Kirjoita Kirje!

Carmerita

Kuinkahan moni on salaa lukenut vanhoja vaikkapa vanhempiensa rakkauskirjeitä, tai kurkannut isosiskonsa taikka veljensä postia.

Monellako mahtaa vielä olla tallella niitä joskus kauan sitten saatuja kirjeitä, joita ei kykene hävittämään.

Muistatko kun posket hehkuen odottelit postin saapumista?

Mitäpä jos nyt täällä kirjoittaisimme kirjeitä?
Voit kirjoittaa kelle tahansa palstalaiselle , tai sellaiselle henkilölle jolle olet joskus halunnut kirjoittaa, mutta et vain saanut ´tehdyksi.

Voit tietysti kirjoitta vaikka presidentille, papille, tuomarille, kauppiaalle....naapurille, taikka Joulupukille ,tai Nukkumatille.

Nyt vaan tuumasta toimeen!

Tää on nyt sitten KIRJE IDOLLISIT!

Äänestetään sitten joukolla millaiset kirjeet saivait ihon kananlihalle, silmät kyyneliin, tai tunteet kuumiksi.

Kirjekisa alkaa nyt ja päättyy keskiviikkona klo 20.

Katsotaas millaisia kirjeitä täällä syntyy.
Voit halutessasi käyttää muutakin kuin vakinikkiäsi.

Kisa avoin kaikille halukkaille!

71

10170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Carmerita

Kirjeitä:

• Vili-Pertti

Rakas Emmi!
        Näin kait se pittää kirije alottaa.Liekkö sitten oot kenenki rakas. Nää sormetki on köpelöt tässä näppäimillä yrittää sanoja saaja sovitetuksi. Vaa eipä sitä mittää saakkaan ,jos ei ainaki kokkeile.

Sinä siinä naapuritalossa asustelet.Enkä minä palijoo kehtaa ku lippaan kättä heittää nuin ohikulikiessa. Semmonen oot kainolossa pijettävän näkönen.Vikkelään vielä näyttää sun tossut luistavan ja niin oot nauravainen ja sanoissasi sujuva.

Kävin tässä Sivassa ostamassa deodoranttii ja partavettä.Liekkö sitten osannu niin oikiaa tuoksua valita. Tällänen oon elämää nähnyt. Paljon on tienpäällä kuljettu.Rekkakuskina minä tätä ammattia harjotin.

Vaimo lähti tästä muutama vuosi tuonne rajan taakse. Ka , vaikeeta se on ollut.Siihen sitä toisiinsa vuosien varsilla tottu.Ny tuo poika mulle tämmösen härvelin hankki piristykseksi.

Kävin minä ihan tähän kurssiaki. Vaikken palijoo nästä deleteistä, maileista taikka meseistä ja muista hienoiksista ymmärräkkään.Jottain peliä ja pasianssia tällä oon opetellu värkkäämään.

Kovasti oon miettiny,jotta josko sitä uskaltaisi sinut kahveelle kuttua. Tanssiakaan ko ei oo tullu harjoteltua ja eikäpä tuolla lähiöpaarissa oikein saa jutunpäästä kiinni.Päissään pittää olla ihan pirusti ennenko kielenkantimet löystyy.

Aattelin minä pottua istuttaa tuohon peltoon vielä. On se niin mukavaa saaja omasta maasta uutispotut. Vaimo teki sillon vielä tuota viiliäkin tuonne maakellariin. Minä nyt oon ostanu sen jugurtin Sivasta. Semmoista ostan mitä ne mainostaapi jotta satavuotiaaksi eläisi.

Näin minä nyt sua tällä kirjeellä lähestyn.
        Jos vaikka sattuisit huomaamaan.

Rakkauvella Vilipertti

• Puhurix

Mitäpä kuuluu? Vaan eipä taida kuulua paljon mitään kun ei ole mitään kuulunut.
        Koiranpennun olen hankkinut ja naapurin sonni kuoli. Siinäpä tärkeimmät ku muuta ei ole sattunu. Terveisiä Jaakolle!

• Carmerita

On varhainen kevät.

Tässä seisoimme laiturilla vielä hetken odotellen kuuluutustusta.
        Tiesinhän,että sinun olisi ollut helpompi lähteä aamulla varhain minun nukkuessa vielä. Vain hellä suukon jälkesi otsallani.Olisit varmaan kietonut peiton suojaavasti ympärilleni ja silttänyt kerällä kehräävä kissaa jalkopäässäni. Ehkäpä olisit vetäisyt verhoja hieman kiinni ettei aurinko suoraan heloittasi silmiini.
        Niin. Sinä olisit pakannut reppusi hiljaa ja nostanut sen keveästi selkääsi. Lähtenyt niin kuin tulitkin. Melkein saatoin nähdä hymysi värähtävän suupielessäsi ja jälkesi olisivat peittyneet keveästi leijailevaan lumeen.

Siinä sinä kuitenkin seisoskelit laiturilla vastapäätä minua. Olin riisunut lapasen kädestäni voidakseni tuntea kätesi tiukan ja lämpöisen otteen omassani. Seisoit jalat hieman harallaan ja saatoin nähdä kuinka reisilihaksesi olivat jännityneet.
        Minun teki mieli pyykäistä kosteaa lunta otsaltasi pudonneesta hiuskimpusta. Käteni kaipasi kosketella karheaa aamusänkeä leuassasi.Yritit hymyillä rohkeasti ,mutta silmäsi paljastivat pelkosi. Et halunnut minun itkevän. Et halunnut dramaattisia hyvästejä. Ei niitä ääneen lausuttuja lupauksia ,joita ei voisi koskaan lunastaa.

Niin minäkin. En halunnut muistaa ,kuin tulen loimun takassa. Sen punaisen hehkun ja liekkien varjojen leikin kasvoillasi.Sen halusin muistaa.
        Niinkuin sinun tummana soljuvan äänesi ja tunteen pehmittämät sanasi,kaikki , joista jokaisen halusin kätkeä sisäiseen muistiin.

Minä keinuin sylissäsi nauraen vielä hetki sitten.
        Tässä nyt hetken kuluttua juna veisi sinut pois.
        Se veisi sinut iäksi. Me tiesimme sen kumpikin ja kuitenkaan juuri sitä ei voinut, ei hallunnut todeksi puhua.Ei , sitä ei halunnut tietää.

Sen tiesi,että ikävä tulisi.Se istuisi olkapäälle ja kasvasi koossaan huoneisiin. Se tuntuisi möykkynä palleassa ja kuristuisi kurkkuun kipuna.
        Se saisi kädet yöllä hakemaan toisen lämpöistä kehoa, jota ei löytyisi. Se kiertyisi tuskaisena lakanoihin ja peloittaisi kissan kaapin päälle nukkumaan. Se saisi tyynyn kostumaan ja näkyisi aamulla pullottavissa tummissa silmänaluksissa.
        Se seuraisi päivissä mukana saaden syvät huokaisut kohoamaan painavasta rinnasta.
        Se saisi silmät hakemaan kiitäviä pilviä taivaalta ja eksymään yöntähtien sinisinä tuikkiviin syvyyksiin.

Kun pyykäisin keveästi olkapäätisi niin teisit silloin.Se oli meidän yhteinen leikki. Me kuvittelemme siivet itsellemme.Me olimme sopineet kuinka sitten joskus , kun olisit siellä kaukana jossain ja minä täällä etäällä tavoittamattomissa voisimme levittää siipemme ja lentää omalle kotitähdellemme yhdessä. Me kohtaisimme siellä salaisessa paikassamme. Se olisi vain meidän oma lemmenkoto.Sen paikan olimme itsellemme yhdessä luoneet.

Kuuluutus tuli. Vielä tämä kipeä hetki. Viimeinen suudelma ,joka jäi makeana huulille ja nosti kyyneleet silmiin. Juna tuli. Nousit siihen.
        Ikkunassa juoksi kosten lumen itkuinen viiru.
        Viiltävä huuto jäi sisälle sieluun. Juna vihelsi ja hävisi pehmeänä leijuvaan lumen huntuun.

• Taikis

Rakas isä. Tämä kirje olisi pitänyt kirjoittaa jo vuosia sitten, kymmenen-viisitoista vuotta sitten kun vielä olit elossa ja olisin voinut kertoa sinulle että kaikesta huolimatta olit isäni josta välitin. Välitin vaikkei se näkynyt mitenkään.

Kun vielä elit, en osannut pitää sinua arvossa. Olin liian katkera niistä epäoikeudenmukaisuuksista joita olin taholtasi saanut tuntea. Et sinä pitänyt sylissä, et lohduttanut jos pelotti, et leikkinyt kanssani, et opettanut elämää, siis sitä elämää jota pitää oikeasti elää. Olit aina vihainen ja pelottelit lapsia julmalla jumalalla. silloin en vielä ollut oivaltanut että olit itsekin vanki, uskosi vanki. Et saanut olla sitä mitä ehkä olisit halunnut olla, lämmin isä. Et saanut olla lämmin, vaan sinun piti kasvattaa lapsesi kurissa ja herran nuhteessa päästäksesi itse taivaaseen. Ohjenuoraksesi sieluusi oli painettu polttolause: joka kuritta kasvaa hän kunniatta kuolee, sekä toinen lause :joka vitsaa säästää hän vihaa lastaan. Nämä opit sinulle oli syötetty siinä lahkossa jo poikasena ollessasi ja hurskaana miehenä tietysti teit "sääntöjen mukaan". Mutta meniköhän se hiukan yli kuitenkin joskus? En tiedä, toivottavasti olet päässyt sinne minne niin kovin halusit.

Siitä haluan sinua kiittää että kasvatit sisua ja luonnetta, ja näytit esimerkilläsi sen miten en itse koskaan halunnut lapsiani kasvattaa. Enkä kasvattanut. Ei noussut piiska eikä nahkaremmi lasta kohden milloinkaan, ei lennellyt pikkuinen viaton lapsi tukasta pitkin lattiaa. Eikä tarvinnut lasten koskaan piiloutua töistä tullessani peläten että vaikka kuinka olisi kunnolla ollut niin kuritusta tulee kaiken varalta. Ja uskotko, nämä lapsenlapsesi, heistä on tullut kunnon kansalaisia, jokaisesta. Jos katselet sieltä pilvenpäältä niin kyllähän sinä sen olet nähnytkin.

Tämänkin olisin halunnut sinulle sanoa, olen antanut anteeksi.

Tyttäresi

• jokinen

Rakas Helmi-mummoni siellä jossain,

Kuolemastasi on nyt viisitoista vuotta. Olen hämmästynyt miten paljon olen ajatellut sinua kuolemasi jälkeen. Paljon enemmän kuin eläessäsi.

Kävimme luonasi enimmäkseen kesäisin, piipahdimme kahvilla, sinä kävit meillä myös hyvin harvoin. Joulut muistan.
        Toisen mummin ja ukin luona vietimme kaiket kesät.

Mutta sinulle haluan kirjoittaa. Tunnen että kuolemassasi siirsit jotain minuun. En osaa selittää mitä.
        Olit vahva nainen, olit suvaitsevainen, osasit keskustella kaikista asioista maan ja taivaan välillä. Sinulla oli aina aikaa, rakastit jokaista lastenlastasi erikseen, et villinä katraana. Tiesit missä milloinkin olemme ja mitä teemme.

Muistan miten tärkeitä pienet asiat voivatkaan olla lapselle. Olit siivoojana yliopistolla, toit kaikki löytämäsi rihkamat lipaston laatikkoon ja se oli meille lapsille kuin suuri aarrearkku.
        Muistoja on paljon.

Aina katsoessani omia lapsenlapsiani, muistan hetket omasta lapsuudesta luonasi. Tiedän että nämä hetket ovat nyt tärkeitä omille lapsenlapsilleni.
        Sen opetit.

Pojanpoikasi

• Sininen Sulkakynä

Rakas Sinä näkymätön
        mutta kuitenkin tunnettavissa oleva ...

En tiedä mitä Sinulle on tapahtunut.On kuin olisit jättänyt meidät ja luikkinut yön pimeydessä läppäovista jonnekin bittiavaruudelliseen koskemattomuuten.

Tämä hämmentävä ilmapiiri on jäänyt jälkeesi leijumaan. Tuntuu kuin ote puuttuisi.

Me ennen niin tulisieluiset ja intoa täynnä olevaiset kirjoittajat olemme eksyksissä ilman sinua.

Olimmeko liian vaativia.Kuluttiko arkipäivä suhteemme tylsyyteen ja aloit kaipaamaan uutta ja kiihkeämpää suhdetta? Tulimmeko liian tutuiksi toisillemme, tai paremminkin niin uskoimme tapahtuneen.Sinun tarpeesi ei enää tullut näkyville ja asetimme pikku egomme rajattomat pyrkimykset edellesi.

Kuinka lepyttäisimme Sinut? Millaiset paluujuhlat toivoisit vodaksesi palata luoksemme takaisin?

Minun sulkakynäni ei lennä näppäimillä, eikä sydän ole mukana täysillä ilman Sinun innostavaa kosketustasi.

Me tarvitsemme sitä ytyä ja Henkesi palavaa hehkua.Me tarvitsemme läsnäoloasi ja kesytöntä riemukasta intoasi.

Valjasta Pegasoksesi ja lennä luoksemme!
        Anna meidän jälleen tuntea kiihkoa ja hekumaa.
        Valaise sielumme ja kiskaise meidät, kuin tanssiin Tähtien kanssa.

Tanssita meidät sanojen draaman sylitangoon!

Kaipauksella Sinun Sinen Sulkakynäsi

• Omatuntoinen

Hei Jaakko,

ajattelin lähestyä sinua näin kirjeitse. En tiedä, muistatko, kun viimeksi tapasimme, tylsän yhdistyksen kokouksessa, en tahtonut saada silmiäni irti sinusta. Luojan kiitos, että olemme nähneet hyvin hyvin harvoin viime aikoina, sillä en haluaisi joutua kiusaukseen...

Parempi, ettemme enää tapaisikaan, sillä meillä molemmilla on ihanat perheet. Miten ihmeessä ihastus iskee vasten tahtoaankin? Luulen, että se on silkkaa kemiaa. Tai fysiikkaa. Tai molempia, kenties?

Näin sinusta eräänä yönä unta. Istuimme lentokoneessa vierekkäin, olimme matkalla ehkä Pariisiin ja käännyit puoleeni ja suutelit minua. Vieläkin muistan värinän, joka tuntui varpaissa asti! Onhan sitä ihana muistella, mutta omatunto alkaa jo pelkästä unesta soimata!

Tämän huuman täytyy loppua nyt. Tavalla tai toisella. Mitään todellista välillämme ei ole ollut, eikä saa tulla olemaankaan. Unelmia voi olla, ja unia, mutta siihen se saa jäädä. Toisessa ajassa tilanne olisi voinut olla toinen, mutta nyt pysymme vain vieraina toisillemme, eikö niin?

Joskus mieleeni tulee silmäsi hymyillessäsi, kuinka ne siristyvät ja naurunrypyt välähtävät näkyviin... Toivon, että vaimosi näkee silmäsi samalla tavalla kuin minä, ja rakastaa sinua hellästi ja intohimoisesti. Sitä toivon.

Toivon Sinulle kaikkea hyvää, rakkautta ja onnea.

Terveisin

Johanna

• Taikis

Heippa ystis, ajattelin lähestyä Sinua näin kirjeitse. Huikan epätavallista nykyaikana, mutta kaikkea pitä kokeilla ainakin kerran.

Meillä täällä kevät antaa hiukan odotella itseään, lunta on metrin verran ja yöpakkaset hidastavat kevään etenemistä. Mutta kyllä se sieltä tulee, ennemmin tai myöhemmin.

Syy kirjeeseeni on okeastaan siinä että haluan sanoa sinulle jotain hyvin henkilökohtaista. Ja koska Suomessa on kirjesalaisuus niin kukaan muuhan ei tätä kirjettä lue, eihän :)
        Nyt siihen henkilökohtaiseen: olen aivan myyty sun hyväntuulisuuden edessä ja toivoisin että kirjoittelisit palstalle enemmänkin noita repliikkejäsi, jotka saavat hymyn nousemaan silmiin saakka. Viestisi ovat niin oivaltavia, niissä on melkein aina jotain sellaista jota pitää aavistuksen aikaa miettiä. Ja nuo sun bisnismiesvaistosi..ne ne vasta jotain ovat. Osaat nähdä tuloksentekopaikan sielläkin missä sitä ei taatusti olekaan. Uskon että kasvoillasi on poikamainen virnistys kun kirjoitat palstalle.
        (Hitsit, mä taidan tykätä Sinusta....)

Lämpimin terveisin, nikkiäsi kaipaillen Taikis

• Uppis

En kestä tätä odotus. Vielä on aikaa
        liian kauan odotettavaksi, kunnes kohtaamme jälleen.
        Vatsani jo kouristuksista kipeänä,
        kun ajattelenkin tulevaa.
        Kipu on positiivista onneksi.

Pelkään kaiken valuvan hukkan ja kuitenkin tiedän
        pelkoni olevan väärää ja turhaa.
        Tiedän ja tunnen kaiken olevan oikein.
        Miksi tämä epävarmuus minua ahdistaakaan näin.

Sanot "ole reipas ja ota rennosti",
        mutta kun en voi itselleni mitään.
        Nämä tunteet myllertävät koko elämäni
        sekaisin. Odotusta, odotusta, koska se loppuukaan.
        Aika tuntuu vain matelevan
        ja olevan kaikkea vastaan.

Vieläkö onkaan toivoa tässä elämässä löytää
        "se oikea", jota moni kai etsii läpi elämänsä
        ja sanotaan että jokaiselle on joku kumppani täällä
        universumissa tarkoitettu.

Onko se näin. Miksi sitä täytyykin odottaa niin monia vuosia, ennenkuin "kolahtaa" ja sitten se kolahtaa liiankin kovaa. Kaipausta,jota joka ilta tunnen, sitä on vaikea pukea sanoiksi.
        Toivottavasti sanoja ei tarvitakkan sitten...

Odotus !!!

Odotan jotain tapahtuvaksi...
        Tiedän sen olevan tulossa...
        Mutta koska ja milloin...
        Epävarmuus jäytää...
        Olenko oikealla tiellä...
        Tiedän meneväni oikeaan suuntaan...
        Pelkään kompassini hajoavan matkalla...
        Odotus on pitkä...
        Ehkäpä se onkin hyväksi...
        Huomaa vasta perillä ...
        Se ehkäpä kannatti...

Se odotus !!

T: Uppis

• Hyvä herra Niger

Sain teidän kirjeenne ja olen hyvin innoissani tutkinut ehdotustanne. Ymmärrän hyvin kuinka vaikea teidän on siirtää omia varojanne eurooppalaiseen pankkiin. Puhuin ongelmastanne oman pankkini johtajan kanssa, ja hänen myötämielisellä avustuksella olen valmis auttamaan teitä. Hän on myös mielellään käytettävissänne, mikäli vain tarvitsette myöhemmin hyviä sijoitus neuvoja.

Pankistani kuitenkin ehdotettiin, etten siirtäisi tarvitsemianne varoja pankkisiirtona. Tämän kieltävät jo pankin sisäiset turvallisuusohjeet. Siksi olen päättänyt matkustaa pääkaupunkiinne ja tuoda käyttöönne tarvittavat rahat teille henkilökohtaisesti. Olen nostanut rahat yhdysvaltojen dollareina kuten kirjeessänne ehdotatte.

Meidän on kuitenkin neuvoteltava tulevan sopimuksemme yksityiskohdista tarkemmin. Haluan että me molemmat allekirjoitamme sopimuksen, johon molemmat osapuolet tulevat sitoutumaan.
        Olen myös kiinnostunut löytämään lisää yhteistyökumppaneita, joita ohjaavat yhteiset ja samansisältöiset intressimme. Toivottavasti pystytte varauksetta suosittelemaan minua paikallisille yrityksille, sekä liikemiehille.

Koneeni laskeuttaa Lagosiin huomenna aamuyöllä 03.00 paikallista aikaa. Odotan näkeväni teidät henkilökohtaisesti minua vastassa.

Yhteistyö terveisin

Mikki Makkonen

• Masse setä

No tämäpä sattui somasti, kun oikein kirjeellä lähestyit. Minulle vaan tuli kauhea kiire, kun ei ollut kirjeitä, eikä postimerkkejä ollenkaan varastossa.
        Ostin meidän postikonttorista sellaisia ikimerkkejä, jossa on liimaa takapuolella vähän niin kuin tarroissa. Ei niitä olisi tarvinnut nuollakaan ollenkaan. Niinkuin varmaan jo huomasitkin, niissä merkeissä on tuo Suomen lippu. Pistin niitä tuohon koko rivin, että varmasti tulee kirje perille.

Pakkasta meilläkin oli yöllä, mutta ei se paljon haitannut enää aamulla, kun aurinkokin paistoi ihan mukavasti. Kohta tarvitsee varmaan suojata korvatkin, etteivät ne pala.

Voi että, nyt kyllä ihan meinaa hävettää, kun tuolla lailla rupesit kehumaan. Aika ystävällistähän se tietenkin on. Sinä se jaksat aina olla niin aurinkoinen ja mukava.

Sedällä on juuttuneet nuo sanat viime aikoina johonkin tuonne pään ja sormien välille. Eipä oikein tiedä, miten tämä tästä lähtee rullaamaan. Liekö tuo kevät sekoittanut vai mikä.
        Kovasti olen noita kahvilajuttuja kylläkin lueskellut.

Hassun mukavia päiviä Sinulle ja sanopa kaikille tutuillekin terveisiä.

t.masse

• Rotesti

Kilpailuaika oli liian lyhyt. Kaikki halukkaat eivät päässeet osallistumaan eikä toteuttamaan lihallisia himojaan sulkakynällä.

Kahvipalstalla 22.3.2006

Rotesti

• Carmerita

ihan kamalan vaikeeta?
      Luulis tältä porukalta jo kokemuksen perusteella tekstiä irtoavan, vai onko kirjeiden kirjoittaminen jo historiaa?

• norMix evk

...pyytää kirjoittamaan tekstari max 160 merkkiä!

• Carmerita
        norMix evk kirjoitti:

...pyytää kirjoittamaan tekstari max 160 merkkiä!

..osuus tähän kisaan jos se sujuisi paremmin:-)

Sinulta kuitenkin odotan muusalle kirjettä 'hymy*

• norMix evk

• Carmerita

• Taikis

tuotahan mä vähän sillä lyhytjännitteisyydelläsi ajoin takaa. Olet antanut keskiviikkoon saakka aikaa, tämähän vaatii keskittymistä ja aivotyötä enstex....

Mä aion ottaa ainakin osaa, mutta kirjeeni ei tule tänään, tässä on tytöntyttö häsläämässä viikonloppukylässä, joten keskittyminen on mahdotonta. Me vaan leikitään nukeilla, taiteillaan vesiväreillä, tehdään rasselitaidetta ja lumiukkoja :))

• Carmerita
        Taikis kirjoitti:

tuotahan mä vähän sillä lyhytjännitteisyydelläsi ajoin takaa. Olet antanut keskiviikkoon saakka aikaa, tämähän vaatii keskittymistä ja aivotyötä enstex....

Mä aion ottaa ainakin osaa, mutta kirjeeni ei tule tänään, tässä on tytöntyttö häsläämässä viikonloppukylässä, joten keskittyminen on mahdotonta. Me vaan leikitään nukeilla, taiteillaan vesiväreillä, tehdään rasselitaidetta ja lumiukkoja :))

..saa aikaan vaan turhaa kähinöintiä. Se on jo käytännössä nähty. Kyllä viidessä päivässä nyt yhden kirjeen taikka kännyviestin saa synnytetyksi.

Eikait tämä nyt mikään valtakunnallinen kirjoituskisa ole:-)

Käy vähäsen kateeksi, kun saat niin usein leikkiä tuollaisen pikkutyttösen kanssa. Lomalla sain minäkin tuotakin hauskuutta kokeakseni. Että ne pienet prinsessat voivatkin olla sydäntä sulattavia.

Kiva kun ajot osallistua. Toivottavasti porukat saadaan mukaan.

• Taikis
        Carmerita kirjoitti:

..saa aikaan vaan turhaa kähinöintiä. Se on jo käytännössä nähty. Kyllä viidessä päivässä nyt yhden kirjeen taikka kännyviestin saa synnytetyksi.

Eikait tämä nyt mikään valtakunnallinen kirjoituskisa ole:-)

Käy vähäsen kateeksi, kun saat niin usein leikkiä tuollaisen pikkutyttösen kanssa. Lomalla sain minäkin tuotakin hauskuutta kokeakseni. Että ne pienet prinsessat voivatkin olla sydäntä sulattavia.

Kiva kun ajot osallistua. Toivottavasti porukat saadaan mukaan.

olet antanut keskiviikkoon saakka aikaa, niin älähän nyt vielä muutaman tunnin jälkeen hätäile...:)))

Kyllä mä luulen että niitä kirjeitä tulee.

Niin, tää tytöntyttö asuu 25 km:n päässä, niin tuo matka ei ole kovin mahdottoman pitkä ja voimme tavata usein.

• Carmerita

NorMixin ehdotuksesta lisätään tähän KIRJE- kisaan kännykkä viestit.
      Joten naputteleppas sitten se korkeitaan 160;nen sanan viesti.

Muuten säännöt samat, kuin edellisessäkin.

• Carmerita

• Masse-setä
        Carmerita kirjoitti:

Tele, minmix sä eilemulsuu? Kaimuusiltmuistviel? Mälähelandeltän. Kermulmixetmutkaientyk? Iskätulmoi.

• Carmenita ejk
        Masse-setä kirjoitti:

Tele, minmix sä eilemulsuu? Kaimuusiltmuistviel? Mälähelandeltän. Kermulmixetmutkaientyk? Iskätulmoi.

Tälläisiikos ne kännyviestit on! Ihan oon äimäskänä.
        Onkohan Masse nyt varmana selvinpäin?

• Carmerita kirjoitti:

"Ajattelin sinua tänään, yhtä paljon kuin eilen"

Tämmöisen viestin kerran tulin lähettäneeksi. Ei ole minun keksimä, vaan jossain laulussa lauletaan näin.

• Carmenita ejk
        Waffen-ss kirjoitti:

"Ajattelin sinua tänään, yhtä paljon kuin eilen"

Tämmöisen viestin kerran tulin lähettäneeksi. Ei ole minun keksimä, vaan jossain laulussa lauletaan näin.

Niin, toisinaan on se kaikki tärkeä ilmaistuna lyhyessäkin lauseessa. Tosin jos itse tuollaisen olisin saanut ,niin tietysti pohtisin sen eilisen ajatuksia...varmaan lähettäisin kyselyn perään:-)

• turhaNtärkee
        Carmerita kirjoitti:

mieheni siskolta:

"Jos oot nähäny leheres uutisen jotta Suames on löyretty lintuflenssua vanhoosta haaskoosta, älä hualestu minoon kunnos..."

• Carmenita ejk
        turhaNtärkee kirjoitti:

mieheni siskolta:

"Jos oot nähäny leheres uutisen jotta Suames on löyretty lintuflenssua vanhoosta haaskoosta, älä hualestu minoon kunnos..."

..kirpoamaan))) Vaikka toisaalta...hmm panee miettiin ,että millaisiin haaskoihin se loppuviimein tarttuukaan.

--oiskos nyt joku tiputanssi paikallaan lepytyksenä---

• SMS
        Carmerita kirjoitti:

kohta..kohat.Parit viel. Paten kns. Huano valo rillit koton. Rakastan hirmusti, par tuntii.Paa kana löylyyn valmiiks. t.kanis *lipsutilisputinam ja uikuik*

• AdalMiina

Mietin usein, millaisen kirjeen Sinulle haluaisin kirjoitta, ja kun nyt vihdoin kirjoitan sen, tuntuu kuin sanat olisivat kadonneet jonnekin. Lainasiko joku ne minulta kirjoittaakseen jollekulle toiselle rakkaudesta, vai hautautuivatko ne arkipäiväisten sanojen alle, -kukapa sen tietää? Tuntuu vain siltä, niinkuin joku niitä paremmin hallitseva olisi ottanut ne mukaansa ja hellii nyt niillä toista, sanoilla, jotka kuuluisivat Sinulle?

En todellakaan osaa sanoa, milloin huomasin rakastavani Sinua, mutta joka tapuksessa huomasin sen aivan liian myöhään. Olin nukkunut unessani kauan, vaipunut hiljaiseen horrokseen, jäätynyt paikoilleni, -kuinka olisinkaan osannut rikkoa koteloni oikeaan aikaan? Heräsin kuitenkin, mutta liian myöhään. Olit jo mennyt.

Ei se mitään, osaan elää näinkin, siitä huolimatta en voi unohtaa Sinua. Eniten pidin nauravista silmistäsi ja huolettomuudestasi, sinä löysit myös oikeat sanat oikeaan aikaan?

Ehkäpä se olitkin Sinä, joka veit sanat mukanasi, ehkäpä ne kulkevat jossain mukanasi? Tiedän, että vain Sinun mukaasi voin sanani antaa, vain Sinä tiedät miten ne oikein kirjoitetaan.

Amanda

• Carmerita

Kirjeitä on tähän mennessä saapunut 6 kappaletta ja kännyviestäjä 3.

Kilpailuaikaa on keskiviikkon klo 20,neen joten hyvin ehtii vielä mukaan.

Joten näppäimet sauhuamaan.

Toivomus olisi ,että kirjeet tulisivat tuonne KIRJEET tähän otsikon alle ja kännyviestit sitten omalle paikalle.

Reipasta kilpailuhenkeä kaikille osallistuville!

• Pussipuskapiru

Kirje mun serkulleni joskus kauan sitten. Noin 10 vuotiaana.

Hei Riitta!

Mitä sinne kuuluu. Tänne ei kuulu mitään.
        Sataako siellä tänään. Täällä sataa tänään.
        Kävin eilen ostamassa uuden puseron. Kävitkä sää ostamassa uuden puseron?
        Se on punanen ja pilkullinen. Osta sääkin kanssa sellanen punanen ja pilkullinen. Se onn nin nätti.
        Mää oon niin rakastunu tohon naapurin Taneen, se on niin ihana. Oletko sää vielä rakastunu teijän naapurin Kaukoon kun sekin on niin ihana.
        Tane hymyili mulle tänään ja heitti mua savimöhkäleellä, se on sitten ihana.
        Heitä sääkin Kaukoo savimöhkäleellä niin se tietää että sää tykkäät siitä.
        Koulussa Tane veti mua tukasta ja pesi mun naaman kuravedellä. Se on sitten niin ihana.
        Sillä on niin ihanat silmätkin sellaset ruskeet ja nätit. Minkäs väriset silmät sillä Kaukolla on kun mää en muista ku sillä on ne silmälasit.
        Opettaja jätti mut ja Tanen tänään taas jälkiistuntoon kun mää lähetin sille rakkauskirjeen ja Tane heitti mua räkäpallolla. Tane sano että se antaa mulle selkäsaunan kun mennään kotiin. Mutta mää juoksin niin lujaa että se ei saanu mua kiinni ja naapurin Iitu tuli kaupasta ja mää kuljin sitten sen kanssa. Se Tane on niin ihana.
        Oletko sää saanu jo selkäsaunan Kaukolta?
        Pojat on niin ihania.
        Ny mun pitää lopettaa kun isä huutaa että pitää tehdä läksyt. Mää inhoon läksyjen tekoo. Inhooksää läksyjen tekoo?
        Mää inhoon matikkaa. Inhootko sää matikkaa?
        Mää kirjottelen sulle taas. Kirjotteletko sää taas mulle?
        Nähdään kesällä kun me tullaan sinne maalle vaikka mun tulee kyllä niin ikävä Tanee.
        Tulisko sun ikävä Kaukoo jos tulisitte tänne kaupunkiin?
        Hei vaan tervsisin PPKHHGH (nimi on muutettu)

• Määki kai tykkään tanesta
        Pussipuskapiru kirjoitti:

Kirje mun serkulleni joskus kauan sitten. Noin 10 vuotiaana.

Hei Riitta!

Mitä sinne kuuluu. Tänne ei kuulu mitään.
        Sataako siellä tänään. Täällä sataa tänään.
        Kävin eilen ostamassa uuden puseron. Kävitkä sää ostamassa uuden puseron?
        Se on punanen ja pilkullinen. Osta sääkin kanssa sellanen punanen ja pilkullinen. Se onn nin nätti.
        Mää oon niin rakastunu tohon naapurin Taneen, se on niin ihana. Oletko sää vielä rakastunu teijän naapurin Kaukoon kun sekin on niin ihana.
        Tane hymyili mulle tänään ja heitti mua savimöhkäleellä, se on sitten ihana.
        Heitä sääkin Kaukoo savimöhkäleellä niin se tietää että sää tykkäät siitä.
        Koulussa Tane veti mua tukasta ja pesi mun naaman kuravedellä. Se on sitten niin ihana.
        Sillä on niin ihanat silmätkin sellaset ruskeet ja nätit. Minkäs väriset silmät sillä Kaukolla on kun mää en muista ku sillä on ne silmälasit.
        Opettaja jätti mut ja Tanen tänään taas jälkiistuntoon kun mää lähetin sille rakkauskirjeen ja Tane heitti mua räkäpallolla. Tane sano että se antaa mulle selkäsaunan kun mennään kotiin. Mutta mää juoksin niin lujaa että se ei saanu mua kiinni ja naapurin Iitu tuli kaupasta ja mää kuljin sitten sen kanssa. Se Tane on niin ihana.
        Oletko sää saanu jo selkäsaunan Kaukolta?
        Pojat on niin ihania.
        Ny mun pitää lopettaa kun isä huutaa että pitää tehdä läksyt. Mää inhoon läksyjen tekoo. Inhooksää läksyjen tekoo?
        Mää inhoon matikkaa. Inhootko sää matikkaa?
        Mää kirjottelen sulle taas. Kirjotteletko sää taas mulle?
        Nähdään kesällä kun me tullaan sinne maalle vaikka mun tulee kyllä niin ikävä Tanee.
        Tulisko sun ikävä Kaukoo jos tulisitte tänne kaupunkiin?
        Hei vaan tervsisin PPKHHGH (nimi on muutettu)

:-D :-D

IHANA KIRJE!!! Hereät naurut pääsi...

• Carmerita

..joten tämä päivä ja viellä huominen on aikaa kirjeet postittaa" tänne kisaan.

Joten ei muuta kuin kynät" teräviksi:-)))

Kirjeiden määräkin on lisäntynyt jo KAHTEENTOISTA!

• Uppis

...Todella hyvän jutun olet keksinyt Carmerita, mutta toivottavasti näitä kirjeitä ei löydy sitten "kopioituna" tuolta yhdestä yhteisöstä, jonne niitä kuulema ilmestyy näiltä 24:n sivuilta vietynä :((

• yhteisö

se on ?

• Uppis
        yhteisö kirjoitti:

se on ?

...kysyä nikillä ???

• ton
        yhteisö kirjoitti:

se on ?

useempi tietää et lone vie kaatikselleen ne

• Palstaystävän ystävä

Moni epäillee sinun olemassaoloasi, vaan minäpä en. Tiedän Sinun olevan täällä ja lukevan viestejäni. Joskus suot lohduttavan sanasi kun olen suruissani, joskus taas vastaat hyvinkin kärkevästi vaikka mielestäni siihen ei olisikaan syytä. Niin Sinullakin palstaystäväni on huonoja päiviä, aivan kuin minullakin, olen pahoillani etten aina muista sitä, vaan saatan vastata takaisin samalla mitalla.

Jokaisella meillä on omat syymme tänne kirjoitteluun, kuitenkin yhteistä meille on se, että toivomme jonkun ottavan kantaa, oli sitten kysymyksessä ilo, suru, suuttumus, hulluttelu, sanaleikki tai vaikkapa kirjeenkirjoituskilpailu.

Parasta Sinussa on kuitenkin kykysi saada minut hymyilemään, vaikka rämpisin millaisessa suossa tahansa, niin joka päivä saavat tekstisi hymyn nousemaan suupieliini, joskus jopa purskahdan ääneen nauramaan, vaikka hetkeä aikaisemmin olisin vollottanut omaa surkeuttani.

Aina on yrittäjiä, jotka yrittävät lannistaa positiivisuuttasi palstaystäväni, mutta eivät he onnistu, sinä olet siihen liian hyvä, sen vuoksi tiedän sinun olevan täällä meidän muiden ystävänä aina.

Hyvää Jatkoa toivoen, Palstaystävän ystävä

• äänekäs

Saako äänestää ennakkoon ????
      Kauanko äänestys kestää ????
      Kuka saa äänestää ????
      Saako puskasta äänestää ????
      Tuleeko erillinen äänestysketju ????
      Saako äänestää kaikkia ????
      Koska voittaja julkaistaan ????
      Missä on kilpailun järjestäjä ????
      Miksi ei tiedoteta mitään ????

• innokas äänestäjä

MISSÄ ÄÄNESTYSKETJU?

KIIIILPAAAAAAIIIIIILUUUUNJÄÄÄÄÄÄRRRJESTÄJÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!

• Carmerita

Listaa mielestäsi kolme sinun mielestäsi parasta kirjettä.

Voit myös kertoa, mikä kirjeessä kosketti juuri sinua.

Lisäksi valitse kiinnostavin kännyviesti.

Äänestää saa tostaihin klo 16 saakka.

• Äänestäjä nr 1

1. Carmerita: Kirjoittamaton kirje
        2. Taikis: Kirje isälleni
        3. comisario: Hyvä yläkerran naapurimme

Tekstari: Masse-setä: Tele to Max

• äänestän

Uppis: Tuttu, mutta tuntematon
        Villi-Pertti: Kirje Emmille
        Carmerita: Kirjoittamaton kirje

Textareista en osaa viäl päättää

• valintatalo

Kirje palstaystävälle

shortmessage

• Taikis

Uppis:tuttu mutta tuntematon
        jokinen: Mummolleni
        palstaystävän ystävä:kirje palstaystävälle

kännyviesti:Masse-setä, tele to max

• Masse setä

Kirjeet:

Kirje palstaystävälle
        Kirje isälle
        Tää kirje on totta

Känny:

short message

• ex-koltis

Isälle ja palstaystävälle. Tässä järjestyksessä.

• Kirje isälle : Taikis

Viesti: Waffen

• jokinen

Mai risalts.

Kirje isälle
        -sanat suoraan sydämestä, liikuttava

Kirje Kaffeen Hengelle
        -täsmäjuttu, hitsaa porukkaa yhteen

Tuttu, mutta silti tuntematon
        -kaipuuta, kaihoa, odotusta

Kirje palstaystävälle on voittonsa ansainnut, siinä on palstakirjo.

Kiitos Carmetitalle kivasta jutusta!

• kiireinen ohikulkija

Tänään on torstai ja kello paaaljon yli 16.00!!!

Osanottajat odottelee frakeissaan ja iltapuvuissaan. Muista pystit!

• Carmerita

Parhaimmat onnittelut KirjeKisan voittajalle.

Eniten ensimmäisen sijan ääniä sai Kirje Palstaystävälle! Onnittelut!

Kännnyviestin voitti Tele to max. Viestin laatija Masse Setä.Onnittelut!

• kiireinen ohikulkija

Etkö aio vaatia juhlapukuja näytille?
        Nimmareita vartoillu jo kolme tuntia, et voi olla noin raaka HENKI!

• kiireinen ohikulkija

ONNEA KAIKILLE ja SULLEKIN!

• tärkeä,
        kiireinen ohikulkija kirjoitti:

puskan pointti.

• Carmerita
        kiireinen ohikulkija kirjoitti:

..puheesta hymyn kera:-)

• Carmerita

Kirjeiden taso oli erittäin hyvä. Kiitän kaikkia osallistuneita. Kuten aiemminkin on todettu näissä kirjoitus kisoissa , niin tasokkaita kirjoittajia täällä näyttää olevan.

Äänestäjien määrän sen sijaan olin pettynyt. Lisäksi näitä kommenteja kirjeissiin ei juurikaan tullut jonka ne olisivat mielestäni ansainneet. Nyt minulla hieman kiire, mutta yritän heittää komenttia kunhan ehdin.

• on tainneet olla muutkin. Osa saattaa viettää talvilomaa. Kevätväsymyskin pukkaa päälle.
        Ehkäpä noista syistä johtuu vähäinen osallistuminen kisaan ja äänestykseen.

Hyviä kirjoituksia oli taasen kaikki.
        Taikiksen kirje isälle sai itselleni aikaan melkoisen tunnevyöryn. Voin kuvitella millaisin pelonsekaisin tuntein lapset elivät. Mutta mikä hienoa, ymmärrys ja anteeksianto on mahdollista.

Taikiksen pitäisi laittaa tuo kirje uskontopalstalle, mistä vastaavan kokeneet saattaisivat sen löytää, niin isät kuin lapsetkin.

• odottelen edelleen

kommentit vielä kirjoittamatta, toisaalla kuitenkin ehdit kirjoittelemaan?

Oliko puskan voitto kova pala???????

• turhaNtärkee
        odottelen edelleen kirjoitti:

kommentit vielä kirjoittamatta, toisaalla kuitenkin ehdit kirjoittelemaan?

Oliko puskan voitto kova pala???????

puskan? Kukas tän voitti? En oo seurannu keskustelua.

• turhaNtärkee
        turhaNtärkee kirjoitti:

puskan? Kukas tän voitti? En oo seurannu keskustelua.

Oliko se sinun kirjoituksesi? Onnea tosi paljon, se oli erittäin hyvä kirjoitus. :)

• Taikis

Kevätkiireet ilmeisesti nyt hiukan veroittivat sekä kisaan osallisujien määrää että äänestäjien määrää, kiitos kuitenkin Carmeniitalle mallikkaan kisan järjestämisestä joka sujiukin ihan mallikkaasti.*ojentaa ruusupuskan*

• palstaystävän

ystävä ilmoittautua ja kertoa kuka nimimerkin takana on? Lupaan palkinnon.

• kyseessä

Taikis?

• olisikohan ehkä
        kyseessä kirjoitti:

Taikis?

Mariet?

• turhaNtärkee

Kisa on ohi, mutta sehän ei minua haittaa pätkääkään. Jotenka kirjoitankin tässä joutessani itselleni.

Rakas tärkeilijä. Olen huomannut, ettei sinulla ole oikein mitään sanottavaa, mutta kuitenkin sinulla on sanottavaa. Koitahan jo päättää, kumman valitset. Niimpä kysynkin itseltäni: Miksi minä en saa kirjoitettua asioita niin, että lukijatkin sen ymmärtäisivät. Tai no oikeestaan. Mitä väliä sillä on. Minähän kirjoitan just silleen, ku ite haluan! Ei muuta. Moro.

• Olikos täällä tunti sitten avaus juhlista, vaikka kirjoituskisan voittajan juhlat, vaikkei se vielä selvinnytkään kuka hän oli. Tai kuka juhlii mitäkin. Pumpulipaidan avaus.
      Missäs se nyt on?
      Oisin tullu vähän juhlimaan.

• kisavisa

Tässä on käyty kirjekisaa, puolet ketjun viesteistä on sitä, kuka meistä on kirjoittanut sen parhaan kirjeen! Tärkeintä on siis se kuka kirjoittaa, ei se mitä kirjoittaa? Niinkö?

• turhaNtärkee

Katoppas, kun rimmaskin hienosti otsikko, kaikki sanat alkoi o-kirjaimella. :D

Niin, mulle on ihan sama, kuka sen kirjeen oli kirjoittanut, se oli kuitenkin tosi hyvä. Tosin, onhan sekin yksi puheenaihe, kun voi arvuutella erilaisia asioita.

• Carmerita

Täällähän on tohina käynyt:-)
      On näköjään tekstejä hävinnytkin. Se on tämä kevät.
      Tuulessa lentelevät sanatkin.

Moni kirje sai ajatuksia herätettyä ja tunteita pintaan. Kirjeitä ei minunkaan mielestäni oikein voi analysoida , mutta varmaan kirjoittajista tuntuu hyvälle jos heidän kirjoituksensa saivat lukijoilla sielut värisemään.

Ketjusta on poistettu 146 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      127
      3565
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2366
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1945
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1899
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1711
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1473
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1438
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe