Mitä te pelkäätte rekistöröitymisessä? Ihan niinkuin joku iso paha susi tulisi ja söisi teidät välittömästi jos uskaltautuisitte rekisteröityä. Vaikkei siihen tarvitse mitään nimiä tai muutakaan välttämättä mistä tunnistaa.
Rekisteröitymisen Pelko?
36
2031
Vastaukset
- palstoilta?
Näyttää nimittäin aika harva kirjoittavan millään keskustelupalstalla rekisteröidyllä nimimerkillä. Syy ei varmaan ole sen syvällisempi kuin tällekään palstalle kirjoittavilla. Teepäs kysely kaikilla palstoilla ja katso saatko saman tyyppisiä vastauksia, minä ainakin kuulisin ne mielelläni.
Voin kertoa että vierailen satunnaisesti ainakin äidit ja isät, terveys, koti ja rakentaminen ja matkailupalstoilla ja eipä siellä ole juuri rekisteröityjä nimimerkkejä näkynyt. Rekisteröinti saattaisi kyllä parantaa keskustelun tasoa kaikilla palstoilla.
Vastaan: Sen verran satunnainen kirjoittaja, että en ole katsonut rekisteröintiä tarpeelliseksi.- ole näkynyt muita
Olen siis edellisen viestin kirjoittaja. Huomasin tuon avauksen tuoreeltaan enkä ole nähnyt siinä muita kirjoituksia kuin omani.
- Mieluummin anonyymi
Olen vl ja kirjoitan yleensä kriittisesti vanhoillislestadiolaisuudesta. Jos käyttäisin rekisteröityä nikkiä niin jossakin vaiheessa joku saattaisi tunnistaa minut.
Kirjoitan paljon jehovantodistajuudesta kyseisellä palstalla ja olen entinen todistaja. En silti pelkää tunnistamistani, vaikka se luopioittaisi minut ja sukuni ei välttämättä haluaisi olla tekemisissä senkään vertaa kanssani mitä nyt.
- Mieluummin anonyymi
t-i-u-k-u kirjoitti:
Kirjoitan paljon jehovantodistajuudesta kyseisellä palstalla ja olen entinen todistaja. En silti pelkää tunnistamistani, vaikka se luopioittaisi minut ja sukuni ei välttämättä haluaisi olla tekemisissä senkään vertaa kanssani mitä nyt.
Jos minä olisin entinen vl niin ei se haittaisi vaikka minut tunnistettaisiinkin. Tosin, jos saisin voimaa irrottautua liikkeestä niin tuskinpa minä tällä palstalla kovin paljoa sitten enää olisinkaan.
- suhteen
Mieluummin anonyymi kirjoitti:
Jos minä olisin entinen vl niin ei se haittaisi vaikka minut tunnistettaisiinkin. Tosin, jos saisin voimaa irrottautua liikkeestä niin tuskinpa minä tällä palstalla kovin paljoa sitten enää olisinkaan.
joskus olen nimen kanssa rekisteröinyt nikkini, senjälkeen onkin identiteettini myyty. Ja monet, jos ei tiedä niin ainakin yrittää arvailla kuka olen.
suhteen kirjoitti:
joskus olen nimen kanssa rekisteröinyt nikkini, senjälkeen onkin identiteettini myyty. Ja monet, jos ei tiedä niin ainakin yrittää arvailla kuka olen.
>>joskus olen nimen kanssa rekisteröinyt nikkini, senjälkeen onkin identiteettini myyty. Ja monet, jos ei tiedä niin ainakin yrittää arvailla kuka olen.
No jo on "Ulla Taalasmaalaista" toimintaa uteliaisuuden suhteen, jos tiedätte mitä tarkoitan.
- XXL
Ainakin minä olen jo tahtomattani niin monessa rekisterissä, ettei lisä kiinnosta pätkääkään.
Ja lisäksi - näin LUULISIN - rekisteröinnistä seuraisi pakko muistaa taas joku salasana. - saaraleena
Onko se täysin mahdotonta Sinun mielestäsi?
>>Onko se täysin mahdotonta Sinun mielestäsi?
Miksi olisi?
Kunhan kysyin kun yleinen linja tuntuu olevan rekisteröimättömyys, että mistäpä johtuu. Joitain syitä on aina olemassa kun jokin samaksi yhteisöksi tunnistettava joukko toimii kuin yhdestä puusta veistetyt.- ma_ria
t-i-u-k-u kirjoitti:
Miksi olisi?
Kunhan kysyin kun yleinen linja tuntuu olevan rekisteröimättömyys, että mistäpä johtuu. Joitain syitä on aina olemassa kun jokin samaksi yhteisöksi tunnistettava joukko toimii kuin yhdestä puusta veistetyt.että "yleinen linja" tällä palstalla on rekisteröimättömyys? Onhan täällä rekisteröityjä nimimerkkejä vaikka millä mitalla.
Tilanne ei päällisin puolin tarkasteltuna näytä mitenkään poikkeavan muista palstoista.
Mistä Sinulle tuli mieleen sanoa, että tässä asiassa "samaksi yhteisöksi tunnistettava joukko toimii kuin yhdestä puusta veistetyt"? ma_ria kirjoitti:
että "yleinen linja" tällä palstalla on rekisteröimättömyys? Onhan täällä rekisteröityjä nimimerkkejä vaikka millä mitalla.
Tilanne ei päällisin puolin tarkasteltuna näytä mitenkään poikkeavan muista palstoista.
Mistä Sinulle tuli mieleen sanoa, että tässä asiassa "samaksi yhteisöksi tunnistettava joukko toimii kuin yhdestä puusta veistetyt"?>>että "yleinen linja" tällä palstalla on rekisteröimättömyys? Onhan täällä rekisteröityjä nimimerkkejä vaikka millä mitalla.
Tällähetkellä keskustelunavauksia on etusivulla 41 kpl, joista minun lisäkseni löytyy 3 rekisteröitynyttä. Jo on vaikka millä mitalla.- ma_ria
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>että "yleinen linja" tällä palstalla on rekisteröimättömyys? Onhan täällä rekisteröityjä nimimerkkejä vaikka millä mitalla.
Tällähetkellä keskustelunavauksia on etusivulla 41 kpl, joista minun lisäkseni löytyy 3 rekisteröitynyttä. Jo on vaikka millä mitalla.Otapas vähän laajempi otanta tarkastelusi kohteeksi, eli selaa vl-sivuja taaksepäin!
Mene sitten vaikka luterilaisuus-palstalle ja vertaa. Minä en ainakaan havaitse eroa.
Joillakin palstoilla taas, jossa on enemmän rekisteröityjen nikkien avauksia, ne ovat usein samojen aktiivisten kirjoittajien tekemiä. Eli sekään ei kerro suuremmasta innokkuudesta rekisteröitymiseen.
Lisäksi tällä palstalla kiinnostava keskustelu on vähän aallottaista, tällä hetkelläkin monet rekisteröidyt vl-nimimerkit ovat hiljaa kun mitään kovin mielenkiintoista ei palstalla ole meneillään.
Eivätkä kaikki tee avauksia (minäkin harvemmin), kannattaa katsoa ketjujakin. Joihinkin ketjuihin, yleensä asiallisimpiin, kertyy runsaasti rekisteröityjä nimerkkejä. Höpsöketjut taas keskustellaan usein rekisteröimättömien nikkien voimin.
Huomioi myöskin se, että tälle palstalle tulee moninkertainen määrä viestejä suurimpaan osaan muita palstoja verrattuna. Joukossa on paljon satunnaisia ohikulkijoitakin, kuten muillakin palstoilla.
Minusta huolesi on nyt vähän väkisin väännetty! Etenkin, kun jokainen tietää, että rekisteröityä voi vaikka nimellä Aku Ankka. Eli henkilöllisyyden paljastumisen vaara on täysin teoreettinen.
Mutta saahan sen asian tietysti nähdä ihan miten haluaa, en minä sillä sano :-) - Aksu
ma_ria kirjoitti:
Otapas vähän laajempi otanta tarkastelusi kohteeksi, eli selaa vl-sivuja taaksepäin!
Mene sitten vaikka luterilaisuus-palstalle ja vertaa. Minä en ainakaan havaitse eroa.
Joillakin palstoilla taas, jossa on enemmän rekisteröityjen nikkien avauksia, ne ovat usein samojen aktiivisten kirjoittajien tekemiä. Eli sekään ei kerro suuremmasta innokkuudesta rekisteröitymiseen.
Lisäksi tällä palstalla kiinnostava keskustelu on vähän aallottaista, tällä hetkelläkin monet rekisteröidyt vl-nimimerkit ovat hiljaa kun mitään kovin mielenkiintoista ei palstalla ole meneillään.
Eivätkä kaikki tee avauksia (minäkin harvemmin), kannattaa katsoa ketjujakin. Joihinkin ketjuihin, yleensä asiallisimpiin, kertyy runsaasti rekisteröityjä nimerkkejä. Höpsöketjut taas keskustellaan usein rekisteröimättömien nikkien voimin.
Huomioi myöskin se, että tälle palstalle tulee moninkertainen määrä viestejä suurimpaan osaan muita palstoja verrattuna. Joukossa on paljon satunnaisia ohikulkijoitakin, kuten muillakin palstoilla.
Minusta huolesi on nyt vähän väkisin väännetty! Etenkin, kun jokainen tietää, että rekisteröityä voi vaikka nimellä Aku Ankka. Eli henkilöllisyyden paljastumisen vaara on täysin teoreettinen.
Mutta saahan sen asian tietysti nähdä ihan miten haluaa, en minä sillä sano :-)Puit sanoiksi minun ajatukseni. Itse käyn aika monilla suomi24-keskustelupalstoilla ja eipä siellä rekisteröityjä nimimerkkejä näy sen enempää kuin täälläkään. Kaipa avaaja on sitten huolissaan myös heidän salaamisen tarpeistaan...? Kyllä on pienet murheet ihmisillä kun jaksaa moisia miettiä. Minäkään en tiedä Maria sinusta mitään vaikka olet rekisteröitynyt jo kauan sitten. Harmi vaan, ottaisin mielelläni tuttvapiiriini moisen keskustelijan. En usko nimesi olevan Maria kuten en usko avaajankaan olevan Tiuku. Sen niminen miniä kyllä taisi Ahtisaaren Maralla olla jonkin aikaa. Mielenkiintoinen nimi.
- että sinulla
t-i-u-k-u kirjoitti:
Miksi olisi?
Kunhan kysyin kun yleinen linja tuntuu olevan rekisteröimättömyys, että mistäpä johtuu. Joitain syitä on aina olemassa kun jokin samaksi yhteisöksi tunnistettava joukko toimii kuin yhdestä puusta veistetyt.oli taka-ajatus avaukseesi. Katalaa. kettumaista snoisin.
- viestisi maria
ma_ria kirjoitti:
Otapas vähän laajempi otanta tarkastelusi kohteeksi, eli selaa vl-sivuja taaksepäin!
Mutta saahan sen asian tietysti nähdä ihan miten haluaa, en minä sillä sano :-)Ollut vähän toisia aliarvioiva ja itseään jalustalle korottava.
< Joihinkin ketjuihin, yleensä asiallisimpiin, kertyy runsaasti rekisteröityjä nimerkkejä. Höpsöketjut taas keskustellaan usein rekisteröimättömien nikkien voimin.> että sinulla kirjoitti:
oli taka-ajatus avaukseesi. Katalaa. kettumaista snoisin.
Mikä se taka-ajatus oli sitten?
- maria nimimerkin käyttäjä
ma_ria kirjoitti:
Mutta saahan sen asian tietysti nähdä ihan miten haluaa, en minä sillä sano :-)Tämäkö ei ollut höpsöketju, jonne nyt maria vaivautui tulemaan?
- Aksu
viestisi maria kirjoitti:
Ollut vähän toisia aliarvioiva ja itseään jalustalle korottava.
< Joihinkin ketjuihin, yleensä asiallisimpiin, kertyy runsaasti rekisteröityjä nimerkkejä. Höpsöketjut taas keskustellaan usein rekisteröimättömien nikkien voimin.>Kyllähän jokainen arvostelukykyinen palstallaolija tietää että Maria on eräs asiallisimmista keskustelijoista tällä palstalla. On monia muitakin, mutta tuo ei ollut mitään itsensä korottamista jos toteaa tosiasian.
ma_ria kirjoitti:
Mutta saahan sen asian tietysti nähdä ihan miten haluaa, en minä sillä sano :-)>>Minusta huolesi on nyt vähän väkisin väännetty! Etenkin, kun jokainen tietää, että rekisteröityä voi vaikka nimellä Aku Ankka. Eli henkilöllisyyden paljastumisen vaara on täysin teoreettinen.
On se hieno homma kun saa kysellä. Varmasti aivan huvikseni kyselen tietäen varsin hyvin vastauksen. Ja sen vuoksihan varmasti ihmettelenkin rekisteröitymisen vähyyttä kun siihen ei mitään vaaraa liity. Paitsi tietenkin se, että ei pysty sillä nimimerkillä ihan miettimättä laukomaan ja mitä sattuu.
>>Huomioi myöskin se, että tälle palstalle tulee moninkertainen määrä viestejä suurimpaan osaan muita palstoja verrattuna. Joukossa on paljon satunnaisia ohikulkijoitakin, kuten muillakin palstoilla.
Eikö tuo lause syö itse itsensä, mitä numeraaliseen kokonaisuuteen tulee?
>>Mutta saahan sen asian tietysti nähdä ihan miten haluaa, en minä sillä sano :-)
Hieno homma.- tiedäthän sen
t-i-u-k-u kirjoitti:
Mikä se taka-ajatus oli sitten?
hmmm
- Krotop
Aksu kirjoitti:
Kyllähän jokainen arvostelukykyinen palstallaolija tietää että Maria on eräs asiallisimmista keskustelijoista tällä palstalla. On monia muitakin, mutta tuo ei ollut mitään itsensä korottamista jos toteaa tosiasian.
Olen kyllä samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa siitä, että Ma_rian tekstistä välittyi tällä kertaa hieman omahyväisyyden henki.:) Ei minun mielestäni esim. marian ajatukset sinänsä ole sen mullistavampia kuin muidenkaan, hän vain osaa tuoda asiansa loistavalla tavalla ilmi. Mariallehan esim. klassinen musiikki on lähellä sydäntä. Itse voisin kuitata koko klassisen musiikin höpsöttelynä. Se, että asia itselle ei ole tärkeä ei tarkoita ettekö se voisi olla tärkeä toiselle.
- ma_ria
Krotop kirjoitti:
Olen kyllä samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa siitä, että Ma_rian tekstistä välittyi tällä kertaa hieman omahyväisyyden henki.:) Ei minun mielestäni esim. marian ajatukset sinänsä ole sen mullistavampia kuin muidenkaan, hän vain osaa tuoda asiansa loistavalla tavalla ilmi. Mariallehan esim. klassinen musiikki on lähellä sydäntä. Itse voisin kuitata koko klassisen musiikin höpsöttelynä. Se, että asia itselle ei ole tärkeä ei tarkoita ettekö se voisi olla tärkeä toiselle.
Kun pisti suoraan sydämeen!
Puolustaudun:
Ei siinä sen suurempaa omahyväisyyttä kait ollut kuin se, että itse satun käyttämään rekisteröityä nikkiä. Mutta leuhkimistani lieventänee, että tähän aatelistoon kaikilla on vapaa ja helppo pääsy. Siinä katsannossa minun rekisteröidyllä nikilläni ja sitä kautta saavuttamallani kadehdittavalla asemalla pullistelu menettää enimmän hohtonsa (?).
Tosin on niin, että täällä toki kirjoittelee monia ei-rekisteröityneitäkin ja hyvinkin uskottavia kirjoittajia, kuten vaikka Hynde, Sirkka ja munkki. Ja monia muitakin. En minä nyt ihan sitä tarkoittanut (itseäni esimerkkinä käyttäen), että poikkeuksellisen säkenöivä äly ja rekisteröity nikki korreloisivat 1:1 :-) Jos niin käsititte kirjoituksestani, niin ymmärrän närkästyksenne ja vienot vihjailunne omahyväisyyden suuntaan.
Ja tietysti nikin rekisteröimättömyyteen on täysi oikeus. Ihan itsekkäästi vaan ajattelen, että on kiva "tuntea" keskustelukumppani. Lisäksi poistuu se riesa, että joutuu aina miettimään, onko tämän nyt kirjoittanut vaikkapa Hynde, vai joku joka käyttää Hynden nimimerkkiä.
Ajatusteni ajoittaisesta puuduttavuudesta olen myös kanssasi samaa mieltä. Kyllästyn niihin välillä itsekin :-)
Ja ihan totta! Eri asiat ovat tärkeitä eri ihmisille. Tosin erehdyt siinä, että klassinen musiikki erityisesti olisi lähellä sydäntäni, niin ei valitettavasti ole. Kirjoitukseni ovat toisinaan liipanneet sitä aihetta täysin ulkomusiikillisista syistä. Mutta en elä siinä käsityksessä, että kaikki ne asiat, joihin en itse tunne vetoa, ovat höpsöjä.
Höpsöketjuja en käy tässä tarkemmin määrittelemään, vakavamieliset kirjoittajat (sekä rekisteröityneet että ei) kyllä tietävät, mitä tarkoitan. - ma_ria
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Minusta huolesi on nyt vähän väkisin väännetty! Etenkin, kun jokainen tietää, että rekisteröityä voi vaikka nimellä Aku Ankka. Eli henkilöllisyyden paljastumisen vaara on täysin teoreettinen.
On se hieno homma kun saa kysellä. Varmasti aivan huvikseni kyselen tietäen varsin hyvin vastauksen. Ja sen vuoksihan varmasti ihmettelenkin rekisteröitymisen vähyyttä kun siihen ei mitään vaaraa liity. Paitsi tietenkin se, että ei pysty sillä nimimerkillä ihan miettimättä laukomaan ja mitä sattuu.
>>Huomioi myöskin se, että tälle palstalle tulee moninkertainen määrä viestejä suurimpaan osaan muita palstoja verrattuna. Joukossa on paljon satunnaisia ohikulkijoitakin, kuten muillakin palstoilla.
Eikö tuo lause syö itse itsensä, mitä numeraaliseen kokonaisuuteen tulee?
>>Mutta saahan sen asian tietysti nähdä ihan miten haluaa, en minä sillä sano :-)
Hieno homma.Elekee suuttua tiuku.
Eehän tiällä mittää hyvin tuhmoo oo huasteltu. Olj vuan toesenlaine räkninki tiällä piässä. Suattaahan tuo mualimassa niinnii olla iliman että kumpikkaa omiaan huastelloo. Suatikka että riitoo meinois.
Sammoo mieltäki oon siinä, että hienoo hommoo olj, oekeennii. Jos en ihan viärin päen ymmärtännä.
Sen vuan vielä sulle korjoon, että sanassa "viännetään" ei oo hoota keskellä. Elekee käsittee viärin. - Aksu
ma_ria kirjoitti:
Elekee suuttua tiuku.
Eehän tiällä mittää hyvin tuhmoo oo huasteltu. Olj vuan toesenlaine räkninki tiällä piässä. Suattaahan tuo mualimassa niinnii olla iliman että kumpikkaa omiaan huastelloo. Suatikka että riitoo meinois.
Sammoo mieltäki oon siinä, että hienoo hommoo olj, oekeennii. Jos en ihan viärin päen ymmärtännä.
Sen vuan vielä sulle korjoon, että sanassa "viännetään" ei oo hoota keskellä. Elekee käsittee viärin.Olikohan Tiukun viäntäminen nyt eri murteella vääntämistä, niin siinä silloin jopa saattaa olla h keskellä arvelee eräs joka ei kauheasti murteista ymmärrä.
- Aksu
Aksu kirjoitti:
Olikohan Tiukun viäntäminen nyt eri murteella vääntämistä, niin siinä silloin jopa saattaa olla h keskellä arvelee eräs joka ei kauheasti murteista ymmärrä.
Savon murteen sentään luulen tunnistavani.
Aksu kirjoitti:
Savon murteen sentään luulen tunnistavani.
No lappilaista kai oli juu. Sekoitettuna savolaisittain.
Itse kun asuu täysin murrevapaalla alueella niin tulee hassuteltua joskus murteilla, vaikka ei niin aina oikein menisikään.ma_ria kirjoitti:
Elekee suuttua tiuku.
Sen vuan vielä sulle korjoon, että sanassa "viännetään" ei oo hoota keskellä. Elekee käsittee viärin.No ei kai sitä nyt riidellä jaksa.
Joka tapauksessa avaukseni aihe oli tarkoitettu sillätavalla, että kun jos nyt tästä vaikka otan ja lähden tuonne automaailman keskustelupalstoille täällä kaksnelosella niin eihän sielläkään juurikaan rekisteröityneitä näy. Siihen on olemassa yksinkertainen syy: eivät ole palstan kirjoittajat muuta kuin visiitillä siellä normaalisti.
Noh, nyt sitten kun katsotaan uskonnollisesti virittäytyneitä palstoja niin syyt rekisteröitymättömyydelle ovat varmasti monisyisemmät kuin mitä jossain osta ja myy -palstalla. Ja sehän onkin jo silloin mielenkiintoisempaa, että mitkä ovat noita syitä miksi ei tohdita rekisteröityä. Koskapa uskallan väittää, että näillä uskontoon liittyvillä keskusteluareenoilla on vakiopoppoonsa tiiviimmin seuraamassa ja kommentoimassa erinäisiä asioita kuin keskimäärin muilla ns. pinnallisemmilla palstoilla.
Se tästä tällä erää?- ma_ria
t-i-u-k-u kirjoitti:
No ei kai sitä nyt riidellä jaksa.
Joka tapauksessa avaukseni aihe oli tarkoitettu sillätavalla, että kun jos nyt tästä vaikka otan ja lähden tuonne automaailman keskustelupalstoille täällä kaksnelosella niin eihän sielläkään juurikaan rekisteröityneitä näy. Siihen on olemassa yksinkertainen syy: eivät ole palstan kirjoittajat muuta kuin visiitillä siellä normaalisti.
Noh, nyt sitten kun katsotaan uskonnollisesti virittäytyneitä palstoja niin syyt rekisteröitymättömyydelle ovat varmasti monisyisemmät kuin mitä jossain osta ja myy -palstalla. Ja sehän onkin jo silloin mielenkiintoisempaa, että mitkä ovat noita syitä miksi ei tohdita rekisteröityä. Koskapa uskallan väittää, että näillä uskontoon liittyvillä keskusteluareenoilla on vakiopoppoonsa tiiviimmin seuraamassa ja kommentoimassa erinäisiä asioita kuin keskimäärin muilla ns. pinnallisemmilla palstoilla.
Se tästä tällä erää?Poikkesin suhteet-palstalle ja siellä ainakin oli tosi harvassa rekisteröityjä nikkejä. Luulisi, että siellä ainakin olisi jossain määrin vakituisia keskustelijoita.
Ehkä tässä asiassa jokin vähän erikoisempi harrastuspalsta voisi olla vertailukelpoisempi. Jostain Citroen-harrastajien sivuilla varmaan pyörii samat kirjoittajat. Miten on siellä rekisteröitymisinto?
Se on totta, että tällä palstalla vakiopoppoo on ilta illan jälkeen aika lailla sama. Mutta rekisteröityneitten nikkien määrää ei voi kyllä tämänhetkiseltä etusivulta päätellä. Se vaihtelee paljonkin ja nyt on hiljaista.
Minulla on se käsitys, että rekisteröityminen ei mitenkään uhkaa anonymiteettiä, olenko väärässä? Ja varsinkin jos on tästä asiasta erityisen huolissaan, voihan nikkinsä rekisteröidä siis vaikka Aku Ankalle. Mitä pelättävää tässä suhteessa voisi rekisteröityminen aiheuttaa?
Siksi se näkökulma tuntuu vähän kaukaa haetulta.
Mutta jos rekisteröityneen kirjoittajan henkilöllisyys olisi helposti selvitettävissä, niin kyllä se vaikuttaisi ainakin omaan rekisteröytymisintooni - kirjoittelisinpa sitten minkä aihepiirin parissa hyvänsä.
Yksi hyvä esimerkki tämän palstan lähimenneisyydestä ketjusta, johon osallistui runsaasti asiallisia rekisteröityjä nimimerkkejä on tässä (sattumoisin oma avaus, mutta elekee välittee :-)):
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000013892978
Minusta tämä osoittaa asian laidan ja tilanteen vaihtelevuuden.
Sinänsä Tiuku kysymyksesi on ihan mielenkiintoinen, mutta kuten sanottua, sen pohjana oleva oletus ei minun mielestäni tarkastelunkan jälkeen osoittaudu todeksi.
Hyvää illan jatkoa! - savolainen.
ma_ria kirjoitti:
Elekee suuttua tiuku.
Sen vuan vielä sulle korjoon, että sanassa "viännetään" ei oo hoota keskellä. Elekee käsittee viärin.Maria lienee siis kotoisin Kuopion seudulta tai Joensuusta. Pohjois-Suomen murretta se ei ole.
Kyllä nämä maakuntien murtheet tunnethan. - ma_ria
savolainen. kirjoitti:
Maria lienee siis kotoisin Kuopion seudulta tai Joensuusta. Pohjois-Suomen murretta se ei ole.
Kyllä nämä maakuntien murtheet tunnethan.Nythä sie alot puhumhan Lapin muthela, meän kielelä niinkhun sanothan.
Siinon tärkhetä muistaa, ethei sitä hootha nyt senthän joka välhin laitheta. Esim. jos kysythän, että menhänkö Sinethän Sonkhan vai jomphan kumphan Namphan, niin siihen vai-sanhan ei tuu hootha mihinkhän kohthan. Muista siekhi.
Vaikhei tämä nyt tämän palstan aihepiirhin nyt ihan suorhan kuulukhan. - Ahaa.
ma_ria kirjoitti:
Nythä sie alot puhumhan Lapin muthela, meän kielelä niinkhun sanothan.
Siinon tärkhetä muistaa, ethei sitä hootha nyt senthän joka välhin laitheta. Esim. jos kysythän, että menhänkö Sinethän Sonkhan vai jomphan kumphan Namphan, niin siihen vai-sanhan ei tuu hootha mihinkhän kohthan. Muista siekhi.
Vaikhei tämä nyt tämän palstan aihepiirhin nyt ihan suorhan kuulukhan.Maria onkin Lappalainen, kun tuntee Rovaniemen maalaiskunnan kylät. Ei hän Savolainen ole
- rekisteröityä
Rekisteröinnin jälkeen ei voi ainakaan itsestään mitään kertoa, ellei sitten puhu puuta heinää.
Jos puhut itsestäsi kertomalla vaikkapa lapsiluvun, se on jo hyvä vinkki lähipiirille tunnistaa.
Jos aikoo pysyä lähipiiriltään salassa, ei voi kertoa oikeaa lapsilukuaan, eikä muutakaan.
Tietysti, jos kertoo vaan hyviä asioita, ei ole mitään hävettävää, mutta jos annat tulla tuutin täydellä katkeruuksia ja pettymyksiä, se ei tiedä hyvää lähipiirissäsi.
Joskus pakostakin tulee kertoneeksi jotain itsestään ja kun aina samalla nimimerkillä, tulee taas joskus hiukan lisää ja lopuksi oletkin vuosien myötä kertonut kaiken itsestäsi ja identiteettisi on mennyttä kalua.
Siksi rekisteröitynyt nimimerkki ei ole hyvä asia.
Sen jälkeen on varottava lausumasta mitään poikkitelaista uskosta tai kenestäkään toisesta.
Rekisteröityneenä on osattava sekoittaa vähän puppua omaelämänkertaansa, jotta lähipiiriläiset eivät pääse jyvälle, kenestä on kysymys.
Johdattaakseen uteliaat harhaan voi sanoa olevansa vaikka pohjoisesta, vaikka oliskin etelästä.
Ikää kannattaa liioitella puoleen tai toiseen ja elinympäristönsä voi kuvata maalaiseksi, vaikka asuis kaupungissa. Silloin ei jäljittäjät pääse perille kirjoittajasta.
Ja kirjoitustyyliään voi muuttaa, koska esim. Moppi on taitava tulkitsemaan kirjoitustyylejä.
Koska tämä on sellainen paineiden purku palsta, ei tällöin voi kertoa avoimesti, kuka on.
Kuka sitä nyt haluaa leimautua, jos usko on mitä sattuu ja silti kulkee uskovaisten kirjoissa.
- munk-ki
tuleko tätä käytettyä.
t: munkki - Sekylläonnistuu
Kyllä minä ainakin olen rekisteröinyt parisuhteeni mieheni kanssa, eikä ole tullut mitään seuraamuuksia, ettekö te sitten uskalla?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906