Olen suunnitellut ison pakettiauton tuomista saksasta -> sellaista jonka voi rekisteröidä kuorma-autoksi. ensinnäkin millä hakusanalla voi löytää kuormureita esim. mobilesta. Ja tietysti tuoneiden kokemuksia...
Kuorma-autoa
11
2378
Vastaukset
- reksa
Saksassa ei Sprintterit ym. ole yleensä kuorma-autoja, vaan suurimmatkin ovat kokonaismassaltaan tasan 3500 kg. Auto täytyy siis muutoskatsastaa ennen Suomeen tuomista. Valmistaja antaa autoon uuden tyyppikilven, jossa tuo kokonaismassa on korotettu esim. 3550 kiloon.
Itsellä kokemusta Ducaton tuonnista Ruotsista ja ainakin Fiatilla tämä järjestyi kivutta. Juu onnistuu.
Toin vuosi sitten MB Sprinter 313:n kuorma-autona. Muutoskatsastus ei periaatteessa ole mikään muutoskatsastus, jos AU ja HU on vielä voimassa. Se on pelkkä paperin kirjoitus kokonaispainon muutokseksi. Mitään tyyppikilpiä ei tarvitse vaihtaa, vaan paperi on tärkeä ja se nimenomaan pitää tehdä Saksassa.- epäselvää
Mitäs nuo AU ja HU sitten ovatkaan?
- ovat
epäselvää kirjoitti:
Mitäs nuo AU ja HU sitten ovatkaan?
Abgasuntersuchung ja Hauptuntersuchung. Mutta jos sinun pitää yrittää kiivetä perse edellä puuhun, jätä homma kokeneempien tehtäväksi. Ei millään pahalla.
- jetty73
Voi olla että katsuri sen uuden kilven vaatiikin. Näin kävi mun tuoman VW LT 35:n kohdalla. Volkkarilla kustansi muistaakseni n. 120€. Massan nosto kävi Saksan päässä kivuttomasti välittäjän toimesta.
- tussilla
jetty73 kirjoitti:
Voi olla että katsuri sen uuden kilven vaatiikin. Näin kävi mun tuoman VW LT 35:n kohdalla. Volkkarilla kustansi muistaakseni n. 120€. Massan nosto kävi Saksan päässä kivuttomasti välittäjän toimesta.
vanhaan kilpeen siihen kuskin istumen alle, onnistui ainakin täällä, eikä maksanut paljon!
- Fahrer
En ole selaillut noita Mobilen ja vastaavien nettisivuja, mutta kuorma-autosta käytetään Saksassa/saksaksi hyvinkin yleisesti lyhennenimeä LKW (= Lastkraftwagen; Last = kuorma, Kraft = voima, Wagen = vaunu).
- kuorma-auton
nimen lyhennys LKW ei ole yksiselitteinen vastaavan suomalaisen määritelmän kanssa koska Saksassa voidaan LKW:ksi rekisteröidä esim kaksiovinen VW Golf henkilöauto. Siellä se on käyttöverotuskysymys. Suomessa k-autoksi luetaan vasta 3500kg:ylittävä kokonaispaino. Hae Nuzfahrzeuge-nimikkeellä taikka Kastenwagen-nimikkeellä ja huomioi sitten kokonaispainon muutaminen Saksassa ennen tuontia.
- kosti
Nyt olisi auto katsottuna (MASTER) ja dealeri lupasi hoitaa painon korotuksen ja export kilvet ja vakuutuksen.
Onko vielä jotain papereita mitä täällä suomessa tarvittaisiin?- kosti
Jos ajoneuvon akseli- tai kokonaismassoja on muutettu, tarvitaan lisäksi ajoneuvon valmistajan tai tämän valtuutetun edustajan todistus suoritetusta muutostyöstä ja sen perusteista. Pelkkä ulkomaisessa rekisteriotteessa oleva merkintä muutoksesta ei riitä sen hyväksymiseksi Suomessa.
No mistä tällainen saa? - jetty73
kosti kirjoitti:
Jos ajoneuvon akseli- tai kokonaismassoja on muutettu, tarvitaan lisäksi ajoneuvon valmistajan tai tämän valtuutetun edustajan todistus suoritetusta muutostyöstä ja sen perusteista. Pelkkä ulkomaisessa rekisteriotteessa oleva merkintä muutoksesta ei riitä sen hyväksymiseksi Suomessa.
No mistä tällainen saa?Master = Rellu Master?
Volvo Auto Oy Ab, Renault
Taivaltie 1
01610 Vantaa
puh. (09) 504 451
fax. (09) 566 8972
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702952
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792128
- 951956
- 321702
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191175