLE NÄITTEN LAPSETTOMUUSASIODEN KANSSA PAINIVILLE!!!!!!!!!OIKEIN LÄMPIMÄT TSEMIHALIT KAIKILLE!!!!VOIMIA HOITOIHIN!!!!!!!!!!:):):)

Oon vaan seurannu sun piinaolua :)
        Itse olen vielä inssiläinen ja ilman tärppiä seuraavaksi ivfläinen.

• höpelö kirjoitti:

Oon vaan seurannu sun piinaolua :)
        Itse olen vielä inssiläinen ja ilman tärppiä seuraavaksi ivfläinen.

LUEPA TOI EDELLINEN KOMMENTTINI NIIN NÄET MISTÄ LÖYDÄT SELVITYKSEN KUINKA KÄVI!!!!IKÄVÄSTI!ONNEA SULLE HOITOIHIN!!!!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3023
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2285
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1785
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe