Mitä ripuliin, jos ei riisiä?

Henska

Koiralla vatta sekasin. Ei ihan ripulilla, mut löysällä ja piereskeelee ku viimistä päivää ja haisee aivan mielettömän pahalle. Mitäs sille oikee pitäs antaa kun ei mahdollisen riisiallergia epäilyn takia riisiä voi antaa. Ehdotuksia? Pikkasen annoin piimä jossa maitohappobakteereja, mutta kannattaakohan sitä edes antaa? ei sille kyllä oikeen miään maistukkaa.Mahasta vaan kuuluu ihme lorinaa ja kurinaa.

Epäilen että on syönnyt vähän enemmänkin jotain kiellettyä koska on vieläkin ihan raasu vaikka eilen tuli ulos jotain vihreetä narua mitä oli popsinut. Nii että koskakohan sitä pitäis alkaa huolestumaa tämmössestä?

9

1113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p-ö-s-s

vaikea tilanne eitaida siten käydä kaura vellikään olen omalleni keittänyt todella kannattaa huolestua jos lopettaa juomisenkin
      Olen muös keittänyt porkkana muhennosta taivellinmuotoon

• Henska

Soitan aamulla lekuriin. Koira kun on niin pirun ahne ja ei kyllä paljon katsele mitä suuhunsa laittaa. On vähän kyllä leikkinyt tänään, mut kaukana on omasta ittestään. Maha ei ainakaan arista kun oon koittanut painella. Ja tavaraa on tullu ulos tänään. On kyllä syönny kissan paskaa mut ei kai siitä nyt mitään tämmöstä pitäis kuitenkaa tulla.

Piimä ei muuten ollu hylaa.

Perkele. Aina meillä on tämmöstä!

• ei ruokaa
        Henska kirjoitti:

Soitan aamulla lekuriin. Koira kun on niin pirun ahne ja ei kyllä paljon katsele mitä suuhunsa laittaa. On vähän kyllä leikkinyt tänään, mut kaukana on omasta ittestään. Maha ei ainakaan arista kun oon koittanut painella. Ja tavaraa on tullu ulos tänään. On kyllä syönny kissan paskaa mut ei kai siitä nyt mitään tämmöstä pitäis kuitenkaa tulla.

Piimä ei muuten ollu hylaa.

Perkele. Aina meillä on tämmöstä!

lainkaan!
        Vettä ja siihen sitä maitohappobakteeria.
        Tai suuhun suoraan maitohappoa.
        Nestettä saatavilla riittävästi.
        Apteekista kannattaa hommata varalle jotain suolatasapainoa ylläpitävää lääkettä(nutrisal tai joku muu).
        Minä en ymmärrä miksi koiralle pitää tuputtaa ruokaa ripulissa, kun se paasto on nopein tie hoitaa.

• t-u-o-t-t-o

kyllä todellakin jos epäilet vierasesinettä kannattaa lääkäriin aamulla viimeistään kiikuttaa huoledit vain nesteytyksestä
      jos ei piristy aamuksi lekurille oitis edelliseen yhdyn ei kannata syöttää josjoutuu leikkaamaan mutta älä nyt panikoi vaan kaikki toivottavasti aamulla toisin

• ensin. Sekoita vaikka sitä maitohappobakteeria veden joukkoon ja ellei itse juo niin pruutalla sisään.
      Tuohon en sitten vastata mitä riisin tilalle.
      Osta kuitenkin maustamaton kana ja keitä se kypsäksi.Älä heitä keitinvettä pois. Kokeile keittää siihen liemeen vaikka kaura tai ohraryynejä. Tarjoa koiralle ja laita hiukan keitettyä kanaa joukkoon makua antamaan. Ruokaan voit sitten myös lisätä sitä maitohappobakteeria.
      Silloin kun se vatsa kurisee, niin meillä koira kieltäytyy syömästä, seuraavana päivänä sitten paremmin maistuukin.
      Jätä se piimä pois, jos vaikka laktoosi vaiva.

• ihmiselle

Kun vihdoin uskallat koirallesi jotain antaa, riisin tilalle voi antaa samoin kuin ihmiselle rapeaa leipää. Korppua, paahtimessa ollutta vaaleata leipää, mitä tahansa omalle koiralle sopivaa vastaavaa nesteen pitämiseksi sisällä. Pieniä määriä tietty kerrallaan.

Meillä pentu sairasti ripulin vuodenvaihteen jälkeen samoin kuin koko perhe. Vettä sain silloin annettua sille pipetillä kun se ei suostunut juomaan.

• koirat oy

apteekista saa eri kokoisille koirille ripulilääkettä.

• Meillä vannotaan Canicur nimisen lääkkeen nimeen ripulin hoidossa.Tämä auttoi ainaski silloin ku pentu oli ripulissa ja mullahan on tuota kotona aina siltä varalta että ripuli yllättää.Kannattaa kokeilla!!!!Tietenkin jos vaiva on muusta johtuvaa niin lääkäriin ja nopeasti.

• iidamilla kirjoitti:

Meillä vannotaan Canicur nimisen lääkkeen nimeen ripulin hoidossa.Tämä auttoi ainaski silloin ku pentu oli ripulissa ja mullahan on tuota kotona aina siltä varalta että ripuli yllättää.Kannattaa kokeilla!!!!Tietenkin jos vaiva on muusta johtuvaa niin lääkäriin ja nopeasti.

...Minä nyt myös liityin tähän Canikurin kannattajajoukkoon, auttoi lähes välittömästi löysäilyyn. Kiitos vaan kaikille jotka sitä suosittelivat, olisin ominpäinkin teidän neuvosta sitä kokeillut ellei lääkärireissulla olisi saatu mukaan. Mutta tosiaan eihän se auta jos syy on joku vierasesine tms...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4890
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1374
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      135
      1165
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe