...ja kaksi pientä jotka todennäköisesti jäävät raakileiksi!!!
Tämä siis tuloksena viikon progren-piikityksen jälkeen. Nyt on kolmena päivänä isot annokset ja perjantaina aamulla nähdään onko mitään tehtävissä...
Yhdellä munasolulla ei kuulemma lähdetä tekemään punktiota! :(
Olen vain lukenut mm. täältä miten jotkut ovat saaneet toistakymmentäkin solua!
Olenko ainut... vai onko jollekin muullekin käynyt näin?
Tuntuu vain pahalta, kaikki pitää ottaa alusta...
Yksi ainoa munasolu...
20
5687
Vastaukset
- Nimetön
voi onpas ikävästi käynyt. Mulla tuli 11munasolua punktiossa mut eipä yksikään hedelmöitynyt. Et se siitä eikä julkisella puolella enää ruettu tekemään uutta ku hoito meni noin huonosti. Miten isoilla annoksilla pistät? mulla oli kok ajan muistaakseni 350 yksikköö ja taisin pistää pari viikkoo en nyt enää muista miten ne meni ku siitä on yli vuosi aikaa. Nyt odotan esikoista luovutettujen munasolujen ansiosta.
Ai sulla ne yrittää vielä aloittaa alusta? mut se on hyvä,mulla ei enää yritetty ja sit menin yksityiselle. Mutta yritä jaksaa se on raskasta aikaa mut sulla on mahdollisuus uuteen hoitoon. Muistan ku eilisen ku mulle sanottiin vaan tylysti et kuules nyt on hoidot loppu et ei voi mitään... Yritä jaksaa ja kyllä se tuska helpottaa taas hieman kun aikaa menee eteenpäin.- ivf
Tämä oli mulla eka hoito, olemme yksityisellä.
Emme jaksaneet enää julkisen puolen pitkiä jonotuksia, kun ikää on jo "liikaakin"...
Muutama vuosi lapsettomuutta takana, syy munanjohtimissa.
Pistokset oli nyt ekalla viikolla 200 yksikköä päivässä. Olivat vissiin liian pieniä...?
Mutta kun mulla ei pitänyt olla mitään häikkää, paitsi ne johtimet...
Kaikkeen kuuhun olin koettanut varautua, muuten tällaseen :(
Ymmärrän kyllä hyvin, ettei kannata punkteerata
yhdellä solulla, ja omasta pussistahan sen maksaa...
Kiitos sulle, että viitsit vastata!
Onnea odotuksellesi! ;) - Nimetön
ivf kirjoitti:
Tämä oli mulla eka hoito, olemme yksityisellä.
Emme jaksaneet enää julkisen puolen pitkiä jonotuksia, kun ikää on jo "liikaakin"...
Muutama vuosi lapsettomuutta takana, syy munanjohtimissa.
Pistokset oli nyt ekalla viikolla 200 yksikköä päivässä. Olivat vissiin liian pieniä...?
Mutta kun mulla ei pitänyt olla mitään häikkää, paitsi ne johtimet...
Kaikkeen kuuhun olin koettanut varautua, muuten tällaseen :(
Ymmärrän kyllä hyvin, ettei kannata punkteerata
yhdellä solulla, ja omasta pussistahan sen maksaa...
Kiitos sulle, että viitsit vastata!
Onnea odotuksellesi! ;)yksityisellä ne varmaan tietty yrittää enemmän ku julkisella puolella ku se menee omasta pussista. Joo niin ne ei valitettavasti rupea punkteeraamaan yhtä munasolua. Yrittääkö ne sit inseminaatiota? Vai onko sulla munanjohtimet täysin tukossa? Ei kai ne ihan hukkaan koko hommaa laita koska inseminaationhan tossa voi sit tehdä vielä...(kai) Enhän mä mikään lääkäri ole et saattaahan siihen tietty olla joku estekin ettei voi tai jotain...mut kannattaa kysyy. Niin näissä asioissa tulee esiin vaikka mitä mihin ei todellakaan ole varautunut millään lailla. En mäkään voinut ikinä kuvitellakaan et mulla olisi vaikea tulla raskaaksi että mulla on ennenaikaiset vaihdevuodet alkanut 20 vuotiaana. Et silleen!!! On tää niin väärin.. mut ei pidä luovuttaa ja antaa periksi missään nimessä!!!Voimia sulle!!!
- ivf
Nimetön kirjoitti:
yksityisellä ne varmaan tietty yrittää enemmän ku julkisella puolella ku se menee omasta pussista. Joo niin ne ei valitettavasti rupea punkteeraamaan yhtä munasolua. Yrittääkö ne sit inseminaatiota? Vai onko sulla munanjohtimet täysin tukossa? Ei kai ne ihan hukkaan koko hommaa laita koska inseminaationhan tossa voi sit tehdä vielä...(kai) Enhän mä mikään lääkäri ole et saattaahan siihen tietty olla joku estekin ettei voi tai jotain...mut kannattaa kysyy. Niin näissä asioissa tulee esiin vaikka mitä mihin ei todellakaan ole varautunut millään lailla. En mäkään voinut ikinä kuvitellakaan et mulla olisi vaikea tulla raskaaksi että mulla on ennenaikaiset vaihdevuodet alkanut 20 vuotiaana. Et silleen!!! On tää niin väärin.. mut ei pidä luovuttaa ja antaa periksi missään nimessä!!!Voimia sulle!!!
Kiitti, kiitti... :)
Ei tässä nyt todellakaan olla vielä luovuttamassa vaikka ylämäki onkin melkoinen... (tai ainakin tuntuu siltä)
Kyllä se niin on mun kohdalla, että hukkaan menee kaikki, mulle ei kannata tehdä inssiä, se on tutkittu ja diagnosoitu... :(
Mä laitan nyt tänään, ke ja to puregonia 350 yksikköä päivässä, jos siitä on nyt enää mitään apua... Siis kolme päivää - eihän siinä ajassa enää kerkiä mitään suurta tapahtua... :(
Mutta sama tuo, kun lääkkeet on kerran kaapissa...
on tylyä,että eivät ota sitä yhtä sitten sulta!!!!Koska eihän siihen raskauteen tarvita kuin 1!Otapa asia lääkärin kanssa vielä puheeksi!!!!Voimahaleja ja tsemiä!!!!:)
- ivf
Kiitti tsempistä ja haleista mansku...
Kyllä ne sen varmaan ottas jos sitä oikein vaatisin, mutta mutta...
Kun ollaan siis yksityisellä, ja hinta on toimenpiteellä sama tuleeko 1 vai 10 munasolua.
Yhdellä on vaan onnistumisprosentti sanoisinko olematon... :(
Lääkäri mainitsi mielestäni että seuraavaksi tehdään joku antagonistihoito (?) ja se aloitetaan suoraan kierrosta...
Siis ei jarrua lainkaan...?
Meni kyllä aikas hyvin kaikki ohi tänään
no, jos perjantaina jo ymmärtäisin olla hereillä... ivf kirjoitti:
Kiitti tsempistä ja haleista mansku...
Kyllä ne sen varmaan ottas jos sitä oikein vaatisin, mutta mutta...
Kun ollaan siis yksityisellä, ja hinta on toimenpiteellä sama tuleeko 1 vai 10 munasolua.
Yhdellä on vaan onnistumisprosentti sanoisinko olematon... :(
Lääkäri mainitsi mielestäni että seuraavaksi tehdään joku antagonistihoito (?) ja se aloitetaan suoraan kierrosta...
Siis ei jarrua lainkaan...?
Meni kyllä aikas hyvin kaikki ohi tänään
no, jos perjantaina jo ymmärtäisin olla hereillä...todella joskus sisäistää monimutkaiset asiat lekurin huoneessa.Jälkeenpäin miettii miksen kysyny sitä ja tätä....Niinpä,se raha....No,kerro sit kuinka se seuraava käyntinne meni!!!Voimia,voimia,voimia!!!!:):):)
- ivf
mansku1 kirjoitti:
todella joskus sisäistää monimutkaiset asiat lekurin huoneessa.Jälkeenpäin miettii miksen kysyny sitä ja tätä....Niinpä,se raha....No,kerro sit kuinka se seuraava käyntinne meni!!!Voimia,voimia,voimia!!!!:):):)
Oikeesti!!!!!
Tuntuu hyvältä että on ihmisiä jotka
jaksavat välittä toisten ajatuksista! :)
Nyt on jo itselläkin hieman parempi olo...
Palaan varmasti perjantaina asiaa,
vaikka mitä sitten tapahtuukaan...
- Missu
Mulla juuri takana elämäni ensimmäinen IVF-hoito ns. antagonistihoitona. Voin suositella sitä lämpimästi. Mulle ei tullut koko hoidon aikana minkäänlaisia sivuoireita, myös punktio ja alkion siirto sujuivat kivuitta. Tuloksena oli mulla vain yksi hedelmöittynyt alkio 7 punktioidusta munasolusta (näistä 5 raakileita!), mutta se oli kuulemma sitäkin terhakampi. Oli jakautunut 6-soluiseksi jo vajaa 48 tuntia punkion jälkeen!
Nyt sitten vain odotellaan tuloksia - menossa pp4.- ivf
..todella että saat plussaa!!!
Totta on joo, että vaikka niitä tulisi kuinka paljon, ei se mitään vielä takaa :(
Oli tämä kuitenkin sen luokan isku vasten kasvoja että en todellakaan osannut varautua...
Jos suinkin viitsit vielä kirjoittaa niin kuulisin mielelläni vielä lisää tuosta antagonistihoidosta. Tämä ivf pistoksineen on nyt jo tuttu, mutta mitä tossa toisessa sit tapahtuu? (ihan kysymysmerkkinä täällä)
Toki voi kysyä perjantaina, mutta kun ei jaksaisi odottaa... ;)
Tsemppiä sulle!
- Rosa
..pettymyksen olet kokenut . Itsellä 2kertaa IVF takana ekalla 11 toisella 9 munasolua. Molemmilla kerroilla 2 hedelmöittyi.(Joka sekin tuntui pettymykseltä,ettei pakkaseen jäänyt). Hedelmöittyneet munasolut luokitellaan, meillä oli molemmilla kerroilla 2 ja 3 luokan alkiot. Toisen kerran tulosta odotellaan. Kyllä menee varmasti hetki sinulla toipumiseen. Koita kuitenkin pitää pää pystyssä.
- ivf
peukkuja myös sulle, että tulisi positiivisia uutisia!
Tiesin jo hoitoihin lähdettäessä, että vaikeuksia voi tulla, ja rankkaakin voi olla...
Mutta ei auta, koetetaan pitää päätä pystyssä... ;)
Yritän nyt olla luottavaisin mielin perjantaiseen, vaikkei kauheasti toivoa annetukkaan... - Maikki
ivf kirjoitti:
peukkuja myös sulle, että tulisi positiivisia uutisia!
Tiesin jo hoitoihin lähdettäessä, että vaikeuksia voi tulla, ja rankkaakin voi olla...
Mutta ei auta, koetetaan pitää päätä pystyssä... ;)
Yritän nyt olla luottavaisin mielin perjantaiseen, vaikkei kauheasti toivoa annetukkaan...Minua kiinnostaisi, miten kauan tuo piikittäminen yhteensä kestää tuossa lyhyen kaavan IVF:ssä?
Viikko-kaksi? Kerroit jo, että olit viikon piikitellyt ja nyt sitten vielä uudestaan?
Sittenkö tehdään heti mahdollinen punkteeraus?
Voi olla, että jossain vaiheessa tulee itsellenikin eteen.
Onnea sinulle kuitenkin tulevaan! - ivf
Maikki kirjoitti:
Minua kiinnostaisi, miten kauan tuo piikittäminen yhteensä kestää tuossa lyhyen kaavan IVF:ssä?
Viikko-kaksi? Kerroit jo, että olit viikon piikitellyt ja nyt sitten vielä uudestaan?
Sittenkö tehdään heti mahdollinen punkteeraus?
Voi olla, että jossain vaiheessa tulee itsellenikin eteen.
Onnea sinulle kuitenkin tulevaan!Jos totta puhun niin en tiedä onko tässä nyt kyse pitkästä vai lyhyestä kaavasta?!
Homma on mennyt niin että viime kierrossa kp 21 pistin sen jarrupiikin eli progrenin.
Seuraavan vuodon alusta alettiin laskemaan...
Kierron 7 päivä oli se nollaultra, jossa varmistettiin että kaikki oli ok.
Sitten aloitin puregon pistokset kierron 8 päivä.
(ekassa viestissä taisin mainita väärin...)
Kuusi päivää piikitystä ja sitten 7 päivä aamulla oli tuo ultra, jossa löytyi siis vain tuo yksi munasolu. Nyt annos melkein tuplattiin, ja perjantai aamulla on taas ultra.
Jos se ihme nyt olisi tapahtunut, niin punktio on ensi viiko ma, ti tai ke!
En osaa vielä tässä vaiheessa sanoa, jatkuuko piikitys vielä perjantain jälkeen?!
Niin ja pitäähän se irroituspiikkikin ottaa pikkasen ennen sitä punktiota!
Ota tästä nyt sitten selvää... ;)
Mutta palaan perjantaina tänne ja kerron
sitten mitä kuuluupi, toivottavasti
olen silloin monta vastausta rikkaampi...
Jos olen rehellinen, niin olen kyllä
jo valmistautunut siihen, että tämä hoito
päättyy perjantaina, ja tulevaisuudessa
sitten joskus uudestaan... toivottavasti...
- ivf
... tämä hoito :(
Ne kaksi muuta olivat pienentyneet entisestään.
Yhdellä solulla ei kannata mitään aloittaa.
Minulla ei todennäköisesti ollut mitään hyötyä puregon piikityksistä, mistä johtuu - ei kukaan tiedä.
Huhtikuussa yritetään jotain uudestaan,
mutta siihen on pitkä aika...
Kiitos vielä kerran kaikille tukijoilleni...
Tsemppiä teille kaikille!Lähetän sulle VOIMAHALEJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!Toivottavasti jatkossa olet onnekkaampi!!!!!!!!!Ja lääkärit löytävät mahdollisimman tehokkaan hoitotavan seuraavaksi!Koeta jaksaa!!!!!!!!!!!:)
- Rosa
Ens kuun jälkeen on jo huhtikuu. Siihen ei ole kyllä oikeasti paljoa aikaa. Mutta kyllä se tiedetään että odottavan aika on pitkä.
- Zara
Mulla pco. Meillä yritettiin ekaa ivf:ää pitkän kaavan mukaan eli kp21 progren-piikki, kp5 nolla-ultra ja aloitettiin puregonpiikit. Piikittelin 6 päivää ja rakkulat ei kasvaneet merkittävästi. Annosta nostettiin ja parin päivän päästä eli eilen perjantaina oli ultra, jossa päätettiin jättää hoito kesken. Ainakaan siis puregonilla ei mun munikset suostuneet noin nopeassa tahdissa kasvamaan...tosin annoskin oli melko pieni.
Seuraava yritys alkaa maaliskuussa menopurilla, joka sisältää myös lh:ta fsh:n lisäksi. Tämä hoito tehdään lyhyen kaavan mukaan eli alan piikittelemään suoraan kp2.
Tsemppiä! - ivf
Zara kirjoitti:
Mulla pco. Meillä yritettiin ekaa ivf:ää pitkän kaavan mukaan eli kp21 progren-piikki, kp5 nolla-ultra ja aloitettiin puregonpiikit. Piikittelin 6 päivää ja rakkulat ei kasvaneet merkittävästi. Annosta nostettiin ja parin päivän päästä eli eilen perjantaina oli ultra, jossa päätettiin jättää hoito kesken. Ainakaan siis puregonilla ei mun munikset suostuneet noin nopeassa tahdissa kasvamaan...tosin annoskin oli melko pieni.
Seuraava yritys alkaa maaliskuussa menopurilla, joka sisältää myös lh:ta fsh:n lisäksi. Tämä hoito tehdään lyhyen kaavan mukaan eli alan piikittelemään suoraan kp2.
Tsemppiä!Mites sulla niin "pian" päästään uudestaan hoitoon?! Montako kiertoa sulla täytyy olla nyt välissä?
Joo, samassa veneessä näköjään ollaan ;)
Hieman on ollut mulla eri päivinä ultraa ja pistoksia, mutta muuten...
Millä annoksella sulla aloitettiin ja mikä oli sitten se lisätty annos?
Yksilöllisiähän nämä määrät ovat, mutta ihan mielenkiinnosta...!?
Mä en tiedä mitä mulle tehdään seuraavaksi noiden hormoonien suhteen, mutta jarrua ei vissiin ainakaan käytetä.
Niin piti kaikkea eilen kysellä siltä lääkäriltä... mutta arvaas vaan :(
Pikkuhiljaa alkaa tuntumaan, että on aikas yleistä, että ekalla kerralla menee tuo hormoonilääkitys poskelleen.
Siitä vaan ei missään mainita, tälläisesta mahdollisuudesta, joka tulisi mielestäni ottaa huomioon. Olisi mielestäni ensikertalaisen ihan eri juttu lähteä tähän rumbaan, kun siinä muutenkin on kaikkea ihan riittävästi...
Täytyykin hakea tietoa tuosta menopurista, ei ainakaan ole ennen tullut vastaan...
Tsemppiä ja halit sulle! - Zara
ivf kirjoitti:
Mites sulla niin "pian" päästään uudestaan hoitoon?! Montako kiertoa sulla täytyy olla nyt välissä?
Joo, samassa veneessä näköjään ollaan ;)
Hieman on ollut mulla eri päivinä ultraa ja pistoksia, mutta muuten...
Millä annoksella sulla aloitettiin ja mikä oli sitten se lisätty annos?
Yksilöllisiähän nämä määrät ovat, mutta ihan mielenkiinnosta...!?
Mä en tiedä mitä mulle tehdään seuraavaksi noiden hormoonien suhteen, mutta jarrua ei vissiin ainakaan käytetä.
Niin piti kaikkea eilen kysellä siltä lääkäriltä... mutta arvaas vaan :(
Pikkuhiljaa alkaa tuntumaan, että on aikas yleistä, että ekalla kerralla menee tuo hormoonilääkitys poskelleen.
Siitä vaan ei missään mainita, tälläisesta mahdollisuudesta, joka tulisi mielestäni ottaa huomioon. Olisi mielestäni ensikertalaisen ihan eri juttu lähteä tähän rumbaan, kun siinä muutenkin on kaikkea ihan riittävästi...
Täytyykin hakea tietoa tuosta menopurista, ei ainakaan ole ennen tullut vastaan...
Tsemppiä ja halit sulle!Joo seuraavasta kierrosta aloitetaan uusi yritys, kun tämä eka ivf-yritys jäi kesken eli seuraavan vuodon jälkeen aloitan piikit. Mulla ei käytetä nyt ollenkaan jarrua tässä alussa vaan suoraan lyhyen kaavan mukaan pistokset kp2 alkaen ja jossain vaiheessa sitten orgalutran-jarru mukaan menopurin kanssa.
Mulla aloitettiin 100 iu annoksella ja sitten lisättiin 150:een, jota ehdin pistää 2 päivää. Pienet oli annokset, mutta ei kuitenkaan alettu nostamaan ja katsomaan, että tapahtuuko mitään.
Mulla aina lääkärissä sama juttu eli en muista kysellä mitään. Kai sitä on sitten pikkusen jännittynyt, ettei tule mitään mieleen.
Menopur on samaa kuin mitä menogon oli eli sisältää sekä fsh:ta että lh:ta. Puregon pelkkää fsh:ta.
Nyt olen muuten tuon tulevan hoidon suhteen toiveikas, koska tuolla menogonilla on kerran saatu rakkuloita kasvamaan, niin miksi ei nytkin. Ei voi kuin odottaa.
Tsemppiä sulle tuleviin hoitoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165