Kaikille henkilöautoille rajoittimet pakollisiksi. Rajoitin asetetaan 100km/h jolloin ohitustarpeet pienenee kun kaikilla tielläliikkujilla on lähes sama nopeus.
Oikeastaan olis varmaan parempi rajoittaa kaikkien kulkuneuvojen nopeus siihen samaan 88km/h joka on jo kuorkeilla. Kyllä silläkin vauhdilla perille ehtii...
Rajoitin 100km/h
15
2895
Vastaukset
saa asentaa maksimissaan 89 km/t
Vitsin murjaisit. Ajattele nyt vähän, liimaudut henkilöauton taakse, joka ajaa tunnollisesti 80 km/h ja sinä ajat rajoitinta vasten (tietoisesti ylinopeutta) ja yrität ohi. Tulee tilanne, jolloin henkilöauto jarruttaa. Mitä teet?? Yrität jarruttaa, mutta henkilöauto hidastuu p a l j o n nopeammin. Ajatko yli vai ojaan ???
- JARRAA
parrakas kirjoitti:
Vitsin murjaisit. Ajattele nyt vähän, liimaudut henkilöauton taakse, joka ajaa tunnollisesti 80 km/h ja sinä ajat rajoitinta vasten (tietoisesti ylinopeutta) ja yrität ohi. Tulee tilanne, jolloin henkilöauto jarruttaa. Mitä teet?? Yrität jarruttaa, mutta henkilöauto hidastuu p a l j o n nopeammin. Ajatko yli vai ojaan ???
EISE HENKILÖ AUTO YHTÄÄN SEN NOPEEMMIN SIINÄ EDESSÄ PYSÄHDY VAIKKA KUINKA JARRUTTAA...JOTEN TULKAAMME VÄLTTÄMÄÄN LIIMAANTUMISIA TAKAPUSKURIIN
JARRAA kirjoitti:
EISE HENKILÖ AUTO YHTÄÄN SEN NOPEEMMIN SIINÄ EDESSÄ PYSÄHDY VAIKKA KUINKA JARRUTTAA...JOTEN TULKAAMME VÄLTTÄMÄÄN LIIMAANTUMISIA TAKAPUSKURIIN
Nyt minä ymmärrän ne kuorma-autojen perään ym ajot. Voima millä kuorma-auto puskee eteenpäin myös jarrutustilanteissa on suoraan verrannollinen sen massaan. Kummanko massa on suurempi henkilöauton vai kuoema-auton?? Ohhoh.
- Saetkae
parrakas kirjoitti:
Vitsin murjaisit. Ajattele nyt vähän, liimaudut henkilöauton taakse, joka ajaa tunnollisesti 80 km/h ja sinä ajat rajoitinta vasten (tietoisesti ylinopeutta) ja yrität ohi. Tulee tilanne, jolloin henkilöauto jarruttaa. Mitä teet?? Yrität jarruttaa, mutta henkilöauto hidastuu p a l j o n nopeammin. Ajatko yli vai ojaan ???
turvaväli. Jos tietää että kaikki liikkuu samalla nopeudella, ei tule tarvetta ajaa puskurissa kiinni, koska et pääse perille yhtään nopeammin, vaikka niin teet. Ja ohittaminenkin on lähes mahdotonta. Sehän on koko pointti siinä että kaikille on sama kattonopeus.
Kun ei kerran pääse nopeammin, voi samalla ottaa vähän rennomman asenteen ja ajaa järkeä käyttäen.
Eihän ammattimies koskaan aja niin, ettei pysty ajokkiaan pysäyttämään vapaalla näkyvällä tieosuudella?? ;)
Mitä pienemmillä nopeuseroilla siellä liikumme, sitä turvallisempaa ja stressittömämpää siellä on kaikille ajaa. Saetkae kirjoitti:
turvaväli. Jos tietää että kaikki liikkuu samalla nopeudella, ei tule tarvetta ajaa puskurissa kiinni, koska et pääse perille yhtään nopeammin, vaikka niin teet. Ja ohittaminenkin on lähes mahdotonta. Sehän on koko pointti siinä että kaikille on sama kattonopeus.
Kun ei kerran pääse nopeammin, voi samalla ottaa vähän rennomman asenteen ja ajaa järkeä käyttäen.
Eihän ammattimies koskaan aja niin, ettei pysty ajokkiaan pysäyttämään vapaalla näkyvällä tieosuudella?? ;)
Mitä pienemmillä nopeuseroilla siellä liikumme, sitä turvallisempaa ja stressittömämpää siellä on kaikille ajaa.Kerroppa tuo sama niille useille ammattilaisille, jotka ohittavat rajoittimien kanssa ajaessaan toisiaan tuolla tiellä. Kuinka paljon aikaisemmin olet perillä esim 100 km:n matkalla, jos ajat 82 km/h tai ajat 89 km/h?
Olen ajanut moottoritiellä kuorma-auton perässä n e l j ä kilometriä "ammattimiehen" ohittaessa toista työtoveriaan.- vasten
parrakas kirjoitti:
Kerroppa tuo sama niille useille ammattilaisille, jotka ohittavat rajoittimien kanssa ajaessaan toisiaan tuolla tiellä. Kuinka paljon aikaisemmin olet perillä esim 100 km:n matkalla, jos ajat 82 km/h tai ajat 89 km/h?
Olen ajanut moottoritiellä kuorma-auton perässä n e l j ä kilometriä "ammattimiehen" ohittaessa toista työtoveriaan.kun ei tartte maksaa aineita
- muutaku
vasten kirjoitti:
kun ei tartte maksaa aineita
sanoa että
NY AJETAAN 80, PERKULES! - sam
parrakas kirjoitti:
Kerroppa tuo sama niille useille ammattilaisille, jotka ohittavat rajoittimien kanssa ajaessaan toisiaan tuolla tiellä. Kuinka paljon aikaisemmin olet perillä esim 100 km:n matkalla, jos ajat 82 km/h tai ajat 89 km/h?
Olen ajanut moottoritiellä kuorma-auton perässä n e l j ä kilometriä "ammattimiehen" ohittaessa toista työtoveriaan.Eihän sinunkan tarvitsisi purnata kun autosi kulkisi 89km/h ajaisit vaan kiltisti moottoriteillä sen ohittavan rekan perässä tai voisithan valita sen 82km/h ajavan. Kun itse varmaankin olet laskenut paljonko aika menetyksisi olisi sadalla kilometrillä!!!!!!!
- että pojat,vähän
parrakas kirjoitti:
Kerroppa tuo sama niille useille ammattilaisille, jotka ohittavat rajoittimien kanssa ajaessaan toisiaan tuolla tiellä. Kuinka paljon aikaisemmin olet perillä esim 100 km:n matkalla, jos ajat 82 km/h tai ajat 89 km/h?
Olen ajanut moottoritiellä kuorma-auton perässä n e l j ä kilometriä "ammattimiehen" ohittaessa toista työtoveriaan.leikki sun kanssa,jos olet sellanen takahutlarissa nuohaaja? Joo kyllä sä oikeessa olet ei niin sais tehdä,mutta kyllä sitä sattuu. Pojat saattaa ajattelemattomuuttaan härnätä kiireistä "KÖRTTIÄ" ja se on turhaa touhua. No ehdit sitten kuitenkin.
- stycke
muutaku kirjoitti:
sanoa että
NY AJETAAN 80, PERKULES!Kyllä tuo on ihan toimiva konsti. Muunlaisia isäntiä ennemmin ihmettelen.
Ajoin 1½vko yhdelle isännälle, joka heti alkuun ilmoitti, että ajetaan sitä kahdeksaakymppiä, se saa riittää. Kyllähän se mulle sopi.
- Elämää nähnyt
Hyvä ajatus !
- Ei koskaan
En yleensä ota kantaa näihin kirjoituksiin mutta nyt ajattelin kantaa korteni kekoon vallitsevasta rajotinta vasten ajamisesta...
Elikkäs.. jos olet menossa lastaamaan ja trukkikuskin työaika loppuu kello 22:00 ja olet firman pihassa 21:51;30 (edellyttäen että kyseessä on tuo mainittu 9.5 minuuttia) niin epäilen että se trukkikuski ei rupea lastaamaan kuormaasi enään siihen aikaan, varsinkin jos kyseessä on muutakin kun yksi nosto. Joten se että ajetaan rajottimessa tai se että ajetaan 80-85km/h ei vaikuta tässä asiassa yhtään mitään. Muutakuin sen että polttoaine kulut ovat aivan toista luokkaa kun painetaan sitä rajotinta vasten menemään. Oma ajokkini on Volvo FH16 ja mittausteni mukaan se että ajat 80-83km/h nopeutta rajottimen sijaan tuottaa noin 5-7litran säästön sataa kilometriä kohden, ja jos ajatellaan että vuotuinen ajo suorite on esim: 100000km niin jokainen voi itse laskea nykyisellä polttoaine hinnalla sen mitä sen rajotinta vasten ajaminen maksaa. No nythän tietysti älähtävät ne jotka perustelevat asian näin "Ei mua kiinnosta vittuakaan mitä se vie, ei tartte ite maksaa" no varmastikkaan sitä ei tartte itse maksaa mutta kuitenkin minä ajattelen vaikka täysin palkkakuski olenkin asian niin että jos se leipä loppuu sieltä isännän pöydästä loppuu se myös minun pöydästä. No joo tiedän että tähän tulee vitusti vastauksia että sit vaihdetaan taloa yms muuta sellaista... no joo kyllähän sekin tietysti käy. Tämä rajotinasia tuntuu olevan meille raskaanliikenteen "ammattilaisille" oikeen elämän peruskysymys.. mutta minä ajan kuitenkin 80-83km/h ja se on pelkästään minun mielipiteeni ja kaikkien ei todellakaan tarvitse olla samaa mieltä..onneksi suomi on vapaamaa. Minua ei hävetä ajaa alle rajottajan ja saatan joskus nostaa nopeuden liki rajottajaan jos takana tuleva kärkyy perseessä ja ei ole ohituspaikkaa mutta heti tilaisuuden tullen lasken nopeuden ja annan vilkulla merkin että nyt voipi mennä ohi.
Kaasun nostaminen myös moottoritiellä ei aiheuta minulle mitään tuskaa, kiireisemmät menkööt ohi jos haluavat. Mutta siinä kaikki tällä kertaa, ja antakaahan rakentavaa palautetta mutta kaikki haistattelut voi jättää kirjoittamatta. Sillä avoimella kämmenellä on kivempi ajaa kuin sormet nyrkissä tai se kuuluisa keskisormi pystyssä
Terveisin Läski- YTK
Tuohon ei voi lisätä enää mitään! hyvä kommentti
- lähinnä naurattaa
kun rengit tulee roikkumaan persiiseen ja sitten ne päästää ohi ja työntää rajotinta vasten ja seuraavissa liikennevaloissa/risteyksessä on taas niitten takana, hölmökin osaa laskea että siinä säästää ainetta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999