tutkan

asennus

Hei,

voisko joku neuvoa kun pitäis asentaa tutka mutta antennin kaapeli on liian lyhyt!
Voiko sitä jatkaa vaiko pitääkö ostaa uusi kaapeli ?
Kiitos neuvoista

16

2525

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sir BB

Tutkan kaapelit on tehty venyviksi, esim Raymarine/Raytheon piuha venyy n. 30%, aluksi aika jäykkää mut vedä vaan tosissasi.

Virtajohto ei veny.

• asennus

että se venyy kolme kertaa niin paljon kuin sinun herneen teko välineesi ?

• Sir BB
        asennus kirjoitti:

että se venyy kolme kertaa niin paljon kuin sinun herneen teko välineesi ?

elektroniikkamiehen paikalle, ei jakseta alkaa vastaamaan mistä saa kaapelia ja miten karvat kuoritaan, pitääkö päät tinata, ..............................................................................................................................................................

• seilaaja

tutkassa on jo myydessä valmiiksi aika pitkä antenninjohto, mutta niihin myydään myös jatkojohtoja, joten varmasti sitä voi myös itse jatkaa.Kaikuluotaimen johto onkin sit eri juttu.

• masa

jatkaisi tuppaa tulemaan ongelmia jatkosten vuoksi.
      Helpommalla pääset kun ostat uuden kaapelin,ei se niin kovin arvokas ole.
      PS.kaapelin pituuden muuttuessa pitää tutka säätää uudestaan.Ohjekirjassa se yleensä kerrotaan

• seilaaja

kaikissa purkkareissa joissa antenni mastossa.ymmärtänet kai miksi.

• asennus
        seilaaja kirjoitti:

näinhän se tietysti täytyy olla, laiturilla vaan kertoivat että liitokset saattaa aiheuttaa häiriöitä.

kiitokset vinkeistä

• masa
        seilaaja kirjoitti:

Ja siksi niissä esiintyy enemmän ongelmia kuin jatkamattomissa.

• seilaaja
        masa kirjoitti:

Ja siksi niissä esiintyy enemmän ongelmia kuin jatkamattomissa.

Liitokset ovat huonoja ja varmasti ajanoloon aiheuttavat harmia.

• XXX

Osta tutkan valmistajan tekemä pidempi kaapeli. Saattaa olla helvetin kallis, mutta varmasti toimiva. Eihän se tutkakaan mikään halpa ole, joten ÄLÄ SÄÄSTÄ VÄÄRÄSSÄ PAIKASSA !!!

• Sir BB

osta yleiselektroniikasta sopiva määrä 10 napaista kaapelia ja merkkaa värit paperille ja eikun juottamaan.

Ja Yleiselektroniikka löytyy hakusanalla netistä.

• Hanki uusi kaapeli maahantuojalta. Minulla oli tutkassani huono kuva. Kaapeli vaihdettiin kunnolliseen ja tutka on kuin toinen.

• Sir BB

Mie en tarvi tutkaa mihinkhää.

• keijo
        Sir BB kirjoitti:

Mihinkäs siellä itäsuomessa tutkaa tarvittaisiin

• Pööö
        Sir BB kirjoitti:

sulla oo venethäkään....

• 17635

Eipä ole kummoisia neuvoja tullut tähänkään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5660
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1822
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1717
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      25
      1484
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1301
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      336
      1270
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      344
      1261
    10. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      37
      1255
    Aihe