viipurin ravintolat

matkailijaoo

Olen ryhmän kanssa menossa Viipuriin ja olis kiinnostusta tietää, mitkä ovat hyviä syömäpaikkoja Viipurissa. Varmasti täällä palstalaisilla on hyviä kokemuksia. Etsin siis syömäpaikkaa, en juottolaa. Itse olen aikaisemmin ruolaillut muun muassa ravintola Labyrintissa, Sojuz:ssa, Viipuri hotellin ravintolassa. Ovatko nämä kaikki paikat edelleen toiminnassa ja hyviä paikkoja? Entä onko muita paikkoja joista hyviä kokemuksia?

16

4424

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Novy.most

Tuosta mainitsemastasi Sojuzista en tiedä, mutta itse kävin tammikuussa muutamassa paikassa. Markus Lehtipuun Kannas-kirjassa oli hyvät esittelyt ja osoitteet yms. Kannattaa katsoa siitä tarkempia tietoja.

Isommalle ryhmälle sopii ainakin Prigantina ja Pyöreä torni. Jälkimmäisessä en itse syönyt, kävin vain kaffilan puolella. Ravintolan puoli oli tosi tyylikäs ja tunnelmallisen näköinen. Jos tykkäätte keskiaikaisesta, niin se on varmasti kiva paikka. Hinnat voi kuitenkin olla kalliimmat kuin esim. Prigantinassa, jossa pärjäsimme muistaakseni reilusti vajaalla kympillä (eurolla) per nuppi.

Prigantina oli myös tyylikäs, mun mielestä. Selkeät, yksiväriset "sohvapenkit" ja pyöreä sali, josta isot ikkunat antavat satamaan päin. Illallakin se voisi olla mukava paikka, tanssilattia on lasia! Prigantinassa oli erityisen hyvät majoneesipohjaiset salaatit, nam! Ne tuli vielä hienossa jäätelöpikarissa! ;)

Labyrintissäkin tuli käytyä iltakaljalla ja sieniblineillä, tosi horosoo. Tummaa baltikaa ei sieltäkään tosin saanut.

Duettiinkin mahtuu ryhmän kanssa, mutta se ei ollut niin iso kuin edellä mainitut. Siellä en syönyt kuin hedelmäsalaatin, joka oli ihan hyvä. Tuoreet (tms) mansikat tuovat ison plussan! Duetissakaan ei saanut tummaa olutta. HUOM. Duet Kafe katutasossa on eri asia kuin ravintolan puoli 2.krs:ssa!

Belaja Loshadissa (Valkoinen hevonen) mahtuu olemaan pienemmällä ryhmällä, siellä oli n. 5-6 pientä pöytää jos muistan oikein. Mutta sibirskii borsh oli siellä aivan mahtavaa! Kuitenkin suosittelen sitä ennemmin kahvittelu- tai nopsaksi välipalapaikaksi.

Sova (Pöllö) oli myös kiva pieni paikka. Kyllä sinnekin varmaan saattaa kymmenisen henkeä mahtua,jos sopuli antaa sialle. Sovassa oli hyvät majoneesisalaatit, ihan kelpo seljanka ja aivan loistavaa tuoreista hedelmistä puristettua mehua! Hinta oli 2e pienestä viinilasillisesta, mutta ainakin omenamehu vei multa kielen mennessään. Aivan ihanaa. Kannattaa maistaa, mutta voihan sitten itse ruokajuomaksi ottaa muun juoman.

Toivottavasti löytyy kiva paikka ja saatte kokea yhtä makoisia hetkiä kuin minä! Yksi parhaista puolista Viipurin reissussani oli juuri syöminen! ;)

Nový most

• Älkää nyt

edes mainostako sitä matkakirjailijan kirjaa keskustelupalstalla. Sellainen ei ole soveliasta.

Matkakirjailijalla on matkustamisvastainen asenne tässä nimenomaisessa tapauksessa.
        Älä osta roskaa, käy aina itse katsomassa! Matkailu avartaa.

Mutta kiitokset omista kokemuksistasi!

• Novy.most
        Älkää nyt kirjoitti:

edes mainostako sitä matkakirjailijan kirjaa keskustelupalstalla. Sellainen ei ole soveliasta.

Matkakirjailijalla on matkustamisvastainen asenne tässä nimenomaisessa tapauksessa.
        Älä osta roskaa, käy aina itse katsomassa! Matkailu avartaa.

Mutta kiitokset omista kokemuksistasi!

Miksi opaskirjan mainitseminen tai mainostaminen olisi matkailupalstalla epäsoveliasta? Tiedän kyllä ettei ko. kirjailijan asenne poliittisesti hirveesti miellytä itse ketään, mutta raflojen osoitteet ja pikkukuvailut auttoivat ainakin mua ihan mukavasti.

Mainostetaanhan täällä ravintoloita, baareja, hostelleja ja hotellejakin, ja vinkkaillaan puolin jos toisin. Vai oliko kommenttisi ironiaa?

Muita hyviä opaskirjoja Viipurista kyllä saa kirjastoista, mutta ruokapaikat ja hotellit oli mun mielestä listattu LP:n kirjassa parhaiten (niistä jotka sain käsiini).Mitä opaskirjaa sinä suosittelet?

Nový most

• Itäsuomalainen
        Novy.most kirjoitti:

Miksi opaskirjan mainitseminen tai mainostaminen olisi matkailupalstalla epäsoveliasta? Tiedän kyllä ettei ko. kirjailijan asenne poliittisesti hirveesti miellytä itse ketään, mutta raflojen osoitteet ja pikkukuvailut auttoivat ainakin mua ihan mukavasti.

Mainostetaanhan täällä ravintoloita, baareja, hostelleja ja hotellejakin, ja vinkkaillaan puolin jos toisin. Vai oliko kommenttisi ironiaa?

Muita hyviä opaskirjoja Viipurista kyllä saa kirjastoista, mutta ruokapaikat ja hotellit oli mun mielestä listattu LP:n kirjassa parhaiten (niistä jotka sain käsiini).Mitä opaskirjaa sinä suosittelet?

Nový most

Opaskirja on enimmäkseen täyttä asiaa. Tarkoitan nimen omaan näitä Karjala ja Karjalan kannas kirjoja. Varsinkin Karjalan ensimmäinen painos. Myöhempiin on sitten jo sekoittunut sävyjä, jotka eivät matkaoppaaseen kuulu, mutta ne on helppo ohittaa. Lehtipu on tehnyt mittavan työn kartoittaessaan Karjalaa, muutkin kuin luovutettua aluetta. Karjalan tragedian mainitseminen matkailufoorumissa on vähän eri juttu. Se on henkilö kohtainen kannanotto ja tarkoitushakuisesti kirjoitettu totuutta valikoiden.

• ja poliittinen
        Novy.most kirjoitti:

Nový most

tarkoitus.

Haluaisin, että politiikkaa ja matkailua ei sekoitettaisi.
        Olen joutunut pakenemaan Lehtipuun leiristä.

Haluan, että tätäkään forumia ei uhrata Karjalan palautuksen hyväksi. Karjala voidaan palauttaa, mutta se keskustelu ei sovi matkailu-palstalle.

Monta muuta forumia on menettänyt uskottavuutensa Lehtipuun ja Putkisen myötä.

Lehtipuuta voi mainostaa jossain muualla.
        Hän edustaa marginaaliryhmää.

Mutta tämmöistä tämä.

Tottakai sallin erilaisuutta.

Toivotan Sinulle oikein hyvää lopputalvea ja alkavaa kevättä.

Kiitokset ruokapaikkojen vinkeistä. Täältä lähtee melkoinen porukka mainitsemiisi osoitteisiin. Viipuriin.

Ja lopuksi.

Julkinen anteeksipyyntö.

Anteeksi, jos olen loukannut Sinua.

• Novy.most
        ja poliittinen kirjoitti:

tarkoitus.

Haluaisin, että politiikkaa ja matkailua ei sekoitettaisi.
        Olen joutunut pakenemaan Lehtipuun leiristä.

Haluan, että tätäkään forumia ei uhrata Karjalan palautuksen hyväksi. Karjala voidaan palauttaa, mutta se keskustelu ei sovi matkailu-palstalle.

Monta muuta forumia on menettänyt uskottavuutensa Lehtipuun ja Putkisen myötä.

Lehtipuuta voi mainostaa jossain muualla.
        Hän edustaa marginaaliryhmää.

Mutta tämmöistä tämä.

Tottakai sallin erilaisuutta.

Toivotan Sinulle oikein hyvää lopputalvea ja alkavaa kevättä.

Kiitokset ruokapaikkojen vinkeistä. Täältä lähtee melkoinen porukka mainitsemiisi osoitteisiin. Viipuriin.

Ja lopuksi.

Julkinen anteeksipyyntö.

Anteeksi, jos olen loukannut Sinua.

Elä ystävä hyvä hätäile, et toki ole loukannut.

Perustelit asiasi ihan asiallisesti. En ole tutustunut muiden palstojen menoon, joten hyvä kun selvitit tilannetta.

Yritän saada tästä lähtien muitakin kuin ko. kirjoittajan opaskirjoja käsiini. En minäkään mene lyömään päätäni lehtipuuhun tai hänen "leiriinsä", en ole koskaan sinne aikonutkaan. Perustetaan oma leiri. ;)

Vsego horoshego sinullekin, ja kaikille jotka osaavat kirjoittaa oikealle palstalle oikeita viestejä.

Nový "Viipuri on kiva matkailukaupunki" most

• JSS
        Novy.most kirjoitti:

Nový most

kirjoitan sen uudelleen:

Suosittelen Markus Lehtipuun kirjaa Karjalan tragedia. "Kuinka Suomen kauneimmasta maakunnasta tuli koko Euroopan häpeäpilkku."

http://karjalantragedia.info/kt/

• JSS kirjoitti:

kirjoitan sen uudelleen:

Suosittelen Markus Lehtipuun kirjaa Karjalan tragedia. "Kuinka Suomen kauneimmasta maakunnasta tuli koko Euroopan häpeäpilkku."

http://karjalantragedia.info/kt/

hurja...

• Matkaaja

kuuluu kantapaikkoihin. Osoite Ul. Pr. Lenina 5.
      Sinne vaan ei helpolla osaa satunnainen matkailija.

• raakel

Ehdottomasti Viipurin paras ruokapaikka. Vaikkakin palvelu on neuvostotyyliin kankeaa mutta ruoka maistui. Sitäpaitsi mafiakin käy siellä syömässä...

• Itäsuomalainen
        raakel kirjoitti:

Ehdottomasti Viipurin paras ruokapaikka. Vaikkakin palvelu on neuvostotyyliin kankeaa mutta ruoka maistui. Sitäpaitsi mafiakin käy siellä syömässä...

Missä tahansa maassa kannattaa tarkkailla missä paikallinen mafia ruokailee.

• raakel kirjoitti:

Kertoisitko hieman tarkemmin minkälainen mafia on Viipurissa. Tekeekö musta mersu ja tumma puku mafiamieheksi.

• raakel kirjoitti:

Ruokailee siellä ja varas vie mersusta peilin. Mutta ei se mitään sen voi ostaa takaisin seuraavalla parkkipaikalla (pikku voro seuraa tarkasti, mihin menet)-:)

• parrakas kirjoitti:

Ruokailee siellä ja varas vie mersusta peilin. Mutta ei se mitään sen voi ostaa takaisin seuraavalla parkkipaikalla (pikku voro seuraa tarkasti, mihin menet)-:)

on semmoista, että ne vie mun mersun ja tekee siitä toimivan pelin. Tai sitten palapelin.

• matkailijaoo

Kiitoksia hyvistä viesteistä. Lisääkin ehdotuksia ravintoloista saa tulla vieläkin.

• Itäsuomalainen

Muutamista asiattomista kommenteista. Täällä häiriköi muuan koulupoika, joka ei erota palautushörhöilyä matkustamisesta. Yleensä tämä foorumi on aika asiallinen.

Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6873
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      676
      2978
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223