Eli tässä on pienimuotoinen gallub teille koiraihmisille::
1. Minkä rotuinen koirasi on?
2. Kuinka pitkiä lenkkejä teette päivittäin?
3. Jos leikitte, niin miten?
4. Pidätkö vapaana koiraasi?
5. Juoksetteko usein järven jäällä?
6. Onko juokseminen ja lenkkeily koiranne mielestä hauskaa vai onkio se pakkoliikuntaa?
7. Kuinka monta kertaa päivässä ruokitte koiranne?
8. Missä koiranne nukkuu?
9. Mikä on koiranne mielestä hauskinta?
10. Onko koirasi sisä- vai ulkokoira?
11. Jos vastasit edell. kysymykseen ulkokoira, niin millainen häkki sillä on ja kuinka iso?
ja koirattomat, jotka hoitavat toisten koiria saavat myös vastata! :)
koirakalluppi
13
979
Vastaukset
- toscan
1. Kolme koiraa. Collie, sheltti ja berni
2. Vaihtelevasti, kelin ja mielialan mukaan
3. Jalkapalloa pelataa (suosituin), kiskotaan puutarhaletkunpätkää tai köyttä, piilotetaan ja etsitään nameja, tehdään vanhoja ja uusia temppuja.
4. Koirat ovat aina vapaana, paitsi kun mennään yleisille teille. Aidattu iso piha on hieno juttu
5. Ei ole järveä lähimainkaan. Peltoa ja metsää kyllä.
6. Lempipuuhaa. Yleisille teille meneminen on todella mielenkiintoista ja suosittua koska on niin erilaisia ja hyviä hajuja. Enemmän kyllä möngimme vain metsässä ja pelloilla.
7. Kaksi kertaa aterioidaan.
8. Jokaisella on oma peti, vaikka ne tahtovat aina joskus olla sekaisin. Silloin yleensä berni jää ihmettelemään miten hän mahtuisi sheltin koppaan =D
9. Bernin mielipuuhaa on temppujen tekeminen (ne on ne makupalat) ja sohvalla löhöäminen, ainakin jos joku rapsuttaa.
Collie tykkää pelotella haukkumalla ihmisiä jotka ovat oven takana odottamassa sisäänpääsyä.
(huvinsa kullakin =)).
Sheltti tykkää juosta päättömästi ja "hyökkäillä" toisten kimppuun. Se myös rakastaa naapurin staffin touhujen seuraamista
10. Sisäkoiria. - peepe
1. Kultainennoutaja/Suomenajokoira mix
2.ulkoiltua tulee n. 2h päivässä, lenkkien pituutta en osaa arvioida
3.Makupalan piilotus leikkiä usein, pallo, vetoleikit, ns."painileikit" (oma juttumme ;)
4.kyllä,alueilla jotka on avaria ja näkee jos ihmisiä/eläimiä tulee lähemmäs, yleisillä teillä ei ikinä vapaana.
5.joskus,harvemmin.
6.kotona koira on vähän sohvaperuna,mutta heti kun lähdetään ulos niin ääni muuttuu kellossa ja juoksisi vaikka maailman loppuun asti.
7.3kertaa/ 7 kuukautta vanha
8.sänkymme vieressä on oma paikka, useimmiten kumminkin tietokonehuoneen sängyssä. Meidän sänkyyn ei tule ikinä.
9.Etsiminen :)
10.sisä 1. Ei ole omaa, mutta hoitokoirat ovat tiibetinspanieleja
2. Vaikea sanoa, se vähän vaihtelee, riippuen kelistä. Yleensä n. 3h (koko päivän lenkit) Mutta tuo tuntimäärä vaihtelee, kun muutkin käyttävät koiraa :)
3. Ei kummosia leikkejä kun koira on vanha, mutta tietysti jotain pientä; menen keittiötä ympäri (kaksi oviaukkoa) ja en anna koiran nähdä. Se pyörii aina perässä ja miettii missä olen.. :D Useimmiten "jään kiinni" :)
4. Joskus mökillä, kun vahdin koko ajan. Jos hetkeksikin silmä välttää, niin se on jo kadonnut ;)
5. Ei, kun ei uskalla pitää "yleisellä" alueella irti.
6. HAUSKAA! :)
7. Kerran tai kaksi.
8. Omistajan/minun vieressä :)
9. Lenkkeily ja mökkeily.
10. Sisä.- Noomi
1. Kiinanharjakoira, naku. Uros.
2.Riippuu säästä. Pakkasella vaan ovesta ulos ja hädät pihalle. Lämpimällä 1-4 km lenkkejä.
3.Leluja (pehmoleluja, ja naruluita) heitellään ja leikitään, että koira saalistaa niitä. Ja minä ääntelen lelujen puolesta mitä ihmeellisimpiä ääniä... (koira tykkää äänistä ja tunnistaa leluista nimeltä poron, hirven, nallepuhin, käärmeen, pallon, possunkorvan ja luun ja tuo minulle sen mitä pyydän.)
4.Pidän vapaana ympäristöstä riippuen.
5.Kerran juostiin järven jäällä, mutta oli niin pirun kylmä tuuli, että koira hyppi vaan syliin. Ja jouduin kantamaan sen takasin rannalle.
6.Tuntuuhan tuo tykkäävän.
7.1-3 kertaa. riippuen siitä kuinka paljon koira syö. välillä se pitää paastopäiviä ja välillä syö kun hevonen.
8.Sängyssä, peiton alla tai korituolissa.
9.Leikkiminen luilla. Se heittelee niitä itse ja hyökkii muka kimppuun. Saa ihme hepuleita. Juoksee istuma- asennossa, suu auki ympyrää ja ympäri huoneistoa. Se näyttää todella huvittavalta.
10.Sisäkoira.
Sellanen haukkupaukku mulla.- liimapuikko..
Teillä. Eniten minua kiinnostaisi, minkä näkoinen on tuo kultainenn./suomenajokoira coctail. Voisiko Peepe kertoa? :)
- seropipoitsut
1. kaksi sekarotuista, toinen collie/saksanpaimenkoira-newfoundland, ja toinen luultavasti rottweiler-bokseri sekoitus (jälkimmäinen tuli aikuisena meille ja on virosta koiratarhalta kotisin,niin varmaa tietoa ei ole)
2.aamupissalenkki 30min. päivällä puistoon riekkumaan tai metsiin samoilemaan(vapaana) n.2h ja pikkunen iltapäivä pisulenkki 15-20min. ja illalla vielä tunnin remmilenkki.
3.palloa viskellään ja noudetaan,ja narua vedetään.
4. jos on mahdollista,niin vapaana ollaan.
5.jäällä käydään usein.
6.koirat rakastavat lenkkeilyä ja liikuntaa,eivät meinää nahoissaan pysyä,kun remmit otetaan esille.
7. Uusi koiruus saa 3kertaa päivässä ja nuori poika 2 kertaa päivässä sapuskaa.
8.sängyn vieressä lattialla.
9.Hauskinta taitaa nuorimmaisen mielestä olla pallon nouto,uuden puolestaan yleinen riekkuminen muitten koirien kanssa.
10. sisäkoiria. - Tersi
Minulla on lyhytkarvainen mäyräkoira. Teemme sen kanssa päivittäin vähintään yhden yli tunnin pituisen lenkin ja kaksi lyhyempää, n. puol h. Koira tykkää kovasti leikkiä tennispallolla ja muilla omilla leluillaan. Vapaana koiraani en pidä kuin aidatulla pihalla tai kesällä mökillä. Kyllä koira tykkää liikunnasta vaikka välillä jurottaa kesken lenkin. Koira syö 2 kertaa päivässä, aamulla yhden aterian motivaatiopallosta ja illalla kunnon ruoan lisukkeineen. Koira nukkuu joko sohvassa tai sängyssäni. Hauskinta koirasta on varmasti syöminen, päivän kohokohta. Koira on sisäkoira.
- pomppukoira
1.siis kolme sekarotuista,tytöt on virosta koiratarhalta
2.noin 3 tuntia joka päivä,vapaa päivina ulkoillaan monesti koko päivä
3.piilosta :) ja lelut tietenki on suosittuja
4.pidän,metsissä tms ja siten että saan lauman tarvittaessa heti kiinni jos ilmaantuu muita koiruuksia
5.ei..
6.HAUSKAA.menisivät vaikka maailman ääriin...
7.2
8.vieressä,tai sängyn vieressä.hollilla kuitenki
9.uiminen kesällä,vapaana olo metsässä,puruluut,vieressä tuhisten nukkuminen:)
10.sisä
Aivan ihanat sessut ovat he! 1. Minkä rotuinen koirasi on?
-Rottweiler
2. Kuinka pitkiä lenkkejä teette päivittäin?
-Aamulla ja päivällä käydään hieman lyhyempi lenkki,ja ilta lenkki yleensä on parin tunnin lenkki.
3. Jos leikitte, niin miten?
-Painitaan lumihankessa,jalkapalloa pelataan..jne..
4. Pidätkö vapaana koiraasi?
-Juu,kyllä tuolla hiljaisilla teillä vapaana juoksentelee..
5. Juoksetteko usein järven jäällä?
-Ei olla jäälle menty..
6. Onko juokseminen ja lenkkeily koiranne mielestä hauskaa vai onkio se pakkoliikuntaa?
-Hauskaahan se on..
7. Kuinka monta kertaa päivässä ruokitte koiranne?
-2 kertaa päivässä.
8. Missä koiranne nukkuu?
-Eteisessä on koiralle oma patja..
9. Mikä on koiranne mielestä hauskinta?
-painiminen lumihankessa..ja koirakavereita on aina hauska nähdä.
10. Onko koirasi sisä- vai ulkokoira?
-Sisäkoira on.
11. Jos vastasit edell. kysymykseen ulkokoira, niin millainen häkki sillä on ja kuinka iso?
-....- PKP
1. Novascotiannoutaja, narttu 11kk
2. Ulkoilemme arkena n.2-3tuntia, viinloppuina enemmän
3. Vetoleikit, temput, etsinnät, pientä tottista aina leikin varjolla...
4. Aina kun siihen on vain mahdollisuus
5. Päivittäin
6. Hauskaa, koska lenkkeilyyn sisältyy melkein aina vapaana oloa
7. kahdesti
8. Sängyn alla tai jalkopäässä
9. Vapaana juoksu, vetoleikit, tottis, naapurin koiran kanssa riekkuminen, etsiminen/haku... Näyttää nauttivan kaikesta yhdessä touhuamisesta
10. Sisäkoira - mindetys
1. Labbiksen ja saksanseisojan coctail
2. Se riippuu.aamulla pikaset,päivällä sellanen tunti ja illalla samoin.Sitten saattaa tulla kauppareissuja yms..
3. keppien nakkelusta tykkää sessu eniten
4. pidän niin usein kuin mahdollista
5. kesäisin joka päivä
6. hauskaa ainakin hännän perusteella:)
7. 2
8. siellä missä mekin.Makkarissa tai olkkarissa
9. kepin perässä juokseminen
10. sisä
11. - semmu
1. Novascotiannoutaja
2. Riippuu päivästä, pisimmillään lenkki kestää puolitoista tuntia, lyhimmillään puoli. Siis yhden lenkin pituus.
3. Köysileikkejä, noutamista, namujen etsimistä
4. Kyllä aina joskus jossain.
5. Ei ole pajon järviä lähellä joiden jäällä juosta
6. Kaukana pakkopullasta! Nauttiihan tuo siitä.
7. 2 krt päivässä
8. Öisin olohuoneessa, päivisin milloin missäkin. Lähinnä ruokapöydän vieressä ja kotona eteisessä kenkien joukossa.
9. Vaikea sanoa... Kissojen jahtaaminen ;)
10. Sisäkoira
11. Kotona on kyllä ulkokoira, joka on narun päässä. Alue on suunnilleen ympyrän muotoinen, halkaisija n. 12 m - koirax2
Minulla on kaksi koiraa
1. Sekoitus ja Norjan harmaa hirvikoira
2. Kyllä sitä muutama kilometri tulee käveltyä, ei samanpituisia lenkkejä kuitenkaan joka päivä.
3. Pelataan jalkapalloa tai muuten peuhataan :-)
4. Kyllä, sellaisella alueella, jossa voi pitää vapaana.
5. Ei ole järveä lähellä, joki on, mutta ei juosta siellä jäällä.
6. Lenkkeily on syömisen lisäksi maailman parasta mitä koirani tietävät. :-)
7. Kaksi kertaa päivässä, aamulla ja illalla.
8. Omalla petillään
9. Rapsuttelu korvan takaa... No kaikki touhuaminen yleensä.
10. Sisäkoira(t).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565680Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691832- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos261502Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381286Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391281Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3471271