MItkä on sellaisia kaupungin osia joita suosittelette, kun ollaan varmaankin muuttamassa sinnepäin?
Rauhallista seutua???
Kaupungin osa
33
2865
Vastaukset
- kermäeltä vai kallislahesta
ootte "varmaankin" muuttamassa tännepäin?
Hyvä on kaupunki ja tietoo löytyy netistä lisää, jos
ei aikasemmin oo mitään tietoo mistään yhtään? - Ien
Hakatsu on turvavallinen valinta, koulu lähellä ja ihmisillä lämmin sydän siellä.
- ............
En kyllä suosittele Haka- aluetta.. Hyvin rauhatonta seutua!!!!!! Esim. Kellarpelto tai Miekkoniemi hyviä..
- rauhallinen????
............ kirjoitti:
En kyllä suosittele Haka- aluetta.. Hyvin rauhatonta seutua!!!!!! Esim. Kellarpelto tai Miekkoniemi hyviä..
varmaan ihan vitsinä heitit?!!
Ravikujaa varmaan suosittelet, nimikin kertoo minkä tyyppistä porukkaa siellä majailee! - Haka-alueellahan
on uusimmat asunnot, saunakin taitaa löytyä suurimmasta osasta. Luonto aivan upee ja kulttuuriakin löytyy!!
Suosittelen kovasti, itse jouduin muuttamaan valitettavasti joskus pois mutta haluan palata niin pian kuin mahdollista! - ei rauhatonta
............ kirjoitti:
Asun nykyään haka-alueella, ja tämä seutu on rauhottunut todella paljon siitä mitä on ollut joskus! Ja nyt kun 18 ja 20 muuttuu omistusasunnoksi, niin alue rauhoittuu entisestään!
- Mihinkäs ne
ei rauhatonta kirjoitti:
Asun nykyään haka-alueella, ja tämä seutu on rauhottunut todella paljon siitä mitä on ollut joskus! Ja nyt kun 18 ja 20 muuttuu omistusasunnoksi, niin alue rauhoittuu entisestään!
kohta laittaa kaikki hullut ja ulkolaiset kun ei oo asuntoja??
Pysyisivät nyt siellä kun ite ei tarvii asustaa kaikenlaisten bimbojen seassa!! - on nykyisin
Mihinkäs ne kirjoitti:
kohta laittaa kaikki hullut ja ulkolaiset kun ei oo asuntoja??
Pysyisivät nyt siellä kun ite ei tarvii asustaa kaikenlaisten bimbojen seassa!!nätkillä.
on nykyisin kirjoitti:
nätkillä.
Siksiköhän ne tarjosivat Villellekin koirankoppia asunnoksi Nätkiltä?
- Nimetön
pihlajaniemi on rauhallinen
- kenties
Minäkin ensimäisenä suosittelisin Pihlajaniemeä jos taajama-alueelle haluaa. Kellarpelto on hyvin lapsipainotteista aluetta etenkin "uudempi" alue lähellä rantaa, mutta kellarpelto on HYVIN "pikkusieluisten aluetta" toisaalta, eli naapurit kyllä ottavat selville sinusta KAIKEN ja juoruilua on paljon. Samalla tavalla Pihlajaniemellä on ok monilla alueilla, mutta sielläkin aika outo kyläyhdistys... ja molemmissa on paljon omakotiasutusta. Nätki kannattaa heittää unholaan ja haka-alueella ja mertalassakin on monenlaista asukkia... mutta monissa näissä varmnasti hyvätkin puolensa. Mitä kauemmas keskustasta noissa kaikissa sitä "parempi"... Itse muuttaisin n. 10 km päähän johonkin suuntaan keskustasta jos omakoti taloa kaipaa. Jos mahdollisimman keskustaan haluaa, siellä hernemäestä voi löytyä ihan hyvää kohtaa kun menee kotitietä pitkin eteenpäin... Yleisesti ottaen savonlinna on aika sisäänpäin kääntynyt ja "utelias" paikkakunta... nimim. itsekkään ei paljasjalkainen ( ja pois täältä haluaisi...)
- Niuhti
kenties kirjoitti:
Minäkin ensimäisenä suosittelisin Pihlajaniemeä jos taajama-alueelle haluaa. Kellarpelto on hyvin lapsipainotteista aluetta etenkin "uudempi" alue lähellä rantaa, mutta kellarpelto on HYVIN "pikkusieluisten aluetta" toisaalta, eli naapurit kyllä ottavat selville sinusta KAIKEN ja juoruilua on paljon. Samalla tavalla Pihlajaniemellä on ok monilla alueilla, mutta sielläkin aika outo kyläyhdistys... ja molemmissa on paljon omakotiasutusta. Nätki kannattaa heittää unholaan ja haka-alueella ja mertalassakin on monenlaista asukkia... mutta monissa näissä varmnasti hyvätkin puolensa. Mitä kauemmas keskustasta noissa kaikissa sitä "parempi"... Itse muuttaisin n. 10 km päähän johonkin suuntaan keskustasta jos omakoti taloa kaipaa. Jos mahdollisimman keskustaan haluaa, siellä hernemäestä voi löytyä ihan hyvää kohtaa kun menee kotitietä pitkin eteenpäin... Yleisesti ottaen savonlinna on aika sisäänpäin kääntynyt ja "utelias" paikkakunta... nimim. itsekkään ei paljasjalkainen ( ja pois täältä haluaisi...)
Kannatan kaikkia muita paikkoja paitsi en haka-alueta ja nätkiä!Varmaan löytyy nätkiltäkin paikkoja missä on hyvä asua mutta en ole itse niihin vielä törmännyt! Mertala, Nojamaa, Pihlajanniemi ja Kellarpelto on mielestäni mukavia paikkoja! Sen vaan haluan kysyä että missä on semmonen paikka kunta missä ei ole uteliaita ihmisiä? Onko semmoista!? Luulen ettei ole! Eiköhän joka paikalla ole omat uteliaat ja juoruilevat ihmisensä!?
- omat asiat
Niuhti kirjoitti:
Kannatan kaikkia muita paikkoja paitsi en haka-alueta ja nätkiä!Varmaan löytyy nätkiltäkin paikkoja missä on hyvä asua mutta en ole itse niihin vielä törmännyt! Mertala, Nojamaa, Pihlajanniemi ja Kellarpelto on mielestäni mukavia paikkoja! Sen vaan haluan kysyä että missä on semmonen paikka kunta missä ei ole uteliaita ihmisiä? Onko semmoista!? Luulen ettei ole! Eiköhän joka paikalla ole omat uteliaat ja juoruilevat ihmisensä!?
Mitä suurempaan kaupunkiin muutat, sen vähemmän uteliaita on KERROSTALOSSA. Omakotialueella verhot heiluvat, kun ei ole muutakaan tekemistä. Kerrostalo Hki, Tku, Tre .... Lontoo New York
sisältää vain muutaman verhonheiluttajan.
http://www.kyttaajat.net/ - Nätkiläinen
Niuhti kirjoitti:
Omakotialue Nätkillä loistava paikka asua. Ei kannattaisi leimata koko aluetta jos puolen kilometrin päässä on kaupungin vuokra-asuntoja. No jaa, osan noista vuokralaisista voisi tosin muiluttaa johonkin korpeen, sen verran kusipäistä näyttää meininki ajoittain olevan.
- Kokemusta on
Moro
Tule Kaartilantie 66 tai 68 asumaan, niin on varmaan Savonlinnan rauhallisempia asuintaloja. Siisteys ensiluokkaista ja huoltomiehet ajantasalla. asukkaista puhumattakaan.- påpå
Nämä talot ovat Inkerinkylässä!
- Scarlet-
suosittelen muuttoa nojanmaahan! se on mukava rauhallinen seutu josta löytyy uimaranta, pururata, ala-aste, päiväkoti ja prisma aivan lähietäisyydeltä. ylä astekin on vain mertalassa asti, että sinnekään ei ole pitkä matka.. ainut miinus puoli tosin nojanmaassa on ne toivottoman surkeat julkisen liikenteen palvelut. bussit kulkevat erittäin huonoon aikaan.. mutta jos jaksaa kävellä/pyöräillä tai omistaa auton niin sinne siis!
- sod
kyrönniemi muuten mutta älä muuta opiskelija asuntoihin kokska ovat ihan perkeeleen rauhattomia.... varsinkin malakias 111 sieltä pois muutin ite kun en jaksanut ylä kerran ämmiä
- kaartilantie 66
...sä tuut nätkille asuu perheines just kaartilantie 66;seen se on meinaan just lapsiperheille erittäin omiaan oleva talo (ainakin isännöitsiän mielestä) tosi rauhallinen ja hiljainen,ei koskaan ole häiriköintiä eikä muutakaan,poliisitkaan ei edes käy kyseisessä talossa kuin korkeintan kerran päivässä,siis aika vähän jos vertaa esimerkiksi siihen jos vaikka joutuisivat käymään kolme kertaa päivässä...terve tuloa asumaan savonlinnan rauhallisemmalle alueelle nätkille kaartilantie 66;seen!!
- Viikunaan
siihen appelsiinipuiden juureen.Se on rauhallinen paikka.
- romi
kuka tietää mikä tilanne jokella on as.kellarpellossa ravikujalla?
- jokerpokker
joke on pelkkä vitsi
- Anonyymi
jokerpokker kirjoitti:
joke on pelkkä vitsi
mitä
- Hakatsu4ever
Haka-alue ja Kaartilantien varren talot Nätkillä; nuo yhteiskunnan hyväosaisten ja firmojen sikariporrashenkilöiden keskittymä....Näinkö se oli ???
- hölömäke minnäi
Oottako työ savonlinalaiset vähän jälkijättösiä vai lukutaiottomia. Häh.
Tuo kyselijä on jo muuttanu pois jos on ees sinne muuttanukkaan.
Kysssärihän on jo kuuven vuuven takanen.- pöh ja pah !
mutta... yhteiskunnan hyväosaisten ( savoksi, lue = elättien ) seudut ne on ja pysyy. Lisää porukkaa tulee jolla perseauki ja tarviivat elättämistä.
- Siul on kuule
pöh ja pah ! kirjoitti:
mutta... yhteiskunnan hyväosaisten ( savoksi, lue = elättien ) seudut ne on ja pysyy. Lisää porukkaa tulee jolla perseauki ja tarviivat elättämistä.
elättäjät ja elätettävät männeet pahasti sekasin. Työ persaukiset voitte vaikka pittää suunne kiinni asijoista joita työ ette ossaa edes kuvitella. Jos ei meitä parempiosasija olis nii työ raukat kuolisitta näläkään. Silti työ mulukut vuan haukutta meitä. Ei teilä ole mittään rotija ennää, suatanan sosijaaliluuserit.
- pah ja pöh.
höh... hyväosaiset (näitä joille tulee kk-korvaus kuin "Manulle illallinen". Tätä tarkoitin, sarkastisesti. Kohta koittaa ajat, että vanha peli ei enää toimi. Kun rahat loppuu valtiolta. Itsekin olen näitä veroilla raskautettuja.
Et nimimerkki "siul on kuule", ymmärtänyt tuota kommenttiani.Tuskin ymmärrät tätäkään. :-D - Verotulot
Tervetuloa minnepäin Savonlinnaa hyvänsä, jos elätät itse itsesi ja katraasi. Parasta pysyä muualla, jos olet työtön tai eläkeläinen, meillä on jo ihan tarpeeksi huollettavia! Kunnallisverokin yli 20 ja nousua tiedossa.
- O'ou
Tämän kaupungin keskustelupalstojen taikasanat ovat Nätki ja Haka. Jos jollain on mahdollisuus jompikumpi näistä paikoista nimetä, on odotettavissa sylin täydeltä paskaa luettavaa. Jos teillä on mahdollisuus ostaa talo/asunto, en suosittele kumpaakaan asuinaluetta, tällä hetkellä. Vaikkakin molemmissa paikoissa on hyviäkin alueita, ja myös vuokra-asuntoja. Itse asun Nätkillä hyvässä WHS:n talossa. Lähiöissä on aina monenlaisia ihmisiä, on vaan oleellista tietää mihin taloon muuttaa. Alkoholismi rehottaa Savonlinnassa jokseenkin pahemmin kuin joissain toisissa kaupungeissa. Todellisuuteen törmäämistä on vaikea välttää katukuvassa, asuit sitten missäpäin Savonlinnaa vaan. Toistaiseksi näyttää kuitenkin siltä, että nämä ongelma-immeiset ovat keskitetty tänne Nätkille ja Hakalle. Harmittomiahan nämä ihmiset ovat meille muille, mutta aika näkyvästihän nuo kesäisin varsinkin katukuvassa kännissä heiluvat. Itse kuitenkaan en välitä muusta kuin palvelujen läheisyydestä ja rauhallisesta kodista jossa ei tarvitse naapureiden ääniä kuulla, joten viihdyn täällä. Jos etsitte kaupungilta vuokra-asuntoa, vaatikaa tarkemmat tiedot taloista.
- ...
Laitaatsilta on ehdoton ykkönen, ranta lähellä niin veneilyä kuin uintia varten. Valitettavasti siellä ei ole taloja myynnissä kuin aniharvoin...ja sittenkin ovat aika arvokkaita.
- lakkaa huulessa
Nätki is best
- Anonyymi
Ei kannata muuttaa. Täällä ei pärjää, jos muualta päin suomea. Pitää olla joku sukuhaara täällä. Ihmiset kylmiä ja katsoo kieroon. Vittuilevat
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734249Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113842Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73827- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37763