TM-testi - Vuoden 2006 talviauto !

Sonatan omistaja

No ei oo paljon täälläkään hehkutettu Sonatan menestystä.

Johtuu varmaan siitä että kaikki me uuden Sonatan omistajat olemme vähän vanhempaa ja viisaampaa väkeä.

Toisin sanoen olemme ostaneet auton järkisyistä eli tosiasioihin perustuen - emmekä juokse brändien perässä (säästimmehän siinä myös aika tukun euroja).

55

12343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tojo-pekka

      Sonatan hienon suorituksen vuoksi...

      • ja joo

        No olihan se ihan kunnioitettava saavutus idän ihmeelle, vaikka ajettavuus olikin pääasiassa perseestä talvikelillä.


      • irwin
        ja joo kirjoitti:

        No olihan se ihan kunnioitettava saavutus idän ihmeelle, vaikka ajettavuus olikin pääasiassa perseestä talvikelillä.

        se olisi ollut lännen ihme, sieltä saksanmaalta, jonka osalta todettiin ajettavuus aika vinkuraksi paitsi talvella myös kesällä. muistankos nyt ihan väärin, ja tämä ajamisenriemujuhla sijoittui vielä häntäpäähän testiäkin.....


      • veksi s.
        irwin kirjoitti:

        se olisi ollut lännen ihme, sieltä saksanmaalta, jonka osalta todettiin ajettavuus aika vinkuraksi paitsi talvella myös kesällä. muistankos nyt ihan väärin, ja tämä ajamisenriemujuhla sijoittui vielä häntäpäähän testiäkin.....

        Muistitestin paikka. Oletko kuoma lukenut ollenkaan koko testiä? Mikä sakemanni?, ranskanpullat siellä viimeisinä olivat. Tekikö viina taas Irwinille kekkoset?


      • ja joo kirjoitti:

        No olihan se ihan kunnioitettava saavutus idän ihmeelle, vaikka ajettavuus olikin pääasiassa perseestä talvikelillä.

        Ammattitoimittajat ovat hiukan erimieltä(talvitesti).Jos ajo-ominaisuudet olisi peestä niin ei olisi tullut voittoa.Taisi tulla Hyundain moittijoille nyt trauma tästä yllättävästä(ei minulle)voitosta.Ei voi kuulkaa mitään,raati on puhunut.


    • Ismo

      Hyundain ostajat eivät hanki autoa statuksen vuoksi, vaan koska ovat löytäneet kohtuukustannuksilla mukavan ja tilavan auton, jonka työn laatukin näyttäisi olevan kohdallaan. Itse olen ajanut sonatalla vuoden ja oli kiva huomata että mittaustulokset vastasivat omia kokemuksiani viimetalvisilla koeajolenkeillä.

      Jos Hyundain ostaja erottuu muista jotenkin niin ehkä ennakkoluulottomuudessa?

    • JJJ

      No onhan tuossa alla melko pitkä mielipiteenvaihto tuosta testimenestyksestä. Ja minä en kyllä ole mikään vanha, viisas kylläkin. ;-)

      • 2.4

        no minäkää mikää vänhus ja kuukausi sitte ostin sonatan ja ainakin on tähän asti tuntunu hyvältä ratkaisulta myönnän että oli ennakkoluuloja itelläkin ennen kuin menin kokeilemaan mutta kyllä ne karisi


    • Peräprutku

      En nyt osaa sanoa muista tuloksista mutta nuo päästömittaus tulokset kummastuttaa:Sonata oli Euro-3 mukainen auto mutta päihitti useat Euro-4 normin autot mennen tullen tai sitten auto oli Euro-4 normin mukainen mutta TM ei sitä tiennyt toinen vaihtoehto voi taas olla että Euro-4 on huuhaata ja mikä tahansa kunnossa oleva 3 normin mukainen auto läpäisee sen sillä muutokset taisivat olla aika pieniä?

      • Normittaja

        Hyundai Sonata 2,4 täyttää Euro4 eli 2005- normin.
        Muutos Euro3 -> Euro4 on suuri.
        CO 2,3 -> 1,0 eli alle puoleen
        NOx 0,15 -> 0,08 eli n. puoleen
        HC 0,2 -> 0,1 eli puoleen.

        Muutos Euro4 -> Euro5 tulee olemaan pienempi.


    • olevan

      Chevrolet Evanda vielä edullisempi ...
      Korean komistus sekin...
      Oisko sama lämppäri....
      Onkohan se suuntavakaampi...

      • evanda

        oli ihan ok, vakionahkapenkit vähän kalseat, mutta monet tykkää niistä. Joitakin vähänvanhanaikaisia yksityiskohtia kuten takaluukun isot saranat. Sonatassa hieman tunnokkaampi ohjaus ja yleensä hieman laadukkaampi leima, saumat tasalevyiset jne.


      • John

        No, päällisin puolin iso auto jossa olisi vielä hieman viimeisteltävää korin kanssa. Ajettavuus on hieman arveluttava yli 80km/h vauhdissa -> eli ei ole ohjaus tuntoa juurikaan. Muuten hienosti somistettu sisätiloilta ja leveät tilat varusteita ilman lisähintaa. Käypä hintaisekseen mutta ei ajajan auto.


    • eli vanhaa koppaa

      on muuten todella hyvä talviauto myös. Itse ostanut ko. 2.7 V6-auton syksyllä 2004. Uusi malli siis ominaisuuksineen samalla tasolla! Todella hyvä talviauto. Uusi koppainen "Hynynen" paremman näköinen, mutta vaihtainen vasta sitten kun omassa on kilometrejä hieman enemmän kuin nykyiset 21 000... Hieno homma että uusi Sonata sai hyvät arvostelut, siinä seuraava autoni parin vuoden päästä!

    • Sonatan omistajalle

      Taidatko tuon paremmin sanoa? TM-lehdelle myös pisteet, kun eivät "juokse brändien perässä".

      Ja autohan on kaiken lisäksi vielä hyvän näköinen, joka tietysti on makuasia.

      • Peräprutku

        helpommaksi...kele..ohjekirjan mukaan pitää irrottaa koko umpio,no onneksi moottoritilassa on valot ja ainakin haikeulassa ensimmäinen lamppu meni vaihtoon vasta 50tkm kohdalla joten pitää ennakoida ennen syksyn pimeitä sitten 3:n vuoden päästä.


      • valmeri
        Peräprutku kirjoitti:

        helpommaksi...kele..ohjekirjan mukaan pitää irrottaa koko umpio,no onneksi moottoritilassa on valot ja ainakin haikeulassa ensimmäinen lamppu meni vaihtoon vasta 50tkm kohdalla joten pitää ennakoida ennen syksyn pimeitä sitten 3:n vuoden päästä.

        vähän kaikissa nykyautoissa! Lamppujen vaihtaminen on muuttunut uskomattoman hankalaksi minkä seurauksena ihmiset eivät vaihda palaneita lamppuja vaan odottavat määräaikaishuoltoa, jossa se hoituu sitten polttimon hinnalla.

        Tämä näkyy sitten maantiellä lisääntyneinä yksisilmäisinä vastaantulojoina, huonontuneena näkyvyytenä ja onnettomuusriskien lisääntymisenä.


      • Jaakko
        Peräprutku kirjoitti:

        helpommaksi...kele..ohjekirjan mukaan pitää irrottaa koko umpio,no onneksi moottoritilassa on valot ja ainakin haikeulassa ensimmäinen lamppu meni vaihtoon vasta 50tkm kohdalla joten pitää ennakoida ennen syksyn pimeitä sitten 3:n vuoden päästä.

        Eka Hyundai minulla oli tuo "hainkeula" vm. 2001, jonka lampun vaihdoissa en kokenut mitään erikoista. Seuraava malli oli se "Jagge-peräinen", jossa lampunvaihto sujui myös ilman mitään erikoisia kikkailuja, näppärät sormet ja "kätilön kädet" riittivät ihan hyvin. Nyt tätä uutta mallia en vielä ole kokenut, joten siitä en osaa sanoa.


      • peili
        Jaakko kirjoitti:

        Eka Hyundai minulla oli tuo "hainkeula" vm. 2001, jonka lampun vaihdoissa en kokenut mitään erikoista. Seuraava malli oli se "Jagge-peräinen", jossa lampunvaihto sujui myös ilman mitään erikoisia kikkailuja, näppärät sormet ja "kätilön kädet" riittivät ihan hyvin. Nyt tätä uutta mallia en vielä ole kokenut, joten siitä en osaa sanoa.

        hyvä apu lampunvaihdossa on pieni taskupeili,kokeilkaa.


      • pöööö9
        Peräprutku kirjoitti:

        helpommaksi...kele..ohjekirjan mukaan pitää irrottaa koko umpio,no onneksi moottoritilassa on valot ja ainakin haikeulassa ensimmäinen lamppu meni vaihtoon vasta 50tkm kohdalla joten pitää ennakoida ennen syksyn pimeitä sitten 3:n vuoden päästä.

        umpiot irti ja kiinni noin vartin juttu yhteensä.......... ei paha


    • Pappa Sedan S

      Onneksi olkoon. Pakko on hyväksyä, että maailma
      muuttuu ja muutkin osaavat tehda hyviä talviautoja. Saab on voittanut testin kolmekertaa
      malleilla: 96 /9000 Tbo16 ja 9000 i. Mutta tästä kaikesta on jo aikaa. Parasta on myös muistaa, että tuossa Sonatassa on myös 5 vuoden takuu.

      Vielä on autona Saab, mutta seuraava voisi olla jo HYUNDAI.

      Terv: Saabisti vuodesta 1987

      • Ent SAABisti myös

        Ajoin SAABeilla 1979 - 1994. Joukkoon mahtui 2 kpl 99 ja 7 kpl 900. Lisäksi opiskeluaikoina 1960-70 luvun taitteessa 2 kpl käytettynä hankittuja 93:sia.
        Eli on SAABista kertynyt kokemusta talviautona. 1994 - 2003 loppuun ajoin saksalaisilla autoilla OPEL, BMW ja AUDI.
        Täytyy sanoa että SAABia oli ikävä noilla saksalaisilla talvella. Vanhakoppainen 2003 2.7 AT on ollut todella positiivinen kokemus. lämpiää nopeasti ja lämpöä riittää.
        Saksalaisilla tuli raja vastaan 20 - 25 pakkasasteessa jonka jälkeen lämpöä ei yksinkertaisesti riittänyt enää. SONATAlla riittä lämpöä vielä 25 pakkasasteen alapuolellakin, aivan niinkuin SAABissa.
        Perheen kakkosauto on nykyään GETZ 1.3 ja sekin on lämmin verrattuna eurooppalaisiin vastaaviin, Opel Corsa, Ford Ka, Ford Fiesta, VW Polo jne.
        Eli joka muuta väittää ei ole kokeillut SONATAa talvella.


      • Astrassa
        Ent SAABisti myös kirjoitti:

        Ajoin SAABeilla 1979 - 1994. Joukkoon mahtui 2 kpl 99 ja 7 kpl 900. Lisäksi opiskeluaikoina 1960-70 luvun taitteessa 2 kpl käytettynä hankittuja 93:sia.
        Eli on SAABista kertynyt kokemusta talviautona. 1994 - 2003 loppuun ajoin saksalaisilla autoilla OPEL, BMW ja AUDI.
        Täytyy sanoa että SAABia oli ikävä noilla saksalaisilla talvella. Vanhakoppainen 2003 2.7 AT on ollut todella positiivinen kokemus. lämpiää nopeasti ja lämpöä riittää.
        Saksalaisilla tuli raja vastaan 20 - 25 pakkasasteessa jonka jälkeen lämpöä ei yksinkertaisesti riittänyt enää. SONATAlla riittä lämpöä vielä 25 pakkasasteen alapuolellakin, aivan niinkuin SAABissa.
        Perheen kakkosauto on nykyään GETZ 1.3 ja sekin on lämmin verrattuna eurooppalaisiin vastaaviin, Opel Corsa, Ford Ka, Ford Fiesta, VW Polo jne.
        Eli joka muuta väittää ei ole kokeillut SONATAa talvella.

        Mun Astrassa kyllä tarkenee joka kelillä. Voittihan sekin talviautotestin tässä joku vuosi sitten (-00 wagon).


    • Onnea siitä!!

      Jää liikkeeseen, on kaikin puolin heikko sontalaatikko!!

      • oukki doukki

        Pitää laitta sitten auto naftaliiniin keväällä odottamaan uutta talvea !


      • kärpäsen surinaa....

        Millä tavalla Sonata on paska kesäauto? Autojen ominaisuuksista voi olla toki montaa mieltä, mutta väitän että Sonata ei ole millään tavalla "paska" auto, on toki olemassa parempia (ja huonompia) autoja....mikäs se paska siinä on? Enlighten us, please! (Ohjauksen keveys on muuten sitten makuasia, kysyppä 300 miljoonalta jenkiltä).


      • Neon80
        kärpäsen surinaa.... kirjoitti:

        Millä tavalla Sonata on paska kesäauto? Autojen ominaisuuksista voi olla toki montaa mieltä, mutta väitän että Sonata ei ole millään tavalla "paska" auto, on toki olemassa parempia (ja huonompia) autoja....mikäs se paska siinä on? Enlighten us, please! (Ohjauksen keveys on muuten sitten makuasia, kysyppä 300 miljoonalta jenkiltä).

        Miten sä voi kuvitella jonkun tollasen pullamössön osaavan mitään perustella!! :D Se on kato pakko olla absoluuttinen totuus kun joku "isopoika" sanoo että Hyundai on paska.

        Sääli sinänsä että Hyundailla on niin huono kuva yleisön silmissä. Itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa kyseisestä merkistä. No okei ehkä Hyundain muotoilu voisi olla edes hieman erottuvampi. Hyundai Coupe on kylläkin sitten eriasia. :D Kokemukseni perustuu Getzin koeajoon jonka tein tuossa lokakuussa.


      • ajellut

        taas yks kukkopoika pullistelee ,ois kiva nähdä tänkin autopolonen.paljonko on kokemuksia sonatalla ajosta.


    • oli vastassa?

      ihan mielenkiinnosta vaan kun en ole ko. testilehteä lukenut, niin mitä muita autoja siellä oli vastassa?

      oliko edes näitä: Mondeo, Passat, 407, C5, Laguna, Mazda6, Primera, Accord muuutamia mainitakseni...

      • Konsultti

        se ikävä puoli, että kaikkia autoja ei millään voi aina joka testiin ottaa. Kyseiseen testiin siis oli enimmäkseen otettu uusia malleja tms. Tuskimpa on sellaista talvitestiä vieltä tehtykkään jossa olisi ollut "kaikki" vastakkain. => Eli Hyundain voittohan johtui siis siitä, että oli tarkoituksella otettu kaikki huonoimmat automallit mukaan testiin eikä suinkaan auton ominaisuuksista.;)


      • näin se on ollut
        Konsultti kirjoitti:

        se ikävä puoli, että kaikkia autoja ei millään voi aina joka testiin ottaa. Kyseiseen testiin siis oli enimmäkseen otettu uusia malleja tms. Tuskimpa on sellaista talvitestiä vieltä tehtykkään jossa olisi ollut "kaikki" vastakkain. => Eli Hyundain voittohan johtui siis siitä, että oli tarkoituksella otettu kaikki huonoimmat automallit mukaan testiin eikä suinkaan auton ominaisuuksista.;)

        Joo tuuriahan sen Hyundain voitto on ollut, eihän Hyundai oikeeasti voi olla paljon lämpimämpi auto kuin kilpailijat, eihän? EPÄreilua, ei siinä ollut mukana Passat gDGDGEREFf fSi dfer edition.... Sehän on riisikuppi vai mikä se nyt oli se hyundai.Pisteet laskettu väärin tai jotain... Ei perhana siinähän on 2.4L 161 hp moottori, no SE KULUTTAA paljon, eihän sellaisella mitään tee, kyllä pitää olla 1.6 FSI siinä vasta on mahtava kone....tämäntyylistä pelkoreaktiota on esim. tuolla tojota ja volkkaripalstalla näkynyt....


      • kuomaseni
        Konsultti kirjoitti:

        se ikävä puoli, että kaikkia autoja ei millään voi aina joka testiin ottaa. Kyseiseen testiin siis oli enimmäkseen otettu uusia malleja tms. Tuskimpa on sellaista talvitestiä vieltä tehtykkään jossa olisi ollut "kaikki" vastakkain. => Eli Hyundain voittohan johtui siis siitä, että oli tarkoituksella otettu kaikki huonoimmat automallit mukaan testiin eikä suinkaan auton ominaisuuksista.;)

        Huonompia merkkejä tosiaan valittu tarkoitushakuisesti kuten esim:

        Alfa Romeo
        BMW
        Mersu
        Passat


      • Konsultti
        kuomaseni kirjoitti:

        Huonompia merkkejä tosiaan valittu tarkoitushakuisesti kuten esim:

        Alfa Romeo
        BMW
        Mersu
        Passat

        Ilmeisesti Hyundailla on aika varakas maahantuoja kun maksoivat vähän voitelurahaa. Olisihan siinä tietysti pitänyt olla kaikki eurooppalaiset edellisten vuoden voittajat mukana, ketä nyt uusien mallien talviominaisuudet kiinnostaisi, talvitestien tarkotushan on tietenkin aina selvittää mikä on absoluuttisesti sen hetken paras talviauto, perhana kun ei ollut nelivetojakaan, ei citymaastureita eikä oikeita sellaisia, ihan tyhmä talvitesti...mutta jos voittaja olisi ollut joku perinteisempi tai hyväksytympi merkki niin mitään ongelmaa ei olis ollu..;)


      • Getsikkä
        Konsultti kirjoitti:

        Ilmeisesti Hyundailla on aika varakas maahantuoja kun maksoivat vähän voitelurahaa. Olisihan siinä tietysti pitänyt olla kaikki eurooppalaiset edellisten vuoden voittajat mukana, ketä nyt uusien mallien talviominaisuudet kiinnostaisi, talvitestien tarkotushan on tietenkin aina selvittää mikä on absoluuttisesti sen hetken paras talviauto, perhana kun ei ollut nelivetojakaan, ei citymaastureita eikä oikeita sellaisia, ihan tyhmä talvitesti...mutta jos voittaja olisi ollut joku perinteisempi tai hyväksytympi merkki niin mitään ongelmaa ei olis ollu..;)

        on oikeasti HYVÄ auto!! Sitäpä Ei kaikki konsultit tiedäkään!! Kannattaa käydä kokeilemassa, eikä täällä mussuttaa. Tosin itellä vasta 31 oman ajopelin kokemus (ladasta mersuun) Nykyinen Hyundai on kyllä ehdottomasti huippupeli!! (Getz -03) On myös lämmin ja ennenkaikkea lämpiää nopeasti sekä hyvä ajaa sekä kesällä että talvella (kitkat). Täydellinen ei ole, mutta sellaista ei ole tehtykään!!


      • Konsultti
        Getsikkä kirjoitti:

        on oikeasti HYVÄ auto!! Sitäpä Ei kaikki konsultit tiedäkään!! Kannattaa käydä kokeilemassa, eikä täällä mussuttaa. Tosin itellä vasta 31 oman ajopelin kokemus (ladasta mersuun) Nykyinen Hyundai on kyllä ehdottomasti huippupeli!! (Getz -03) On myös lämmin ja ennenkaikkea lämpiää nopeasti sekä hyvä ajaa sekä kesällä että talvella (kitkat). Täydellinen ei ole, mutta sellaista ei ole tehtykään!!

        laji. Nimimerkillä toinen Hyundai menossa vuodesta -03 lähtien ja tyytyväinen olen ollut.


      • Getsikkä
        Konsultti kirjoitti:

        laji. Nimimerkillä toinen Hyundai menossa vuodesta -03 lähtien ja tyytyväinen olen ollut.

        hyvin vanhaa vedätit!! T. Getsikkä


    • Peräprutku

      bensaa ja keskikulutus näytttää laskennallisesti olevan 9.23l/100km..ei paha kun on alle haikeulan samassa pyörityksessä.Siltikin tuo auton oma kulutusmittari ei ole vielä näyttänyt kertaakaan alle 10 litran lukuja pienin on ollut 10.7.Näyttääköhän tuo matkamittarikaan oikein jonka perusteella tuon kulutuksen laskin niin ja bensa-aseman pumppu?

    • Aaro

      Autoni on Sonata 2005 2,4L automaatti ja olen tarkkaillut sen kulutusta nyt talviajossa. Maantieajossa näyttää kulutus asettuvan melko tarkkaan 8 litran seutuville /100km. Ajotapani on maltillinen ja nopeusrajoitusten mukainen, ajan 10-15 km/h ylinopeutta mittarin mukaan kuten varmaan suurin osa autoilijoista tekee.
      Renkaina on Nokian kitkat ja suurin osa ajosta kahden hengen kuormalla. Kulutus tuntuisi olevan varsin kohtuullista.
      Seuraavaksi tarkkailen - ihan piruuttani - kaupunkiajon vaikutusta.

      • Peräprutku

        ja tuo ajo on tapahtunut 90%:ti Kehä3:n sisällä.


    • emmä vielä tiedä

      No pitäis vaihtaa autoa ja oon myös ajatellut tätä hyundaita - kävin myös koeajamassa ja se mikä tuli heti esiin oli - iso auto, jämäkän tuntuinen, riittävästi voimaa, ei tartte nousta autoon ja sieltä pois alas vaan ylös.

      Mutta pitää katsastaa vielä enemmän muita merkkejä !

      • sonata kuski

        Isket kaupat siitä sonatasta. Ite vaihdoin syksyllä vm.06 sonatan. Ei mitään ongelmia.
        Lämmin ja mukava. Suosittelen!


      • luulet
        sonata kuski kirjoitti:

        Isket kaupat siitä sonatasta. Ite vaihdoin syksyllä vm.06 sonatan. Ei mitään ongelmia.
        Lämmin ja mukava. Suosittelen!

        oiskohan hemmo ootellu vastaustasi 4 vuotta?
        Oiskohan hynykän omistajat "hieman" tyhmiä?
        Voi herran jumala...


      • Ettei
        luulet kirjoitti:

        oiskohan hemmo ootellu vastaustasi 4 vuotta?
        Oiskohan hynykän omistajat "hieman" tyhmiä?
        Voi herran jumala...

        kauppias ois nostannu tätä vanhaa keskustelua esille. kas kun varastossa makaa vielä niitä 06 (05) valmistettuja autoja kasapäin :)

        Täytyyhän ne jotenkin saada kaupaks, ihmetyttää vaan ku muutamaa ainakin myydään 2009 mallina. Samoten käytettynä näkyy olevan vanhakeulaista 2008 ja jopa 2009 nä


      • loistoautoa
        Ettei kirjoitti:

        kauppias ois nostannu tätä vanhaa keskustelua esille. kas kun varastossa makaa vielä niitä 06 (05) valmistettuja autoja kasapäin :)

        Täytyyhän ne jotenkin saada kaupaks, ihmetyttää vaan ku muutamaa ainakin myydään 2009 mallina. Samoten käytettynä näkyy olevan vanhakeulaista 2008 ja jopa 2009 nä

        Sonata on edelleen paras. Siitä se johtuu. Uusi malli entistä parempi.


      • Idän ihmeet
        Ettei kirjoitti:

        kauppias ois nostannu tätä vanhaa keskustelua esille. kas kun varastossa makaa vielä niitä 06 (05) valmistettuja autoja kasapäin :)

        Täytyyhän ne jotenkin saada kaupaks, ihmetyttää vaan ku muutamaa ainakin myydään 2009 mallina. Samoten käytettynä näkyy olevan vanhakeulaista 2008 ja jopa 2009 nä

        valmistettiin vielä vuonna 2009. Että silleen -aika oudosti tehty Hyundailta. Yleensä faceliftin tullessa vanhempaa versiota ei enää valmisteta.


      • var ma
        Idän ihmeet kirjoitti:

        valmistettiin vielä vuonna 2009. Että silleen -aika oudosti tehty Hyundailta. Yleensä faceliftin tullessa vanhempaa versiota ei enää valmisteta.

        et valmistettiin vai myytiinkö pelkästään 2009 mallina 2006 valmistettuya kattopas autosta


      • Njei Curant
        var ma kirjoitti:

        et valmistettiin vai myytiinkö pelkästään 2009 mallina 2006 valmistettuya kattopas autosta

        Itse ostin vanhakeulaisen 2008 lopulla uutena ja VIN koodin 10. merkki oli 8. Valmistuspäivästä en tiedä mutta auton mallivuosi oli siis 2008.

        Silloin liikkeessä oli uuten myynnissä mm. 2006 vuoden auto (VIN 10. merkki 6).

        Kuranttia tavaraa tuo 2006 talvitesti. Sitä mallivuotta myytäneen vieläkin uutena kaupoissa.


    • 2.0 crdi LTD

      Autot ovat hyviä ja toimivat hienosti! Ei ole vikoja omassakaan ollut ja talvella tarkenee!! Voin suositella

    • Sonata 2.4 GLS

      SONATA VOITTI TM:N TALVITESTIN

      Sonata selvisi parhain pistein 12 auton kärkeen Tekniikan Maailman talvitestissä. Tulokset on julkaista lehdessä nro 3/2006.
      Sonata sai täyden kympin jarruista, lämmityslaitteesta ja kiitettävän arvion hallittavuudesta ja kylmäpäästöistä. Testiauto oli 4-ovinen 2,4 GLS.
      Yhteenvedossa TM toteaa: " ... kokonaisuus on niin tasapainoinen, että Vuoden Talviauto 2006 -kisan kultamitalille löytyy katetta."

      • Top ten

        Huvin vuoksi uutta Ford Mondeota, taitaisi löytyä teillekkin auto jonka jälkeen Sonata tuntuu kaukaiselta muistolta.


      • viimeinen-

      • Kahvien merkeissä

      • laaturaportti kertoo
        Kahvien merkeissä kirjoitti:

        Tarjoaa parhaat pullakahvit ;.)) omistajilleen.

        Autobildin laaturaportti. Tulokset ei yllätä yhtään:

        1. Toyota 2,0
        2. Honda 2,1
        2. Mazda 2,1
        4. Opel 2,2
        5. Hyundai 2,4
        6. Mitsubishi 2,5
        7. Audi 2,6
        7. Mercedes-Benz 2,6
        7. Nissan 2,6
        10. BMW 2,7
        10. Volvo 2,7
        12. Suzuki 2,8
        13. Skoda 3,0
        13. Smart 3,0
        15. Kia 3,1
        15. Volkswagen 3,1
        17. Seat 3,2
        18. Ford 3,3
        19. Fiat 3,5
        20. Citroën 3,7
        20. Renault 3,7
        22. Peugeot 4,1


      • mmm.
        Top ten kirjoitti:

        Huvin vuoksi uutta Ford Mondeota, taitaisi löytyä teillekkin auto jonka jälkeen Sonata tuntuu kaukaiselta muistolta.

        Näyttävän näköinen auto, mutta se laatu! Jos Ford osaisi tehdä laadukkaan auton ei olisi mitään ongelmaa myöntää sille vastaavaa takuuta laadusta. Daciakin pesee Fordin.


    • 2.4gls

      auto malli näitä on saavuttanut...?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

      Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe