Niin se alkoi tämäkin vuorokausi raittiina ja pysyykin minun kohdallani.Väkijuomiin en kajoa.
18.03.2006 Lauantai
31
1602
Vastaukset
Ja raittiina ollaan koko Lauantai ilman alkoholinhimoa.
- Ryyppymies
raittiina on meikäläinenkin. Eikä ole alkoholinhimoa. Raittius tuntuu päivä päivältä hienommalta.
- belin
...krapulaa tai hirvittävää häpeää on hyvä herätä vaikkapa painajaiseen, niinkuin äsken kävi. No, eipä tuo haittaa. Juon lasin vettä (hih!) ja painun takaisin nukkumaan. Mikäpä tässä on ollessa, kun ei viina kieputa. Aina voisi olla siis huonommin - ja on monta kertaa ollutkin.
Pärjäilkää! - ma-sa
Pannaan menemään yks' tipaton päivä lisää.Otan tässä pienen meditoivan kävelymatkan ansioon.Toivotan hyvää ja antoisaa lauantaita kaikille.Pitäkää huoli itsestänne ja toisistanne.
- pörri1
näyttää.Aurinko paistaa,ei krapulaa(mistä se nyt olis voinut tullakkaan),Hyvin nukuttu yö takana:)
Eilen illalla uuvahdinkin ihan kesken illan.
On niin hyvä olo,että täytyy ihan ottaa parit tanssiaskeleet.
Ja pikkuinen laulunpätkä vielä:
Ei itketä lauantaina,ei viitsitä murjottaa.Ei lauantai hukkaan kuulua saa...........
Kaikille iloista ja reipasta oloa.toivottaa pörri1- Ryyppymies
taidanpa minäkin ottaa pari tanssiaskelta tämän päivän kunniaksi? Onko siis naistenhaku?
- pörri1
Ryyppymies kirjoitti:
taidanpa minäkin ottaa pari tanssiaskelta tämän päivän kunniaksi? Onko siis naistenhaku?
tanssahdeltu:)Mulla olikin oikein liukas lattia.
Pesin ikkunaa ja ja vettä oli sit tippunut lattialle.Tietysti liukastuin tanssikengissäni(aamutossut)ja löin takamukseni patterin reunaan:)Onneksi vielä pää säilyi:)Että sellaiset tanssit oli mulla.
Ilmasta pikkumaininta.Aamulla ihana auringonpaiste,nyt tulee lunta taivaan täydeltä.t pörri1
- åpoi
lauantaita tasapuolisesti
metsä "kirkkoon" oon menossa imemään positiivista energiaa- pörri1
kauniisti sanottu "metsäkirkko"heti näin silmissäni nuotion,makkaraa,kahvia,.Ja ympärillä valkoistalunta,eikä muuta ääntä,kun lintujenlaulua:Voi,kunpa saisit tuotua sitä energiaa sieltä tänne palstallekkin:)t pörri1
- mussukka1
Kyllä tekee hyvää pitkät unet. Olipa kiva muistutus tuo metsäkirkko. Sitä ei aina itse huomaa mukavia asioita. Nytkin fasaani tepastelee tuossa joen jäällä ja lintulaudan alla käy pupu joka yö. Kun vielä keksis miten niitä papanoita vois hyödyntää.
Sauna sitten lämpiää tänään, jotta tervetuloa. Juomapuoli on talosta, on niitä metsäkirkon antimia, makkarat tuo jokainen itse ja käristelee myös. - uusitie
Hyvin olen nukkunut.Tänä aamuna tie eteenpäin
näyttää tasaiselta ei näy tietöitä risteyksiäkään
ei ole tiedossa. Kyllä se vain on niin, ihminen tarvii lepoa. Nyt kun nukun pitkät yöunet, niin pressi on hus helvetissä. Tänään en lähde hiihtämän, mietiskelen elämän menoa raittiina. Raitista viikonloppua kaikille, sitä haluaville.
- papio
Utuinen mutta lämmin päivä. Raittiina tämäkin päivä alkoi ja jatkukoon.
- uusitie
vanhemmat palstalaiset.Mikä tämän palstan tarkoitus on?Tuolla muualla käydään keskustelua joistain"säännöistä"tai jostain mistä en ymmärrä.
Minä seurasin palstoja ja olen kirjoittanut vain tälle palstalle,kun s-postini ei ilmoita milloin minulle on vastattu(en saa peruttua Elisan palomuuria)
Täällä joku avaa palstan päivä määrällä,toivotetaan huomenta,öitä,kerrotaan kuulumisia,pidetään huolta toisistamme.Tätä minä etsin.
Ainakin minut toivotettiin tervetulleeksi ilman pääsykokeita mikä tuntui tosi mukavalta.- Cettuz!
koko päivä. olenko? ainut rekkaamaton? ainakin nyt näyttää niin olevan.
- aahoohoo
Tervetuloo vaa sulle sille toisellekki uudelle nikille jonka nimen mä jo kerkesin unohtaakkin. Olihan se muisissa peräti yheksän sekunttia.
Tää ketju on ton Pörrin tekosia. Tarkotuksena on että raittiina voi olla vähän hilpeemmälläki mielellä ja nähdä ne elämän pienet arkipäivän ilot. Ne jututhan meitä jokaista tallaajaa kantaa kuitenki eteenpäin.
Minä kirjotan omia aikojani mitä mielessä liikkuu ja en odottele keneltäkään vastauksia. Kerron jos on huolia tai muuten paha olla ja pyrin kertomaan ne hyvätki ja tämän ketjun avulla mä lupaan ja lahjotan itelleni raittiin päivän. - mussukka1
Vastaa myös muihin aloituksiin, jos siltä tuntuu.
Tämä tipattomien ketju on vain yksi aloitus.
Siellä 1pv-vuosia olleet vain ilmoittavat, että tänään ei oteta ja niinkuin minä, kerron ketutuksia ja iloja sekä jos pystyn osallistun hullutuksiin. Antaa myös raittiutta tai jotain yhteenkuuluvuutta. Jos on oikein paha paikka, tee oma aloitus, minä kyllä tipattomillekin olen ruikuttanut kesää ja matkoja ja aina on tullut kannustusta.
Itse en osallistu näihin aatejuttuihin, koska en todella tiedä niistä. Ei ole sefu minuakaan poistanut, vaikka hyvin tietää, että AA:ssa en käy.
Pidetään tipaton ketju kannustuksena ja hätähuutoihin ja selviytymisaloituksiin omat vastaukset.
- aahoohoo
Mua kerkes jo ruveta hirvittää ku nukuin kahtena yönä peräkkäin yli seittemän tuntii. Mä jo hohkailin ääneen et mitä hittoo mä sanon sille kutistajalle ku mä pääsin sinne kutistukseen unettomuuden takii ja mähän nukuin ku pikkunen porsas. No onneks viime yö meni vajaalla viidellä tunnilla et ei mulla niin suurta hätää olekkaan.
Selvänä oon ollu ja kumma kyllä työtki on luistanu reippaasti mutta rennosti.aahohoo olet ollu?? Sinua on kaipailtu,minäkin.Ethän tietysti ole mitään selitystä mulle etkä muillekaan velkaa,mutta eikös se kuitenkin ole kiva ku kaivataan ja ollaan huolissaan??
- pörri1
minä olin huolissani,mutta ajattelin,että odotan huomiseen.Mietiskelin josko olet lähtenyt vaikka etelän lämpöön viikoksi:)
Huomenna olisin käskenyt sheriffin laittaa etsintäkuulutuksen:)
Sinulla ilmeisesti kaikki hyvin?t pörri1 - aahoohoo
pörri1 kirjoitti:
minä olin huolissani,mutta ajattelin,että odotan huomiseen.Mietiskelin josko olet lähtenyt vaikka etelän lämpöön viikoksi:)
Huomenna olisin käskenyt sheriffin laittaa etsintäkuulutuksen:)
Sinulla ilmeisesti kaikki hyvin?t pörri1jos on kaivattu vaan hyvin ootte näköjään sen kaikki kestäneet:)
Mä otin nuo ensimmäiset työpäivät ihan iltoineen ja aamuneen tosi rennosti ja pikkusen opettelin uusia rutiineita tuohon aamuunkin. Ja se on ihan totta et nukuin tosi pitkään ja voitte uskoo et ne työpäivätki sitte meni ku leikki vaan.
Mä oikeesti pelkäsin et työhyrrä hyrähtää saman tien päälle ku meen sinne puotiin. Et yritän paikata yhessä päivässä kahen viikon sairasloman mutta osasin sovittaa työtahdin ihan normaalin ihmisen mittoihin. Vaan pienistä jutuista taas piti alottaa - ihan niinkin yksinkertasesta jutusta et ompelukoneen tallaa ei tarvii pitää koko ajan pohjassa ja paahtaa täysillä vaan sitä voi ajella sillaki masiinalla ihan rauhallisesti ja kun ajassa ei juurikaan säästä yhtään. Paahtamalla saa vaan huonon olo itelleen.
Vaan nyt keljuttaa kun en tullu ostaneeks lankaa kotiin. Lilan v-paidan pörrökauluksin sain valmiiks tänään ja näyttää siltä et menee sukankutomiseks.
Kiva kun ootte olemassa. - pörri1
aahoohoo kirjoitti:
jos on kaivattu vaan hyvin ootte näköjään sen kaikki kestäneet:)
Mä otin nuo ensimmäiset työpäivät ihan iltoineen ja aamuneen tosi rennosti ja pikkusen opettelin uusia rutiineita tuohon aamuunkin. Ja se on ihan totta et nukuin tosi pitkään ja voitte uskoo et ne työpäivätki sitte meni ku leikki vaan.
Mä oikeesti pelkäsin et työhyrrä hyrähtää saman tien päälle ku meen sinne puotiin. Et yritän paikata yhessä päivässä kahen viikon sairasloman mutta osasin sovittaa työtahdin ihan normaalin ihmisen mittoihin. Vaan pienistä jutuista taas piti alottaa - ihan niinkin yksinkertasesta jutusta et ompelukoneen tallaa ei tarvii pitää koko ajan pohjassa ja paahtaa täysillä vaan sitä voi ajella sillaki masiinalla ihan rauhallisesti ja kun ajassa ei juurikaan säästä yhtään. Paahtamalla saa vaan huonon olo itelleen.
Vaan nyt keljuttaa kun en tullu ostaneeks lankaa kotiin. Lilan v-paidan pörrökauluksin sain valmiiks tänään ja näyttää siltä et menee sukankutomiseks.
Kiva kun ootte olemassa.tuossa naapurissa asuisit,niin vippaisin sulle pussillisen lankoja.Mulla niitä on kaapit puolillaan,kun jatkuvasti ravaan ostamassa niitä ja puoliakaan en ehdi kutomaan.Mä en kerta kaikkiaan onnistu siinä,että pääsisin lankakaupasta ulos jonkun parin kerän kanssa.ei se on vähintään kilo ostettava joka kerralla.No,kohta voin perustaa oman lankakaupan:)t pörri1
- mussukka1
aahoohoo kirjoitti:
jos on kaivattu vaan hyvin ootte näköjään sen kaikki kestäneet:)
Kiva kun ootte olemassa.ja kiva kun olet olemassa lankoinesi.
- paranoidi
Tipatta ollaan.
- Viinietikka
Teki munkin kohdallani ja taitaa mennä iltaan asti, siis ilman alkon tuotteita ja muitakin päihdyttäviä aineita.
Siitä kiitos tukijoukkojen. Hyviä eväitä taas lähti eilen illalla mukaan, on se onni kuulua tällaiseen yhteisöön missä todella välitetään toisistamme.
Leppoista lauantaiehtoota vain kaikille! toivottelee viinietikka - Systeri
väkijuomiin (vanha hyvä sana) täälläkään tänään. Ukkei avasi juuri siideripullon, ei haittaa minua.
- Systeri
Ukkeli siis...
- mussukka1
Saunottu on, jopa vihdottu. Kukaan ei tullut selänpesijäksi, itse piti raapia pitkävartisella harjalla. Ja sitten vielä ketuttaa, että enkeleitä ei pääse tekemään ja ilmakin on niin lämmin jotta ei raikastu löylyjen välillä. On tämä elämä vaikeaa ja kun vielä huikaksi ottaa mehua, niin tässähän on koko kurjuus.
Osaskohan kaikki pistää nämä asiat versus sammuminen. - 4568567546546
3678567646546546
- hhffdss
Yritä typerä pentu aikuistua.
Edes vähän.
Ja lopeta vanhojen viestien tonkiminen
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565690Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222487Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2711849- 1141727
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271518Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa381336Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121311Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391291Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3481277