ICSI HOIDOT

JAHEKO

HEI! HALUAISIN KUULLA KOKEMUKSIA ICSI HOIDOISTA.
MEILLE TODETTIIN SE AINOAKSI VAIHTOEHDOKSI JA HOIDOT ON TARKOITUS ALOITTAA TULEVANA SYKSYNÄ. TAHTOISIN KUULLA KOKEMUKSIA JA ONKO KELLÄÄN ONNISTUNUT TÄMÄN HOITOMUODON AVULLA?

7

5282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Hei!

Meillä päädyttiin ICSI;iin minun endometrioosin ja avopuolison alentuneiden siittiöiden määrän vuoksi. Takana oli siinä vaiheessa luomuyritystä noin 3 kk:tta, minkä jälkeen hakeuduimme yksityiselle puolelle hoitoon lähinnä minun vaikean endometrioosin vuoksi.

ICSI toteutettiin tammikuussa, nyt olen raskaana, rv 8 5. Minulla ei ole mitään "huonoa" sanottavaa ICSI;stä, minun kohdallani hoito meni hyvin ilman mitään komplikaatioita...Kannattaa tutustua aiheeseen jo etukäteen, minulla se ainakin auttoi.. Sitten kun oli hoito menossa, oli ainakin osasta asioista jo kuullut..

Kaikkea hyvää sinulle!

• JAHEKO

Hei!

Kiitos vastauksestasi! Itseäni on arvelluttanut icsin avulla mahdollisesti raskaaksi tuleminen. Oliko hoidot alussa rankkoja?
        Me yritimme raskautta yli vuoden normaalisti, ennenkuin hakeuduimme tutkimuksiin jossa todettiin mieheni siittiöiden laatu todella huonoksi, mutta joukossa oli muutama liikkuvakin, jonka takia lääkäri katsoi sopivaksi icsi hoidon. Oliko teillä hyvien siittiöiden laatu huono?

• onnistui 4. ICSI-yritys!Kolmesti me yritimme omilla soluilla!Heti ensimmäinen lahjamunasoluhoito-ICSI onneksi sitten tuotti meille rakkaan tyttären!Nyt yritämme hänelle sisarusta!Plussaonnea teidän yritykseen ja tsemihaleja!!!!!!!!:):):)

• hoito takan

Minulla nyt viides ICSI-hoito takana. Saldona kaksi keskenmenoa (varhaista) ja nyt raskaus 10 3. Hoito oli henkisesti ja fyysisesti rankkaa. Hormonit aiheuttivat mielialanmuutoksia jne., mutta varmaan hyvin yksilöllistä. Vieläkin pelko mahdollisesta keskenmenosta vainoaa. Kyllä nämä hoidot kuitenkin kestää... Tärkeää olla motivoitunut ja riittävä tuki ja ymmärrys taustalla. Vähän ahnehdin viimeisessä siirrossa ja nyt kaksoset tulossa. Mutta kyllä selvitään.

• Ja varmasti selviätte!!!!Kaksosten hoidosta!Rakkautenne niin suurta!!!!!Ne molemmat halusivat tulla teille!Onneksi olkoon!!!Ja alkuperäiselle kirjoittajalle voimahaleja hoitoihin ja plussaonnea!!!!!!!!!!!:):):)

• ICSIläinen

Meille on tehty ICSI kolme kertaa. Hoidot ovat omalla kohdallani olleet aika rankkoja: olen turvonnut tosi kipeäksi pistoshoidosta ja munarakkuloita on kasvanut paljon. Hyperstimulaationkin olen saanut: sattuu kovasti mahaan, oksettaa, ei kärsi kävellä... Mutta sairaslomaa saa ettei tarvitse kärvistellä kipeän mahan kanssa. Voisin kuitenkin sanoa että lapsettomuusaika ja -hoidot olivat henkisesti raskaampia. Jatkuva pettymys kun raskaus ei alkanutkaan. Monta kertaa tehtiin myös pakastealkionsiirtoja, mutta meillä ei onnistunut niillä alkioilla kertaakaan. Toisesta ICSI:stä tulin raskaaksi-sain keskeytyneen keskenmenon eli np-ultrassa viikolla 12 todettiin pienen möykyn kuolleen kohtuun ja jouduin kaavintaan. Arvelin että ei tämä tule ikinä onnistumaan. Kolmas ICSI tuotti kuitenkin suureksi hämmästykseni tulosta. Olenkin nyt raskaana viikolla 20 . Olen vieläkin varuillani melkein joka päivä, että jotain sattuu, en mahda sille mitään. Mutta ihanaa tämä kuitenkin on. Vauvan liikkeet tuntuvat jo selvästi ja vatsa on kasvanut jo aika huikeasti. Olen saanut sen käsityksen että ICSI on ns."tehokkain" hoitomuoto. Eli hedelmöitys tehdään "väkisin" kun siittiö laitetaan munasolun sisään. Sitten vain odotetaan jännityksellä lähteekö alkio jakautumaan ja päästäänkö siirtoon.
      Tahdon toivottaa sinulle ja kumppanillesi rekallisen onnea ja voimia!! Kyllä se vielä onnistuu. Ja hoidot ja kärvistely kipuineen (jos niitä edes kaikille tulee) jäävät aika nopeasti taka-alalle kun testi näyttää plussaa.. Kaikkea hyvää!!!

• onnitteluhalit!!!!!!!!!:):):)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2937
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2445
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2189
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1603
    9. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      34
      1518
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    Aihe