Huumoria huhuillaan palstalla.Turha sitä on nurkista
hamuta, tai yrittää väkisten nauraen esiin pusertaa.
Hilpeyteni heräsi kun avasin kaffeen oven.
Avautuminen on nyt trendikästä.Saa joko liittyä verbaalikkoihin,älykköihin, taviksiin,maailman tappiin palvojiin,hymistelijöihin,kultturelleihin,
surkimuksiin, tai mihin tahansa kuppikuntaan.
Trendikkäitä on silti avata itsensä.
Huumorikin löytyy oman puseron sisältä ,jos on yleensä löytyäkseen.
Palstalta väitetään jopa kaikkein älykkäämpien ja verbaalisesti lahjakkaiden kirjoittajien kadonneen. ?
Jospa tämä uusi kaffeeseen virrannut kirjallisesti lahjakkaiden yksilöiden esiinmarssi paikkaa tuon vuotokohdan ja näemme ennennäkemättömän kielellisen lahjakkuuden avautuvan niin synkään ja ilottomaan kaffeen taivaskanavaan!!!!
Jaksamisen kanssa voi olla niin ja näin,jos ottaa liiallista taakka vaikkapa tästä fuuturista, mikä nyt näyttää esiin työntyvän.
Hauskuus on siinä,että nyt jokainen sanoo mitä tykkää ja mitä lystää.Käsittämätöntä,että tätä kaikkea pitäisi säilyttää sivukaupalla.
Ihmiset ovat lopultakin oivaltaneet,että se mikä oli eilen, ei välttämättä päde tänään pätkääkään.
Missäs laissa muuten mielipiteen vaihtaminen olisi kielletty.? Vanhoillisuus* taas mieluusti pitelisi kynsin ja hampain kiinni niistä iänikuisista jankuista ja kertakäyttöisistä komenteista.
Tietysti, jos joku joskus vanhingossa on laukaissut historiian jäävän suuren häikäisevän oivalluksen, niin sellaisenhan toki voisi jättää viikoiksi tänne palstoille hengen valoa vuodattamaan.
Sanahelmien* kalastusta pyritään henkiin herättämään.Helmiviljely on ilmeisesti ollut pysähdyksissä ja syvälle sukeltajat väsähtäneet tehtävässään.
Päivän sana:
Laajemmin ajatellen kaikki keskustelu on suurimmalta osaltaan yksinpuhelua.
---mutta tämänhän nyt tietty kaikki tietävätkin---
Heippa---mä meen nyt pai. (palailemisiin)
AvautumisenRiemua:=)))
18
2117
Vastaukset
- Carmerita
Tässä jossain välissä vietin synttäreitä.
Päivällä ei niin väliä.Ystävät saavat tulla heille sopivana päivänä kyläilemään.
Monesti suunnitelen järjästäväni isot juhlat.
En kuitenkaan pidä mistään perinteisistä juhlista.
Juhlapuheet ja muut tuollaiseen tilaisuuteen kuuluvat ovat mielestäni usein teennäisiä.Harmillista vielä jos joku ähertäisi puhettaan velvollisuudesta. Kaikki mikä tehdään vain velvollisuuden tai pelkän kohteliasuuden nimissä on ärsyttävää ja pitkästyttävää.
Mitä enemmän syntymäpäiviä on tullut ,sen vähemmän velvollisuudet kiehtovat.
Huomasin pikemminkin olevani murkkuikäisessä" fiiliksissä. Mitä enemmän ajattelin asiaa,sen selvemmälle se tuntui.Oli kiva havaita,kuinka yksi ystäväni oli sen oivaltanut.
Kun tajusin vielä,mikä siellä sielun syvyyksissä tarvitsi tuon kosketuksen murkkuiluun,niin aloin nauttia tilanteesta.
Opettelen sanomaan yhä useammin ei,jos ei kerta huvita ja yhä useammin kyllä,silloin kun olen asiasta kiinnostunut. Itsekästä.Ok.Murkku saakin olla itsekäs.
Luin joitain päiväkirjojani,kun olin ollut aikaisemmin murkku.Ne olivat täynnä kaikkea maailman hätää ja surkeutta.Silloin pelkäsin sotaa ja maailmanloppua.Olin hädissäni milloin mistäkin kurjuudesta ja epäoikeudenmukaisuudesta.
Etsin mahdollisuutta ymmärtää; miks kaikki on niin kaottista ja miks kaikkea pahaa vaan tapahtuu.
Luin paljon ja maalasin silmäni mustiksi.
Miten surullinen murkkuikäinen voikaan olla.
Nyt kokeilen kuinka itsekeskeinen" voi olla,ennekuin se raja ylittyy.Teen mitä eniten haluan ja kuuntelen omia tarpeitani.
Kun tajusin miten paljon olin asettanut muiden tarpeet aina etusijalle ja hylännyt omiani,niin muutos jossain kohden käänsi suunnan.
Monikaan niistä, joiden tarpeet olivat huitaisseet minut näkymättömiin, eivät olleet siltikään tulleet sen onnellisimmiksi.
Nyt on aika alkaa olla itse onnellinen.
Kiva murkkuus tää tälläinen.
On valoisaa ja paljon mieluista tekemistä.
Elämästä voi alkaa nauttia suurin siemauksin.
Velvollisuudet ovat takana ja tekemisen riemua runsaasti edessä. Elämä on yhtä huikeaa ihmettä. - Carmerita
Illalla nykäisen tämän aloituksen pois.
Tässä ei ole mitään "helmeä" jonka vuoksi tätä pitäisi täällä pidellä.
Tämä oli nyt vain pelkää avautumisen riemua. - Carmerita
Ilostuneena tuosta kaffeen tämän vuoden teemasta tarjoilen nyt kaffeelaisille jälkikäteen synttäri kahvit!!!
Tervetuloa sellaisena kuin olet!
Juhlat alkaa nyt ja loppuu sitten ,kun viimeinenkin vieras on saateltu ulos.
Sekoittelen tässä boolin ,kesäisin mansikoin koristeltuna ,terästettynä ja summittaisesti erilaisin makuelämyksin viriteltynä.
Kuohuvaa on tuossa vaaleanpunaisena suurissa pulloissa. Kemakakkua tietysti ja pikkusuolaista.
Juoksupoika saa kipaista hakemassa lisää.
Koska tuoleja ei löydy kovin paljoa ,niin levittelen tyynyjä ja patjoja lattialle.
Sytytän kynttilöiden meren ympärille ja laitan musan päälle. Vaikka alkuun nyt tuon sydäntä syleilevän SydäntenPuutarhan.
Vaipukaa nirvanaan.Olkaa kuin kotonanne.Levittykää
tyynyille.!!!
Juhlapuheita saa pitää ,jos tekee ne impulsiivisen
hektisesti.
Lahjoja saa antaa, mikäli ne ovat muuta kuin materialistisia. Tietysti timantit, kalliit autot ja turkikset ja silkki kelpaa----hmm ja ....matkalahjakortit..huvilat...juuh..
Mukaan mahtuu.Sekoittautukaa joukkoon ja pitäkää toisianne hyvänä ja mieluusti minua saa nyt halata ja suudella...- Masse Setä
ja henkinen...hektinen juhlapuhe ihan tulevan virkani velvoittamana.
Hyvä Carmerita...kröhm. Nyt kun olet saapunut tähän kakkosmurkkuiän kynnyksellee, minä kysyn sinulta: Tahdotko... voi ei, tuli väärät paperit mukaan. Voi, voi.
No, joka tapauksessa, Piiparinen lähetti terveisiä ja sanoi, että jos tarvitaan lisää boolimaljoja, niin kirkolta saa lainaksi.
Ja koko sekalainen seurakunta keräsi kolehdin, jolla hankimme sinulle lahjaksi kausilipun tämän vuoden kirkonmenoihin. Yritämme järjestää jokaiselle viikonlopulle oman teeman ja ensimmäiseksi teemaksi on valittu kirkko, minä ja pukeutuminen. Meno tulee olemaan kovaa, mutta reilua.
Voi, voi tämä puhe ei nyt oiken suju. Voi kauhistuksen kananjalka. Tuota, jos nyt lopuksi vielä muistutan meidän kakkosmurkkurippileireistä ja toivotan Sinulle oikein murkkumaisia päiviä nyt ja iankaikkisesti... tähän vielä laitetaan vähän halausta. - Carmerita
Masse Setä kirjoitti:
ja henkinen...hektinen juhlapuhe ihan tulevan virkani velvoittamana.
Hyvä Carmerita...kröhm. Nyt kun olet saapunut tähän kakkosmurkkuiän kynnyksellee, minä kysyn sinulta: Tahdotko... voi ei, tuli väärät paperit mukaan. Voi, voi.
No, joka tapauksessa, Piiparinen lähetti terveisiä ja sanoi, että jos tarvitaan lisää boolimaljoja, niin kirkolta saa lainaksi.
Ja koko sekalainen seurakunta keräsi kolehdin, jolla hankimme sinulle lahjaksi kausilipun tämän vuoden kirkonmenoihin. Yritämme järjestää jokaiselle viikonlopulle oman teeman ja ensimmäiseksi teemaksi on valittu kirkko, minä ja pukeutuminen. Meno tulee olemaan kovaa, mutta reilua.
Voi, voi tämä puhe ei nyt oiken suju. Voi kauhistuksen kananjalka. Tuota, jos nyt lopuksi vielä muistutan meidän kakkosmurkkurippileireistä ja toivotan Sinulle oikein murkkumaisia päiviä nyt ja iankaikkisesti... tähän vielä laitetaan vähän halausta.Tämä juhlapuhe vavahdutti sieluni syvällisten lähteiden vedet silmiini.
Tahdonhan minä toki.Olen tahtonut kaikkea mahdollista ja nöyrtynyt hiljaisena tyytymään mitä milloinkin on joko annettu, tai ei.
Masse setä antoi lahjansa suuren paatuneen uh:.ÖH.. SIIS pohjattoman sydämensä koko papillisen auktoriteettinsä ja viattomuuden hartaasta antamisen halusta. Tuo lahja on hyvin arvokas.
Olen kiitollista, kiitollisempi , kun pääsen kausilipulla kirkonmenoihin.Toki osallistun kakkosmurkkusten strippareihin.Yh..oliskos se rippareihin.
Vähäinenkin halaus tuntuu hyvälle.
Mutta eikös setä nyt vois kerrankin rutistella oikein himokkaasti!!!! *KUISKASI SETÄN KORVAAN*
--Setä voi nyt heittäytyä siihen tyynyille.Tuomme boolia oikein ison maljallisen. - Masse Setä
Carmerita kirjoitti:
Tämä juhlapuhe vavahdutti sieluni syvällisten lähteiden vedet silmiini.
Tahdonhan minä toki.Olen tahtonut kaikkea mahdollista ja nöyrtynyt hiljaisena tyytymään mitä milloinkin on joko annettu, tai ei.
Masse setä antoi lahjansa suuren paatuneen uh:.ÖH.. SIIS pohjattoman sydämensä koko papillisen auktoriteettinsä ja viattomuuden hartaasta antamisen halusta. Tuo lahja on hyvin arvokas.
Olen kiitollista, kiitollisempi , kun pääsen kausilipulla kirkonmenoihin.Toki osallistun kakkosmurkkusten strippareihin.Yh..oliskos se rippareihin.
Vähäinenkin halaus tuntuu hyvälle.
Mutta eikös setä nyt vois kerrankin rutistella oikein himokkaasti!!!! *KUISKASI SETÄN KORVAAN*
--Setä voi nyt heittäytyä siihen tyynyille.Tuomme boolia oikein ison maljallisen.Voihan tästä hommasta kyllä tulla ihan hyvää lisäpotkua viran hoitamisenkin kannalta.
Juu, jos sitä boolia sitten kanssa vähän ottaisi.
Aika pehmeet tyynyt. - Carmerita
Masse Setä kirjoitti:
Voihan tästä hommasta kyllä tulla ihan hyvää lisäpotkua viran hoitamisenkin kannalta.
Juu, jos sitä boolia sitten kanssa vähän ottaisi.
Aika pehmeet tyynyt...ihan rennoksi--noin. Annamme tässä vähäsen aromaattista kevythieronta sessiota näin vieraita odotellessa. Toki olen sen jo pitkään tajunnut,että sedällä on tuo vakavampikin puolensa. Huumorintajuiset ovat perivä lopulta sen taivaitten autuuden. Tosikot pääsevät vain esikartanoihin ja he joutuvat pikaisesti palautumaan takaisin. Se on heidän synkkä osansa, kunnes nauru heidät murheeltaan pelastaa.
-kas noin, nuo liperit nyt syrjään ja hierotaan pääkin oikein mukavan oloi*seksi..... Tulen minäkin, kutsumatta ja koputtamatta.
Tällä kertaa ei mukanani ole juhlapuhetta. En ennättänyt näin lyhyellä varoitusajalla loihtimaan Sinua miellyttäviä kielikuvia. Mutta olet Sinä aina yhden, jos toisenkin juhlapuheen arvoinen
Et vähiten mielettömän kirjoitus aktiivisuutesi vuoksi.
Tärkeintä tässä juhlallisessa hetkessä on se, että minä Waffen, olen Sinua onnittelemassa.
Osaat antaa vierailulleni varmasti sille kuuluvan huomion.
Hyvää Syntymäpäivää ja onnea uudelle nikille.:)
Ps: Ihan kiva fiilis täällä:)
Ja..ja...ilotulituskin..- Carmenita ejk.
Waffen-ss kirjoitti:
Tulen minäkin, kutsumatta ja koputtamatta.
Tällä kertaa ei mukanani ole juhlapuhetta. En ennättänyt näin lyhyellä varoitusajalla loihtimaan Sinua miellyttäviä kielikuvia. Mutta olet Sinä aina yhden, jos toisenkin juhlapuheen arvoinen
Et vähiten mielettömän kirjoitus aktiivisuutesi vuoksi.
Tärkeintä tässä juhlallisessa hetkessä on se, että minä Waffen, olen Sinua onnittelemassa.
Osaat antaa vierailulleni varmasti sille kuuluvan huomion.
Hyvää Syntymäpäivää ja onnea uudelle nikille.:)
Ps: Ihan kiva fiilis täällä:)
Ja..ja...ilotulituskin..ja annan tietysti puheellesi ja läsnäolollesi erityisesti huomiota.
Tälläiset rehelliset ja teeskentelemättömät juhlapuheet mielyttävät eniten.
Mitäs sitä sanoilla koreilla.Tärkeintä on ,että tulit juhliin ja osallistut hauskapitoon.
Rakettien pauke on hyvin juhlavaa!
Kas käyhän pöytään ja nauti antimista! - merliNi
Taidan vaan onnitella ihan näin..no vähän tylsään tapaan:)
Ois mulla puhekkin*nauraa*..se kertois vanhenemisesta ja viisaudesta, rypyistä ja ryypyistä, siitä miten joskus on välttämätöntä pysähtyä että muut älyäisivät edetä ja ystävistä jotka tekevät samaa matkaa kanssasi tahoillaan..siis onnea vielä kerran ja pulputkoon kirjaimet näppikseltäsi ainakin tähän samaan tahtiin, mielummin jopa hieman runsaamminkin:) - Carmenita ejk.
merliNi kirjoitti:
Taidan vaan onnitella ihan näin..no vähän tylsään tapaan:)
Ois mulla puhekkin*nauraa*..se kertois vanhenemisesta ja viisaudesta, rypyistä ja ryypyistä, siitä miten joskus on välttämätöntä pysähtyä että muut älyäisivät edetä ja ystävistä jotka tekevät samaa matkaa kanssasi tahoillaan..siis onnea vielä kerran ja pulputkoon kirjaimet näppikseltäsi ainakin tähän samaan tahtiin, mielummin jopa hieman runsaamminkin:)..unohtui sinulta siinne joskus VIISASTUNEIMILLE synttäreille:-)))
Rypyt tulevat aikanaan, toivottavasti ei kuitenkaan ryppyotsaisuudeksi. Äitini sanoja lainatakseni: mitä enemmän ikää, sen vähemmän tarvitsee huolehtia siitä, mitä muut minusta ajattelevat.Lopulta kun se joskus saavutettu demetia iskee, niin silloin ei edes ymmärrä välittää.
Kirjoittamisesta;hiukan liikaa on sopiva määrä minulle.Kiittää kortista hymyn kera:=)))
- jokiska. evk
Milloin jaan viisaita ja syvällisiä neuvoja...
milloin lahjoja ...
ja milloin mitäkin ...
Ajattelin että tänään voisin Carmeriitta jakaa kanssasi juhlimisen ilon. Tuon tästä sinullekin tällaiset höykkysiivet. Voitaisiin mennä vaikka tuonne surkimusketjun kirkkobileisiin jatkoille;))
...sinullahan on tuota kirkollista taustaa
kylän olemassaolon ajoilta .. vai muistankohan väärin ...- Carmerita
..joku puutiikki mulla siellä tais olla ,mutta en sentään Kirkkoa pitänyt pystyssä* sain nauruhepulin^^^''**
Uskontojen kiertolaisena olen kyllä elämäni aikana ehtinyt ties missä sekalaisissa porukoissa pistäytyä.Budhalaisuuskin on jossain vaiheessa ollut tutkimusmatkallani...ja..(hillitsee kieltään) ....
Tämä luterilaisuus on kaikkein vierainta,kun noi kirkot täällä ovat enimmäkseen aikasen synkkiä.
Mutta juhlatuulella vois tuo kiertomatka olla niin surkuhupaisan riemukasta, että nyt vois aloittaa ihankin sujuvasti surkimuksien seurakunnasta ja edetä sieltä hissukseen kaikkien kapakkien kautta
lopulta kontaten kohden seesteistä meille tarjottua taivaitten riemua.(huh ...nyt pääs kelenkantimet löystymään)
Rakastan erityisesti naamiasia ja muuta teatraalista hulluttelua. Höykkysiivet kuulostaa minusta hyvälle. Voisinkin alle pukea tyllipuvun ja verkkosukat,sekä rintoja hyvälevän kirjaillun korsetin. Kumisaappaat ja perperi päälle, sekä Taikiksen antama tulenlieskoin koristeltu pyöräilykypärä.Silmille käyvät sukellulasit.
Voin tietysti pakata reppuun meille pikkupurtavaa ja pullon sampanjaa. Otan vielä pikkukengät mukaan ,jos jossain ois vaikka tanssit.
Eikun kierrokselle nyt sitten ja rähmitään sitten vasta aamun sarastaessa takas , jos vielä kyetään.
Tai luulis noilla höykkysiivillä jotenkin lentoonkin pääsevän.
- arvaa
missä?
Makuuhuoneessa :DDDDDD- Carmenita ejk.
..makuuhuone on...pelkää valoa:DD
- näkyy
Carmenita ejk. kirjoitti:
..makuuhuone on...pelkää valoa:DD
kiinni
auki
kiinni
auki
:DDDDD - Carmenita ejk.
näkyy kirjoitti:
kiinni
auki
kiinni
auki
:DDDDD..vai onks tää joku piiloleikki?
- Carmenita ejk.
Vetäisin tuon toisinto aloituksen pois, mutta tärkeä ilmoitus oli siinä: Sumppikset ovat luettavissa avauksen alla: Avaus aivan kaikille!
Tähtitoimittajan kirjuuttama lehti ansaitsee abloodit ja kiitokset.
Hän osaa kirjoittaa selkeällä ja sujuvalla kielellä , lisäksi mausteena tuo hellyyttävä stariiri.
Pitäis täällä nyt sen vertaa jo osata näitä loistavia verbaalikkoja arvostaa...ilman että kaikesta pitää ilmoittaa!!!
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1153193- 122056
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371895Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4021779Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211661Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681477- 1201321
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101221- 131196
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo4321071