Onko kellään kokemusta siitä, että munasoluja ei saada kasvamaan, vaikka piikitettäisiin hormoneja? Mulla on nyt kokeiltu puregonilla ilman tulosta ja menogonilla saadaan kasvamaan, mutta vain yksi. Eli, jos tarkoituksena ivf, jossa haluttaisiin monta rakkulaan, niin ???
Millasilla annoksilla olette noita hormoneja pistelleet ja millaisilla tuloksilla?
Heikko "munasolutuotanto"
22
5657
Vastaukset
- marvelon
Moi,
Mulla oli aluksi sama ongelma mutta saatiin korjattua Marvelonien avulla. Eli ennen hoitokierrosta syön yhden Marvelon kuurin (ensin siis e-pillerit ja sen jälkeen sumutteet). Täm kuulemma "ajaa alas" oman hormoonituotannon.
Ekalla kerralla saimme vain pari kunnollista alkiota. Toisella kerralla lääkeannoksia lisättiin ja saatiin kuusi hyvää alkiota. Niinkuin kovin monella täällä, ongalman on etteivät alkiot suostu kiinnittymään.
Olen nyt aloittanut taas Marvelonit ja katsotaan millaisilla sumute ja piikitysmäärillä edetään. - ivf
Mulla ensin progren kp 21 ja sitten puregon alkaen kp 8. Alussa 250 yks. viikon ajan ja sitten 400 muutama päivä, mutta tuloksen yksi munasolu jota ei lähdetty punktoimaan.
Alkuultrassa näkyi kymmenkunta munasolua, mutta eivät kasvaneet lainkaan ne muut?!
Seuraavassa hoidossa samat hormoonit mutta tuo jarru jää pois, eli hoito antagonistihoitona.
Alussa piikitetään isoilla määrillä, ja jos kasvaa sitten jarrutellaan.
Tällä hetkellä ei kovin luottavaista mieltä onnistumisen suhteen... - icsi
Mulla takana 1 ivf ja i icsi, kehno munasolutuotanto molemmissa. Eka hoidossa sumuttelut Gonal-F 225->150; tulos 2 epäkypsää munasolua. Toisessa hoidossa sumuttelut Gonal-F 300->375; tulos 2 epäkypsää ja 2 kypsää, 1 hedelmöittyi mutta ei lähtenyt jakautumaan. Eli siirtoon asti ei olla koskaan päästy. Yksi lääkäri kehotti jo luopumaan hoidoista tämän jälkeen, mutta toinen sanoi, että kokeillaan vielä yksi kerta. Huhtikuussa yritetään epätoivoisesti kasvatella munasoluja Gonal-F:n ja Clomifenin yhteisvaikutuksella. Sumuja ei ollenkaan. Jännittää todella, onko tällä hoidolla mitään vaikutusta munasolutuotantoon!!! Toiveet ei järin korkealla.... :(
Mutta kaikesta huolimatta: plussaonnea meille kaikille!!!! :)- rv 15+1.
kokeilla jotain muuta kun Gonalia? Mulla 3 Gonal ivffää, ei kehuttavaa tulosta. Neljänteen vaihdettiin Menopur ja plussaa tuli.
Enpä tiedä mikä vaikutti, mutta itse halusin vaihtaa lääkkeen, suostuttiin ja hyvä niin.
- jellona--77
Mulle tehtiin 1 ivf hoito jossa piikitin puregonia 300-400 yksikköä en kyl muista enää monta päivää ku siitä on onjo vuosi. Saatiin 11 munasolua punktiossa mut yksikään ei hedelmöitynyt. hoitoja ei enää saatu julkisella puolella huonon hoitovasteen takia. Mentiin yksityiselle ja nyt odotan esikoista luovutettujen munasolujen ansiosta viikolla 24. Omilla ei onnistunut sit millään hoitoja ollut takana 7 vuotta. Nyt todella onnellinen olo et hoidot on takana päin ja vauva tulossa vihdoin ja viimein....=)))))
- icsi
Onnea raskaudesta!!! :) Luovutetut munasolut ovat todellakin ihan hyvä vaihtoehto, jos omista ei ole mihinkään... Täytyy laittaa harkintaan! (Harmittaa vaan pitkät jonotusajat lahjamunasoluihin; ikäkin alkaa jo painaa!)
icsi kirjoitti:
Onnea raskaudesta!!! :) Luovutetut munasolut ovat todellakin ihan hyvä vaihtoehto, jos omista ei ole mihinkään... Täytyy laittaa harkintaan! (Harmittaa vaan pitkät jonotusajat lahjamunasoluihin; ikäkin alkaa jo painaa!)
olisi sukulais/ystäväpiirissäsi nuorehkoja naisia,jotka voisivat ryhtyä lahjoittajiksi!Teille ei tulisi heidän munasolut vaan sinä ja miehesi saisitte heti seuraavaksi ilmoittautuvalta(tuntemattomalta!)naiselta munasoluja käyttöönne!Termi on ristiinlahjoittaja!Silloin ette joutuisi jonottamaan niin pitkään!!!!Meidänkin suuri aarteemme saanut alkunsa lahjamunasoluista!!!!!Ystävämme lähti silloin ristiinlahjoittajaksi!Lahjoittajille SYDÄNLÄMPÖISET KIITOKSET!!!!Onnea teille jatkoon!!!!!!:)):)
- icsi
mansku1 kirjoitti:
olisi sukulais/ystäväpiirissäsi nuorehkoja naisia,jotka voisivat ryhtyä lahjoittajiksi!Teille ei tulisi heidän munasolut vaan sinä ja miehesi saisitte heti seuraavaksi ilmoittautuvalta(tuntemattomalta!)naiselta munasoluja käyttöönne!Termi on ristiinlahjoittaja!Silloin ette joutuisi jonottamaan niin pitkään!!!!Meidänkin suuri aarteemme saanut alkunsa lahjamunasoluista!!!!!Ystävämme lähti silloin ristiinlahjoittajaksi!Lahjoittajille SYDÄNLÄMPÖISET KIITOKSET!!!!Onnea teille jatkoon!!!!!!:)):)
Olen miettinyt tuota asiaa, mutta valitettavasti ei taida olla ketään jolta voisin sellaista pyytää. Kaikki ovat liian vanhoja :( ...tai nuoremmat niin nuoria, ettei vielä omia lapsia ole (mun käsityksen mukaan lahjoittajan täytyy olla synnyttänyt!) Ei kai auta kuin jonottaa, jos päätyy lahjasoluihin! Onnea Mansku1:lle ja kaikille muillekin hoitoihin!!! :)
icsi kirjoitti:
Olen miettinyt tuota asiaa, mutta valitettavasti ei taida olla ketään jolta voisin sellaista pyytää. Kaikki ovat liian vanhoja :( ...tai nuoremmat niin nuoria, ettei vielä omia lapsia ole (mun käsityksen mukaan lahjoittajan täytyy olla synnyttänyt!) Ei kai auta kuin jonottaa, jos päätyy lahjasoluihin! Onnea Mansku1:lle ja kaikille muillekin hoitoihin!!! :)
ja sinulle ja miehellesi myös!!!!!!!!!!Ei muuta kuin nimet jonoon mikäli asian käsittely valmis!!!!!!!!Voimahaleja!!!!!!!!!
- jellona---77
icsi kirjoitti:
Lahjoittajan ei tarvitse olla synnyttänyt mutta sitä suositellaan et lahjoittajalla olisi lapsia. Mun ystävä auttoi meitä ja lähti ristiinluovuttajaksi niin alle vuodessa odotin jo esikoistamme. Hänellä ei ole lapsia ennestään. Mut jos ikä alkaa painaa niin nyt vaan heti jonoon laittaa itsensä. Helsingin alueella noin 2 vuoden jonot jos ei ole ristiinluovuttajaa. Pääsee nopeammin. Mut tsemppiä hoitoihin mihin nyt sitten päädytte...=))))
- tinni-tunni
mansku1 kirjoitti:
idealta! Voiko noin tosiaan tehdä ja missä? Tuollainen voisi tosiaan kiinnostaa, jos ei saada vaimolle hormonihoidolla munasoluja kasvamaan. Edessä toinen yritys koeputken kera, eka yritys lopahti kesken kun ei kehittynyt kuin yksi munarakkula ja sekään ei ollut (kai) kovin lupaava kun lääkäri oli sitä mieltä että kannattaa lopettaa... Kerro lisää tästä ristiinlahjoituksesta.
Tinni-Tunni - jellona-77
tinni-tunni kirjoitti:
idealta! Voiko noin tosiaan tehdä ja missä? Tuollainen voisi tosiaan kiinnostaa, jos ei saada vaimolle hormonihoidolla munasoluja kasvamaan. Edessä toinen yritys koeputken kera, eka yritys lopahti kesken kun ei kehittynyt kuin yksi munarakkula ja sekään ei ollut (kai) kovin lupaava kun lääkäri oli sitä mieltä että kannattaa lopettaa... Kerro lisää tästä ristiinlahjoituksesta.
Tinni-Tunniheips...=) Olit laittanut maskulle viestin, mut ajattelin kanssa vastata...=) Tämä on oikeesti yksi hyvä ratkaisu lapsettomuuteen. Yrittää lahjasoluilla. Minä juuri parhaillaan raskaana lahjamunasolujen ansiosta. Meidän ystävämme lahjoitti munasolut yksityiselle klinikalle niin pääsimme jonon ekaksi Helsingissä jonon pituus n.2 vuotta. Emme halunneen läheisen ystävämme munasoluja joten silloin pääsimme jonon ekaksi ja jäimme odottamaan seur. luovuttajaa. Se on ristiinluovutusta. sinulla täytyy olla itselläsi luovuttaja tiedossa ja joka haluaa juuri auttaa teitä. Mulle tehtiin yksi ivf hoito mutta saatiin huono hoitovaste joten siitä luovuttiin eka kerran jälkeen. Tuleva vauva tuntuu täysin omalle, koska kannan vauvaa kuitenkin 9kk..=)
jellona-77 kirjoitti:
heips...=) Olit laittanut maskulle viestin, mut ajattelin kanssa vastata...=) Tämä on oikeesti yksi hyvä ratkaisu lapsettomuuteen. Yrittää lahjasoluilla. Minä juuri parhaillaan raskaana lahjamunasolujen ansiosta. Meidän ystävämme lahjoitti munasolut yksityiselle klinikalle niin pääsimme jonon ekaksi Helsingissä jonon pituus n.2 vuotta. Emme halunneen läheisen ystävämme munasoluja joten silloin pääsimme jonon ekaksi ja jäimme odottamaan seur. luovuttajaa. Se on ristiinluovutusta. sinulla täytyy olla itselläsi luovuttaja tiedossa ja joka haluaa juuri auttaa teitä. Mulle tehtiin yksi ivf hoito mutta saatiin huono hoitovaste joten siitä luovuttiin eka kerran jälkeen. Tuleva vauva tuntuu täysin omalle, koska kannan vauvaa kuitenkin 9kk..=)
Lahjamunasoluhoito hieno tapa!Luulinkin,että jellonalta asiaa tiedusteltiin......En katsonu ketjua tarpeeksi tarkkaan.Jellona jo asiaa valaisikin!Ja todellakin lapsi tuntuu/on oma ja niin RAKAS!Häntä sai kantaa ite,odottaa ja viimein saattaa maailmaan!Sydän on rakkautta tulvillaan ja vielä kerran sanon:Kiitollisuutta upeita lahjoittajia kohtaan!!!!!:):):)
- äiiti 25 v
mansku1 kirjoitti:
Missähän noita munasoluja voisi lahjoittaa? Olisin halukas. Olen 25-vuotias terve, kahden lapsen äiti. Onkohan suurikin operaatio?
äiiti 25 v kirjoitti:
Missähän noita munasoluja voisi lahjoittaa? Olisin halukas. Olen 25-vuotias terve, kahden lapsen äiti. Onkohan suurikin operaatio?
IHANA ihminen!!!Apuasi todella tarvitaan!!!!Otapa yhteyttä esim.Väestöliiton,Ava-klinikan yms.klinikoihin.Mikä nyt sinua lähinnä sijaitsee jne.Ottavat sinut haastatteluun ja kertovat tarkasti mistä on kyse!Saat sitten muodostaa oman käsityksesi.Minä ja mieheni olemme Sinunlaisille Ihmisille äärettömän kiitollisia!Lämpimät halit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:):):)
mansku1 kirjoitti:
IHANA ihminen!!!Apuasi todella tarvitaan!!!!Otapa yhteyttä esim.Väestöliiton,Ava-klinikan yms.klinikoihin.Mikä nyt sinua lähinnä sijaitsee jne.Ottavat sinut haastatteluun ja kertovat tarkasti mistä on kyse!Saat sitten muodostaa oman käsityksesi.Minä ja mieheni olemme Sinunlaisille Ihmisille äärettömän kiitollisia!Lämpimät halit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:):):)
Kaikille palstalle vieraileville naisille,joilla jo on lapsia,nöyrä pyyntö kaikkien munasolujonossa olevien perheitten puolesta.....Miettikää olisiko teillä minkäänlaisia mahdollisuuksia lähteä lahjoittajiksi.........Tiedän,PYYNTÖ ON ISO...!Mutta jospa edes miettisitte.......:)
- äiti 25 v
mansku1 kirjoitti:
Asiaa olen selvitellyt ja näyttää siltä, että luovutan munasoluja. Kannustan muitakin mukaan. Palkkioksi saa hyvän mielen.
äiti 25 v kirjoitti:
Asiaa olen selvitellyt ja näyttää siltä, että luovutan munasoluja. Kannustan muitakin mukaan. Palkkioksi saa hyvän mielen.
Rinnassasi sykkii lämmin sydän!!!!!!!Lämpimät halit!!!!!!!!!!:):):)
- Nöpi
Mitä syitä siihen, että munasolutuotanto / laatu on huono voi olla? Itselläni FSH koholla ja tietääkseni se kai voi olla yksi syy. Onko muita?
- icsi
Endo heikentää munasolujen laatua ja käsittääkseni voi vaikuttaa heikentävästi myös määrään!? Endon uskon olevan omalla kohdalla tähän syynä. Mulla on fsh mitattu joskus vuosia sitten, kun ekat lapsettomuustutkimukset oli käynnissä. Silloin ainakin fsh oli kohdallaan. Tietenkin tilanne voi olla jo toinen....
- Marikki
annokset ivf-hoidossa oli 150 IU päivässä ja
munasoluja tuli 19! Ennen ivf-hoitoa ei Puregon-pistoksilla onnistuttu saamaan raskautta, annos 50 IU päivässä. - miinsku
munasolu. Toukokuussa -05 alettiin pistää Puregon 150 yksik/10 pv.Ei tulosta.Vuorossa oli kesä"tauko"Syksylä jatkui..ilman tulosta.Kasvoivat n. 8 mm max ja sitten piikitys aina kaskeytettiin.
Joskus syys-lokakuussa kokeiltiin glomit kp 3-7 ja jatko kp 8-(en muista monta piikkiä mutta) Pureg ja taas solut "lysähti". Sitten marraskuussa mut laitettiin laihikselle kun lääkäri taisi olla neuvoton kanssani.(paino-ind 27)Siirryttiin yksityiselle.Lääke vaihdettiin Menopur annos 300 yksik/pv Tarkoitus oli ivf..suurin munis oli 11,5 mm 1 kpl.Sekin yksi "katosi".Tämä tapahtui 1/06. Päätettiin pitää tauko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322275- 792168
- 951976
- 351775
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329