Olo on niinkuin ois täryjyrän alle jäänyt,johtunee varmaan siitä eilisestä hitomisesta.Tässä sen taas huomaa tuon, sairauden todellisen luonteen, ("Alkoholismi")juuri mitään ei voi tehdä silleen sopivasti, aina täytyy yritää ylittää itsensä,eikä auta vaikka on yli 15-vuotta takana raitista elämää,silti montakertaa hairahtuu näihin ylilyönteihin.No ainakin tiedän että vika on minussa eikä naapureissa tai vaimossa.Kait jotain olen oppinut AA-ohjelmastakin.No se siitä.
Muuten eilinen meni oikein kivasti,en ollut kenenkään kanssa erimieltäkään,eikä kukaan ihminen minuakaan ärsyttänyt.Nää on niitä isoja juttuja minulle,silloin säilytän tunne-elämän tasapainon,ja elämä hymyilee.Kiitos aahoohoolle ja pörrille kun aina minua piristätte niillä kivoilla jutuilanne.
Raittiina aion taapertaa tämän alkaneen vuorokaudenkin.Eläkäämme sovussa,niin on kaikkein hyvä olla.ps,minä parempikin sanoja ?:?
05,03,2006 Sunnuntai.
41
2284
Vastaukset
- papio
Raitis sunnuntai alkoi. Uni ei tule, mutta väliäkö hällä. Ehtiihän sitä vielä nukkumaan tässä elämässä.
PS. joonatan11 hyvä, voisitko laittaa noihin päivän avauspäivämääriin otsikoihin pilkkujen tilalle pisteet vastedes? Olisi kivemman näköistä, kun olisi edes otsikko oikein kirjoitettu. Liikaa vaadittu?- aahoohoo
Tää oli vaan leikkiä - elä hyvä ihminen suutu äläkä rupee katkomaan noita mun ajatusviivoja:)
- meedio
Yksi tapa paeta elämää ja todellisuutta on rakentaa virheetön maailmankuva jossa voi vaatia muilta virheetöntä ja täydellistä toimintaa.
"lopetan juomisen kunhan ensin ihmiset ympärilläni..." Onko tuttu lause? - papio
meedio kirjoitti:
Yksi tapa paeta elämää ja todellisuutta on rakentaa virheetön maailmankuva jossa voi vaatia muilta virheetöntä ja täydellistä toimintaa.
"lopetan juomisen kunhan ensin ihmiset ympärilläni..." Onko tuttu lause?Ei ole tuttu lause, sorry. Taisi tulla mediolla väärä osoite :)
Ja raittiina nukkuun ja raittiina herään ja raitiina elän tämän Sunnuntain,,,,,
- aahoohoo
Urheilu on ihmiskunnan syöpä!
Ootko ikinä kuullu terveestä urheilijasta?
Niillä on vikoja ja vammoja enemmän ku muilla.
Kuuntelehan nyt ihan tarkalla korvalla niitten selityksiä kun ne jää jossain kisassa toiseks viimeselle sijalle. On ollu tukkoset jalat, vetlut käsivarret, vähän lämpöö, pskatautii, joku paikka puudutettuna jne. koko Kodin lääkärikirjan kirjo.
Jääkiekkoilijoilla tipahtelee hampaat melkein itekseen, aina on vekki otsassa ja silmät ku pandakarhulla.
Ja sitte tää keihäänheittäjä Räty! Siinä miehessä ei tervettä paikkaa oo - lie enää toista korvaakaa jos se senki lennätti yheksänkymmenen metrin viivalle.
Entäpä Marja-Liisa Haemaelaeinen ja ne douping-karpaasit. Ne oli koko ajan kipeitä ja ne äijät ois tarvinnu kiireesti aivoimplantin.
Onko nyt hyvä olla sängynpohjalla ku tapettu mato? Kysyn vaan.
Minä kun en oo hullutuksiin ruvennu nii ei oo ku terve nälkä ja on tosi sutjakasta pyörii tonne jääkaapille.
No, suksiin ja alkoholituotteisiin en tänä päivänä puutu en tartu - silleen pysyy henki ja hengen temppeli terveenä.Silti minä yritän kohtuukäyttöön kuntoilussa.Voihan se olla että epäonnistun.Mutta silloinhan ei mun tarvi syyttää kuin itseäni,kun jo varoitit mua.
Minä ku olen saanut päähäni nyt, että kaikki paranee millä ne on tulleetkin.Niinhän minä luulin väkiviinan käytönkin kanssa.Mitä luulet onko tässä kysymys samanlaisesta riippuvaisuudesta??Oisko paree viedä noi sukset jo kesäteloille??- aahoohoo
joonatan11 kirjoitti:
Silti minä yritän kohtuukäyttöön kuntoilussa.Voihan se olla että epäonnistun.Mutta silloinhan ei mun tarvi syyttää kuin itseäni,kun jo varoitit mua.
Minä ku olen saanut päähäni nyt, että kaikki paranee millä ne on tulleetkin.Niinhän minä luulin väkiviinan käytönkin kanssa.Mitä luulet onko tässä kysymys samanlaisesta riippuvaisuudesta??Oisko paree viedä noi sukset jo kesäteloille??hiihtäminen aiheuttaa yhtä vakavaa riippuvuutta kuten viina ja huumeet vaikka endorfiinia turskahtaakin elimistöön rasituksen jälkeen. Näissä urheilujutuissa järki tulee kyllä tasoittamaan suurimpia ladullehinkumis -piikkejä ja tietenki se ihana kesä.
Suosittelisin pitämään päivän tauon ja sen lepopäivän aikana voitelemaan itsensä tuoksuvin öljyin.
Sitten tiistain seutuvilla taas sauvat niin helekatin härvelinä viuhtomaan ladulle.
- aahoohoo
että Suomi24:llä ei oo muuta työkaluu ku se vänkyrä jakoavain. Pitäsköhän niille lahjottaa yleisavain - siis sorkkarauta näitä aamupuuhasteluja varten.
- erikseen
Joonatanille. Vaikutat kirjoituksesi perusteella suvaitsevaiselta AA-laiselta. Enpä tiedä mikä eilisessä kirjoituksissa oli sitä mitä ei suvaittu? Ei oo mukavaa, kun jutut lähtee tosta vaan lentoon toinen toisensa perään. Loukkaannuitko sinä eilen jostain kirjoituksesta? Jutustelustasi päätellen et?
Mukava oli herätä sunnuntai-aamuun, kun oli kevyt ja iloinen mieli. Se ehkä johtui siitä, eilen kävin pitkän hiihtolenkin ja sen jälkeen saunaan. Sitten iltasella tiuhaan jääkaapilla, eikä mitään alkoholituotteita. En meinaa pilata tätä olotilaa, viinalla tänä päivänä.
- pörri1
ihanammin päivän enää alkaa,onko ihanampaa aamua kuin tää.Silmäs kun sä aukaiset......
Ei muuta kun keväthangille hiihtelemään:)
Lempeää lepopäivää kaikille!!!!!!!!!pörri1
ps.Joonatan.Olen saanut sinusta sellaisen rauhallisen miehen kuvan.Tuskinpa sinua saa hermostumaan mistään:):)t pörri1tuli mieleen että kun oiskin toi lumi nyt kantavana,niin oispa kiva hiihdellä kantohangilla.Muistan joskus 70-luvulla kun ajelin autolla kantohangilla.Mutta eihän mikään ole enää niinkuin ennen.
On vain -20,.astetta pakkasta ja lunta sataa.Mutta kait se päivänpäälle lämpiää,et vois käydä vähän hiitelemässä,lyhemmän reissun kyllä teen kuin eilen,vaikka ois kuinka hyvä ilma ja keli.
Vietetään tosiaan lempeä lepopäivä,!!!Mikäs on viettäessä kun kaikki asiat on reilassa,eikä tarvi miettiä mistä löytyis loivennusta.- Cettuz!
joonatan11 kirjoitti:
tuli mieleen että kun oiskin toi lumi nyt kantavana,niin oispa kiva hiihdellä kantohangilla.Muistan joskus 70-luvulla kun ajelin autolla kantohangilla.Mutta eihän mikään ole enää niinkuin ennen.
On vain -20,.astetta pakkasta ja lunta sataa.Mutta kait se päivänpäälle lämpiää,et vois käydä vähän hiitelemässä,lyhemmän reissun kyllä teen kuin eilen,vaikka ois kuinka hyvä ilma ja keli.
Vietetään tosiaan lempeä lepopäivä,!!!Mikäs on viettäessä kun kaikki asiat on reilassa,eikä tarvi miettiä mistä löytyis loivennusta.Raitis. tipatta mennöö.
- pörri1
joonatan11 kirjoitti:
tuli mieleen että kun oiskin toi lumi nyt kantavana,niin oispa kiva hiihdellä kantohangilla.Muistan joskus 70-luvulla kun ajelin autolla kantohangilla.Mutta eihän mikään ole enää niinkuin ennen.
Vietetään tosiaan lempeä lepopäivä,!!!Mikäs on viettäessä kun kaikki asiat on reilassa,eikä tarvi miettiä mistä löytyis loivennusta.muuta!Voi sitä surutonta nuoruusaikaa.No,jaa enpä tiedä.Vähempi tätä nykyisin on huolia ja murheita kun silloin,vai olisikohan siinä,ettei enää joka pikkuasialla jaksa päätään vaivata.
eikös ne hanget kanna joskus pääsiäisen seutuun(siellä missä silloin lunta on).Siitä vaan muistelen,kun pajunkissoja on joskus tullut keräiltyä ihan vaan hangilla kävellen.
tuohon lempeään lepopäivään vielä.Niin Joonatan,kyllä meillä on asiat hyvin.Ollaan iloisia siitä kaikesta mitä meillä on:)t pörri1 pörri1 kirjoitti:
muuta!Voi sitä surutonta nuoruusaikaa.No,jaa enpä tiedä.Vähempi tätä nykyisin on huolia ja murheita kun silloin,vai olisikohan siinä,ettei enää joka pikkuasialla jaksa päätään vaivata.
eikös ne hanget kanna joskus pääsiäisen seutuun(siellä missä silloin lunta on).Siitä vaan muistelen,kun pajunkissoja on joskus tullut keräiltyä ihan vaan hangilla kävellen.
tuohon lempeään lepopäivään vielä.Niin Joonatan,kyllä meillä on asiat hyvin.Ollaan iloisia siitä kaikesta mitä meillä on:)t pörri1tosin vielä tähänaikaan talvesta oikein kunnon kantohangia on täälläkään,kyllä net keväämmällä yleensä ovat.
Tosiaan meillä pörri, on asiat hyvin, niitä kyllä minunkin pitäis osata arvostaa oikein.Nyt olen kyllä kiitollinen,muistaisimpa koko päivän.
- paranoidi
Rauhallista sunnuntaita kaikille. Tipatta edetään.
- pörri1
Sunnuntaita sullekkin.Mitäs kaikkee mukavaa sinä siellä puuhailet?Aiotko ulkoilemaan,vai onko kenties jotain muuta askaretta?
Minun täytyy nyt jotain pöperöä käydä laittamaan,kun alkaa jo toi lounasaika olla:)
toiset ne vasta aamiaista nauttivat.
Alkomaholia ei tee mieli,niinpä en sitä viitsi edes ajatella saatikka että joisin.t pörri1 - paranoidi
pörri1 kirjoitti:
Sunnuntaita sullekkin.Mitäs kaikkee mukavaa sinä siellä puuhailet?Aiotko ulkoilemaan,vai onko kenties jotain muuta askaretta?
Minun täytyy nyt jotain pöperöä käydä laittamaan,kun alkaa jo toi lounasaika olla:)
toiset ne vasta aamiaista nauttivat.
Alkomaholia ei tee mieli,niinpä en sitä viitsi edes ajatella saatikka että joisin.t pörri1Eipä täs mitään ihmeellistä ole mielessä tälle päivää. Pitää kans jotain syötävää pian laittaa, kahvilla ei koko päivää pärjää :)
- pörri1
paranoidi kirjoitti:
Eipä täs mitään ihmeellistä ole mielessä tälle päivää. Pitää kans jotain syötävää pian laittaa, kahvilla ei koko päivää pärjää :)
meni tämäkin viikonvaihde mukavasti.oli kylläkin vähän kiireinen.Nyt täytyy kyttäillä vähän,et kulkeeko bussit aamulla vaiko ei.Sitä voi olla,että pääse juoksemista harrastamaan heti aamusta:)
Hyvää työviikkoa sinulle.t pörri1
- mussukka1
Onneksi ahoohoo valisti urheilun vaaroista. Hyvillä mielin harrastan hyötyliikuntaa ja varon hikeä ja repiviä liikkeitä.
Masalle tiedoksi, että villatakki on käytössä, kyynärpäät kului ja tein sellaisen ristikon oranssilla langalla, ahoohoo tietää, että se on kevään muotiväri eli nyt se on pääkaupunkikelpoinen. Saappaatkin on starttivalmiina, kun vähän lämpenee, menen naapurin kanalaan hakemaan voimaa kasvihuoneeseen.
Kyllä kannattaa nauttia päivästä kaikki aistit terävinä.- aahoohoo
tosi hyvin jos naapurissa on kanala.
Munantuottajat on uhannu munalakolla Pääsiäiseks jos tuottajahinnat ei nouse. Paljonkohan ne kanat sais siitä korotuksesta - eiks niillekki kuulus jokunen sentti kun nehän ne munat oikeestaan tuottaaki.
No, sinä oot Pääsiäisen ainaki munissa - meijän pitää varmaanki tyytyy suklaamuniin. - pörri1
aahoohoo kirjoitti:
tosi hyvin jos naapurissa on kanala.
Munantuottajat on uhannu munalakolla Pääsiäiseks jos tuottajahinnat ei nouse. Paljonkohan ne kanat sais siitä korotuksesta - eiks niillekki kuulus jokunen sentti kun nehän ne munat oikeestaan tuottaaki.
No, sinä oot Pääsiäisen ainaki munissa - meijän pitää varmaanki tyytyy suklaamuniin.en olis munien saannista muutoin huolissani,mutta tykkään väritellä niitä:)Kaikenlaisia raitoja sunmuita.Et kaikenlaista pikkuaskaretta sitä keksiikin näin tipattomana:)t pörri1
- aahoohoo
pörri1 kirjoitti:
en olis munien saannista muutoin huolissani,mutta tykkään väritellä niitä:)Kaikenlaisia raitoja sunmuita.Et kaikenlaista pikkuaskaretta sitä keksiikin näin tipattomana:)t pörri1
Pääsiäiseks on tullu kerättyy kaikenlaisia lehtipuiden oksia ja on hienoo seurata ku niihin tulee hennon vaaleen vihreet lehdet. Niistä tietää et ei muuta ku vähän lisää lämpöö ja aurinkoo ulkosalle niin saadaan nauttia keväästä.
- aahoohoo
sheriffi poisti sen mun yhen viestin. Oisin itte sen poistanu synnintunnossa mut en viittiny nousta sängystä ku on niin älyttömän hyvä kirja kesken.
Siinä samalla ko siivosin tätä ketjua, niin kuin varmaan tiedät että kun poistaa jonkun viestin niin siihen vastatut viestit poistuvat myös.
- aahoohoo
raitis kirjoitti:
Siinä samalla ko siivosin tätä ketjua, niin kuin varmaan tiedät että kun poistaa jonkun viestin niin siihen vastatut viestit poistuvat myös.
ajattelinki. Siks en evääni heilauttanukkaan.
- ma-sa
Eikä krapulaa tänäänkään vaikka vasta aamulla tulin kotia.Oli niin mahtava aurausvallikin ilmestynyt yönaikana että piti alkaa harrastamaan korkeus hyppyä että pääsin tontille.
Nyt pitäs hyökätä sen kimppuun,kunhan saan ensin kofeiinia kitusiin.- pörri1
suotta sitä vallia pois otat.Siinähän sulla tulee se harrastuspuoli hoidettua korkeuttahypätessä.Ja jos vielä siitä suurenee se valli meinaan,niin ota seiväs avuksi:)
Hauskaa sunnuntaipäivää sinulle.t pörri1 - ma-sa
pörri1 kirjoitti:
suotta sitä vallia pois otat.Siinähän sulla tulee se harrastuspuoli hoidettua korkeuttahypätessä.Ja jos vielä siitä suurenee se valli meinaan,niin ota seiväs avuksi:)
Hauskaa sunnuntaipäivää sinulle.t pörri1Harrastukeset hoidettu ja hyvä mieli tuli.Hyvä idea sinällään tuo seiväs.Mutta lehdenjakaja ja postipoika ei varmaan siihen alkas.Niitten ku pitää päästä autolla hurauttaan postilådalle.
Vois kyllä tietysti laittaa teleskooppi varren ja sillä säädellä laatikko tarvittavaan paikkaan. - aahoohoo
pörri1 kirjoitti:
Hauskaa sunnuntaipäivää sinulle.t pörri1Sillä seiväshypyllä vois päästä vaikka politiikkaanki mukaan ja mukavampaa harjotella tälleen lumella ku joka puolella on pehmeetä mihin humpsahtaa. Ei kolhi kalloonsa.
- åpoi
kävin minäki, latukoneen perässä on hyvä hiihellä
valamista uraa
meinas vaan latukone ruveta välillä kalakattaan
muka minunki pitäs umpista porkata
noh päästiinhän met ömännän kans perille ja pois
helevata ku oli kuuma pannumyssy päässä, millonkhan se ois pipo valamis?
viinapäissään ei tulis mieleenkään sukset- ma-sa
åpoi puhuu asiaa.Siitä on nyt vuosi aikaa ku niitä tilailtiin.Monenlaista hätäratkasua on saanut käyttää ettei tuo muutoin niin tyhjä pää jäätyisi.
- pörri1
Etkö ole saanut sitä pipoa?Olen lähettänyt sen jo ennen joulua.Käyppä kysymyssä postista:)Tai oletko nähnyt jonkun kyläläisen päässä sellaista kirjavaa pipoa jos on väärä henkilö sen jotenkin saanut itselleeen.t pörri1
- åpoi
pörri1 kirjoitti:
Etkö ole saanut sitä pipoa?Olen lähettänyt sen jo ennen joulua.Käyppä kysymyssä postista:)Tai oletko nähnyt jonkun kyläläisen päässä sellaista kirjavaa pipoa jos on väärä henkilö sen jotenkin saanut itselleeen.t pörri1
ole pipaa näkyny ei
häätyy käyvä postissa kovistelemassa ku yhellä postinkantajalla on ollu heleketin viksu pipo
hää on meleko juoppo, niettä voipi vaikka hukata
kännipäissään piponsa ja "joku" sitte löytää sen - åpoi
ma-sa kirjoitti:
åpoi puhuu asiaa.Siitä on nyt vuosi aikaa ku niitä tilailtiin.Monenlaista hätäratkasua on saanut käyttää ettei tuo muutoin niin tyhjä pää jäätyisi.
kotsaa masa on pitänyt pakkasilla?
minä arvelin siitä pannumyssystä nykästä vyllit pois, josko ois vähä viliposampi hiihellä
viina pois ajatuksista (kuuluu pelin henkeen) - pörri1
åpoi kirjoitti:
kotsaa masa on pitänyt pakkasilla?
minä arvelin siitä pannumyssystä nykästä vyllit pois, josko ois vähä viliposampi hiihellä
viina pois ajatuksista (kuuluu pelin henkeen)vaan siltä postinjakajalta se pipo päästä.Se on sillä se mun lähettämä,jos se on kerran kivan näköinen.Omallavastuulla tietennii teet sen:)t pörri
- åpoi
pörri1 kirjoitti:
vaan siltä postinjakajalta se pipo päästä.Se on sillä se mun lähettämä,jos se on kerran kivan näköinen.Omallavastuulla tietennii teet sen:)t pörri
sen minä teen, on senverran soma pipo että häätyy olla sun tekemä
- Joha
Ensimmäinen vuorokausi ilman alkohoolia ehkä kahteen vuoteen. Olisi mukava yhtyä keskusteluun, mutta mitä se täällä onkaan. Muutama nimimerkki keskustelee jonnin joutavia keskenään.
Onko olemassa jossakin palstaa jossa voisin purkaa tuntojani. Olo on kaamea.- seuraavasti
Palstan etusivulla on "keskustelun aiheet" ja sen yläpuolella teksti: aloita uusi keskustelu
painat sitä ja kirjoittelet asiasi.
Kyllä joku aina vastaa.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141737
- 941566
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271528Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391369Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121325Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3521286