Tiistai 7.2.2006

papio

Niin pyörähti tiistaipäivä raittiina käyntiin ja raittiina jatkukoon. Silmät kipeinä olen tässä asennellut koko päivän ja jatkuu vielä asentelu uutta, tietsikan jyty keskusyksikköä Windows XP -käyttiksineen. Nopea on masiina - ihan hirvittää tämä virtuaalinen vilinä!

23

1258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • megabittejä keskusmuistissa ja

gigabittejä kovalevyssä? Kun vastaat, kerron onko tuo sana "jyty" liikaa. XP on syksyllä vanhentunut, kun tulee Windows Vista. Miten keskusyksikköä voi asentaa koko päivän? Teetkö sen itse, ja aloit pläkkipellistä ensin taivuttelemaan koteloa?

• papio

Olen tekniikka-asioissa tollo. En ymmärrä näiden laitteiden päälle teknisessä mielessä mitään. Osaan käyttää näitä, ne ovat työkaluni. Kaikissa teknisissä ja finanssipuolen asioissa luotan sponsorini sanaan. Minulle on aivan halivilivoo, vaikka XP olisi "vanha" jo huomenna. Pääasia että toimittaa tehtävänsä. Koko päivä meni lähinnä siinä, että siirtelin kuvia, tekstejä sun muita koneelle ja laittelin järjestelmiä ja ohjelmistoja oikeille paikoilleen. Näyttää homma pelaavan. Olen hyvin tyytyväinen siihen.

• Ei XP ole vanhentunut vielä moneen vuoteen, 95-sta voidaan jo sanoa että se on vanhaa kamaa, mutta sekin toimii.

• uusin Vista on jo
        raitis kirjoitti:

Ei XP ole vanhentunut vielä moneen vuoteen, 95-sta voidaan jo sanoa että se on vanhaa kamaa, mutta sekin toimii.

käyttötestaajilla Suomessa. 95 ei ole mikään nettikäyttis.

• mullekin tietäjät
        raitis kirjoitti:

Ei XP ole vanhentunut vielä moneen vuoteen, 95-sta voidaan jo sanoa että se on vanhaa kamaa, mutta sekin toimii.

mikä tää 'uusi Windows XP Media Center Edition käyttöjärjestelmä on, jota ainakin Anttila myy HP:n koneen mukana?

Suuri kusetusko? Koneessa on lisukkeena mukana tv-kortti, jota Anttila väittää digiksi, Prisma taas analogiseksi.

Viikonvaihteen paskapostin mukana mainostivat.
        1369 erkkiä maksaa.

En silti ostaa aio. Tv-kortti on nykyisessäkin, mutta tulee mieleen, että monta taas saadaan ostoksille markkina miesten jutuilla.

Miten tämä liittyy alkoholiin ja tipattomiin. No ei mitenkään. Tai ehkä siten, että entisenä juoppona yritän olla tämän päivän selvänä. Ja olenkin.

• JATKOSSA

JATKA SAMAAN MALLIIN. NOSTAN HATTUA SULLE. PYSY EROSSA VIINASTA SUN MUUSTAKIN.

• Äsken minäkin pirtiin tulin,tuolla autotallissa "hellapoliisin"autoa korjailin ja vahailtiinkin se yhdessä, ku oli talli lämminnä.Huomenna vielä pikku fiksauksia ja keskiviikkona ajatelin laittaa omaan kulkuneuvoon hydraulinostajat,vanhoissa pari sillointällöin vähän naputelee,nokivasara kun on.!

Mut mikä tärkeintä raittiina olen ja aion olla koko vuorokauden.!

• Alkoi tämäkin Tiistai ja päättyy sellaisena, hyvä näin.

• aahoohoo

sen sutimissession jälkeen kotona kun näin koko homman koomisen puolen.

Sinne luokkahuoneeseen oli laitettu ihan mahoton asetelma: itämainen krumeluurimatto taustana, sinistä kangasta edessä, kankaalla kaks meriheinätuppoo, kaks puu-ukkoo ja joku shamaanin vehje ja koko komeuden keskellä oli joku puumuhkura joka ei ollu kanto eikä runko vaan ensinnä mulle tuli mieleen ihmisaivot jotka liika viina oli haperruttanu. Ja taustalla joikhas Nils-Aslak.

Siellä oli kourallinen mun ikäsiä naisihmisiä ja pari miestä ja ne kaikki teki ihan omia juttuja mitkä ei liipannu edes läheltä sitä asetelmaa.
      Vaan minähän tein sitä sit muittenki edestä.

Ja tässä se koominen puoli on. Koko ajan kävi sellanen ihan mukava ja leppoisa puheensorina kun kurssilaiset kerto kuulumisia toisilleen ja tekivät ihan rauhallisesti mitä tekivät. Ja sitte olin minä - posket punasina ja kallossa jyskytti et miten helekatissa mä saan tosta asetelmasta vähässä ajassa mitään irti ja mä sudin ku viimestä päivää. Maaliroiskeet lens suurinpiirtein puolentoista metrin säteelle ku yritin löytää sitä asetelman " syvintä olemusta."

Voi p..se! Kun siitä puupahkasta tuli ihan epämuodostuneen sipulin näkönen nii mulle tuli mieleen Vilnan jossain kappelissa oleva Pyhän Kasimirin ihmeitätekevä maalaus jossa Kasimirille oli väkisin puskenu kolme kättä maalausvaiheessa. Mulle puski sipuli:) !!! Ihmeitätekevä sipuli.

Kuulkaa, hyvällä omallatunnolla voin keskeyttää kurssin yhteen ainokaiseen kertaan koska enemmän mä nautin siitä kun mä yksikseni istun tossa keittiöjakkaralla napit korvissa ja maalailen just sitä mitä huvittaa ja kuuntelen omanmieleistä rauhoittavaa musiikkia.

Siinä mielessä oon tyytyväinen itteeni et pystyin pitämään lupauksen mennä sinne ja kattoo mitä se on - jos oisin lusmuilemalla jättäytyny sieltä pois niin nyt mä olisin tosi pettyny itteeni.

Eikä juotata yhtään.

• vinkkejä

aamupäivän piristystä toit taasen elämääni.Kiitos siitä sulle!Sinä se vasta ihmeitätekevä olet,vai joikhas siel aslakkiki..on se sit merkillistä yrittävät revitellä kuin maailmankansalaiset,miksi ne pitää tehdä niin "hienostelevaksi".Parempi tosiaan pysyä vaan omalla jakkaralla,mut hyvä et kävit kuikkaamassa rohkeasti,nyt sit vaan nautit omassa rauhassa oman työn tuloksista.Vinkkinä;tee kotona oma asetelma mieltymyksesi mukaan ja eikun sutimaan.

• aahoohoo
        vinkkejä kirjoitti:

aamupäivän piristystä toit taasen elämääni.Kiitos siitä sulle!Sinä se vasta ihmeitätekevä olet,vai joikhas siel aslakkiki..on se sit merkillistä yrittävät revitellä kuin maailmankansalaiset,miksi ne pitää tehdä niin "hienostelevaksi".Parempi tosiaan pysyä vaan omalla jakkaralla,mut hyvä et kävit kuikkaamassa rohkeasti,nyt sit vaan nautit omassa rauhassa oman työn tuloksista.Vinkkinä;tee kotona oma asetelma mieltymyksesi mukaan ja eikun sutimaan.

Yhen tosi hienostuneen ilmasun mä opin eilen kurssilla.
        Jos mä kaks kuukautta oon yrittäny maalata lumikinosta ja en oo kirveelläkää saanu sitä näyttämään kinokselta niin se taiteellisen ilmapiirin vallitessa ilmaistaan: olen tutkiskellut lumen ominaisuutta eikä silleen ku minä sanosin et ei meinaa tulla hittojakaa koko lumikinoksesta.

• vinkkejä
        aahoohoo kirjoitti:

Yhen tosi hienostuneen ilmasun mä opin eilen kurssilla.
        Jos mä kaks kuukautta oon yrittäny maalata lumikinosta ja en oo kirveelläkää saanu sitä näyttämään kinokselta niin se taiteellisen ilmapiirin vallitessa ilmaistaan: olen tutkiskellut lumen ominaisuutta eikä silleen ku minä sanosin et ei meinaa tulla hittojakaa koko lumikinoksesta.

naurusta,hoh hoijaa.Joo kyl se on niin et tuntuu niil olleen se pikkusormi pystyssä.Näytellään hienompaa kuin ollaankaan.Et usko kuin minä oikein kuulen äänesi ja nään ilmeesi kun kerrot tota, tutkistellu lumen ominaisuutta.Kyllä se toi elämän kiertokulku jossain kohti mättää sikana,sillee ku ajattelee..Öljy väriliituilla onnistu hyvin lumikinokset vanha lato vieressä ja kuusistoa ympärillä.Vaik itte sanon niin olen kelpuuttanut ne seinälleni.Mielestäni ne on hyviä.

• nasukasa

...minäkin

• Mimmuli1

Raitistelu jatkukoon.

• kello soimaan, että kerkeää ajoissa ketjuun mukaan, kun ennen kukonlaulua viestiä pukkaa. Eipä silti, mitäpä väliä sillä, milloin kirjoittelee.

Huomenta!

Työt alkoi ja vuoro tuli lusittua. Nykyään on muotia puhua työpaikkakiusaamisesta tai kiusaamisesta. Juolahti mieleen, kun pomo jakelee vuodesta toiseen aamuisin töitä, että eikö tämä ole juuri sitä kiusaamista, vai olenko käsittänyt täysin väärin työpaikkakiusaamisen)).

No, oli miten oli ja yritetään hymyillä raitistellen tänään. t. Mettäläinen

• aahoohoo
        Mettäläinen kirjoitti:

kello soimaan, että kerkeää ajoissa ketjuun mukaan, kun ennen kukonlaulua viestiä pukkaa. Eipä silti, mitäpä väliä sillä, milloin kirjoittelee.

Huomenta!

Työt alkoi ja vuoro tuli lusittua. Nykyään on muotia puhua työpaikkakiusaamisesta tai kiusaamisesta. Juolahti mieleen, kun pomo jakelee vuodesta toiseen aamuisin töitä, että eikö tämä ole juuri sitä kiusaamista, vai olenko käsittänyt täysin väärin työpaikkakiusaamisen)).

siitä kihosta Amnestyyn - pitäähän sitä joku tolkku olla.

Paljon puhutaan kans valinnanvapaudesta ja oikeiden valintojen tekemisestä ja siitä ettei suomalaiset osaa sanoo EI.

Huomisaamuna kun meet töihin, niin sano pomolle et "kiitos vaan, mut ei tänään tommosta hommaa, oiskos tarjona jotain enemmän imagoon sopivaa"
        Samalla voit vilkasta pomon naamanvärii josko muuttuu.

• väärin
        Mettäläinen kirjoitti:

kello soimaan, että kerkeää ajoissa ketjuun mukaan, kun ennen kukonlaulua viestiä pukkaa. Eipä silti, mitäpä väliä sillä, milloin kirjoittelee.

Huomenta!

asia, josta ei kannata laskea leikkiä.
        joku voi olla sen takia vaikka työkyvytön.
        Tai alkaa JUOMAAN!

• Ryyppymies

raitis päivä ollut täälläkin.

• paranoidi

tipatta tänään.

• mussukka1

Tulipa tuosta ahoohoon kokemuksesta mieleen, että kun itse joskus istuin luennolla, josta en ymmärtänyt yhtään mitään. Kaikki ympärillä näyttivät viisailta. Jäin sitten epätoivoisesti vielä piirtämään niitä koukeroita muistiinpanoihin, niin eräs tyttönen kysyi, että etkö sinäkään ymmärrä mitään. Sanoin, että en. Niin vain kävi, että meistä tuli erittäin hyvät ystävät ja ollaan vieläkin. Tenttiin valmistauduimme yhdessä ja rimaa hipoen läpäisimme. Ja siitä minusta viisaan näköisestä salista reputti 40%.
      Ja nyt raittiina lumikolan varteen.

• Cettuz!

Raittius. raittius on tärkein ellen olisi raittiina en täällä kirjoittelisi varmana. Ei olis konetta ei mitään, olisi vain ja ainoastaan pullo. Voi pentele kyllä nyt on asiat hyvin. On ollut jo vuosia toivottavasti jatkuu ja mikä ettei.

• Oli pitkästä aikaa mukava hiihtää, sai kunnolla happea kun pakkanen hellitti. En vielä pystynyt haukkaamaan happea niinkö Kurikkalaiset, ne vetää kilonpalasissa, minulle riittää litroissa vielä. Kyllä kannatte olla raittiina, kunto nousee kohisten.

• åpoi

tasapuolisesti
      viimaa vaan ei viinaa
      pyöräilemässä kävin ja meinas pärstää palella
      vastatuuleen mennessä
      takaisin tulo olikin yhtä juhlaa, aurinko paisto somasti ja tuuli avitti

kummallinen eläin on tuo mäyräkoira ku luo nahkansa talavellaki, ainaski viis peskiä näin tiepuolessa
      helevetti ku nakkelevat pitkin maisemaa

noh minä en nylje mäyriksiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4830
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1342
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      255
      968
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      957
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe