Niin kauan, kun Suomen hiihtojoukkueessa on dopingista kärähtäneitä urheilijoita, en voi Suomea kannattaa kisoissa. On väärin, että sellaiset dopingrikkomuksista kiinnijääneet saavat jatkaa kilpailua kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Virpi Kuitunen on tällä hetkellä nähdäkseni ainoa Suomen joukkueessa, joka pitäisi olla elinikäisessä kilpailukiellossa. Miksi ei ole?
Tälläkin palstalla ollaan vaatimassa nyt Itävällan hiihtäjille elinikäisiä kilpailukieltoja. Olen täsmälleen samaa mieltä. Eikö sama koske myös muita, siis myös suomalaisia?
Onneksi voin hyvällä omallatunnonnolla kannustaa eestiläisiä, ruotsalaisia, norjalaisia ja saksalaisia. He eivät ole jääneet kiinni, eikä mitään todisteita ole dopinginkäytöstä esitetty. Huolimatta siitä, että tällä palstalla syytetään milloin ketäkin.
Moraalikysymys
14
923
Vastaukset
- Vanhan toistoa
Pitääkö sulle vääntää rautalangasta?
- pellejali
jos pystyt. Tietysti dopingin avulla pystyy paremmin, vai mitä?
Niin kauan ,kun ei ole todistettu dopinginkäyttöä, ei sitä voi väittää käytetyn.
Doupatkaa hiihtäjät, sehän on Suomessa maan tapa.
- Jeppe
Olethan aikamoinen kollektiivisen rangaistuksen kannattaja. Yhden ihmisen takia et voi kannattaa Suomea. Voin valistaa sinua, että myös mainitsemissasi "puhtaissa maissa" on tapahtunut käryjä eri lajeissa. Muistelehan esim. parin vuoden taakse Smigunin positiivista epo-tulosta, jossa sumplittiin (ilmeisesti rahalla) b-näyte negatiiviseksi. Ei ole ennen eikä jälkeen b-näyte ollut erilainen.
- vippe
nuo väitteesi Smigunista? Onko hän jäänyt kiinni dopingista vai ei ole? Onko Kuitunen jäänyt kiinni vai ei ole? Teitä douppauksen kannattajia näyttää hiihtopuolella löytyvän jopa enemmän kuin painonnostossa.
- äo:llä
vippe kirjoitti:
nuo väitteesi Smigunista? Onko hän jäänyt kiinni dopingista vai ei ole? Onko Kuitunen jäänyt kiinni vai ei ole? Teitä douppauksen kannattajia näyttää hiihtopuolella löytyvän jopa enemmän kuin painonnostossa.
kirjoittaa kompuutterilla ihan ymmärrettäviä lauseita, vai onko sinulla joku hoitsu auttamassa?
- kiira
äo:llä kirjoitti:
kirjoittaa kompuutterilla ihan ymmärrettäviä lauseita, vai onko sinulla joku hoitsu auttamassa?
kun noin vahvasti reagoit. Olen aina epäillyt, että fanaattinen hiihtoväki on hieman "erikoista", ja ilmeisesti pitää paikkansa tuo oletus.
Ole onnellinen omissa liemissäsi ja ihanaa päivän jatkoa. - kasvuhormoni
kiira kirjoitti:
kun noin vahvasti reagoit. Olen aina epäillyt, että fanaattinen hiihtoväki on hieman "erikoista", ja ilmeisesti pitää paikkansa tuo oletus.
Ole onnellinen omissa liemissäsi ja ihanaa päivän jatkoa.jotkut vain, jotka on ottanu liikaa kasvuhormonia suoneen. Kylle me useimmat hiihtäjät ymmärretään kritiikkiäkin eikä me mitään dopingia puolustella. Ainahan noita idiootteja on liikkeellä.
- Ei ei
vippe kirjoitti:
Google on keksitty, käytä sitä...
- giggeli
Ei ei kirjoitti:
Google on keksitty, käytä sitä...
meniks jo kusi housuun?
- Ei Ei
giggeli kirjoitti:
meniks jo kusi housuun?
Mutta eräillä se on näköjään mennyt suuhun...
- A-näyte
oli positiivinen, mutta b-näyte toleranssien rajoissa. Hommahan kävi näin: Smigun sai virtsattua ensi pienen näytteen (A-näyte), jonka jälkeen pitkän nesteytyksen vuoksi antoi toisen näytteen, mistä tehtiin b näyte, joka sitten oli negatiivinen, koska oli blandautunut nesteen vuoksi alle rajan. Testaus jo sinällään ei tehty oikein. rahalla tässä ei ollut asian kanssa tekemistä, vaan testaajien moka !!! ja tämä juttu on tosi !
- Paskakuntonen
Kaikki keinot pitää ottaa käyttöön, että saadaan se kultamitali. Silloin harrastelijoille sattoi lipasahdus, siis Lahdessa. Nämä asiat pitää pysyä salassa, satsata lääketieteeseen, asiantuntijoihin ja pitää huoli, ettei kukaan kärähdä. Ei paljon kiinnosta sijat 30- 50.
todennäköisesti puhtaimpien maiden joukossa,
Ja kyllä sitä muuallakin doupataan, ne jotka ovat joskus jäneet kiinni dopingista tuskin jatkavat sitä eli he ovat silloin niiden puhtaimpien joukossa...- torikäry
Kärynneille pitäisi laittaa parin päivän naimakielto. Varmasti lopettaisivat dooppauksen heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706