Viime aikoina kahvilaan on rantautunut sellaista ilmapiiriä joka pyrkii kasvattamaan ja opettamaan miten pitäisi kirjoitella. Jotta ainakin eräs seikka tulisi kaikille selväksi, pyydänkin nyt tähän selkeät mielipiteet nikeiltä, mitä mieltä olette seuraavasta asiasta.
Voiko/saako teidän tekemissänne avauksissa jutustelu rönsyillä ja poiketa sivuraiteille varsinaisesta aiheesta ??
Omasta puolestani sanon että KYLLÄ, avauksissani saa jutustella kaikessa rauhassa vaikka aidanseipäistä jos haluttaa. Sana on vapaa.
KISSA PÖYDÄLLE
54
2387
Vastaukset
- esko tennari
Keskustelun tulee rönsyillä.
- Wigwambam
:))
- hedis eknk
Kyllä, opettavaista tyyliä on ollut näkyvissä.
Minua on joku moittinut kun rekattu profiilini on suljettu, niin on käsittääkseni suurimmalla osalla, olen kuikuillut sen verran.
Toisekseen sain pyyhkeet siitä että en vastannut avaajalle, vaan sanoin jotain jossain välissä.
En näe vaivaa mitä tai mihin kukin kirjoittaa. Sen harvoin kun kirjoitan, kirjoitan mitä haluan.
Kirjoita sinäkin.- Wigwambam
on käsittämätön tapa kuvitella että heillä olisi joku määräämisvalta toisiin kirjoittajinn nähden. Täysin naurettava ajatus, eikö vain.
Suljettu se on minunkin profiilini ja kirjoittelen minne ja mitä huvittaa, että samanlaisia ollaan :))
Tottakai saa ja pitääkin rönsyillä. Mitä sellaisia kieltämään. Asiasta toiseen, eli rönsyilen heti. Mihin se hurlumin avaus katosi?
Ehdin näkemään että mainitsit siinä paljastaneesi vanhan nikkisi, harmikseni en ehtinyt sitä ketjua kokonaan lukea. Oli ja on olevinaan kiirettä. Mutta yhtä kaikki, oletan sinun olevan Taikis?- Wigwambam
rönsyillä, eikait me mitään kokousta täällä pidetä, joissa on tiukat säännöt :))
- Wigwambam
kiitos tähän astisita mielipiteistä.Lisää sopii......
Valitettavasti en nyt ehdi kommentoimaan erikseen, mutta palaan asiaan myöhemmin.
Waffenille, en tiedä Hurlumin avauksen kohtaloa sekä onko sillä mitään väliä kuka olen tai kuka en ole.- Tuhiwai
Tiedän edustavani keskustelupalstojen vähemmistöä, kun sanon, että minulle sillä on väliä, kuka on tai ei ole. Toisaalta, mitäpä meiltä löyhäperseisiltä muuta voi kohtuudella odottaakaan.
- Wigwambam
Tuhiwai kirjoitti:
Tiedän edustavani keskustelupalstojen vähemmistöä, kun sanon, että minulle sillä on väliä, kuka on tai ei ole. Toisaalta, mitäpä meiltä löyhäperseisiltä muuta voi kohtuudella odottaakaan.
elä hyvä ihminen paru ainakaan tuon vuoksi. Tässähän tämä kertomani on selvästi palstalle kirjoitettuna, kaikille nähtäväksi. Siitä pari kommenttia taaksepäin, niin se on siinä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000017&conference=553&posting=22000000014534129 - Tuhiwai
Wigwambam kirjoitti:
elä hyvä ihminen paru ainakaan tuon vuoksi. Tässähän tämä kertomani on selvästi palstalle kirjoitettuna, kaikille nähtäväksi. Siitä pari kommenttia taaksepäin, niin se on siinä.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000017&conference=553&posting=22000000014534129Sinut minä kyllä tunnistin, onneksi. Sillä muuten olisin tullut onnettomaksi. Varo vaan, seuraan sinuakin mättäältä mättäälle. Minua eivät palstaystäväni pääse karkuun, vaikka olisivat minkälaisen naamiointikurssin käyneitä.
- jokinen
Keskustelun tulee rönsyillä. Silloinhan juttu vasta kulkeekin kun meno on kuin flipperin pallolla, suunta vaihtuu ja vauhti lisääntyy. Ei ole mitään mieltä jos ketju on kokoelma yksinpuheluja.
Se mitä vienosti joskus toivon, on se että tuntisimme vähän kunnioitusta kuppilaa kohtaan. Emmehän me missään muuallakaan ryhdy pullasotaan pussi päässä.
Nyt töihin.- Wigwambam
pussit pois pullista ensin.....
- turhaNtärkee
Rumaa pitää kissaa pöydällä ! ;)
Siitä, kun kysyit tuossa jokin aika sitten siitä, että olenko hiljattain... jne jne. Niin myönnän nyt kuitenkin, että joo. Olen olen.
Kyllä avauksiin pitää saada vastata ja jutella ihan vapaasti.- Wigwambam
niin mä vähän olin haistevinani tyylistä, että olet hiljattain jne jne ;D
Mitäs, komea kissa se oli, iso ja lihava, kiiltäväkarvainenkin. Ois sitä voinut tuossa pöydällä silitellä. - norMix evk
Kissan kun pöydältä nostat, niin kohtahan se hyppää siihen takaisin- jos silläpäällä sattuu olemaan.
Joskus aikanaan keskiyön tuollapuolen pimeässä menin jääkaapille. Avasin oven ja samassa tunsin, että olkapäälleni putosi jotain. Olin saada sydärin kunnes lopulta tajusin, että kissa oli hypännyt- keittiön pöydältä tietenkin- olkapäälleni kerjäämään makupalaa. - turhaNtärkee
Wigwambam kirjoitti:
niin mä vähän olin haistevinani tyylistä, että olet hiljattain jne jne ;D
Mitäs, komea kissa se oli, iso ja lihava, kiiltäväkarvainenkin. Ois sitä voinut tuossa pöydällä silitellä.Tosi kiva, kun meillä pelaa tää juttelu pelkän jne jne sanoilla ja ymmärrämme toisiamme. :D
No niin no, olkoot kissa sitten siinä pöydällä, ei se oo ennenkään mitään totellu. Viittaan omiin kokemuksiin omasta kissastani. :) - Wigwambam
turhaNtärkee kirjoitti:
Tosi kiva, kun meillä pelaa tää juttelu pelkän jne jne sanoilla ja ymmärrämme toisiamme. :D
No niin no, olkoot kissa sitten siinä pöydällä, ei se oo ennenkään mitään totellu. Viittaan omiin kokemuksiin omasta kissastani. :)näyttää sanatonkin viestintä toimivan :D
Kissa on muuten niitä kaikkein omapäisimpiä elukoita. Ei minulla omaa kissaa ole, mutta lapsuudenkodissani oli. Lisäksi kissat ovat hemmetin ylpeitä, oikein kuninkaallisia. Mutta hellyttäviä kun tahtovat olla.
- Puhurix
Eikö tämä ole keskustelupalsta? Eikö keskustelu ole aina parhaimmillaan rönsyilevää?
- Wigwambam
keskustelunhan kuuluukin rönsyillä ja aiheen vaihdella vaikkapa sitten kesken ketjun. En käsitä sellaisia rajuksia että aiheen pitäisi pysyä tiukasti juuri siin mitä avauksessa on satuttu sanomaan. Joku taho vain tälllaista on lähtenyt meille opettamaan viime aikoina.
Tuolla 50 tuollainen naukuminen on jatkuvaa, täällä siihen ei ole jurikaan aiemmin törmännyt.
- bag_gie
tuota kisua pistää pöydälle mutta se kuoja karkaa siitä >:(
Sitten kun silmä välttää se ponkaisee siihen vaikkei sais :(
=kissaa ei voi pakottaa
Keksikää vaikka joku merkki millä mielellä kellekin saa vastailla jos on tärkiää, miun elämässä keskustelut aina rönsyilee enemmän tai vähemmän =DD- Wigwambam
meillä täällä kahvilassa ei tällaiset asiat ole tähän saakka häirinneet.Aina me ollaan rönsyilty :) Nyt vaan on tänne pesiytynyt joku "puskastakasvattaja" joka kuvittelee sanelevansa säännöt miten tulee kirjoittaa.
Sen vuoksi otin asian esille, että tällekin taholle selviää että täällä todellakin voi jutustella rauhassa asian vierestäkin. - bag_gie
Wigwambam kirjoitti:
meillä täällä kahvilassa ei tällaiset asiat ole tähän saakka häirinneet.Aina me ollaan rönsyilty :) Nyt vaan on tänne pesiytynyt joku "puskastakasvattaja" joka kuvittelee sanelevansa säännöt miten tulee kirjoittaa.
Sen vuoksi otin asian esille, että tällekin taholle selviää että täällä todellakin voi jutustella rauhassa asian vierestäkin.ei puskien kasvattajillakaan helppoa ole:(
Puskien kasvattamisessa ensiarvoisen tärkeää on muistaa pitää puskan kasvu kurissa leikkelemällä ja juuritilan rajoittamisella...
Jospa se into johtuu siitä :/
Tarvitaan vain enemmän köynnöstelijöitä tasapainoa luomaan
Henk.koht. en osaa ottaa tätä palstaa niin kuolemanvakavasti, tulee välillä leikittyä tyhmää*blush*
Ja miullehan kerrottiin että täällä saa nauttia teetäkin, se sanoo jo aika paljon kaffen ystävistä ;DD - Wigwambam
bag_gie kirjoitti:
ei puskien kasvattajillakaan helppoa ole:(
Puskien kasvattamisessa ensiarvoisen tärkeää on muistaa pitää puskan kasvu kurissa leikkelemällä ja juuritilan rajoittamisella...
Jospa se into johtuu siitä :/
Tarvitaan vain enemmän köynnöstelijöitä tasapainoa luomaan
Henk.koht. en osaa ottaa tätä palstaa niin kuolemanvakavasti, tulee välillä leikittyä tyhmää*blush*
Ja miullehan kerrottiin että täällä saa nauttia teetäkin, se sanoo jo aika paljon kaffen ystävistä ;DDlöytyy pensas-saksia ja näppylähanskoja ;DD
On siellä tukikeppejäkin, jos tarvis vaatii
*nauraa*
- Masse setä
poikkeuksellisesti tämän vastauksen suoraan tähän aloittajalle, niin kuin hyviin tapoihin kuuluu.
Voi voi, nyt ei meinaa taas ajatukset pysyä kasassa...
Eikös tuon kissan sijasta voisi laittaa jotain muuta pöydälle?- bag_gie
nättiä kahvikattausta ja omat lautaset rusinoille ;)
No nyt jo rönsyää =D - Wigwambam
Heti tuollaiset ajatukset pois mielestä :DDDD
Kävikö kermavaahtokin ajatuksissasi...
*kyselee viattomana* - Masse setä
Wigwambam kirjoitti:
Heti tuollaiset ajatukset pois mielestä :DDDD
Kävikö kermavaahtokin ajatuksissasi...
*kyselee viattomana*No, jos nyt kuitenkin sitä kahvia ja rusinoita.
Ja jos sitä kermaakin sitten vähän.
Eihän tämä nyt kuitenkaan niin hirveästi ole vielä päässyt rönsyilemään. - Masse setä
bag_gie kirjoitti:
nättiä kahvikattausta ja omat lautaset rusinoille ;)
No nyt jo rönsyää =Dole päässeet jutut rönsyilemään.
Sedällä on hieman tuo esteettinen puoli jäänyt unohtumaan...
Mistäs sen tietää, että se kahvikattaus on nätti?
Mukeja varmaan ei saa ainakaan käyttää? - bag_gie
Masse setä kirjoitti:
ole päässeet jutut rönsyilemään.
Sedällä on hieman tuo esteettinen puoli jäänyt unohtumaan...
Mistäs sen tietää, että se kahvikattaus on nätti?
Mukeja varmaan ei saa ainakaan käyttää?-juoma-astiat sieltä mamman parempien kupposten hyllyltä, kultaa ja ruusunkukkia juu nou
-leipätassit samaa kuosia, rusinoille välttää arkiset valkiat
-lusikat löytyy makkarin senkin ylälaatikon takaosasta. Äkkiseltään vaikuttaa oudolta säilytyspaikalta mutta nuita rosvoja on joka paikassa ja lusikat sentäs ehtaa hopiaa
Vielä kun vetäsee alle perintöpöytäliinan ja väkertää sävyihin sopivat suunpyyhintäliinat niin jo vot kelpaa ihmetellä maailman ihmeitä, puskia ja rönsyjä ;D
PS. mukit kelpaavat jos ne ovat hyvin pestyt ja vakavamielisillä koristekuvioilla varustetut. - Wigwambam
Masse setä kirjoitti:
No, jos nyt kuitenkin sitä kahvia ja rusinoita.
Ja jos sitä kermaakin sitten vähän.
Eihän tämä nyt kuitenkaan niin hirveästi ole vielä päässyt rönsyilemään.se taisikin olla mun mielikuvitus joka lähti lentoon ;)
- Masse-setä
Wigwambam kirjoitti:
se taisikin olla mun mielikuvitus joka lähti lentoon ;)
*viheltelee*
- Wigwambam
Masse-setä kirjoitti:
*viheltelee*
noi sun huulesi noin tötteröllä ;D
Joko sedän asunsijoilla näyttää siltä että kevättä olisi ilmassa? - Masse-setä
Wigwambam kirjoitti:
noi sun huulesi noin tötteröllä ;D
Joko sedän asunsijoilla näyttää siltä että kevättä olisi ilmassa?Vitalista kun laittaa, niin hyvin pärjäilee.
Ja paidan kun pitää päällä, niin ei pala iho rakkuloille. - Masse setä
Masse-setä kirjoitti:
Vitalista kun laittaa, niin hyvin pärjäilee.
Ja paidan kun pitää päällä, niin ei pala iho rakkuloille.Meinasi tässä kohtaa alkaa taso tippumaan, mutta onneksi taisin löytää ratkaisun pulmaani:
Dim level As Integer
ForAll doc In [Freelance].Documents
.ForAll pg In Doc.Pages
..ForAll obj In Pg.Objects
...If obj.IsText Then
....obj.Font.FontName = "Garamond"
....For level% = 2 To 5
......obj.TextProperties(level%).Font.It=TRUE
....Next level%
...End If
..End ForAll
.End ForAll
End ForAll - Wigwambam
Masse setä kirjoitti:
Meinasi tässä kohtaa alkaa taso tippumaan, mutta onneksi taisin löytää ratkaisun pulmaani:
Dim level As Integer
ForAll doc In [Freelance].Documents
.ForAll pg In Doc.Pages
..ForAll obj In Pg.Objects
...If obj.IsText Then
....obj.Font.FontName = "Garamond"
....For level% = 2 To 5
......obj.TextProperties(level%).Font.It=TRUE
....Next level%
...End If
..End ForAll
.End ForAll
End ForAllsiansaksaa tuo nyt oli. Loppu kaikille?? Onko next level sitten yhtäkkuin last level....
Etkai sä vaan ole jonkun ohjelman kimpussa siellä koneellasi :)) - Masse setä
Wigwambam kirjoitti:
siansaksaa tuo nyt oli. Loppu kaikille?? Onko next level sitten yhtäkkuin last level....
Etkai sä vaan ole jonkun ohjelman kimpussa siellä koneellasi :))on oikein pätevä.
Kyse on ohjelmapätkästä, joka tutkii allekirjoittaneen freelance-kirjoittajan (subjekti) aikaansaannoksia sivu sivulta.
Jos tuotoksien (objekti) seasta löytyy jotain järkeviä tekstejä, subjektille tarjotaan jotain %-pitoista juotavaa, jonka jälkeen tämä työstää kyseiset kohdat uudelleen.
Tämän jälkeen ohjelma siirtyy seuraavalle tasolle ja tutkii viimeksi syntyneet tuotokset uudelleen. Jos edelleen on havaittavissa jotain kelvollista kyseiselle tasolle, toistetaan kolmoisluuppi, kunnes on päästy tasosta 2 tasolle 5.
Jos tämän jälkeen on vielä jotain objekteja jäljellä, ne voidaan julkaista kahvipalstalla.
Ohjelman patenttihakemus on jo laitettu postiin.
Vähän sitä pitää kyllä vielä tässä testailla. - Wigwambam
Masse setä kirjoitti:
on oikein pätevä.
Kyse on ohjelmapätkästä, joka tutkii allekirjoittaneen freelance-kirjoittajan (subjekti) aikaansaannoksia sivu sivulta.
Jos tuotoksien (objekti) seasta löytyy jotain järkeviä tekstejä, subjektille tarjotaan jotain %-pitoista juotavaa, jonka jälkeen tämä työstää kyseiset kohdat uudelleen.
Tämän jälkeen ohjelma siirtyy seuraavalle tasolle ja tutkii viimeksi syntyneet tuotokset uudelleen. Jos edelleen on havaittavissa jotain kelvollista kyseiselle tasolle, toistetaan kolmoisluuppi, kunnes on päästy tasosta 2 tasolle 5.
Jos tämän jälkeen on vielä jotain objekteja jäljellä, ne voidaan julkaista kahvipalstalla.
Vähän sitä pitää kyllä vielä tässä testailla.erittäinkin pätevältä kuullostava ohjelma, mikäli tarvitset lisäää koekäyttäjiä ohjelmallesi, niin voin ilmoittautua kaniiniksi.
Tosin kehittelemäsi ohjelman läpi ajettuani käyttäen subjektina allekirjoittanutta, epäilen ettei täältä taholta jää kahvipalstalle ensimmäistäkään objektia. - vihdoinkin jotain minulle
Masse setä kirjoitti:
on oikein pätevä.
Vähän sitä pitää kyllä vielä tässä testailla.Kaikki tuotokseni tulevat jäämään ikuisesti kaffeen historiaan. Hyvä Masse-setä!
- Masse setä
Wigwambam kirjoitti:
erittäinkin pätevältä kuullostava ohjelma, mikäli tarvitset lisäää koekäyttäjiä ohjelmallesi, niin voin ilmoittautua kaniiniksi.
Tosin kehittelemäsi ohjelman läpi ajettuani käyttäen subjektina allekirjoittanutta, epäilen ettei täältä taholta jää kahvipalstalle ensimmäistäkään objektia.Oon jo tasssollla kolome. Objektit vaan hävisi ja näppäimistökin oli jo hetken kadoksissa.
Ei kun testaamaan vaan. Pittää varmaan vielä vähään säätäää... - Masse setä
vihdoinkin jotain minulle kirjoitti:
Kaikki tuotokseni tulevat jäämään ikuisesti kaffeen historiaan. Hyvä Masse-setä!
Nyt pitäisikin löytää sellaisia kykyjä, jotka pääsisivät ylimmälle tasolle asti.
Voitaisiin kokeilla, ettei siellä vaan jouduta ikuiseen luuppiin. - Wigwambam
Masse setä kirjoitti:
Oon jo tasssollla kolome. Objektit vaan hävisi ja näppäimistökin oli jo hetken kadoksissa.
Ei kun testaamaan vaan. Pittää varmaan vielä vähään säätäää...onkohan tuo prosenttijuomien nauttiminen testatessa ihan loppuunajateltu idea :DD
- Masse-setä
Wigwambam kirjoitti:
onkohan tuo prosenttijuomien nauttiminen testatessa ihan loppuunajateltu idea :DD
Se on itse asiassa ihan tämän idean peruskysmykshiä. Subjektilla pitää olla joku muuttuja. Heh, juu, hoppplaa...
Muuten menee homma ihan tanhuamiseksi.
Missäs se sedän objekti taas olikaan...
On mielenkiintoista että tänne tulee näitä uusia näkemyksiä palstakirjoitustavoista. Niistähän voi sitten keskustella vähän syvemmin. Tämä avaus on hyvä siihen.
Itse toivon että keskustelut saavat rönsytä vaikka kuinka ohi aiheen. Avaajat luultavimmin toivovat myös kommenttia itse aiheeseen, älkäämme unohtako sitäkään.- Wigwambam
näyttävät mielipiteet kaikilla avaukseen vastanneilla, eli meillä täällä kahvilassa väki on enimmäkseen sitä mieltä että antaa jutun kulkea vapaasti. Se on hyvä se.
Sehän on tietysti itsestäänselvyys ainakin minulle, että jos on jostakin asia-aiheesta kyse, niin sitäkin on hyvä käsitellä niinkuin täällä tehdänkin sen lisäksi että rönsyilemme ilolla :))
- sirkkux
tähän pyrähdin...
Minulla on ollut suoraan sanoen sellainen hullun mylly -päivä, että olen aivan rättipoikki. Silloin minun ei mitään pitäisi kirjoitella, mutta heitänpä nyt ainakin tähän kommenttini.
Kun mirrisi olit uskaltanut pöydälle kaikkien katseltavaksi nostaa...;))
Ilman muuta aiheet saavat, ja niitten täytyykin rönsyillä! Kuten joku sanoi tuolla aiemmin, emmehän missään kokouksessa ole. Kokouksissakinhan muuten asiat joskus lähtevät rönsyilemään... Minusta on kuitenkin ihan kivaa vaikkapa jonkun kuulumisia välillä kysellä.
Pari asiaa kuitenkin on, jotka tietenkin toivoisi itse kunkin muistavan. Yksi on tuo asia-aiheisiin vastaaminen; toki silloin soisi ensisijaisesti asiassa pysyttävän, mutta mielestäni silloinkin rönsyjä saa tulla. Sanoin tuolla jo eräälle kritisoijalle, että rönsythän ovatkin keskustelujemme suola.
Toinen asia on tietenkin riitely; siitä en pidä missään ketjussa. Jos asia-aiheissa eri mieltä jonkun kanssa onkin, mielipiteensä voi kuka tahansa heittää riitelemättäkin. Toisen loukkaaminen, herjaaminen tai henkilökohtaisuuksiin meneminen on halveksuttavaa. Turhaa yrittääkään sanoa tähän, että virtuaalissahan täällä elämme. Kyllä minä ainakin tuntevaksi ihmiseksi itseni täällä päässä koen - kuten otan muutkin kirjoittajat ihmisinä huomioon.
Mitäs mirrillesi nyt kuuluu...?;)- Wigwambam
pöydälle nostamani kissahan on tämä kulkukissa(aihe) joka on harhaillut pitkin kahvilaa viime aikoina. Nostin sen pöydälle jotta voisimme tarkastella aihetta syvällisemmin.
Olen senverran lojaali mirrilleni etten lähde häntä enkä hänen kuulumisiaan levittelemään yleisönosastolle.:))
Noin yleisesti omista kuulumisistani, kiitos kysymästä ihan hyvin pyyhkii. - Wigwambam
Wigwambam kirjoitti:
pöydälle nostamani kissahan on tämä kulkukissa(aihe) joka on harhaillut pitkin kahvilaa viime aikoina. Nostin sen pöydälle jotta voisimme tarkastella aihetta syvällisemmin.
Olen senverran lojaali mirrilleni etten lähde häntä enkä hänen kuulumisiaan levittelemään yleisönosastolle.:))
Noin yleisesti omista kuulumisistani, kiitos kysymästä ihan hyvin pyyhkii.kyllä mä vitsisi ymmärsin, mutta tyylilleni uskollisena piti vastata noin ;))
- sirkkux
Wigwambam kirjoitti:
kyllä mä vitsisi ymmärsin, mutta tyylilleni uskollisena piti vastata noin ;))
minäkin vastasin illalla...;)
Ennätin muuten jo ihan oikeasti säikähtää, ettet tuota mirri-juttuani ymmärtänyt! Onneksi siis olit ymmärtänyt. Meillä kaikilla kun nääs ei samanlainen huumorintaju ole...
Tuosta riitelystä vielä sen verran, että muistan erittäin hyvin, kuinka eräs vakkarikirjoittaja aikoinaan sanoi, että hänestä on epämiellyttävää jos hänen aloituksestaan tulee suosittu vain siksi, että porukka ketjussa koko ajan riitelee. Ymmärsin hänen sanomansa täysin. Itse olen muistaakseni kaksi tai kolme asia-aloitusta tehnyt, ja keskusteluihin niissä olin aidosti tyytyväinen; vaikka rönsyilyjä paljon esiintyikin, kukaan ei yhtään toista henkilöä halveeraavaa kommenttia esittänyt.
Tästä taitaakin muuten tulla mukava päivä... Nukuin viime yönä pitkästä aikaa lähes kahdeksan tuntia, eikä ohjelmassani tänään ole mitään kovin erikoista. Tänään siis ohjelmassani on vain tätä tavallista puurtamista, mutta pelkkä ajatuskin ihan 'tavallisesta' päivästä tuntuu pitkästä aikaa rauhoittavalta. - Wigwambam
sirkkux kirjoitti:
minäkin vastasin illalla...;)
Ennätin muuten jo ihan oikeasti säikähtää, ettet tuota mirri-juttuani ymmärtänyt! Onneksi siis olit ymmärtänyt. Meillä kaikilla kun nääs ei samanlainen huumorintaju ole...
Tuosta riitelystä vielä sen verran, että muistan erittäin hyvin, kuinka eräs vakkarikirjoittaja aikoinaan sanoi, että hänestä on epämiellyttävää jos hänen aloituksestaan tulee suosittu vain siksi, että porukka ketjussa koko ajan riitelee. Ymmärsin hänen sanomansa täysin. Itse olen muistaakseni kaksi tai kolme asia-aloitusta tehnyt, ja keskusteluihin niissä olin aidosti tyytyväinen; vaikka rönsyilyjä paljon esiintyikin, kukaan ei yhtään toista henkilöä halveeraavaa kommenttia esittänyt.
Tästä taitaakin muuten tulla mukava päivä... Nukuin viime yönä pitkästä aikaa lähes kahdeksan tuntia, eikä ohjelmassani tänään ole mitään kovin erikoista. Tänään siis ohjelmassani on vain tätä tavallista puurtamista, mutta pelkkä ajatuskin ihan 'tavallisesta' päivästä tuntuu pitkästä aikaa rauhoittavalta.tavallisesti nukut vuorokaudessa? Mun tahtoo kans yöunet jäädä lyhyiksi työajan vuoksi, mutta paikkaan niitä päivittäisillä kauneus-unilla :))
Juu, ei se riitely ole kivaa avajalle, tuolla viiskymppisissä (jonne viittasin toisaalla kommentissani)on aika harvinaista jos koko ketju säästyy riitelyltä. Asiaketjut varsinkin ovat taistelukenttiä. Toki erimieltä asioista voi olla ja ollankin, sehän on ihan suotavaakin että näkökulmia tulee, mutta henkilökohtaiset haukkumiset pitäisi osata pitää poissa erilaisista näkökulmista. Toisaalta tas tuokin, toinen näkee riitana sen minkä toinen normaalina keskusteluna. Tulkkeja on niin paljon kuin kirjoittajia. Lievä sanailu on ihan kivaakin välillä. Heittipä sirkkux henkilökohtaisen kysymyksen! Että kyseli oikein mitä toisen mirrille kuuluu. Siitähän saataisiin oikein naistenpäiväkeskusteluketju huomenna. Kukahan mahtaa ensiksi ehtiä avaamaan ketjun "mirrini ja sen seikkailut" :DDD
- sirkkux
Wigwambam kirjoitti:
tavallisesti nukut vuorokaudessa? Mun tahtoo kans yöunet jäädä lyhyiksi työajan vuoksi, mutta paikkaan niitä päivittäisillä kauneus-unilla :))
Juu, ei se riitely ole kivaa avajalle, tuolla viiskymppisissä (jonne viittasin toisaalla kommentissani)on aika harvinaista jos koko ketju säästyy riitelyltä. Asiaketjut varsinkin ovat taistelukenttiä. Toki erimieltä asioista voi olla ja ollankin, sehän on ihan suotavaakin että näkökulmia tulee, mutta henkilökohtaiset haukkumiset pitäisi osata pitää poissa erilaisista näkökulmista. Toisaalta tas tuokin, toinen näkee riitana sen minkä toinen normaalina keskusteluna. Tulkkeja on niin paljon kuin kirjoittajia. Lievä sanailu on ihan kivaakin välillä.minäkin harrastan...;)) Minulla kun kaikki riippuu kaikesta. Joskus yöuneni jäävät pariin kolmeen tuntiin, ja jos työtilanteeni on hankala, en uskalla niitä kauneusunia ajatellakaan. Silloin tietenkään en myöskään uskalla päivällä kunnolla syödä, koska syöminen väsyttää minua aina. Tapanani on siis syödä kerran päivässä iltapäivällä ja nukkua sen jälkeen tunnin tai parin kauneusunet, jos suinkin aika antaa myöten. Eihän sitä muuten näin nättinä olisi pysynytkään...!;) Ja kylmää kahvia joskus myös juon...;)
Esimerkiksi juuri nyt. Rupean syömään, ja koska työtilanteeni on tavallinen, menen syönnin jälkeen melko varmasti hetkeksi pitkälleni. Usein vain sitten iltaisin menee myöhään... Joskushan olen sanonutkin, että osa noista kiireistäni onkin tavallaan niitä itse aiheutettuja kiireitä... Jotta eivät nämä minun elintapani ainakaan kovin terveellisiä ole... - sirkkux
Narttu1 kirjoitti:
Heittipä sirkkux henkilökohtaisen kysymyksen! Että kyseli oikein mitä toisen mirrille kuuluu. Siitähän saataisiin oikein naistenpäiväkeskusteluketju huomenna. Kukahan mahtaa ensiksi ehtiä avaamaan ketjun "mirrini ja sen seikkailut" :DDD
Wauuu; enpä hoksannutkaan. Huomenna siis Naistenpäivä...! Hahaa.
Juu. Siis. Pistetäänkö kisa pystyyn? Kenen mirrillä hurjimmat seikkailut... Ei vaan; minulla ei taitaisi olla paljoakaan kerrottavaa... Olisi ilmeisesti pakko käyttää pelkästään mielikuvitusta kerronnassaan... Voi rähmä. sirkkux kirjoitti:
Wauuu; enpä hoksannutkaan. Huomenna siis Naistenpäivä...! Hahaa.
Juu. Siis. Pistetäänkö kisa pystyyn? Kenen mirrillä hurjimmat seikkailut... Ei vaan; minulla ei taitaisi olla paljoakaan kerrottavaa... Olisi ilmeisesti pakko käyttää pelkästään mielikuvitusta kerronnassaan... Voi rähmä.pian sellaiset "mirrin seikkailut gulliverien maassa" että sensuuri iskis pian:DDD
- pöydälle
edes mikrossa kuivattuja, eikä mirrejäkään. Pientä rajaa pöytätapoihin.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233520- 122346
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241428
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141246