lopettakaa

puuhastelu

Hyvät sivutoimiset pienviljelijät. Vuokratkaa tekin peltonne meille päätoimisille viljelijöille. Maanne on silloin hyvissä ja osaavissa käsissä ja teillekkin jää enemmän mahdollisuuksia viettää laatuaikaa perheenne parissa.

11

963

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höhhhöö.

"teillekkin jää enemmän mahdollisuuksia viettää laatuaikaa perheenne parissa."
      -Ja teille rahaa, eikö vain?

• rahaa

Rahaa on jo nytkin ihan liikaa, ei millään meinaa enää keksiä sille mitään uutta käyttöä ja valtiovalta taas antaa syksyllä lisää...

• Mika 79

v...n tyhmää.

• olla vain tukiahneutta

Oikeesti ne viljelijät joilla on nikemmin resursseja, tekevät työnsä paremmin ja kustannustehokkaasti.

• ei voi muutakun nauraa

Minkähänlainen pienviljelijä itse olet. Onko omaa maata paljonkin? ha ja loput vuokramaita.
      Ehdottomasti tuet pois vuokramailta. Toinen vaihtoehto tietenkin on, että maanomistaja saa tuet ja kunnon vuokran, ja kun kerran olet niin osaava ja hyvä viljelijä niin saat tulosi pelkästä viljatulosta.

• vuokraviljelyssä???

ihmettelen vaan.

• sitten
        vuokraviljelyssä??? kirjoitti:

ihmettelen vaan.

Mitä pahaa on sivutoimiviljelyssä. Miksette suurviljelijät ala tekemään urakointisopimuksia sivutoimisten viljelijöiden töistä niin saisitte kalustollenne tuottavaa työtä. Karjatilat voisivat tehdä rehuhankintasopimuksia ja hoitaa työt omalla kalustolla. Saisi ostorehun halvemmalla. Ei maasta voi velvoittaa luopumaan vasten omaa tahtoaan, eikä siihen voi tukimuutoksilla pakottaa.

• Paalinpyörittäjä
        sitten kirjoitti:

Mitä pahaa on sivutoimiviljelyssä. Miksette suurviljelijät ala tekemään urakointisopimuksia sivutoimisten viljelijöiden töistä niin saisitte kalustollenne tuottavaa työtä. Karjatilat voisivat tehdä rehuhankintasopimuksia ja hoitaa työt omalla kalustolla. Saisi ostorehun halvemmalla. Ei maasta voi velvoittaa luopumaan vasten omaa tahtoaan, eikä siihen voi tukimuutoksilla pakottaa.

Minäkin sekä urakoin pikku- ja isojen tilojen rehunkorjuuta sekä lisäksi korjaan toisilta tiloilta maksua vastaan säilörehua ja heinää omalle karjalleni.

• yrityksen
        Paalinpyörittäjä kirjoitti:

Minäkin sekä urakoin pikku- ja isojen tilojen rehunkorjuuta sekä lisäksi korjaan toisilta tiloilta maksua vastaan säilörehua ja heinää omalle karjalleni.

johdossa ollut siis vikaa jos on taloudellisia ongelmia tai tuotanto on kannattamatonta. Yrittäjällä on aina epäonnistumisen riski, jopa tukimuutosten vuoksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3027
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2520
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2303
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2303
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1903
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1646
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1479
    Aihe