Meillä takana useita hoitoja tuloksetta.Nyt mietitty, pitäisikö harkita lahjamunasolujen käyttöä. Miten tämä tapahtuu, mitä maksaa, millaisia kokemuksia teillä on asiasta, ja missä päin Suomea tämä on mahdollista? Meillä "vika" on minussa, eli minulla ei enää ole munatorvia (useiden leikkausten jäljiltä). Hoitojen aikana munasoluja syntyy, ne hedelmöittyvät jne, mutta alkiot ei vain kiinnity. Siksi tuli nyt tämäkin vaihtoehto mieleen...
LAHJAMUNASOLUT
22
5330
Vastaukset
- leijona--77
moi!
Meillä odotetaan parhaillaan esikoista joka on saanut alkunsa lahjamunasoluilla. Se oli meillä viimeinen vaihtoehto ja sit tietty adoptio. Meillä mussa on vika mulla ei munasolulut kehity tarpeeksi isoksi että hedelmöityisivät. Me lähdettiin tähän touhuun noin vuosi sitten. Väestöliittoon helsingissä otettiin yhteyttä, koska asutaan täällä. Uskon että sitä on samallalailla muissakin kunnissa ja kaupungeissa missä yksityisklinikoita on. Meille touhu tuli maksamaan kaikkineen noin 3000euroa siinä on lääkärikäynnit ja sit tämä hoito ja lääkkeet mukana. Meille sanottiin että jonot ovat noin 2 vuoden luokkaa,mutta meidän ystävä halusi auttaa ja luovutti munasoluja klinikalle. Me ei haluttu niitä käyttää koska koin että ystävä hieman liian läheinen etten varmaan voi elää sellaisen tiedon ja asian kanssa, joten hän luovutti anonyyminä ja me päästiin tämän myötä jonon ekaksi. Siksi meillä prosessi ollut nopeampi kuin muilla koska oli tuoda oma luovuttaja. Saatiin 13 munasolua joista 10 hedelmöityi ja nyt 9 odottaa pakkasessa tulevaisuutta varten.
Minä ja mieheni ollaan tosi onnellisia että meille annettiin mahdollisuus omaan lapseen. Tietysti minä olen mielessäni käynyt monta asiaa asian suhteen. Mutta olen kyllä aina päätynyt että tämä on maailman ihanin asia ja omaltahan tämä tuntuu kun tätä kantaa itse ja synnyttää. Että en itse ainakaan voi kuin suositella tätä vaihtoehtoa jos itsestäsi ja miehestäsi olette sitä mieltä että olette valmiit yrittämään näin.- Helinä
Onnellista odotusta Leijona-77, Tuija ja Mansku1 ja hyvää kevättä myös muille kanssasisarille minunkin puolestani =)
En tiedä koska seuraavaan yritykseen lähdemme, toivottavasti nenut selviävät siirrettäviksi. Olen pienestä pitäen haaveillut suurperheestä ja välillä surettaa kun tietää että yrityksiä on mahdollista tasan kaksi, siis korkeintaan jäljellä =( Mutta sitten taas otan pojan syliin ja totean kuinka onnellisia ja kiitollisia olemme kun meillä on jo hänet!
Naperokin haluaa selvästi lähettää terveisiä, sormet naputtaisia näppäimiä mielellään =)
- Tuija
Minulle siirrettiin 16.1. lahjamunasolu. Nyt positiivinen tulos 30.1. Edellinenkin lähti käyntiin, mutta keskeytyi.Nyt toivon parasta ja pelkään pahinta. Pakkasessa kolme alkiota. Minulle tehty sterilisaatio. Omat kolme IVF-hoitoa epäonnistuivat. Tuloksena yksi keskeytynyt raskaus. Kustannus yksityisellä n. 5500 euroa, kun Kela-korvausta ei ikäni puolesta tule. Jonotusaika yllättävän lyhyt eli n. 1/2 vuotta.
Olen täällä sormet ja varpaatkin pystyssä,että nyt onnistuu!!!!!!Itse täällä jännään eilisen alkion siirron tulosta.Yritämme jo toiseen otteeseen lahjamunasolulasta!Meillä nyt ihana päivänsäde ekasta hoidosta ja nyt nyt pitkän(n.1.5v.)odotuksen jälkeen saimme taas LAHJAN,saamme yrittää lahjamunasoluilla taas.Ja jännittää niin vietävästi!Huh!Mutta kuten sanottu OIKEIN PALJON ONNEA TEIDÄN RASKAUTEEN!!!!!HALEJA!!!:)
- Tuija
mansku1 kirjoitti:
Olen täällä sormet ja varpaatkin pystyssä,että nyt onnistuu!!!!!!Itse täällä jännään eilisen alkion siirron tulosta.Yritämme jo toiseen otteeseen lahjamunasolulasta!Meillä nyt ihana päivänsäde ekasta hoidosta ja nyt nyt pitkän(n.1.5v.)odotuksen jälkeen saimme taas LAHJAN,saamme yrittää lahjamunasoluilla taas.Ja jännittää niin vietävästi!Huh!Mutta kuten sanottu OIKEIN PALJON ONNEA TEIDÄN RASKAUTEEN!!!!!HALEJA!!!:)
Ihanaa,koska vielä raskaana ja ensi viikolla ultra. Paha olo kahvista, mutta siitä viis. Tukilääkitys Zumenon ja Lugesteron vähän kurjia, mutta kyllä ne kestää... Välillä vähän hysteerisenä, jos jotain "lirahtaa" eli Lugesteron-töhnää. Kiitos kannustuksesta !
Tuija kirjoitti:
Ihanaa,koska vielä raskaana ja ensi viikolla ultra. Paha olo kahvista, mutta siitä viis. Tukilääkitys Zumenon ja Lugesteron vähän kurjia, mutta kyllä ne kestää... Välillä vähän hysteerisenä, jos jotain "lirahtaa" eli Lugesteron-töhnää. Kiitos kannustuksesta !
kaikki hyvin menee!!!!!!Kun niin tarkoitettu on!!!!!Onnellista odotuksen jatkoa ja haleja!!!!!!:):):)
- lupiini60
Kiinnostuin sinun viestistä, koska itsekin olemme suunnitelleet lahjoitetun munasolun käyttöä. Minulle tehty 3xivf ja 2xpas, joista 2xraskaus ja molemmat keskeytyneet. Onko sinulla lahjoittaja suomesta, itselläni ikää juuri sen verran että suomen lahjoittaja ei tule kysymykseen. Olisi kiva tietää hoidostasi enemmän,mikäli jaksat kirjoitelle niin olisi kiva,tässä myös s.p.osoitteeni siljanna@luukku.com
palstalta mun kirjoituksiani niin kuulet oman tarinamme!Kirjoituksiani löydät myös kirjoituksen Piinaa..iik kohdalta!Ehkä olet sattunut jo niin tekemäänkin!!!Hyvää jatkoa teille!:)
- Helinä
Tuolla seinän takana nukkuu meidän suurin lahjamme!
Omista soluista raskaus alkaa, mutta alut eivät jaksa sinnitellä kiinni.
Hoidot tehtiin väestöliitolla, josta vain hyvää sanottavaa. Meillä oli myös "ristiinluovuttaja" ja näin odotusaikaa ei juuri ollut. Heti ensimmäinen hoitokin onnistui. Maksoi muistaakseni noin 2000e.
Tunnepuolesta saisi romaanin=) Asian käsittely omassa pääkopassa vaati unettoman yön jos toisenkin, vaikka aika alusta asti jo tuntui että tämä on nyt tämä meidän juttu. Koko raskausajan velloi keskustelu uudesta hedelmöityshoitolaista ja kaikenlaisia kommentteja sai lukea. Kirkkohallituksen kanta tuntui tosi pahalta, poika oli juuri syntynyt.
Nyt aurinkomme tosiaan vähän yli puolivuotias enkä voisi kuvitellakaan hänen tilalleen "ketään muuta" jos ymmärrätte mitä tarkoitan. En tiennyt että näin paljon voi jotakuta rakastaa. Lähinnä tällä hetkellä mietin sitä miten pojalle asian kerromme ja sitä miten hän sen tulee kokemaan. Toiveissa on sisaruksia, 4 huurunenää on odottelemassa=)
Luovuttajaa kohtaan tunnen suurta kiitollisuutta.
Tässä lyhyesti, nyt saunaan!- leah
Olen 25-vuotias nainen ja miehessäni on vika miksi emme voi saada lasta. Tarinamme on pitkä, mutta omat munasoluni ovat testattu ja niissä ei ole vikaa, terhakoita yksilöitä ovat:) Olen harkinnut jo hetken aikaa asiaa ja tullut siihen päätökseen, että jos mahdollisuus on autan mielelläni jota kuta muuta jos vain voin. Väestöliitolle tms. vain marssin ja asiako on niin vai miten etenen?
leah kirjoitti:
Olen 25-vuotias nainen ja miehessäni on vika miksi emme voi saada lasta. Tarinamme on pitkä, mutta omat munasoluni ovat testattu ja niissä ei ole vikaa, terhakoita yksilöitä ovat:) Olen harkinnut jo hetken aikaa asiaa ja tullut siihen päätökseen, että jos mahdollisuus on autan mielelläni jota kuta muuta jos vain voin. Väestöliitolle tms. vain marssin ja asiako on niin vai miten etenen?
....vaan rohkeasti klinikoille!Haastattelevat sinua!Kiitos upeasta ajatuksesta!!!!Lämmin hali!:)
kauniita kevätpäiviä teille ihanan lapsenne kanssa!!!Kyllä munasolujen lahjoittajat ihania!!!!!!:)Toivotan jo etukäteen teillekin onnea sisaruspuuhaan sitten,kun siihen ryhdytte!Mulla juuri viikko sitten tehty alkionsiirto ja sen tulosta tässä varromme!Pakkasessa mahkut 2 yritykseen vielä!Oikein hyvää jatkoa ja haleja!!!!!!:)
- Helinä taas...
mansku1 kirjoitti:
kauniita kevätpäiviä teille ihanan lapsenne kanssa!!!Kyllä munasolujen lahjoittajat ihania!!!!!!:)Toivotan jo etukäteen teillekin onnea sisaruspuuhaan sitten,kun siihen ryhdytte!Mulla juuri viikko sitten tehty alkionsiirto ja sen tulosta tässä varromme!Pakkasessa mahkut 2 yritykseen vielä!Oikein hyvää jatkoa ja haleja!!!!!!:)
Mä tuolla ylempänä jo vähän ennakoin, ajatukset tuppaa täällä pikkasen harhaileen ja pieni keskittyminen ei olisi pahitteeksi...Mutta näin uskomme että vahvan plussan saatte!!!! Oikein hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi ja kyllä täällä palstoilla varmasti vielä törmäillään =)
Helinä taas... kirjoitti:
Mä tuolla ylempänä jo vähän ennakoin, ajatukset tuppaa täällä pikkasen harhaileen ja pieni keskittyminen ei olisi pahitteeksi...Mutta näin uskomme että vahvan plussan saatte!!!! Oikein hyvää jatkoa sinulle ja perheellesi ja kyllä täällä palstoilla varmasti vielä törmäillään =)
ennakointisi oikeassa!!!!!!Kertoilen kyllä palstalla sitten!Varmaan törmäämme täällä joo!!!!!Haleja!!!Ja pikkuiselle kans!!!Meillä n.1,5v. päivänsäde!!!:)
Helinä taas... kirjoitti:
Täällä sitä vielä piinaillaan!!!Ke:na se testipäivä olisi..........Pidäthän sinäkin peukkuja ja varpaita sielläpäin pystyssä sisarushankkeellemme!!!!!!!?Kivaa kevään jatkoa sulle ja perheellesi!Haleja!!!:):):)
- Helinä
mansku1 kirjoitti:
Täällä sitä vielä piinaillaan!!!Ke:na se testipäivä olisi..........Pidäthän sinäkin peukkuja ja varpaita sielläpäin pystyssä sisarushankkeellemme!!!!!!!?Kivaa kevään jatkoa sulle ja perheellesi!Haleja!!!:):):)
Pidämme täällä niin peukkua, ettei tahdo saada "kädettömänä" hommia tehtyä =) Ei tuota aikaa piinaviikoiksi tosiaan turhaan kutsuta!
Voimia ja jäämme odottamaan kuulumisia!!! Helinä kirjoitti:
Pidämme täällä niin peukkua, ettei tahdo saada "kädettömänä" hommia tehtyä =) Ei tuota aikaa piinaviikoiksi tosiaan turhaan kutsuta!
Voimia ja jäämme odottamaan kuulumisia!!!myötäelosta!!!!!!!!!Vuotoa ei vielä.....HALEJA!!!:):):)
Helinä kirjoitti:
Voimia ja jäämme odottamaan kuulumisia!!!JUU,TURHAAN EI PIINAPÄIVISTÄ PUHUTA.....................!TESTASIN JO PÄIVÄN ETUAJASSA.EI NÄYTTÄNY MITÄÄN.....:)
- Helinä
mansku1 kirjoitti:
JUU,TURHAAN EI PIINAPÄIVISTÄ PUHUTA.....................!TESTASIN JO PÄIVÄN ETUAJASSA.EI NÄYTTÄNY MITÄÄN.....:)
Siis ei näyttänyt yhtään mitään, eli testissä jotain häikkää vai mitä tarkoitat...? Oletko jo tehnyt uuden testin? Toivottavasti kaikki paremmin kuin hyvin???
Nimimerkki hengessä mukana!!! Helinä kirjoitti:
Siis ei näyttänyt yhtään mitään, eli testissä jotain häikkää vai mitä tarkoitat...? Oletko jo tehnyt uuden testin? Toivottavasti kaikki paremmin kuin hyvin???
Nimimerkki hengessä mukana!!!SITÄ OPPII,KUN VANHAKSI ELÄÄ..........NIIN NÄISTÄ LAPSETTOMUUSHOITOLÄÄKITYKSISTÄKIN.........OLEN TÄÄLLÄ ITKENYT KOKO AAMUPÄIVÄN.SIIS TÄNAAMUINENKIN NEGAA....VAIKKA VUOTO EI OLE ALKANUT...MAALAISJÄRJELLÄ OTAKSUIN SIIS KAI OLEVANI RASKAANA..............!MUTTA ASIAA LÄÄKÄRILTÄ KYSYTTYÄNI,HÄN KERTOI(NYT VASTA..!),ETTÄ,JOS NEGAA ILMEISESTI EN OLE RASKAANA.LÄÄKKEET(PROGYNOVA JA LUGET)VOIVAT ESTÄÄ VUODON ALKAMISEN JA NE PITÄISI LOPETTAA JA SITTEN VUOTO ALKAA.LÄÄKKEITTEN JATKAMINEN VIIVYTTÄÄ VUODON ALKAMISTA!!!!!!!!!!!!!NO JOPA JOTAIN!!!!!!!!!!!!!!!MIKSIKÖHÄN TÄLLAISESTA ETUKÄTEEN EI VOINU SAADA INFOA?HUH,HUH.TIEDOKSI SIIS KAIKILLE,ETTÄ ÄLKÄÄ NYT SITTEN VIELÄ PILVIIN(NIINKU MÄ!)KOHOTKO,VAIKKA VUOTO EI ALAKAAN TESTIPÄIVÄÄN MENNESSÄ,ETTEI TEIHIN SATU YHTÄ LUJAA KUIN MUHUN TÄNÄÄN!!!!!!!!!!TIPUIN KORKEALTA JA KOVAA!!!TÄMÄ KESKUSTELUPALSTA KYLLÄ ON UPEA OLEMASSA!KAIKIN PUOLIN!!!LÄMPIMÄT KIITOKSENI SULLE MYÖTÄELOSTA JA HALEJA!!!MÄ KÄYN HUOMENNA VIELÄ VERIKOKEESSA VARMISTAMASSA ASIAN JA SITTEN VASTA LOPETAN LÄÄKKEET!JA,KUN VOIMAT PALAAVAT,YRITÄMME NIILLÄ PAKASTEALKIOILLA.JO JAKSAN AATELLA NIIN....AAMUN ENSI TUNTEINA EN OLLUT ASIASTA LAINKAAN VARMA...........LÄHDENKÖ KOSKAAN TÄHÄN RÄÄKKIIN ENÄÄ MUKAAN....MUTTA SE AIKA.....................JA TOIVE SAADA RAKAS LAPSI.............:):):)
- Helinä
mansku1 kirjoitti:
SITÄ OPPII,KUN VANHAKSI ELÄÄ..........NIIN NÄISTÄ LAPSETTOMUUSHOITOLÄÄKITYKSISTÄKIN.........OLEN TÄÄLLÄ ITKENYT KOKO AAMUPÄIVÄN.SIIS TÄNAAMUINENKIN NEGAA....VAIKKA VUOTO EI OLE ALKANUT...MAALAISJÄRJELLÄ OTAKSUIN SIIS KAI OLEVANI RASKAANA..............!MUTTA ASIAA LÄÄKÄRILTÄ KYSYTTYÄNI,HÄN KERTOI(NYT VASTA..!),ETTÄ,JOS NEGAA ILMEISESTI EN OLE RASKAANA.LÄÄKKEET(PROGYNOVA JA LUGET)VOIVAT ESTÄÄ VUODON ALKAMISEN JA NE PITÄISI LOPETTAA JA SITTEN VUOTO ALKAA.LÄÄKKEITTEN JATKAMINEN VIIVYTTÄÄ VUODON ALKAMISTA!!!!!!!!!!!!!NO JOPA JOTAIN!!!!!!!!!!!!!!!MIKSIKÖHÄN TÄLLAISESTA ETUKÄTEEN EI VOINU SAADA INFOA?HUH,HUH.TIEDOKSI SIIS KAIKILLE,ETTÄ ÄLKÄÄ NYT SITTEN VIELÄ PILVIIN(NIINKU MÄ!)KOHOTKO,VAIKKA VUOTO EI ALAKAAN TESTIPÄIVÄÄN MENNESSÄ,ETTEI TEIHIN SATU YHTÄ LUJAA KUIN MUHUN TÄNÄÄN!!!!!!!!!!TIPUIN KORKEALTA JA KOVAA!!!TÄMÄ KESKUSTELUPALSTA KYLLÄ ON UPEA OLEMASSA!KAIKIN PUOLIN!!!LÄMPIMÄT KIITOKSENI SULLE MYÖTÄELOSTA JA HALEJA!!!MÄ KÄYN HUOMENNA VIELÄ VERIKOKEESSA VARMISTAMASSA ASIAN JA SITTEN VASTA LOPETAN LÄÄKKEET!JA,KUN VOIMAT PALAAVAT,YRITÄMME NIILLÄ PAKASTEALKIOILLA.JO JAKSAN AATELLA NIIN....AAMUN ENSI TUNTEINA EN OLLUT ASIASTA LAINKAAN VARMA...........LÄHDENKÖ KOSKAAN TÄHÄN RÄÄKKIIN ENÄÄ MUKAAN....MUTTA SE AIKA.....................JA TOIVE SAADA RAKAS LAPSI.............:):):)
Olen todella pahoillani ;(
Monen monet negat vuosien varrella testanneena tiedän ettei tällä hetkellä juuri ole lohdutuksen sanoja. Otat tyttäresi syliin ja halaat kovin.
Sitä toivoo ja pelkää, kuulostelee kaikkia pieniäkin tuntemuksia. Testipäivää toisaalta odottaa, toisaalta haluaisi siirtää sitä tietoa vielä edes päivällä.
((( Lämmin halaus ))) Helinä kirjoitti:
Olen todella pahoillani ;(
Monen monet negat vuosien varrella testanneena tiedän ettei tällä hetkellä juuri ole lohdutuksen sanoja. Otat tyttäresi syliin ja halaat kovin.
Sitä toivoo ja pelkää, kuulostelee kaikkia pieniäkin tuntemuksia. Testipäivää toisaalta odottaa, toisaalta haluaisi siirtää sitä tietoa vielä edes päivällä.
((( Lämmin halaus )))HALAUKSESI JA SANASI LÄMMITTIVÄT KOVASTI!!!!!!!!!KAIKKEA HYVÄÄ SINULLE JA PERHEELLESI!!!!!!!!!!!OLIN NIIN TYHMÄ NYT KAI SIKSIKIN,ETTÄ KAIKKI 3 KERTAA(ENNENKUIN NUPPUMME RASKAUS ALKOI!),KUN EPÄONNISTUIMME,VUOTONI ALKOI JA REILUSTI ENNEN TESTIPÄIVÄÄ!!!!!!!!MUTTA,elämä jatkuu!!!HALEJA!!!!!!!!!!!!!!!:):):)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339