Rotu seropi

gatogato

Hei taas.

Nyt on sitten niin paljon eri muunnoksia meistä "mielipiteemme sanovista rekatuista" että vähäksi aikaa riittää ja piisaa.. Mutta tuskin nuo kauan jaksavat, toivotaan =)

Mutta niin. Asiaan.

Ihan uteliaisuudesta, minkä rotuisia koiria teillä on? Tai mitä rotuja seropeissanne on?

Huomasin surukseni että yhdessä keskustelussa "mollattiin" sekarotuisia ja sitä miten niistä pidetään huolta.. Ei ne ole sen vähäpätöisempiä kuin rotukoiratkaan.. Ja eiköhän niihin ja niiden hoitoon mene suht saman verran aikaa ja rahaa kun rotukoirienkin?

No mutta, tälläistä =)

P.S.Ainiin, minulla on kaksi sekarotuista. Nuoremman isä on saku noutaja(?) ja emä on sileäkarvainennoutaja, vanhemman tytön vanhemmat ovat molemmat sekarotuisia, eli pakkaus on kunnon koktail, sekoittuneita rotuja ei voi kun arvailla xD Korvat ovat "puolipystyt", karva on melko lyhyt.

38

2647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seropeja,ja kustannukset on suht samat,väheksytään ja ei tykätä siitä,että tahallaan rahan vuoksi niitä teetetään,mutta vastuuta ei tunneta.

• gatogato

niin..

• kaikkia

rahan vuoksi tuntuu kaikki koirat lisääntyvän...ihme ja kumma, roduista viis...vastuu kai riippuu koiran omistajasta, ei koiran rodusta...

• kaikkia kirjoitti:

rahan vuoksi tuntuu kaikki koirat lisääntyvän...ihme ja kumma, roduista viis...vastuu kai riippuu koiran omistajasta, ei koiran rodusta...

myyjän vastuuta ja ei,en voi luvata että kaikki rotukoirien kasvattajat olisi vastuullisia.

• dogodogo :D
        davalyan kirjoitti:

myyjän vastuuta ja ei,en voi luvata että kaikki rotukoirien kasvattajat olisi vastuullisia.

onpi 2 kipaletta dogo argentinoja uros 3v ja narttu 4v,ei typättyjä.ja 1 perulainen narttu(karvallinen perunkarvaton) 5kk kauhukakara.niinku tuolla aijemmissa ketjuissa oliki jo puhetta.vanhemmillani 11v seropi narttu(collie,karhukoira,norjanharmaa, x-mix)mun eka koira aivan mahtava koiruus.

• gatogato
        dogodogo :D kirjoitti:

onpi 2 kipaletta dogo argentinoja uros 3v ja narttu 4v,ei typättyjä.ja 1 perulainen narttu(karvallinen perunkarvaton) 5kk kauhukakara.niinku tuolla aijemmissa ketjuissa oliki jo puhetta.vanhemmillani 11v seropi narttu(collie,karhukoira,norjanharmaa, x-mix)mun eka koira aivan mahtava koiruus.

laisia Dogosi ovat? Tulevatko he toimeen toisten koirien kanssa? Ovatko varautuneita vieraita kohtaan?

• dogodogo :D
        gatogato kirjoitti:

laisia Dogosi ovat? Tulevatko he toimeen toisten koirien kanssa? Ovatko varautuneita vieraita kohtaan?

meille on sattunu vissiin vaan 2 hyvää yksilöä,helposti koulutettavat,uskoo puhetta..meillä myös uros tulee toimeen muitten urosten kanssa ei haasta riitaa.tallä hetkellä talossa on 2 narttua dogo ja perulainen oon luottavainen sen suhteen että tulevt toimeen toki välien selvittely tulee sen tiedän,kun pentu kasvaa.nyt uros alkaa aíkuistumaan "ei osaa" leikkiä enää vaan menee ns alistamaan ku nää 2 muuta leikkii keskenään mm repii sukkaa yms.ihmiset otetaan vastan aina ystävällisesti jokainen saa pusut jne"ihana ku tulit käymään toivotus"koirapuistossa voi huoletta käydä.mutta en silti luottaisi niihin liikaa.

• Griffoneiden ihmeellisestä maailmasta. Joissa kolme muunnosta. Suomessa saa sekoittaa keskenään, ja jokainen on omana rotunaan. Toisaalla ovat taas rotukirjat kiinni ja ovat samana rotuna.
      Ei minulla Seropeja vastaan mitään ole. Normaali kulut varmasti kuukaudessa samat. Sinulla ehkä ruokinta kulut suhteessa suuremmat kuin minulla 7 kääpiön kanssa.

• Mimmi

Meillä on sekarotuinen 3-vuotias,rodut- sheltti/snautseri, ja papillon 4kk.

• saat enempi

seropi vastauksii kuin täältä. Onko olosi helpottunu. Tavallisen voimakkaaste otit kantaa aikaisemmin. Se oli tylsää. Teil on ihan erilaiset galleriatkin. Kaikki nuoret diggaa rockia.
      Kiva kuiteski et enää riehu.

• gatogato

siksi että vaihtelin omiani, eivät ole enää omia mielipiteitäni =( mutta en tahdo kopiota..

Ja mitä seropipalstaan tulee, kysyin myös minkä rotuisia koiria kaikilla on..

Miksi sinun pitää tulla haastamaan riitaa kun en "enää riehu" ? Inhottaa tuollainen..

Jos haluat vastata kysymykseen niin kerroppa mitä rotuja edustavat karvakuonosi..

Ja eikös täällä pulinapalstalla saanut puhua kaikesta? Sitähän varten tämä kai tehtiin...

• nappi06

mulla on tälläset haukut kuin sakemanni uros ja sekarotuinen uros missä on ajokoiraa, hyskyä, labbista ja rotikkaa.

• Minun seropissani on 1/2 suomenpystykorvaa, 1/4 kettuterrieriä ja 1/4 saksanmetsästysterrieriä. Eipä todellakaan kulut pienemmät välttämättä ole, juuri lauantaina humpsahti eläinlääkärillä 80 € kymmenkiloiseen coctailiin =P
      Jos haluat nähdä kuvia käy katsomassa
      http://www.hauhau.com/kuvat.php?sivu=nayta_kuva&id=7332
      http://www.hauhau.com/kuvat.php?sivu=nayta_kuva&id=7331
      http://www.hauhau.com/kuvat.php?sivu=nayta_kuva&id=7315
      http://www.hauhau.com/kuvat.php?sivu=nayta_kuva&id=7546
      http://www.hauhau.com/kuvat.php?sivu=nayta_kuva&id=8349

• -a-w

voi kylläpäs se on ihanannäköinen tosi murunen piskuisena ihan syötävä ja isiona ihanan halatava
        kateeksi käy noita ei joka oksalla kasvakkaan

• -a-w kirjoitti:

voi kylläpäs se on ihanannäköinen tosi murunen piskuisena ihan syötävä ja isiona ihanan halatava

...aika kultakimpale vaikka itse sanonkin =) Monet on tulleet kehumaan ja ihastelemaan miten nätti tuo on, ja sitten ovat ihmetelleet kun kerron että on sekarotuinen =) Monilla ihmisillä kai on seropeista sellainen käsitys että ovat sellaisia takkuturkkisia mörököllejä =P

• -a-w
        -a-w kirjoitti:

jupelis unohin sanoo ketä meillä asuu
        Ja jo otsikossa ilmenee yksi viisipuolikas norfolkki ja 1.5 v parson tyttö melkein nelivuotias parsonpoika
        tyttö joulukuussa leikattu riita oli liian suuri urosten välillä nyt alkaa tilanne rauhoittua vähän on puolin ja toisin kyyräilyä mutta ei enään pahempia yhteen ottoja

• gatogato

Oli oikein suloinen pakkaus =)

• belggarit

Tuossa aiemmin joskus tullutkin puheeksi kanssasi, että minulla kaksi belgianpaimenkoiraa,nimimerkkikin sen jo kertoo, groenendaeleja :) Belgianpaimenkoiriahan on 4 eri muunnosta (karvanlaatu ja väri vaihtelee), jokainen omana rotunaan. Groenendael on musta pitkäkarvainen.

• gatogato

niin puhuttiin.. Katselin kuvia ja juuri se musta pitkäturkki miellytti (silmää) eniten :) Täytyy lueskella enemmän niistä ja tutustua rotuun kun rotukoiran osto tulee ajankohtaisemmaksi. Mietin vaan kun se on aika suurehko että kuinka ukloilutan 3 koiraa yhtä aikaa xD (nykyiset 25-30kg) en paljon pidä haukkujani remmissä, vapaana juoksevat siellä missä voi irti laskea ilman että saa huutoja..

• belggarit
        gatogato kirjoitti:

niin puhuttiin.. Katselin kuvia ja juuri se musta pitkäturkki miellytti (silmää) eniten :) Täytyy lueskella enemmän niistä ja tutustua rotuun kun rotukoiran osto tulee ajankohtaisemmaksi. Mietin vaan kun se on aika suurehko että kuinka ukloilutan 3 koiraa yhtä aikaa xD (nykyiset 25-30kg) en paljon pidä haukkujani remmissä, vapaana juoksevat siellä missä voi irti laskea ilman että saa huutoja..

koirani ovat suurimman osan irti. Metsälenkeillä käydään, saavatpa siellä vapaana purkaa suurimman osan energiastaan ;)Nuorempana varsinkin sitä meinasi olla liikaakin, termiittejä meinasivat olla =) Mutta tänä päivänä mitä kivoimpia koiria, riiviöinnit loppuneet! Itselläkin varmaan tulee pian ajankohtaiseksi se kolmas.. näillä alkaa olla jo ikää jonkun ajan päästä jo ja jos harrastaa haluan. Vanhemman kanssa 9v asti kilpailtiin palveluskoiralajeissa. Nyt se on 11v. Ihan pirteä vielä, mutta eläkkeellä. Sen onkin belgipiireissä sellainen sanonta, että ota ensin yksi, kohta niitä on ..... =)

Ihania koiria, minä en ole katunut hetkeäkään! Mutta kuten kerroin aiemmin, muista valita se koira tarkoin ja kasvattaja! Koska rodussa on arkuutta ym epävarmuutta tietyissä linjoissa..Käy katsomassa useampia koiria, jos mahdollisuus!

Itsellä kyllä kävi niin hyvä tuuri, kun ekaa koiraa otin, sian säkissä ja luonne on kertakaikkiaan upea, kun vielä belgistä puhutaan! Ja molemmilla, nuorempi on kasvattini.

Kannattaa käydä katselemassa belggareita ihan ihkaelävänä, esim. näyttelyissä tai jonkun belgi-ihmisen kotona, jos mahdollisuus. Belgiväki kyllä aina mielellään kertoo koiristaan ja minun luonakin käynyt katsomassa koiriani. Eräskin oli onkinut nimeni näyttelyluettelosta ja tiedustelusta puh.numeron!

Onnea vaan tulevaisuudessa koiruuden etsintään! Ehkä jossain belgipiirissä saatetaan esim. törmätäkkin sitten ;)

Seinäjoella on tämän vuoden erikoisnäyttely 22.7, mikäli esim. pääset sinne ym. Siellä paikalla varmasti paljon belgejä :)

• Hei!

Meilläkin on belgianpaimenkoiria, kaksi kaunista, punaruskeaa tervunarttua.

Mä enempi pyörin tän nuoremman(7) kanssa ja se on ihan mielettömän ihana, mitä nyt muutama paha tapa. Lenkeillä pidän vähänkin syrjemmällä irti ja opetan koiralle tokojuttuja ja temppuja.

Niin, ja nuorempana nämä repi kaikenlaista, kengät ja erityisesti kirjaston kirjat olivat herkkua. Myös kaikki puinen ja jopa betoniseinä maistui. Nuorena nuorempi koira oli myös hirveän laiha ja vieläkin sitä luullaan n. 2-5-vuotiaaksi. Johtuu ehkä kevyestä rakenteesta, nopeista liikkeistä ja lyhyehköstä, säänkestävästä karvasta. Nyt aikuisena koira on lopettanut lähes täysin esineiden syömisen, mutta ruokaa se pöllii pöydältä, kun silmä välttää.

Ihana rotu, ei käy kieltäminen. Saa palveluskoiran ja kauniin kaverin samassa paketissa. Mutta pitää olla tarkka kasvattajan kanssa ja nuorena nämä on oikeita pirulaisia, me selvittiin lukemiini juttuihin perustuen helpolla.

^-^
        ->¨-@
        V

• Neeta kirjoitti:

Hei!

Meilläkin on belgianpaimenkoiria, kaksi kaunista, punaruskeaa tervunarttua.

Mä enempi pyörin tän nuoremman(7) kanssa ja se on ihan mielettömän ihana, mitä nyt muutama paha tapa. Lenkeillä pidän vähänkin syrjemmällä irti ja opetan koiralle tokojuttuja ja temppuja.

Niin, ja nuorempana nämä repi kaikenlaista, kengät ja erityisesti kirjaston kirjat olivat herkkua. Myös kaikki puinen ja jopa betoniseinä maistui. Nuorena nuorempi koira oli myös hirveän laiha ja vieläkin sitä luullaan n. 2-5-vuotiaaksi. Johtuu ehkä kevyestä rakenteesta, nopeista liikkeistä ja lyhyehköstä, säänkestävästä karvasta. Nyt aikuisena koira on lopettanut lähes täysin esineiden syömisen, mutta ruokaa se pöllii pöydältä, kun silmä välttää.

Ihana rotu, ei käy kieltäminen. Saa palveluskoiran ja kauniin kaverin samassa paketissa. Mutta pitää olla tarkka kasvattajan kanssa ja nuorena nämä on oikeita pirulaisia, me selvittiin lukemiini juttuihin perustuen helpolla.

^-^
        ->¨-@
        V

Lopun hymiökokeilu epäonnistui.

• moi

Täältä löytyis pari collieta,yks pystykorva/mäyräkoira ja yks Viron tuonti,jonka rotuja voi vain arvailla.. ;)

• Rottweiler uros löytyy miulta..=)
      Ja ei mulla ainakaan ole seropeja vastaan,itsekin olen omistanut seropin..=)

• misuami.

pehko collie. nyt täyttää 10 kuukautta ja mielestäni tietennin maailman ihanin. Kaverina on kissa ja haaveissa toinen koira ja olemme ajatelleet sekarotuista, koska kaikki sekarotuiset mitä olemme tavanneet ovat olleet todella persoonia. :)

• Miwi

sekarotuisia Ronjassa on saksanpaimenkoiraa,suomenpystykorvaa ja karhukoiraa! Nellissä on Suomenpystykorvaa ja karhukoiraa!! Unelmissani siintää kyllä että joskus saisin tanskandogin!! Me ollaan ronjan kanssa kyllä käyty sekarotusten näyttelyssä ja on tullut palkintoja! Oma eläinlääkäri suositteli meille niitä!

• Onko sulla noista koiristasi kuvia? Olisi mukava nähdä. Siis oletteko mätsäreissä käyneet vai missä? Itseänikin kiinnostaisi nuo mätsärit mutta en ole vielä rohjennut mennä, kun tuo on vielä välillä niin "vallaton" uusien ihmisten ja koirien seurassa =)

• realist56

mutta eiköhän niistä koirista pääsääntöisesti pidetä ihan yhtä hyvää huolta rotuun katsomatta.
      Tässä tämä oma koktailini, taidat olla niin uusi täällä, ettet välttämättä ole aiemmin nähnyt.
      http://koti.mbnet.fi/tapioa/emma.html

• gatogato

nähnyt!! Ihanan näköinen! Turkin ajat pois siltä vai?
        Minä pidän seropeista siksi ettei yksikään ole samannäköinen kun toinen =) En väitä etteikö rotukoirilla olisi omia piirteitään mutta niin samannäköisiä ne on että tunnistaa..

• realist56
        gatogato kirjoitti:

Minä pidän seropeista siksi ettei yksikään ole samannäköinen kun toinen =) En väitä etteikö rotukoirilla olisi omia piirteitään mutta niin samannäköisiä ne on että tunnistaa..

tuskinpa toista Emmaakaan vastaan tulee;) On se sellainen persoonallisuus, ihan luonteeltaankin.
        Ehkäpä se turkki tulee taas kesäksi pois ajettua.

• cat70

ihana!!!

• gatogato kirjoitti:

...voivat olla tosi samannäköisiä, esim. välillä en itsekään meinaa erottaa koiraani sen veljestä kun juoksevat metsässä....=P Tiedän, tiedän, et varmaankaan sukulaisia tarkoittanut. Niin no, on niiden kolmas veli kyllä sitten taas ihan eri kalipeeriä...

• misuami.

todella ihanan näköinen toi sun koiruus. :)

• paivansadeko

asustaa pk ja lk collieita yht 7 kpl. Seropia meille ei koskaan tule. Mutta ei se tarkoita sitä etten niistä pitäisi. Kivojahan ne ovat siinä missä rotukoiratkin :)

• Seropia

Rotukoirat ovat erikseen. Koira kuitenkin omine juttuineen. Seropi ei ole eikä saa olla Jalo ulkomuodoltaan. Seropin ei pidä olla kopio rotupuhtaasta, vaan ihan omanlaisensa. Siinä juuri piileekin niiden viehätys.
      Usein vain palstoilla saa lukea Seropiomistajien kiukkuisia kommentteja. Ne ovat yleensä ottaen hyvin nuorien henkilöiden laittamia. Itsetunto ja oman koiran arvostus menee rotukoirien ja omistajien haukkumiseen.
      Tuolla yleisiä koirista juuri erään seropiharrastajan kommentit ovat ikäviä. Poikkeuksia toki löytyy. Seropi 1 on niin viehättävä tuttavuus, kun hän kirjoittaa tulee lämmin ja hyvä mieli väkisin. Realistilla on sellainen koira jonka koska hyvänsä ottaisin itselleni. Kuvissa aivan omaa luokkaansa ja on nähtävissä miten rakas se omistajalleen on.

• Pleura

kultaisen noutajan ja punasen irlannin setterin sekotus, emä puhdas kultsu ja iskä kultsun ja irlannin setterin sekotus.
        Ainoa asia mistä taitaa nyt huomata ettei ole ihan puhdas..on vattalinja nousee enemmän..liikkeissäkin on enemmän "gasellimaisuutta"kuten irl.setterillä:)
        hmm...eipä tule samanlaista (anteeksi)pontusta helposti, kuin kultsusta...
        Se on meidän sydänkäpy...koskaan en pois vaihtaisi..hurmaava luonne:)

• majorica1961

2 sekarotuista nyt. Apollo on länsigöötanmaanpystykorva-kääpiövillakoiran sekoitus.(kuinka se sit onnistui?) Lucky on Shitzun ja Cavaljer King Charles Spanielin sekoitus.
      Ja sit ymmärrän sinua tässä nimimerkkijutussa mutta ei sille varmaankaan mitään voi. Minä en ole aikaisemmin koskaan vastaillut mihinkään provoiluihin mutta epäoikeudenmukaisuus on jotakin mitä minä en oikeen sulata. Kivoja koirapäiviä sinulle ja koissuillesi

• joka lähtöön

Meillä on kaksi seropia toisessa on saksanp.koiraa,esp.mastiffia,nöffiä ja irlanninsusikoiraa.Toisessa on saksanpaimenkoiraa ja tiibetinmastiffia.Sekä hännän huippuna tiibetinspanieli.Isot koirat on tosi kivoja perhekoiria ja kilttejä.Tipsu taas erittäin itsepäinen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4830
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1434
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1342
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      130
      1141
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1065
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      255
      968
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      957
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    Aihe