Jos koiralla on hilsepunkki oireettomana, täytyykö se silti hoitaa? Kun tuttujen pentukoiralla annettiin lääkkeet hilsepunkkiin hilseilyn takia, aloin miettiä josko meidän koirulilla olisi myös se, vaikkei mitään oireita ole ilmennytkään. Mutta itsessäni olen huomannut kyllä oireita hilsepunkin tartunnasta, ihottuman tapaista kutinaa käsissä ja jaloissa. Tämä punkki ei kuulemma ole ihmiselle haitallinen eikä sitä tarvitse hoitaa, olenko oikeassa? Hyi, iljettävää silti ajatella että itse olisi saanut jotain punkkeja!!!
HILSEPUNKKI!!!!
3
637
Vastaukset
se hoitaa vaikka varmuuden vuoksi. Saisit itsellesi rauhan ja kutina loppuisi. Kutina voi olla sinulla "korvien välissä".
Vuosia sitten koiramme saivat täi tartunnan jonka hoidimme heti pois. Minua vain kutitti penteleesti....ihan oikeaa kutinaa on ollut, jo useamman viikon olen raapinut, ja etenkin yöllä ei melkein saa nukutuksi. Ja kun tuo koira vielä minun vieressäni nukkuu, ei olisi kovin ihme että jotain tarttuisi. Mutta kun tuo mieskin on armeijassa on niin kiva kun on joku kainalossa niin ei pelota...=(
- Hömelö
MarzaH kirjoitti:
...ihan oikeaa kutinaa on ollut, jo useamman viikon olen raapinut, ja etenkin yöllä ei melkein saa nukutuksi. Ja kun tuo koira vielä minun vieressäni nukkuu, ei olisi kovin ihme että jotain tarttuisi. Mutta kun tuo mieskin on armeijassa on niin kiva kun on joku kainalossa niin ei pelota...=(
kaikkia ökkömönkiäisiä se ihminenkin kantaa. Ne kulmakarvojen pikkuveikot ei pahemmin haittaa elleivät liikaa pääsee riehaantumaan, mutta nuo muualta mukaan otetut ovatkin sitten visaisempia. Kaipa sitä joku kuuri kannattaa hommata..taikka käydä edes lekurilla jos ne ottaisivat näytteen ja selvittäisivät onko jotain punkkeja mukana..:) Äitini sai aikoinaan pihapuskia karsiessaan lintukirppuja tms. ötököitä kimppuunsa..siinä oli jalat ja kädet punasina ja pahkuraisina kunnes lääkkeet alkoivat vaikuttaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164