Montakohan tuon nimistä Suomessa on - ei taida olla ihan trendinimi enää.
Kummallisin ja samalla hauskin nimi oli yhellä ikääntyneellä mieshenkilöllä - sukujuuret tod näk jossain rajan toisella puolella. Mies oli lyhyehkö ja hieman pyöreä ja hänellä oli pyöreät punaiset posket ja nimi oli Vitalis. Mä tulin aina hyvälle tuulelle kun asioin tuon miehen kanssa kun se nimi osu jotenki nappiin ulko-olemuksen kanssa. Ne punaset posket.
No joo. Kisat meneee todella hyvin: kaks mitalii (onko se muuten mitali vai mitalli) ja kerran Maamme -laulu. Voiko sitä sen enempää meikäläinen odottakkaan.
Krapulatta lähen liikkeelle tonne lumisateeseen - vielä sinne näköjään sekaan mahtuu.
13.02.06 Sulon päivää
16
965
Vastaukset
- Jee.
Äijä ei tietenkään suotta vaivautunut korjaamaan, että oikea nimensä on Vitalii. Sopeutui nöyrästi siihen uuteen nimeensä. Olen tuntenut erään samalta suunnalta, ja sukunimensä on Apanasjonok. Aikaa vei, ennenkuin tottui suominimeensä Panasonic.
- ihan
mitali.
Maanataiaamua ja ennekaikkea raitista sellaista.
Kokopäivä näissä merkeissä.- Ryyppymies
raitis päivä on kiva aloittaa hyvin nukutun yön jälkeen.
- tämäkin päivä
Minulla tulee usein kanssa mieleen noita oikeinkirjoitusjuttuja. Lintsaisin vissiin liikaa äikästä. Tai sitten olen muuten puupää.
Nettiviestejä tehdessä on yksi hyvä keino avata tekstinkäsittely, jossa voi käydä kokeilemassa, miten joku sana kirjoitetaan. Siis oikeinkirjoitus päällä. Se kyllä herjaa, jos on liikaa älliä :) (yo-todistuksessa niitä ei ollut, kun ei tullut koko todistusta)
Nyt muuten ei ollut päällä, kun oon niin laiska.
Koulussa opin aikoinaan, että metalli/mitali. Eikä sydämeen mahdu kahta ämmää. - paranoidi
Mitallikahvia juodaan eilisen kunniaksi vielä tänäänkin. Kahvia vahvempaa ei oteta.
Mitalli tai mitali, eipä sillä niin nuukaa, joskin kieliopillisesti taitaa tuo mitali olla oikein. - papio
Raittiina mennään tämäkin päivä, vaikka on perinteinen harmaa maanantai.
Tänään pidän vapaa illan, tuosta TV töllöttämisestä, kunto ei kestä. Johtuneekaan tuo asumisesta, kun asun melkein merenpinnan tasolla. Raittiina on hyvä kerätä voimia ja olla ilta tekemättä mitään.
- Dokaani
Viinatta vietetään tätä päivää - välipäivä kisojen katselussa. Ei taida olla oikein suomalaislajeja tänään, ellei sitten Koskela 500m luistelussa yllätä.
Ihmettelin tuota Maamme-laulukommenttiasi, mutta tarkoititkin tietysti Viron Smigunin hiihtovoittoa. Minun mielestäni Finlandia-hymnin pitäisi olla Suomen kansallislaulu. Eihän Maamme-laulussakaan mitään vikaa ole, mutta on se Finlandia hienompi ja sentään suomalaisen tekemä.
Oikea muoto on "mitali".- Ryyppymies
raittiina ollaan. Maamme laulun on muuten sanoittanut Runeberg, joka on tehnyt siihen myös sävelmän. Tosin eihän sitä sävelmää kukaan tunne, mutta Paciuksen sävellys tunnetaan ympäri maailman. Finlandia ois hyvä kansallislauluksemme. Juicehan sanoi, että Maamme-laulun on säveltänyt saksalainen ja sanoittanut ruotsalainen...
- Mimmuli1
Mukavasti pyörähtänyt alkuviikko käyntiin, tipatta tietysti. Sivakoimaan jos lähtisi.
Sulosta tulvahti heti mieleeni "oppiisäni" AA-ssa.Hän oli Ylivieskan AA-n perustaja jäsen no.kaksi,siis oli toinen tulia ryhmään,ja siitä syntyi sitten Ylivieskan keskustan AA-ryhmä.Ennsimmäinen jäsen oli jo kuukaudenpäivät odotellut että syntyykö Ylivieskaan AA-ryhmää.?Ja oli ilmoitellut lehteen että AA-ryhmä Kaupungintalon kellarikerroksessa,oli päättänyt viimmeiseksi illakseen odotella,kuin portaita oli saapunut tumma mies nimeltään Sulo.Kaverilla oli ollut tsakkilauta edessään kuin Sulo oli astunut huoneeseen, ja ehdottanut että pelataapas kierros tsakkia.!Mutta tää toinen vieläkin elossa oleva kaveri oli sanonut että jospas katseltas vähän toipumisohjelmaa,ja sitä sakkipeliä ei pelattu koskaan heidän kesken.Sulo monesti muisteli kuinka he joka Tiistai ja Perjantai kadestaankin ollessa keskustelivat toipumisohjelmasta,siis askelista klo:19-21 minutilleen.Tämä tapatui noin kolkyt seitsemänvuotta sitten.Kalajokilaakson muut ryhmät ovat syntyneet juuri Sulon ja tään toisen perustajajäsenen innoitamina ja opastamina.!
Suloa kyyditin monet vuodet ryhmään,kun oli melkein matkani varrella.Usein pidetiin niitä autopalaverejakin kahdestaan,ja käytiipä sitä joskus puheisamme sotahommissakin,"uitiin tykki selässä Syvärin yli",minä tietysti kuuntelian roolissa.Hän oli hyvin monitaitoinen mies Silloin jo kun minä häneen tutustuin yli kasikymppinen raskaan työn raataja,oli muuten kivihommissa miltei kuolemaansa asti.Monet kerrat vein hänet Saarijärvelle jooka Opistolle,hän nimitäin oli "jookan ope" täällä,ja kävi useasti kurseilla Saarijärvellä.No hänestä riittäis juttua vaikka kuinka pitkäksi aikaa,oli muuten mies joka tuli toimeen omillaan missä hyvänsä.Kun hänen vaimonsa kuoli niin suru vei sit pian Sulonkin.Rauha hänelle,ja vaimolleen Maijalle myös.
No aina noita muistoja jostain putkahtelee esiin,että ihan herkistyy,olivathan minulle tärkeitä ihmisiä.Vielä on muutamia Sotiemme veteraaneja joita tunnen jotka käyvät ryhmissä,ja arvokkaasti hoitelevat niitä Vanhempien Valtiomiehien tehtäviä..!!
Tään päivän olen olut viinaksitta tähän asti ja olen myös lopunkin päivää.- mirk*
Ylivieskan ryhmään!Sieltä sain raittiuden 2v.sitten ja uuden elämän,enkä vaihda entiseen,
"Tämän minä lupaan itselle"Kiitos ryhmälle kaikesta,siellä sain itkeä purkaa kaiken pahan mitä olin kärsinyt,eikä kukaan arvostellu eikä moittinut,paikka jossa sain olla oma itse!
Hyvää Ystävänpäivää
- mussukka1
Tässä nyt hieman on kisoja pitänyt kurkistella, että tietää mitä on tapahtunut. Piti etsiä virkkuut, jotta kehtaa kattoa tota kiven heittoa.
Raittiina kuitenkin meinaan sen pelin saloihin perehtyä.Onhan noita kisoja tullut syrjäsilmällä seurattua ja "kurlaustakin" katsottua, vai mitä lie kivenheittoa"ja yritin harjaa heilutella äsken ulkona samaan tahtiin, kuin tuolla olympialaisissa, kun tuota luntakin vaihteeksi satelee.
Hyvää illanjatkoa kaikille t.Mettäläinen- Cettuz!
Mettäläinen kirjoitti:
Onhan noita kisoja tullut syrjäsilmällä seurattua ja "kurlaustakin" katsottua, vai mitä lie kivenheittoa"ja yritin harjaa heilutella äsken ulkona samaan tahtiin, kuin tuolla olympialaisissa, kun tuota luntakin vaihteeksi satelee.
Hyvää illanjatkoa kaikille t.MettäläinenKuitti. selvinpäin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932