16.2-06

Ja muistaakseni Torstai? Raittiina alako tämäki vuorokausi ja sellaisena saa pysyä. Nuo muuttolinnut pitäis saada jotenkin estettyä etteivät tuu tänne Suomeen, en taija yksin pystyä estämään sitä.

19

1032

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Torstaihan nyt.!Kyllä net muuttolinnut tulee,et niille mitään voi.!Mutta minä voin olla tämän päivän raittiina,ja olenkin.!!!!Kiirusta pitelee,pitäs tehdäkin jotain ja aina vain tulee urheilua tuutin täydeltä.Joitain lajeja joutuu tänään olla katsomatta,muuten ei ehdi kunnolla etes syömään saatikka mitään puuhasteleen.!

• papio

Raittiina mennään tämäkin päivä.

• vertaistukilainen

se on linnustusilmoja pidelly? Oon muute ollu ilman röökiikin jo 5 päivää. Jos ottas kippoo, niin kyl kessukin tulis huuleen. Raittiina on muuten mietittävää, ei käy aika pitkäksi. No onneks on myös vertaistukea tarjolla, ettei tarvii kaikkia ite hiffata.

• aahoohoo

Raittiina ei oo yhtään hullumpaa olla. Jos joskus yrjöttää, niin tietää varmasti et se on oikee tauti eikä krapula.

• aahoohoo

Mikä kevät se semmonen on jos muuttolintuja ei tulis! Kurjet pitää päästää ainaki - se on saletti.

Noista pikkutirpoista ei niinkää oo väliä ku niitten nimetki on vähän outoja. On sieppoo, tirviäistä, kurppaa, kiipijää . Sitten on hakkeli/nakkeli/kakkeli - jotain sinne päin. Ja taivaanvuohi - mahtaa olla omituisen näkönen linnuks.

Vanhalla puserolla ja selvin päin meen sinne konserttiin. Ei ollu varaa enää pistää rahaa röijyyn ku niihin maalauspohjiin piti satsata julmettu summa.

• Mitä niistä on iloa kuolleena, makaavat ketarat levällän jossain jorpakossa, syodäkkään niitä ei tohi ko menee ihteltäki henki.

• ornitologi

tällä palstalla nimittäin.
        Jatka valitsemallasi tiellä. Ihan sinun juttujen takia maassa möyrinyt mieliala kohosi taas.

• aahoohoo
        raitis kirjoitti:

Mitä niistä on iloa kuolleena, makaavat ketarat levällän jossain jorpakossa, syodäkkään niitä ei tohi ko menee ihteltäki henki.

vaan madot tohtii ne syödä. Ne ei oo niin ronkeleita ruokasa suhteen ku sinä.

• Cato

Suomessa 3 sairasta joutsensa jo löydetty.
      Jostain syystä uutiset eivät kerro asiasta.

• Määhän sanoin, ei ne tohi uutisissa puhua ettei tule paniikkia.

• åpoi
        raitis kirjoitti:

Määhän sanoin, ei ne tohi uutisissa puhua ettei tule paniikkia.

2005-keväällä kuolleita joutsenia eräältä sydänmaalammelta, arvelin vaan jotta ompahan ketuille evästä ja varmaan söivätki ku kesällä ei enää ollu yhtään raatoa

viinaan kuolee päivässä enempi ihimisiä ku lintulunssaan vuojessa
        että siinä paniikin aihetta

• paranoidi

Raittiina alkoi tämäkin päivä. Konesta täs olen rukkaillut aamusta asti ja hyvältä rupiaa näyttään.

• mussukka1

Pikainen ilmoittaminen raittiista päivästä.
      Minä en ala pelkäämään flunssia, sitten vasta jos rupeaa tarttumaan ihmisestä ihmiseen. En nyt meinaa mennä kuolleita lintuja preparoimaan, ja haluan kaikenlaisia tsirpittäjiä tänne. Taivaanvuohen mäkätyskin käy.

• aahoohoo

Yks lokki on ainaki Suomessa saanu pitkän kaavan mukaset hautajaiset kun me koulukaverin kanssa löydettiin se kuolleena yheltä mullospellolta.

Haettiin sen kaverin veljet mukaan kaivamaan kuoppaa ja muutenki osallistumaan hautajaisiin vieraina. Me rukoiltiin lokin sielun puolesta, laulettiin ja itkettiin ja koristeltiin sen hauta oikein koreeks kukkien kanssa. Ei meinattu löytää tarpeeks kauniita kukkia niin uljaan linnun viimeiseks tervehdykseks. Varmoja oltiin siitä ettei se ainakaan helvettiin joudu ku elukat on kaikki synnittömiä.

• Mimmuli1

raittiina ollaan. Tirpoista tiedä. Sitten alkaa närästämään, jos syksyllä marjastus kiellettäisiin.

• On ollut niin kiirettä, ettei ole ehtinyt kaljaa ajattelemaan. Nytkö katson yhdistetyn hiihtoa, jopa tuli ajatus että olisipa kylmää olutta. Aloin tässä lukemaa teidän viestejä, jotta saisin ajatuksen että raittius on hieno olotila. Päivä kerrallaan.

• Täällä näkyy olevan puheen aiheena lintuinfulenssa ja taitaa se Suomeenkin saapua. Valmisteluja yms on viranomaisten taholta tehty ja muuttolintu aikaan voi jokainen omalta osaltaan ehkäistä epidemiaa olla puuttumatta kuolleisiin lintuihin. Ainahan näitä uusia tauteja löytyy ja ehkä parasta on suhtautua tässä vaiheessa rauhallisin mielin, sillä panikoimalla ei ainakaan asiat parane.

Olympialaiset jatkuu doping käryineen ja kultamitalit on tiukassa, mutta ehkä se sieltä vielä Suomeenkin tulee. Silmät kipiänähän noita on tullut vapaapäivää viettäessä soffalta seurailtua, mutta tahtoo välillä väsähtää itsekin ja huomaa, että laji on vaihtunut televisiossa, kun silmiä raottelee. No, raittiinapa simahtelen "töllön" ääreen ja ei ole kissanpaska maku suussa herätessä, niin kuin ennen vanhaan.

Tälläistä tänään ja huomenna työt kutsuu t. Mettäläinen.

• Systerillä

ja raitis ilta samoin, kaiken kaikkiaan ollut ihanan rauhallinen ja tasapainoinen päivä.

• Cettuz!

Myöhässä taas raittiina kuitenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4830
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1342
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      255
      968
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      957
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe