Sääli kylläkin mutta paperityöläisten ahneus nyt palkitaan... olisiko kuitenkin kannattannut joustaa aikoinaan?
PAPERIMIEHET!
20
3651
Vastaukset
- ei mitään merkitystä
Milläään joustoilla ei olisi ollut mitään merkitystä, ymmärrä hyvä setä. Sitä paitsi tulet itse kärsimään tuosta lopettamisesta lisääntyvän kunnallisveron ja asuntojen hinnan laskun muodossa.
- Varakas
Minkä takia kärsisin asuntojen hintojen laskun takia? Enhän minä suinkaan ole asuntoani myymässä enkä myöskään kesämökkiäni. Itselläni on edelelen hyväpalkkainen työ. Asunnot ja mökit on maksettu. Seuraavaksi vaihdan tämän kevään aikana autoa. Laskekoon vaan paperimiesten asuntojen hinnat. Itse en ole paperimies ja siten en myyöskään ole asuntoani myymässä.
- teinimurkku
taas asialla
eikös ne työnantajat ollut ahneita kun ei duunareita töihin päästänyt. vai eikö sulle ole vieläkään valjennut mikä on lakko ja mikä on TYÖSULKU, edes noiden kahden sanan merkitys tulisi kouluissakin opettaa.- aapeli
Murkulla murkun näkemykset. Mikä johti työsulkuun?
- mielestäni
Paperiliitto itkennyt iät ajat, ei tämä viimeisen selkkauksen ansiota ole. Vaan vuosikymmeniä kestännyt ahneus palkitaan... IHAN OIKEIN!
- sinä kärsit
Sillä mikä on oikein tai väärin ei ole mitään merkitystä, fakta on se että JOS asut tuolla seutukunnalla, tulet kärsimään tehtaan lopettamisesta. Työttömyys lisääntyy, se tekee lisämenoja, samaan aikaan verotulot vähenevät, muuttoliike muualle kiihtyy, asuntojen hinnat laskevat koska niihin ei ole ketään tulijoita/ostokykyistä väkeä.... joku tuhannen ihmisen yhtäkkinen työttömyys tuolla seutukunnalla on aikamoinen osa työikäisestä väestöstä.
- kouvolalaiset on nyt olevinaan
sinä kärsit kirjoitti:
Sillä mikä on oikein tai väärin ei ole mitään merkitystä, fakta on se että JOS asut tuolla seutukunnalla, tulet kärsimään tehtaan lopettamisesta. Työttömyys lisääntyy, se tekee lisämenoja, samaan aikaan verotulot vähenevät, muuttoliike muualle kiihtyy, asuntojen hinnat laskevat koska niihin ei ole ketään tulijoita/ostokykyistä väkeä.... joku tuhannen ihmisen yhtäkkinen työttömyys tuolla seutukunnalla on aikamoinen osa työikäisestä väestöstä.
mutta tulevat huomaamaan eron kun ei ostajia kaupoissa vilise entiseen tahtiin. Kuitenkin teollisuus on alueen suurin toimeentulo ja kun se ajetaan alas.. mikä kärsii??? Olisiko kaupanala?? Minkähän varassa koko kouvola on mahtaakohan kouvola mennä nurin yhdessä kuusankosken kanssa?? Uskoo ken tahtoo mutta Kouvola on tietyssä määrin kuusankosken varoista riippuvainen. Nopeasti vaikutus siirtyy kouvolaan, jossa ei teollisuutta juurikaan ole... eli ilkkuu ken uskaltaa... kuitenkin 1000 työtöntä 50000 kuusankoski/kouvolanalueella, joiden joukkoon mahtuu työikäisten lisäksi tietty lapset,opiskelijat ja vanhukset... Eli helposti voi työttömäksi joutua näin aika iso prosentti hyvin palkattuja henkilöitä. kunnallisverot nousuun ja ostovoima hiipuu... ei hyvältä näytä ei...
- make
kouvolalaiset on nyt olevinaan kirjoitti:
mutta tulevat huomaamaan eron kun ei ostajia kaupoissa vilise entiseen tahtiin. Kuitenkin teollisuus on alueen suurin toimeentulo ja kun se ajetaan alas.. mikä kärsii??? Olisiko kaupanala?? Minkähän varassa koko kouvola on mahtaakohan kouvola mennä nurin yhdessä kuusankosken kanssa?? Uskoo ken tahtoo mutta Kouvola on tietyssä määrin kuusankosken varoista riippuvainen. Nopeasti vaikutus siirtyy kouvolaan, jossa ei teollisuutta juurikaan ole... eli ilkkuu ken uskaltaa... kuitenkin 1000 työtöntä 50000 kuusankoski/kouvolanalueella, joiden joukkoon mahtuu työikäisten lisäksi tietty lapset,opiskelijat ja vanhukset... Eli helposti voi työttömäksi joutua näin aika iso prosentti hyvin palkattuja henkilöitä. kunnallisverot nousuun ja ostovoima hiipuu... ei hyvältä näytä ei...
kouvola on surkea siivellä eläjien kaupunki joka tulee kuolemaan pois... tuskin haluaa kuntainliitosta nyt enää niin hirveesti. märehtivät liian kauan sitä mistä olisi voineet hyötyä. varokaa vaan muut ympäristön kunnat, kouvola etsii kumppania jolla on rahaa niinkuin valtaosa tuppukylän ämmistäkin.
- aina yhtä osuvia
make kirjoitti:
kouvola on surkea siivellä eläjien kaupunki joka tulee kuolemaan pois... tuskin haluaa kuntainliitosta nyt enää niin hirveesti. märehtivät liian kauan sitä mistä olisi voineet hyötyä. varokaa vaan muut ympäristön kunnat, kouvola etsii kumppania jolla on rahaa niinkuin valtaosa tuppukylän ämmistäkin.
Taitaa olla korkea aika vaihtaa kaupunkia...
- Heimo Huima
kateellisten panettelua!
- make
hesaan sitä turpaanne loukuttamaan yhtä ahkerasti veropäättäjille. vois tulla muutoksiakin ja alkaa kannattamaankin.
- minä vaan
Olipa hienosti ajoitettu irtisanomisilmoitus tähän saumaan. AKT:n lakko päällä, mutta ei se paljon kansainvälistä pääomää haittaa. Menkää vaan ahtaajatkin myötätuntolakkoon, tuskin haittaa mitään.
Tajutkaa nyt jo vitun duunarijuntit, että maailma on muuttunut vuodesta 1918.Kansainvälinen pääoma ei kuuntele eikä tottele sosiaalidemokraattista logiikkaa, vaikka se olisi miten solidaarista hyvänsä. - make
tajua sitä että kuinka heiltä häipyy maksavia asiakkaita jotka tulee voikkaalta ja kuusaalta ostoksille, tää juttu koskettaa kouvolan alueen yrityksiä, tässä on kusessa koko kouvola samalla.
- täälläkin
Jos tehtaat sijaitsee Voikkaalla ja kuusanniemiessä, ei se tarkoita, että siellä työskentelevät ihmiset asuvat Voikaalla ja kuusanniemessä.
Paperimies Voikkaalta voi asua Sinunkin naapurissasi.
Pelottavaa? - Sarah
oletteko oikeasti noin kateellisia olleet siitä miten paperimiehet ja -naiset ovat tienanneet? Että siinä on jokin ilakoimisen aihe, kun kohta työttömiä tulee roppakaupalla, mutta kun kyse ei enää olekaan pelkästään niistä paperimiehistä, vaan myös muista ihmisistä.. Mutta eihän se vaikuta meihin, eihän?
Pääasia vaan, että päästään nyt ilkkumaan niille rikkaille paperimiehille.. Ja sitä rataa. - juu
Kyllä näin on. Tarpeeksi kun lakkoilee ja ahnehtii, niin kyllä se jossain vaiheessa kostautuu. Tehtaat viedään nyt sinne missä työ maittaa, eli Aasiaan. Nyt saavat paperityöläiset pitää juhannus- ja joululomansa ihan rauhassa.
- make
kun ois vaan tekijöitä, turha valittaa, kiinassa on, menee sinne vaan tekemään. palkka on toinen ja kun muuta ajattelette, se voi tietää reissua autuaammille metsästysmaille sielä, ja ne raahaaa ihan torille asti töllättäväksi. lopettakaa ruikutus ja menkää töihin, pääasia on että töitä on ja jokanen kantaa kortensa kekoon. ei ole paperiperseitten vika ettei ole paperialan töitä tarjolla, mutta siinä on ja asenteessa ettei tehdä töitä sitten joita olis tarjolla.
- Jamppa vaa
make kirjoitti:
kun ois vaan tekijöitä, turha valittaa, kiinassa on, menee sinne vaan tekemään. palkka on toinen ja kun muuta ajattelette, se voi tietää reissua autuaammille metsästysmaille sielä, ja ne raahaaa ihan torille asti töllättäväksi. lopettakaa ruikutus ja menkää töihin, pääasia on että töitä on ja jokanen kantaa kortensa kekoon. ei ole paperiperseitten vika ettei ole paperialan töitä tarjolla, mutta siinä on ja asenteessa ettei tehdä töitä sitten joita olis tarjolla.
Minä poika se lähden nyt kouluun, mutta haluan muistuttaa että nyt on turha valivalivali sääli paskaa kerjätä, menin hakemaan kesätöitä viimevuonna ja olinki kesätöissä paperitehtaalla (en kerro missä, niin ei tartte valittaa) Sielä vittuilivat opiskelijalle! Eikös ollu järkevä temppu?
Olin ruokalassa ja en eka kuukautena, mulla silleen ollu rahaa hirveesti, olis pitäny maksaa muuan lasku ja pyörittelin sitä käsissäni. Sitte soitin ja sain lykkäystä sille laskulle, alkoi vittuilu pöydästä joka loppui lyhyeen kun tehtaan eräs naispuoleinen kahviossa heitti että "ei täälä opiskelijoille ole ennenkään piruiltu, voi helvetti kun oli typeriä, nelikymppiset äijät. Ei kuulu heille edes mun asiat.
Sen takia voin sanoa yhtähyvin, painukaa kouluun kun työt loppuu. - Kyränen
Jamppa vaa kirjoitti:
Minä poika se lähden nyt kouluun, mutta haluan muistuttaa että nyt on turha valivalivali sääli paskaa kerjätä, menin hakemaan kesätöitä viimevuonna ja olinki kesätöissä paperitehtaalla (en kerro missä, niin ei tartte valittaa) Sielä vittuilivat opiskelijalle! Eikös ollu järkevä temppu?
Olin ruokalassa ja en eka kuukautena, mulla silleen ollu rahaa hirveesti, olis pitäny maksaa muuan lasku ja pyörittelin sitä käsissäni. Sitte soitin ja sain lykkäystä sille laskulle, alkoi vittuilu pöydästä joka loppui lyhyeen kun tehtaan eräs naispuoleinen kahviossa heitti että "ei täälä opiskelijoille ole ennenkään piruiltu, voi helvetti kun oli typeriä, nelikymppiset äijät. Ei kuulu heille edes mun asiat.
Sen takia voin sanoa yhtähyvin, painukaa kouluun kun työt loppuu.Kaikille tuttu Suomalainen peruskateus,nämä ainaiset valittajat ovat niitä jotka eivät ole omassa työpaikassaan(alasta riippumatta) mihinkään tyytyväisiä vaan valittavat miksi se/ne saavat sitä ja minä vaan tätä(ovat kaikille,jopa omille sukulaisilleen kateellisia). Katsokaahan joskus peiliin,teidän tulot ovat ainoastaan kiinni kaverista joka näkyy peilistä.
- Anonyymi
kun voikkaan tehdas ymmärrettiin upm toimesta lopettaa ei se vaikuttanut pienipalkkaisten töihin tai elämään millään lailla
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533432
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253394No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281994Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141396Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501149Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens731005