Haluaisin tietää onko täällä muita naisia, jotka harrastavat kalastusta?
Itselläni on ollut pienestä pitäen aina kesäisin onki tai virveli kädessä.. Virvelöimään opin jo joskus eka luokan kynnyksellä.
Nyt olemme äitini kanssa jo viitenä keväänä käyneet saimaalla "ottamassa" kutusärkiä verkoilla. Se on tosiaan ottamista, jos sattuu oikeina päivinä paikalle!!
Mulle kalastus on suorastaan intohimo.. Varsinkin kesäisin. Pilkkiminenkin on kivaa, muttei houkuttele niin paljon, kuin kunnon hauestusreissu...
Odotan jo innoissani jäitten lähtemistä, että pääsisin järvelle!! Siellä huolet ja murheet haihtuu paremmin kuin missään, varsinkin jos tarttuu kunnon peto kiinni..
Voi, tulispa jo kesä!!
Niin, se alkuperäinen kysymykseni oli, että onko muita minunlaisia naisia olemassa?? Itse en ole kanssasisaria kohdannut, kuin omasta perheestäni.. Niin muuten, en etsi naisia (enkä miehiäkään) missään tarkoituksessa, olen vain utelias!! :)
Olenko harvinaisuus??
15
3085
Vastaukset
- niitä löytyy
et kertonut mistä päin. Olen eräässä seurassa jäsen ja siellä on myös naisia. Itseni oletan mieheksi, koska olen naisen kanssa naimisissa ja lapsikin on saatu siitettyä, aivan tavanomaisesti.
- outzak
..mistä päin olen, koska haluan mahdollisimman vähän tietoja itsestäni "julkisuuteen". No, sen verran voin sanoa, että etelä-savon alueella asustelen. Tosiaan, olen vain ihmetellyt, että miten niin harvat naiset kalastavat.. Sehän on ehdottomasti harrastusten kärkipäätä ja itse olen (kuten edellisessä viestissä kerroin) kalastanut koko ikäni.
- harrastus
outzak kirjoitti:
..mistä päin olen, koska haluan mahdollisimman vähän tietoja itsestäni "julkisuuteen". No, sen verran voin sanoa, että etelä-savon alueella asustelen. Tosiaan, olen vain ihmetellyt, että miten niin harvat naiset kalastavat.. Sehän on ehdottomasti harrastusten kärkipäätä ja itse olen (kuten edellisessä viestissä kerroin) kalastanut koko ikäni.
se on mullakin.Joka kesä verkkoja, virvelöintiä ja tuulastusta.Suurimmat kalat 11 kiloinen hauki
virvelillä ja 4,5 kilonen lahna verkolla.Kiloisia
siikoja pyydän syksyllä.Terveellinen ja antoisa harrastus.Vaikka ei aina saisi kalaa!Pojat on vain kateellisia:) - kyllä
harrastus kirjoitti:
se on mullakin.Joka kesä verkkoja, virvelöintiä ja tuulastusta.Suurimmat kalat 11 kiloinen hauki
virvelillä ja 4,5 kilonen lahna verkolla.Kiloisia
siikoja pyydän syksyllä.Terveellinen ja antoisa harrastus.Vaikka ei aina saisi kalaa!Pojat on vain kateellisia:)lapsena opittu taito, verkkokalastus talvella ollut suosikki monta vuotta nyt suvanto vaihe eli en kalastele paljonkaan. Ei verkkoja vesillä, Kesällä toisinaan mato-ongella ja virvelöinti ja vetouistelua vähäsen omaksi huviksi.
Ei kummenpia saaliita tavallisia saaliita haukia ahvenia lahnoja särkiä.. suurin vajaa neljä kg kuha, ja kylän poijaat oli hiljaa. Ei onnittelujakaan ;) On meitä naiskalastajiakin siellä täällä itse tunnen vain muutaman. - benita
kyllä kirjoitti:
lapsena opittu taito, verkkokalastus talvella ollut suosikki monta vuotta nyt suvanto vaihe eli en kalastele paljonkaan. Ei verkkoja vesillä, Kesällä toisinaan mato-ongella ja virvelöinti ja vetouistelua vähäsen omaksi huviksi.
Ei kummenpia saaliita tavallisia saaliita haukia ahvenia lahnoja särkiä.. suurin vajaa neljä kg kuha, ja kylän poijaat oli hiljaa. Ei onnittelujakaan ;) On meitä naiskalastajiakin siellä täällä itse tunnen vain muutaman.Minun suurin intohimoni on kalastus.Suurin saalis virvelillä on 8 kiloinen hauki.Voisin olla aina kalassa,aamusta iltaan.Ei sade eikä kylmyys ole esteenä,ainoastaan pimeys.Pilkillä käyn jos jäätilanne sallii.Sääli ettei minulla ole kesämökkiä jossa olisi ranta lähellä.Aina täytyy autolla mennä, mutta ei se ole tahtia haitannut.Kireitä siimoja toivoo benita
- mimmi
kyllä kirjoitti:
lapsena opittu taito, verkkokalastus talvella ollut suosikki monta vuotta nyt suvanto vaihe eli en kalastele paljonkaan. Ei verkkoja vesillä, Kesällä toisinaan mato-ongella ja virvelöinti ja vetouistelua vähäsen omaksi huviksi.
Ei kummenpia saaliita tavallisia saaliita haukia ahvenia lahnoja särkiä.. suurin vajaa neljä kg kuha, ja kylän poijaat oli hiljaa. Ei onnittelujakaan ;) On meitä naiskalastajiakin siellä täällä itse tunnen vain muutaman.Olen asunut lapsuudesta lähtien Oulujärven rannalla ja oppinut hyödyntämään lähes kaikki mitä tämä laaja järvi tarjoaa. Kalastusta ympäri vuoden alkaen nokkasista ja talviverkoista syksyiseen taimenen uisteluun. Kalastus on kotitarve- ja virkistyskalastusta, olen vuorotöissä sairaalassa, niin tämä harrastus on vastapainoa sille. Saaliina näin talvella on kuhaa ja matikkaa. Meillä on kalaa lähes joka päivä jossakin muodossa ruuaksi. Olen opettanut lapsenlapsetkin ruotimaan ja syömään sitä.
Toinen harrastus mikä on tullut kalastuksen myötä on verkkojen ainotus ja vaappujen teko. Kivaa tekemistä talvella.
Virkistäviä kalastuspäiviä kalastajasiskot!
täältä etelästäkin tämmöinen "harvinaisuus".
Miehen kanssa kalastellaan saaristossa, talvella verkoilla ja iskukoukuilla, ja kesällä virvelöidään, ongitaan yms.
Mökillä kun käydään kesät talvet niin ensi töiksi laitetaan aina verkot veteen.
Mikä sen hienompaa kun esim istua ongella ilta-auringon laskiessa, kyllä siinä hermo lepää.
Käyn myös metsästämässä lähinnä vesilintuja.
Pienenä minäkin tuon kalastuskipinän sain kun isän kanssa lähdettiin aamu neljältä eväät repussa kalaan, hienoja muistoja noilta ajoilta.- kalamuija
Tänään kävin ukkoni kanssa merellä pilkillä.Saalista ei paljoa,keittokalat kuitenkin.Kesäisin pilkin veneestä.Se vasta mukavaa hommaa.Käyn myös mato-ongella,olen soutajana verkoilla.Minua ei tarvitse houkutella kalalle.Aina olen valmis lähtemään.Kalastanut olen n.50-vuotta.Huomennakin on aikomus mennä merelle jne.....
Ottia onkeesi ja Suuria saaliita! - nainen 48v
Kyllä meitä kalastavia naisia on.
Itse en pilkillä käy kuin satunnaisesti, mutta joka kesä käyn pohjoisen joilla ja puroilla.
Parhaita saaliita ovat 4 kiloinen lohi Näätämöjoelta, 2 kiloinen taimen Luirojoelta ja samalta joelta 2,8 kiloinen kirjolohi.
Ensi kesänä menen Simojoelle, Meltausjoelle ja Kairijoelle.
Kalastelen pääasiassa virvelillä, mutta myös pienemmillä joillla perholla.
Eräänä vuonna sain kaikki kalani Nils Masterin papukaijalla, nyt olen hommannut pikku Kostoja sekä Seniori vaappuja.
Pikku Rapalat ovat myös erittäin hyviä.
Parasta Pohjoisen joilla on rauha ja upeat maisemat, on upeaa kun aamu muudelta juo iltakahvit, sumu nousee joelle ja on aivan hiljaista, ainoastaan koski kohisee.- Sinä olisit varmaan
Mukava muija. Kun minä haluaisin melkein asua erämaissa, niin ei emäntäni juuri uskalla ojan yli kiivetä metsän puolelle. saatikka että oltaisiin viikkokaupalla rönttäämässä.
Pohjoiseen minä muutan pysyvästi, kun etelässä ei oo muuta kun suolakura tuulilasissa jatkuvasti.
- speedychincu
Näköjään meitä "kalastajasiskoja" kuitenkin löytyy, itse olen kalastellu ja sienestäny pienestä asti porukoiden mukana tai yksin kodin lähellä. Nykyään kun omistan auton on paljon helpompi lähteä kalaan.. Itse en oo punninnu kalasaaliitani, mutta onhan tuota haukea tullu virvelillä ja iskukoukuilla ihan mukavasti. Pari kertaa saanu pikkuhauen myös ongella vahingossa, nähtävästi kummatkin haluttu sama pikkufisu.. Koulun kanssa päästiin käymään parivuotta sitten Lieksassa ruunaankoskilla ja alku talvesta käytiin leppäjärvellä siika pilkillä. Tänä keväänä tuleva ammattiki tukee kalastusta ja erämatkailua jonkun verran joten tulevaisuudessaki kalastus on lähellä sydäntä..
- Joku..
Moi! Olen myös todella innostunut kalastuksesta ja se on minun lempiharrastus.. x) Hingun aina iskälleni kesällä että : Mennään nyt virvelöimän sinne rannalle.. En vain voi mitään kalastukselle.. olen ihan pökkeryksissä kalastukseen x)
- stento-z
Käyn vaimon kanssa silloin tällöin kalassa etupäässä ahventa jigillä, ja joku kumma taika teissä naisissa on kun vaimo melkein aina saa ne isommat ahvenet, no ainakin on innokas lähtemään kalalle, sil on halu näyttää saamamiehelle miten kalastetaan ja itse taas olen hyvä keksimään erillaisia selityksiä miksi se on näin
- nainen 48v
Usein kun olen mieheni kanssa kalareissussa, minä saan ne isommat kalat, eikä tämä ole kalavale.
- Nimetön
Onpa kiva huomata että jotkut naisetki kalastaa ja käy jopa verkoilla. :) Itse olen mies ja kalastan verkoilla merellä. Eipä oo sattunu koskaan naista tuleen vastaan kalalla tuolla merellä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564790Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271111Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681055Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 71942