Meillä on täällä kerran viikossa TV-ohjelma "Antikrundan" missä ihmiset saavat tuoda vanhoja esineitä asiantuntijoitten arvioitavaksi.
Lelut ovat yleensä kalliita, tietenkin kunnosta riippuen. Barbie-nuket 50-luvulta ovat arvokkaita, tuhansien kruunujen arvoisia.
Kannattaa käydä leluvarastot läpi!
Tässä antiikkikierroksessa on joskus sellaisia yllätyksiä, että pyörryttää aivan!
Kerran tuli eräs henkilö, jolla oli mukanaan kaksi kukkavaasia. Ne olivat valkoista porsliinia, pinta täynnä muotoiltuja kukkasia, kauniisti koristellut. Vaasit oli ostettu Turussa jostakin antiikkiliikkestä halvalla ja ne olivat venäläistä alkuperää.
Ekspertti totesi että vaasit olivat venäläisen tsaarin hovista, arvoltaan n. 1 milj. kruunua/kpl! Ekspertti ei itse uskaltanut niihin koskea vaan vaasien omistaja sai käännellä niitä itse. Hän muuten oli heittänyt vaasit huolettomasti paperikassiin, ilman muuta suojaa!
Kaikki vanha tavara Venäjältä on tänään kullan arvoista. Äkkirikkaat venäläiset haluavat ehkä ostaa arvotavarat takaisin ja ovat valmiita maksamaan mitä tahansa.
Suomessa on varmasti monta miljonääriä tietämättään, onhan Suomeen varmasti tullut paljon muutakin kuin vodkaa jaa puumaatuskoita Venäjältä! ;)
Oletko miljonääri tietämättäsi?
14
5540
Vastaukset
- kuokkija muualta
Itse sain Arabian vadista 5e ja kannusta 10e kirppiksellä. Kaverini itki, kun niin halvalla myin. No, mitä suotta, mulle ne olivat vain astioita, ei muuta, ei mitään tunnearvoa.
Tässäkin asiassa kauneus on katsojan silmässä. Jos nyt joku tsaaria aikainen kippo löytyskin miljoonahintaan, sou vat, sanon kuin virpomalorussa että sulle vitsa, mulle palkka...
Pitää tietää, että tavara on arvokas. Kun ei tiedä, se on vain tavara, kaunis tai ruma. Mitäpä noista vaahtoamaan.
En esimerkiksi ymmärrä, miksi niistä Myrna-kupeistakin nousee aina aivan hirveä kotkotus, joku niitäkin aina etsii...- MUMMELI1
Onhan se meilläkin kesällä ohjelma antiikkia ,antiikkia,jossa ihmisiä käy pilvin pimein arvuuttamassa jotain vanhaa esinettä.
Asiantuntijat sitten arvioivat nämä esineet kallisarvoisiksi ja esineen omistajat hököttävät tyytyväisinä.
Mikä se on jonkun vanhan pytyn arvo ja kuka sen siitä maksaisi. Hyvä on höynäyttää ihmisiä ,muutenhan ohjelma ei pyörisi.
Hupiohjelma minulle. MUMMELI1 kirjoitti:
Onhan se meilläkin kesällä ohjelma antiikkia ,antiikkia,jossa ihmisiä käy pilvin pimein arvuuttamassa jotain vanhaa esinettä.
Asiantuntijat sitten arvioivat nämä esineet kallisarvoisiksi ja esineen omistajat hököttävät tyytyväisinä.
Mikä se on jonkun vanhan pytyn arvo ja kuka sen siitä maksaisi. Hyvä on höynäyttää ihmisiä ,muutenhan ohjelma ei pyörisi.
Hupiohjelma minulle.vaan joka lajin vanhoille esineille on oma eksperttinsä: tauluille ja taide-esineille, huonekaluille ja muulle kodin esineistölle, leluille, aseille jne.
Sitä paitsi, jos arvioitavana on erikoisen kalliita esineitä, joita ehkä aiotaan myydä vastaisuudessa, niin nämä ekspertit ovat seuraamassa kuinka hyvin heidän arvionsa on pitänyt paikkansa.
Usein on hinnat jopa ylitetty.
Viime viikon ohjelmassa seurattiin kuinka venäläisten korujen myynti Bukowskilla Tukholmassa nosti hinnat huippuunsa.
Jännittävää on seurata mitä kaikkea ihmiset ovat keräilleet ja säästäneet!- ii-li
Sodan jälkeen ensimmäinen suomalainen astiastosarja. Myrna-astoita valmistetaan yhä. Ne ovat varsin suosittuja.
Meillä oli Myrna-astiasto. Jokaikinen kerta, kun äiti kattoi Myrnoja pöytään, niin hän muisti huomauttaa: "Kylläpä nämä ovat rumia". - fiiuliN
ii-li kirjoitti:
Sodan jälkeen ensimmäinen suomalainen astiastosarja. Myrna-astoita valmistetaan yhä. Ne ovat varsin suosittuja.
Meillä oli Myrna-astiasto. Jokaikinen kerta, kun äiti kattoi Myrnoja pöytään, niin hän muisti huomauttaa: "Kylläpä nämä ovat rumia".Minä sain ensimmäiset Myrna-kuppini äitienpäivälahjaksi joskus 40 vuotta sitten.
Aina kun on muutama mennyt rikki, olen ostanut uudet tilalle.
Kyllästynyt olen täysin koko kuppeihin, ja kun kuulin ettei niitä enää valmisteta tästä vuodesta lähtien, ei ole tullut mitään paniikkia asiasta.
Sain myös samansarja kahvipannun mutta sen olen antanut jo tyttärelleni.
Siis Myrna-kuppeja ei enää valmisteta. - Pääsky64
fiiuliN kirjoitti:
Minä sain ensimmäiset Myrna-kuppini äitienpäivälahjaksi joskus 40 vuotta sitten.
Kyllästynyt olen täysin koko kuppeihin, ja kun kuulin ettei niitä enää valmisteta tästä vuodesta lähtien, ei ole tullut mitään paniikkia asiasta.
Siis Myrna-kuppeja ei enää valmisteta.tulisaisia kirpputorilta ja antiikki liikkeestä.Nyt toin siskolle ikonin vanha muttei käsin tehty.
Hopeaketju paksu se oli vanha.Kirppiksessä oli ihania käsin merkattuja liinoja.
Tätivainajien tekemiä,linevätkö varastettuja,yhden vanhan kirjotun senätaulun otin. - näkyy..
MdK-MdK kirjoitti:
vaan joka lajin vanhoille esineille on oma eksperttinsä: tauluille ja taide-esineille, huonekaluille ja muulle kodin esineistölle, leluille, aseille jne.
Sitä paitsi, jos arvioitavana on erikoisen kalliita esineitä, joita ehkä aiotaan myydä vastaisuudessa, niin nämä ekspertit ovat seuraamassa kuinka hyvin heidän arvionsa on pitänyt paikkansa.
Usein on hinnat jopa ylitetty.
Viime viikon ohjelmassa seurattiin kuinka venäläisten korujen myynti Bukowskilla Tukholmassa nosti hinnat huippuunsa.
Jännittävää on seurata mitä kaikkea ihmiset ovat keräilleet ja säästäneet!..täällä Suomessa ainakin länsirannikolla.
Minulle tulee Ruotsin TV 1 TV 2 TV 4,
ja saa lisämaksulla TV 3 - Suvi2
Pääsky64 kirjoitti:
tulisaisia kirpputorilta ja antiikki liikkeestä.Nyt toin siskolle ikonin vanha muttei käsin tehty.
Hopeaketju paksu se oli vanha.Kirppiksessä oli ihania käsin merkattuja liinoja.
Tätivainajien tekemiä,linevätkö varastettuja,yhden vanhan kirjotun senätaulun otin.milloin onni potkii. Luin äsken vanhasta pariskunnasta, joka oli viime kesänä mökkirantaa siivoillessaan nähneet valkoisen möykyn, kuin kasaantunutta vaahtoa.
Parin viikon päästä sama möykky oli paikoillaan.
Olivat ottaneet sen mukaansa ja oli selvinnyt sen olevan valaan oksennusta, joka on suunnattoman arvokasta hajuveden raaka-ainetta.
Vanhan pariskunnan rahanpuute loppui siihen paikkaan.
Harmi ettei maamme järvissä oksentele valaita. - mirjamarja evk
fiiuliN kirjoitti:
Minä sain ensimmäiset Myrna-kuppini äitienpäivälahjaksi joskus 40 vuotta sitten.
Siis Myrna-kuppeja ei enää valmisteta.Olga Osol oli Arabiassa suunnittelijana vuosikymmenet. Hän suunnitteli Myrnan v. 1930, kun häneltä pyydettiin "parempaa" kahvikalustoa tavallisiin koteihin. Ruskea sävy oli silloin muotia ja kerman väri sopi hyvin kahvikupin pohjaväriksi. Osolin ei itse pitänyt koskaan Myrnasta. Se oli suunniteltu ihan kaupallisuuden pohjalta. Hän piti sitä mauttomana.
- No johan on
mirjamarja evk kirjoitti:
Olga Osol oli Arabiassa suunnittelijana vuosikymmenet. Hän suunnitteli Myrnan v. 1930, kun häneltä pyydettiin "parempaa" kahvikalustoa tavallisiin koteihin. Ruskea sävy oli silloin muotia ja kerman väri sopi hyvin kahvikupin pohjaväriksi. Osolin ei itse pitänyt koskaan Myrnasta. Se oli suunniteltu ihan kaupallisuuden pohjalta. Hän piti sitä mauttomana.
Ei pidä paikkaansa. Olga Osol valitsi Myrnan mallin AX, värit ja kuvioinnin huolella. Ei ole mitään todisteita siitä, etteikö hän olisi pitänyt Myrnasta. Hän jopa nimesi kahviastiaston Myrnan amerikkalaisen filmitähden Myrna Loyn mukaan. Olga Osol halusi sirolle kupilleen nimen siihen aikaan suositun näyttelijättären mukaan.
Uskomatonta väittää, etteikö Olga Osol olisi pitänyt Myrnasta.
Sitä ei suunniteltu tavallisiin koteihin, vaan esim. maaseudulle, jossa kaivattiin pula-aikana pientä ylellisyyttä. Myrna oli 1930-1950 luvuilla erittäin suosittu ja rakastettu häälahja.
Mutta myöhemmin muutaman kerran uusittu Myrna ei enää säväyttänyt ketään. Arabia yksinkertaisesti pilasi Myrnan värit, muodon ja kuvioinnin.
Myrnan valmistus olisi pitänyt lopettaa 1980-luvulla, ennen kuin sitä alettiin muokata vanhoihin kuppeihin sopimattomaksi.
Äitini sai Myrnan kahviastiaston häälahjaksi 1956, ja se on aina ollut kodissamme arvostettu. Erityisesti ne alkuperäiset sävyposliinista valmistetut.
minunkin huushollistani :-) mm suomalaista lasia, joka nyt jo on kovin kysyttyä tavaraa.
Tässä paikassa olisi kiva käydä paikan päällä joskus Suomi-reissulla:
http://www.vaarinvarasto.com/
Tulevaisuuden antiikkia ennustellaan seuraavassa:
http://www.tomorrowsantique.com/- saara.dma
Olipa monipuolinen ja hyvin tehty sivusto tuo www.vaarinvarasto.
Sitä täytyy joskus ajan kanssa selata. Onko suomalainen lasi ym. taideteollisuus kysyttyä myös Ruotsissa? saara.dma kirjoitti:
Olipa monipuolinen ja hyvin tehty sivusto tuo www.vaarinvarasto.
Sitä täytyy joskus ajan kanssa selata. Onko suomalainen lasi ym. taideteollisuus kysyttyä myös Ruotsissa?ovat erittäin arvostettuja. Suomalaisesta lasista huomaa esim Aallon maljakon olevan edelleen nr 1, samoin kaikki I-lasit.
Nuutajärven lasilla on paljon yhteistä historiaa ruotsalaisen lasiteollisuuden kanssa ja heidän lasimallinsa ovat kovassa huudossa täälläkin.- samu-1
MdK-MdK kirjoitti:
ovat erittäin arvostettuja. Suomalaisesta lasista huomaa esim Aallon maljakon olevan edelleen nr 1, samoin kaikki I-lasit.
Nuutajärven lasilla on paljon yhteistä historiaa ruotsalaisen lasiteollisuuden kanssa ja heidän lasimallinsa ovat kovassa huudossa täälläkin.minulla oli mielestäni vain kaunis kukkavaasi, sen arvo oli huima, möin sen ja ostin veneen, jota todella osaan arvostaa, vaasia en, ja olin antaa sen kirpputorille myytäväksi, en kehdannut antaa kun olin saannut sen isoäidiltä! Katselin kerran sitä antiikkiohjelmaa ja käytin vaasia arvioitavana, olin aivan ällikällä lyöty!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124