Minulla on kaksi lasta ja nyt odotan kolmatta,mutta en osaa iloita tästä tulevasta vauvvasta...minulla on niin syyllinen olo.Aivan kun olisin tehnyt jonku rikoksen.Minulla on kolme hyvää ystävää jotka ovat yrittäneet vauvvaa useammankin vuoden...nyt kun odotan vauvvaa yksi rakkaista ystävistani(syö tämmösiä hormooni lääkkeitä ja alottaa keinohedelmöityksen ymmärtääkseni)hän on niin loukkaantunut,surullien ja niin hyökkäävä.Minä en tiedä mitä minä teen,minä en halua menettää näitä ystäviä...mutta just äskönkin hän huusi minulle puhelimessa että sinä et tiedä yhtään mistään mitään...me ollaan oltu niin läheiset jo lapsista asti!yhden ystävän kanssa meiltä on mennyt jo välit tämän kanssa.MINÄ OLEN OLLUT TUKENA HEILLE etenkin tälle räyhärille kaikessa nyt kun minä kaipaisin kuunteliaa he kieltävät minut.Tämä on niin lapsellista.On riittävän vaikeaa olla ainut joukossa jolla on lapsia kun eihän nämä ymmärrä että minun on vaikea lähteä minnekkään,eikä minulla ole rahaa tuhlailla kaiken maaliman hömppään...Ei lapsiperheessä voi möykätä/kännäillä yötä päivää...Olen niin helvetin pettynyt jos tämä tuhoo koko meidän ystävyyden minä toivon niin että he onnistavat sitten meillä on paaaljon puhuttavaa.Miten minä selviän?
Odotan vauvvaa
7
1433
Vastaukset
Ei sinun tarvitse tuntea sellaista!Ymmärrän toki niitä ystäviäsikin,jos heillä pitkä yritystaival takana jo.Hermot ovat tosi kireällä.Sitä frustroituu,kun kerta kerran jälkeen joutuu pettymään.Kun ei ole hyvä olla itsensä(ei voi olla,kun on tuska ja kaipuu omaan vauvaan)kanssa ei oikein mikään meinaa luonnistua,eivät ihmissuhteetkaan!Vaikka teillä nyt vaikeaa,1 asia mistä olen(mutta tässä raskaassa vaiheessa ehkä sua ei auta ja lohduta....VOIMIA SULLE!!!!!)AIVAN VARMA ON SE,ETTÄ HE EIVÄT HALUA SINUA LOUKATA!Se sisimmän paha olo tulee lähimpien,rakkaitten niskaan vaan.Toivotan KOVASTI VOIMIA SINULLE ja TOIVON KUITENKIN,ETTÄ SAATTE PITÄÄ YSTÄVYYDEN ARVOKKAAN KULTALANGAN KÄSISSÄNNE!Mutta,jos se katkeaa,koettakaa iloita,että olette saaneet kulkea tähän asti yhdessä elämän matkaa!Voimahalit!:):):)
- ............................
Älä koe syyllisyyttä siitä, että saat lapsia
normaalisti. Älä ainakaan pyydä sitä anteeksi.
Ongelma on kavereissasi, jotka eivät osaa itse
käsitellä lapsettomuuttaan ja nähdä omaa odotuksen
odotustaan erillään sinun lapsen odottamisestasi.
Kai sen itsekin ymmärrät, että on kyse sinun omasta
perheestäsi, jonka saat tehdä sen suuruiseksi kuin
haluat. Se, että kamut eivät saa lapsia, ei kuulu
sinun perheasioihisi mitenkään.
Terv. Lapseton, joka ei pakota muita lapsettomiksi.- Molemmat kokenut
Sain kolme lasta "normaalisti", mutta erehdyin tekemään lääkärin yllytyksestä sterilisaation. Hän totesi, että sinullahan on jo kolme varmaan et enempää halua, pannaanpa ST-lausunto vetämään. Sitten tapasin nykyisen mieheni ja iski hirveä halu saada hänen kanssa lapsi. No ei onnistunut muuten kuin keinoalkuisesti ja sittenkin usean ja raskaan yrittämisen kautta.Minä ymmärrän molempia osapuolia. Itsekin jo välillä koin katkeruutta esim. työpaikallani, kun joku kertoi olevansa raskaana. Lohduttauduin kuitenkin sillä, että olin saanut kokea äitiyden. Lapset ovat lahja, eivät ne tule väkisin yrittämällä. Melkein jo luovutin. Nauti raskaudestasi ja lapsistasi. Kyllä kaikki varmaan korjaantuu parhain päin.
- Rosa
on ollut tosi vaikea hyväksyä muiden raskauksia. Keski-ikä työpaikallani on n.35v ja kymmeniä työkavereitani on raskaana. Varsinkin on vaikeuksia kuunnella juttuja, ekalla heti tärppäs ja nyt me tehdään lapsi ja sit vuoden kuluttua tehdään toinen. Hammasta olen purrut monta kertaa. Olet tosi ystävä mutta se ei näissä asioissa aina auta. Minun suurin ystäväni on tämä palsta. Tänne saa purettua kaiken ilman että kiukuttelen muille. Yritä löytää kavereita lapsiperheistä ja sitten kun ystäviesi asiat on tasapainossa uskon että löydätte taas hiljaiselossa olleen ystävyyden.
- äitiliini1980
Minä haluan takasin sen mitä meillä oli!
Sanoin hänelle että ehkä"sinä ajattelet sitä liikaa,otat niin suuren ressin että sen takia ei tärppää...kevät on tulossa ilosenpi mieli ja raitista ilmaa,minä uskon sinuun se onnistuu vielä,menee siihen sitten useampi vuosi tai ei ainakin olet valmis sitten kun hän tulostaan ilmoittaa".
Ei lapsia tehdä.
minä olen sitäkin miettinyt että joskus kun lapsi antaa itseään odottaa,johtuuko se siitä että luonto äiti yrittäisi kypsyttää tulevia vanhenpia.
Jokaisen ihmisen onnellisuus prosentti on sama että älkää murehtiko minä taidan kuolla nuorena keuhkosyöpään tai sitten saan keskenmenon koska olen nyt tästä raskaudesta niin hehkuttanut täällä. - kauheeta
äitiliini1980 kirjoitti:
Minä haluan takasin sen mitä meillä oli!
Sanoin hänelle että ehkä"sinä ajattelet sitä liikaa,otat niin suuren ressin että sen takia ei tärppää...kevät on tulossa ilosenpi mieli ja raitista ilmaa,minä uskon sinuun se onnistuu vielä,menee siihen sitten useampi vuosi tai ei ainakin olet valmis sitten kun hän tulostaan ilmoittaa".
Ei lapsia tehdä.
minä olen sitäkin miettinyt että joskus kun lapsi antaa itseään odottaa,johtuuko se siitä että luonto äiti yrittäisi kypsyttää tulevia vanhenpia.
Jokaisen ihmisen onnellisuus prosentti on sama että älkää murehtiko minä taidan kuolla nuorena keuhkosyöpään tai sitten saan keskenmenon koska olen nyt tästä raskaudesta niin hehkuttanut täällä.älä stressaa, raikasta ilmaa keuhkoihin, voi itku!
kyllä se lapsen teko enemmän on biologiaa kuin se mitä ajatuksia päässä liikkuu... - nauris
kauheeta kirjoitti:
älä stressaa, raikasta ilmaa keuhkoihin, voi itku!
kyllä se lapsen teko enemmän on biologiaa kuin se mitä ajatuksia päässä liikkuu...joopa joo... meillä on kanssa tuollainen tilanne. olemme olleet ilman ehkäisyä jo kaksi vuotta. miehellä todettiin kaksi vuotta sitten lisäkives joka saattaa aiheuttaa lapsettomuutta. Nyt hän kävi testeissä, ja tuloshan oli selvä: ei mitään mahiksia. Mutta viikon päästä on aika lääkärille, joudumme tosin käyttämään luovuttajaa mutta kummallekin se oli jo alusta asti selvää.
siis asiaan. yhteinen hyvä ystävämme on todella huoleton, sinkku, harrastaa paljon irtosuhteita ja muutenki bailaaja. hän on ollut niin monta kertaa raskaana etten enään pysy laskuissa perässä siis ainakin viisi. hän puhuu niin huolettomasti raskauksista ja siihen liittyvistä asioista että voi pee. kun kerroin meidän tilanteesta niin hän sanoi ettei meistä vanhemmiksi ole, tehän vaan juhlitte koko ajan, joka ei todellakaan pidä paikkansa. todella suututtaa!!!!!!!!
meillä näin päin. minusta sinun ei kyllä kannata kuunnella ystävääsi. ei hän ole sinun arvoinen jos tuon takia sinut hylkää. enhän minäkään omaani, tosi asia on eri. sinä kannat vastuun ja olet varmasti hyvä äiti kun taas minun kaveri on huoleton ja muutenkin lapsellinen asan suhteen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322445- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201603Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341518Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440