Haluaisin kokeilla miten se pelletti takassani palaa. Saisiko jostain täältä Turun seudulta jonkun koe-erän halvalla?
Mistä halvalla pellettiä?
16
3856
Vastaukset
- muutakin...
http://www.pellettikeskustelu.net/keskustelu/viewforum.php?f=1&sid=b02822d2ac2f921f643f7d8a68969d60
ei taida pelkkä pelletti riittää??- sinne pellettikeskusteluun
Sinne forumille olisi voinut laittaa täsmällisemmän linkin kuten http://www.pellettikeskustelu.net/keskustelu/viewforum.php?f=6
Sieltä löytyy ideoita millaisia systeemeitä kannattaa kehitellä, kun pellettiä polttaa takassa.
20kg säkit on kallis tapa polttaa pellettiä, mutta jos ostaa klapit huoltoasemalta saman kokoisissa paketeissa, niin kyllä se silloin kilpailee hinnan puolesta. Silloin kun pellettiä ostaa irtotavarana (4tn tai vastaavaa) niin 20kg:n osuus on 3e (kun pelletti maksoi 150e/tn rahteineen). Pieniin paketteihin pistäminen maksaa & kaupan lattia pinta on kallista.
- hyvä tulee
esim: k rauta myy pelletti säkkiä hintaan 6.5e /20kg
- energiaa
eli tulee kalliimmaksi kuin sähkö tai öljy
noi pikkusäkit = ei paljoa kannata käyttää... - hintaa
Eli noin 7 senttiä pelletti KWh maksaa
- ei ole 100 %
hintaa kirjoitti:
kun polttelee...
ei ole 100 % kirjoitti:
kun polttelee...
Aluksi ostin kokeeksi 20 kilon säkin. Kauniisti paloi. Ehkä ostamme pojan kanssa 500 kg puoliksi. Mielessäni oli kuvitellut pelletinpalaset aika paljon isommiksi
- pelletit
hintaa kirjoitti:
# Varaavan sähkölämmityksen kustannus on n. 7,0 snt/kWh.
# Öljylämmitys maksaa n. 6,0 snt/kWh, jos öljyn hinta 0,6 euroa/l.
# Pellettienergia kotiin toimitettuna maksaa 3,0 snt/kWh, jos pelletti maksaa 143 euroa/t.
Jos käyttää pelletti poltinta tai kattilaa. - tai sitten
pelletit kirjoitti:
# Varaavan sähkölämmityksen kustannus on n. 7,0 snt/kWh.
# Öljylämmitys maksaa n. 6,0 snt/kWh, jos öljyn hinta 0,6 euroa/l.
# Pellettienergia kotiin toimitettuna maksaa 3,0 snt/kWh, jos pelletti maksaa 143 euroa/t.
Jos käyttää pelletti poltinta tai kattilaa.Tai sitten sähkö on noin 6c, öljy jon 7c ja pelletti 3-5c kirjoittajasta riippuen
- vieras20
tästä saa halvalla pellettiä toimitettuna kotiin www.biolandia.net
- Heidi S.
huuhaasivusto, jopa tämän palstan syöpä, eli lämpöpumppumaahiset voivat kertoa että dieselin ja polttoöljyn lämpöarvo on hyvinkin sama, eli 500l dieseliä korvaamsieen lämmityskäytössä ei tarvita 700l polttoöljyä :) Raskaammalal polttoöljyllä itse asiassa polttoöljyä tarvitaankin jo tilkka vähemmän...
- nokivasarakuski
Heidi S. kirjoitti:
huuhaasivusto, jopa tämän palstan syöpä, eli lämpöpumppumaahiset voivat kertoa että dieselin ja polttoöljyn lämpöarvo on hyvinkin sama, eli 500l dieseliä korvaamsieen lämmityskäytössä ei tarvita 700l polttoöljyä :) Raskaammalal polttoöljyllä itse asiassa polttoöljyä tarvitaankin jo tilkka vähemmän...
Eikös nuo ole samaa tavaraa merkkiaine erottavana tekijänä?
- vieras20
Heidi S. kirjoitti:
Et varmaan ymmärtänyt mitä siellä taulukossa lukee.. eli energiantuotantoon tarvittavan polttoaineen määrä verrattuna hintaan.
- pelletti
Heidi S. kirjoitti:
Taulukosta näkyy, että 1000 kg pellettiä antaa energiaa yhtä kuin 1000 kg hiiliä, 1600 kg puuta, 500 l dieseliä ja 700 l polttoöljyä. Se ei tarkoittaa, että käytät yhtä paljon. Voi olla enemmän että voi olla vähemmän. Esim 6 tonni pellettiä kuuluu kesimäärin vuodessa. Pellettin käyttö on edullisemmin lopun lopuksi ja se on ympäristöystävällinen polttoaine.
- omakehuhaisee
Pelletti on vaan puuta, ei mitään ihmeainetta. Energiasisältö ei ole paljon kuivaa puuta kummempi. Hinta vaan paljon kalliimpi. Sivuston mukaan tuokin suhde on saatu näyttämään niin satumaisen suurelta. Selvä pelletikauppiaan viimeinen epätoivoinen yritys saada nurkkiin jääneet säkit myytyä pois.
- Palaa.....puhtaasti
Pelletti on kätevä siiti tuote.
Venäläinen pelletti on nyt halpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565320Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212357- 1131582
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2281529- 931467
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681165Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91133Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi2911085- 721047