Ylläpidon vastaus

S24ylläpito

Hei!

Palstalla on käyty viime aikoina vilkasta keskustelua palstan ilmapiiristä ja poistetuista viesteistä.

Tällä hetkellä palstalla ei ole sheriffiä, vaan viestit poistaa ylläpito. Poistot perustuvat ilmoituksiin, jonka jokainen käyttäjä voi tehdä klikkaamalla "Ilmoita asiattomasta viestistä" -linkkiä. Ylläpito lukee viestin ennen poistamista ja tutkii onko se Suomi24:n sääntöjen vastainen. Jos viesti ei riko sääntöjä, sitä ei poisteta. Jos viesti sisältää yksittäiseen käyttäjään kohdistuvaa solvauksen tai herjauksen, se poistetaan, koska henkilöön kohdistuva solvaus on säännöissä kielletty. Poistamme viestit mahdollisimman pian.

Ylläpito ei voi vaikuttaa varsinaisesti palstan sisäiseen henkeen. Ristiriitatilanteita syntyy, kun viestejä kommentoidaan kärkkäästi ja kaikki keskustelijat eivät jaa samoja näkemyksiä. Eriävät mielipiteet ovat sallittuja ja tekevät keskustelusta rikkaampaa.

Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että täällä palstalla pätevät samat käytössäännöt kuin tavallisessa elämässä. Toiset käyttäjät tulee ottaa huomioon, kunnioittaa muiden mielipiteitä ja jättää solvaukset kokonaan kirjoittamatta. Näin vältytään paljolta mielipahalta kaikin puolin.

Palstalle jätetään myös paljon provosoivia viestejä, joiden kirjoittaja haluaa huomiota ja haluaa nähdä millaisia reaktioita ja riitoja voi saada tekstillään aikaan. Tällaiset viestit kannattaa kokonaan jättää huomiotta ja sivuuttaa. Provosoija ei ennen pitkää enää jaksa kirjoittaa, kun ei saa vastauksia.

Valitettavasti emme pysty juuri nyt järjestämään kyselytuntia tälle palstalle, mutta harkitsemme asiaa. Järjestimme esimerkiksi viime syksynä avoimen kyselytunnin chatissä kaikille käyttäjille. Järjestämme mahdollisesti vastaavan tilaisuuden tulevaisuudessa uudelleen.

42

2533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unelmien Prinssi

voisi ottaa nimimerkiksi UnelmienPrinssi@suomi24.fi.

Nimittäin tämän palstan teemahan on: Naisille kaikkea ja vähintään sama kuin miehille! Unelmien Prinssi tuo kaiken meille, kun tällä palstalla tarpeeksi valitamme.

• "Valitettavasti emme pysty juuri nyt järjestämään kyselytuntia tälle palstalle, mutta harkitsemme asiaa."

Miksi ette?

En ole vielä lähettänyt teille mitään yhteydenottoa enkä kyselytuntipyyntöä, joten ilmeisesti teillä kuitenkin on aikaa seurata palstaa aktiivisesti kun tänne ilmestyitte. Miksi teillä ei ole aikaa kyselytuntiin mutta aikaa muutoin palstan seuraamiseen?

Lähetän teille, Koskelle ym. muille vetoomuksen joka tapauksessa, kun olen saanut vielä muutaman puuttuvan nimen siihen alle. Vetoomus ei jää sillä lähettämättä, että etukäteen ilmoitatte ettei teillä ole siihen aikaa.

Kysymys ei ole pelkästä "palstahengestä" vaan vakavammasta asiasta, jonka pitäisi kiinnostaa teitä. Minulla ja varmasti muillakin on paljon kysymyksiä, joihin olisi erittäin mielenkiintoista saada teiltä vastaus.

• Keskustelupalstan ylläpitäjän keskustelemattomuuden muuri.

"Tällä hetkellä palstalla ei ole sheriffiä, vaan viestit poistaa ylläpito"

Ilmeisesti ylläpito siis päivystää myös viikonloppuisin, vaikka palstalla on muuta tietoa kerrottu.

"Jos viesti ei riko sääntöjä, sitä ei poisteta."

Tästä olen eri mieltä. Olette poistaneet täysin asiallisia viestejä, mutta koska teidän ei tarvitse perustella poistojanne millään tavoin, toiminnassanne ei ole kiinnijäämisriskiä.

"Ylläpito ei voi vaikuttaa varsinaisesti palstan sisäiseen henkeen."

Mielestäni ylläpito voisi vaikuttaa paljonkin palstan sisäiseen henkeen lopettamalla manipuloijan ja kiusaajan suojelun ja toimimalla tasapuolisesti. Linjanne on ollut niin karkean epätasa-arvoinen, että se ei ole jäänyt keneltäkään pitkään palstalla kirjoittavalta huomiotta.

Kannattaisi avata ovet ettei täällä olisi niin tunkkaista.

• Ammattimies

Katharsis on hyväksi tuulettaa sisältä ulospäin eikä puoleensa vetää paskamagneetiksi sellaista kutsutaan ikkunat auki Eurooppaan eihän sitä kukaan sieraimeensa tunge sellaista mitä toinen ei persuksissaan pysty pidättelemään. Kuminauhallakin on joustovaransa katkeamispiste löytyy helposti kamelin selän taittaa joskus korsi porsaan suussa omena on usein nähty elokuvissa keskiaikaisia mässäilyjä korostamassa. Helmiä ja sikoja sulassa voissa sovussa allekirjoitan tuon ei-kivaa on kun kiusataan Janssonia tai kumppaneitaan asia pohjalta paras jatkaa jos omat ei riitä täytyy lainata.

• on katkera nainen

ihan pelottaa jos tällaisia kulkee vapaana oikeassa maailmassa

• mä vaan

"Eriävät mielipiteet ovat sallittuja ja tekevät keskustelusta rikkaampaa."

Tähän asti tällä palstalla on ollut kiellettyä olla eri mieltä. Feministeillä on ollut yksinoikeus totuuteen. Eriävää mielipidettä nimitetään hyvin usein "naisvihaksi" tai "antifeminismiksi".

• on eri asia kuin solvaaminen, esimerkiksi huorittelu, ämmittely ja genitaalein nimittely. Eriävän mielipiteen takana voi seistä omallakin nimimerkillään, eikä heitellä henkilökohtaisuuksia tuntemattoman nikin suojista.

Joskus voi olla aiheita, joissa ei halua esiintyä vakinimellään tai kaipaa muuten vaan vaihtelua. Jotain sanottavaa pitää silti olla. Oman katkeruuden ja pahan olon purkaminen muihin ei ole eriävä mielipide.

• mä vaan
        Härmän.vapaa.nainen kirjoitti:

on eri asia kuin solvaaminen, esimerkiksi huorittelu, ämmittely ja genitaalein nimittely. Eriävän mielipiteen takana voi seistä omallakin nimimerkillään, eikä heitellä henkilökohtaisuuksia tuntemattoman nikin suojista.

Joskus voi olla aiheita, joissa ei halua esiintyä vakinimellään tai kaipaa muuten vaan vaihtelua. Jotain sanottavaa pitää silti olla. Oman katkeruuden ja pahan olon purkaminen muihin ei ole eriävä mielipide.

vain eriävästä mielipiteestä. Seisoo sitten millä nimimerkillä haluaa, sehän ei ole keltään kiellettyä. Kummasti näistä tällä palstalla tehdään isoja numeroita ja suuria syntejä. Ei ihme ettei omasikaan jaksaneet.
        Olen vieläkin saamaa mieltä, että eriävä mielipide saa feministeiltä tuomion; "naisviha" tai "antifeministi".
        Jos tilannetta halutaan korjata, lähtökohtana on pidettävä omaa itseä ja omaa käytöstä. Pidähän sinäkin alkuun huolta siitä, ettei yksikään henkilökohtaiseksi vinoiluksi tulkittava lähde näppikseltäsi. Siinä on paree alku kuin mitä ikinä ylläpidosta tulet saamaan irti.

• mä vaan kirjoitti:

vain eriävästä mielipiteestä. Seisoo sitten millä nimimerkillä haluaa, sehän ei ole keltään kiellettyä. Kummasti näistä tällä palstalla tehdään isoja numeroita ja suuria syntejä. Ei ihme ettei omasikaan jaksaneet.
        Olen vieläkin saamaa mieltä, että eriävä mielipide saa feministeiltä tuomion; "naisviha" tai "antifeministi".
        Jos tilannetta halutaan korjata, lähtökohtana on pidettävä omaa itseä ja omaa käytöstä. Pidähän sinäkin alkuun huolta siitä, ettei yksikään henkilökohtaiseksi vinoiluksi tulkittava lähde näppikseltäsi. Siinä on paree alku kuin mitä ikinä ylläpidosta tulet saamaan irti.

täällä onkin naisille aina tarjoteltu mieluusti. Se itseen meneminen ei vaan ole kiusantekoa ja manipuloimista vähentänyt.

Siltä osin kuin vinoilusta on tullut palstalle ominainen puhetapa, se johtuu juuri ylläpidon pitkäjänteisestä toiminnasta niiden tahojen hyväksi, jotka tätä ensiksi ovat harjoittaneet. Toki, kun ei mikään muu auta, on alettava vastaamaan samalla mitalla.

Mutta jos itse on työkavereidensa kanssa tällaisen kiusaamissirkuksen pistänyt pystyyn, voi ollakin vaikea enää erottaa mustaa valkoisesta ja ymmärtää, milloin on viimeinen hetki tulla esiin vastaamaan kysymyksiin ja milloin on asiallista vetäytyä ylevään koskemattomuuteensa ja tekniseen ylivertaisuuteensa.

Vakiodiibadaaba-käsienpesuoperaatio vain, ei kuuntelemista, ei keskustelemista. Niin ei voi jatkaa loputtomiin.

• mä vaan

täällä onkin naisille aina tarjoteltu mieluusti. Se itseen meneminen ei vaan ole kiusantekoa ja manipuloimista vähentänyt.

Siltä osin kuin vinoilusta on tullut palstalle ominainen puhetapa, se johtuu juuri ylläpidon pitkäjänteisestä toiminnasta niiden tahojen hyväksi, jotka tätä ensiksi ovat harjoittaneet. Toki, kun ei mikään muu auta, on alettava vastaamaan samalla mitalla.

Mutta jos itse on työkavereidensa kanssa tällaisen kiusaamissirkuksen pistänyt pystyyn, voi ollakin vaikea enää erottaa mustaa valkoisesta ja ymmärtää, milloin on viimeinen hetki tulla esiin vastaamaan kysymyksiin ja milloin on asiallista vetäytyä ylevään koskemattomuuteensa ja tekniseen ylivertaisuuteensa.

Vakiodiibadaaba-käsienpesuoperaatio vain, ei kuuntelemista, ei keskustelemista. Niin ei voi jatkaa loputtomiin.

Kirjoittajistahan se on kiinni, miten täällä viihdytään! Selvittämättömistä ristiriidoista ja perusteettomista syytöksistä tuskin kukaan nauttii ja jos nauttii täytyy olla sairas. Pitäisi osata putsia pöytä, kun on osattu tahriakin.
        Siinä olen samaa mieltä, että vähän syvenpää kommentointia ylläpidolta olisin odottanut. Mutta kai sillä on oikeus tehdä kuten haluaa.

• mä vaan kirjoitti:

Kirjoittajistahan se on kiinni, miten täällä viihdytään! Selvittämättömistä ristiriidoista ja perusteettomista syytöksistä tuskin kukaan nauttii ja jos nauttii täytyy olla sairas. Pitäisi osata putsia pöytä, kun on osattu tahriakin.
        Siinä olen samaa mieltä, että vähän syvenpää kommentointia ylläpidolta olisin odottanut. Mutta kai sillä on oikeus tehdä kuten haluaa.

Ei ylläpidolla todellakaan ole oikeutta tehdä kuten haluaa.

Tuollaisessa asemassa on vastuunsa. Ylläoleva vastaus ei ole mitään muuta kuin vastuunpakoilua.

• mä vaan

Ei ylläpidolla todellakaan ole oikeutta tehdä kuten haluaa.

Tuollaisessa asemassa on vastuunsa. Ylläoleva vastaus ei ole mitään muuta kuin vastuunpakoilua.

Tarkoitin, että tehdä näissä kommentoinneissaan kuten haluaa. Eihän sen olisi ollut mikään pakko kommentoida yhtään mitään täällä.

• mä vaan kirjoitti:

Tarkoitin, että tehdä näissä kommentoinneissaan kuten haluaa. Eihän sen olisi ollut mikään pakko kommentoida yhtään mitään täällä.

tulla antamaan "ylläpidon vastaus" kun mitään kysymystä ei ole heille vielä edes esitetty. Varsinkaan kun vastaus ei vastannut mihinkään sellaiseen, mistä jotain yleistä epäselvyyttä olisi.

Oikea antivastaus.

• mä vaan kirjoitti:

Länsimaisen etiikan mukaista on noudattaa sääntöjä, varsinkin silloin sääntöjen noudattaminen on oleellisen tärkeää, jos yhtiö/yhteisö on itse säännöt laatinut. Säännöt sitovat siis kaikkia osapuolia. Sääntöjen noudattamatta jättäminen tässä mittakaavassa, kuin täällä on tapahtunut. Ei ole hyväksyttävissä. Ongelmana ei ole henkilöönkäyvät viesti sinänsä, pulmana on ollut viestien epätasainen poistopolitiikka. Poistojen toteuttamisessa on nähtävissä henkilökohtaisuuksiin meneminen ja tämä on (ilmeisesti) tapahtunut järjestelmän toimesta. Olipa kyseessä sitten huolimattomuus (viestit poistetaan tutkimatta) tai tahallinen kiusanteko, tälläinen toiminta on oikeudentuntoa loukkaavaa. Kaupallinenkaan yhtiö ei voi toimia aivan kuinka haluaa. Yleisen oikeudentajun vastaiset toimet eivät ole hyväksyttävissä myöskään sillä verukkeella, että palvelu on ilmainen.

Länsimaisen yhteiskunnan eettiset periaatteet ovat varsin tiukat, vaikka lippuja niiden vuoksi harvoin poltetaan. Mikään yritys ei kovinkaan kauaa pysty toimimaan hankaluuksitta, mikäli sen tuotemerkkiä on rumentamassa käsitys epäreilusta toiminnasta.

• Kurre_Orava

Oikeastaan tuo nyt ei oikein antanut vastausta yhtään mihinkään.

Voisi olla hyvä, jos laittasitta palstan sellaiseen erityistarkkailuun. Etenkin ottaen huomioon, että joku tai jotkut tuntuvat tekevän imoituksia 'asiattomista' viesteistä enämpi kiusanteko mielessä.

Tosiasia on, että tilanne olisi hyvä saada rauhoittumaan, koska tällaisenaan tänne ei oikein viitsi kirjoitella mitään.
      Yliyöntejä tapahtuu puolin ja toisin. Kannattaa myös huomioida, että toiset ovat herkempiä solvauksille kuin toiset.

Ehdottaisin palstalaiset, että otetaan kevään kunniaksi itsekukin itseämme niskasta kiinni ja kiinnitetään erityistä huomioita siihen, että puhutaan asiasta, eikä kirjoittajista.

Toki ärsyttävimpien kirjoittajien herjaaminen tuntuu joskus aivan välttämättömältä, olen itsekin ko. syntiin syyllistynyt monet kerrat.

Mutta koitettaisiinko palauttaa pastalla wanhat hyvät ajat jolloin peli oli raakaa mutta rehellistä.

• mä vaan

Samaa oman näppiksen siivousta minäkin tyrkytin. Se on tehokkain ja nopein tapa palata wanhoihin hywiin aikoihin.

• tai sitten ei tarkkailua ollenkaan.

Jos kahdesta pahasta pitää valita, niin otan mieluummin kaikki törkyviestit ja ilkeydet asiallisten viestien kera, kuin että molempia katoaa.

Sen nyt ymmärtää, että jos asiattoman aloituksen alle on menty kehittämään ylevä keskustelu, niin osallistujat saavat syyttää itseään, kun heidän hengentuotteensa poistuvat avauksen mukana. Mutta kun siitä nyt ei ole ollut kyse, eikä siitä toisestakaan selityksestä jota ylläpidosta on tarjottu, eli että rekisteröitynyt itse olisi viestinsä poistanut.

Ja kuten tuolla aiemmin sanoin: minusta on äärettömän typerää poistaa enää minkäänlaista viestiä, oli miten törkeä hyvänsä, jos se on ollut palstalla jo vaikka kolme päivää ja kerännyt peräänsä valtaisan keskustelun. Silloin keskustelijat ovat ikäänkuin äänestäneet jo viestin hyväksyttävyydestä.

Minusta tämä palsta on niin vilkas, että ellei esim. 24 tunnin kuluessa sopimattoman viestin ilmestymisestä kukaan ole tehnyt siitä poistoilmoitusta, se tuskin on kohtuuttoman törkeä. Eri asia tietenkin, jos se on selvästi lainvastainen, mutta muutoin saisi sitten luvan olla.

• Kurre_Orava

tai sitten ei tarkkailua ollenkaan.

Jos kahdesta pahasta pitää valita, niin otan mieluummin kaikki törkyviestit ja ilkeydet asiallisten viestien kera, kuin että molempia katoaa.

Sen nyt ymmärtää, että jos asiattoman aloituksen alle on menty kehittämään ylevä keskustelu, niin osallistujat saavat syyttää itseään, kun heidän hengentuotteensa poistuvat avauksen mukana. Mutta kun siitä nyt ei ole ollut kyse, eikä siitä toisestakaan selityksestä jota ylläpidosta on tarjottu, eli että rekisteröitynyt itse olisi viestinsä poistanut.

Ja kuten tuolla aiemmin sanoin: minusta on äärettömän typerää poistaa enää minkäänlaista viestiä, oli miten törkeä hyvänsä, jos se on ollut palstalla jo vaikka kolme päivää ja kerännyt peräänsä valtaisan keskustelun. Silloin keskustelijat ovat ikäänkuin äänestäneet jo viestin hyväksyttävyydestä.

Minusta tämä palsta on niin vilkas, että ellei esim. 24 tunnin kuluessa sopimattoman viestin ilmestymisestä kukaan ole tehnyt siitä poistoilmoitusta, se tuskin on kohtuuttoman törkeä. Eri asia tietenkin, jos se on selvästi lainvastainen, mutta muutoin saisi sitten luvan olla.

Ihan hyvä politiikka. Itse käytin vastaavaa aikoinaan mamupalstalla. Mikäi ihan puhdas provoherja synnytti pitkän asiallisen keskustelun, niin mitäpä sitä poistamaan.

Silloinhan lukija kunta on tavallaa oikeuttanut ko. aloituksen olemassa olon.

Onkos täällä taas viikonloppuna sensuurisurrannut. En ainkaan omia kommenttejani enää löytänyt. Enkä usko, että olen kännipäissään kännykällä niitä viikonloppuna poistellut. ;)

• Kurre_Orava kirjoitti:

Ihan hyvä politiikka. Itse käytin vastaavaa aikoinaan mamupalstalla. Mikäi ihan puhdas provoherja synnytti pitkän asiallisen keskustelun, niin mitäpä sitä poistamaan.

Silloinhan lukija kunta on tavallaa oikeuttanut ko. aloituksen olemassa olon.

Onkos täällä taas viikonloppuna sensuurisurrannut. En ainkaan omia kommenttejani enää löytänyt. Enkä usko, että olen kännipäissään kännykällä niitä viikonloppuna poistellut. ;)

että se ketju jossa mekin keskustelimme, on poistunut. Siitä en ole mölissyt mitään, koska minulla on hämärä muistikuva siitä, että avausviestissä olisi voinut olla jotain "femakko pettää aina"-tyyppistä mökellystä ja saamme siis syyttää itseämme osallistumisesta.

• j.pukkila

..milloinka voidaan katsoa palstalla vallinneen olotilan, josta voi käyttää nimitýstä vanhat hyvät ajat..??

..olen sen verran nuori palstalainen, etten ole selvillä tästä auvon ajasta, mielestäni palstalla on vallinnut ankara sotatila niin kauan kuin muistan, eli ainakin viime vuoden puolelta saakka..

..muistelen, että viikate on viuhunut aikaisemminkin, joten onko nyt vallitseva tilanne jotenkin poikkeuksellinen..??

• Ammattimies
        j.pukkila kirjoitti:

..milloinka voidaan katsoa palstalla vallinneen olotilan, josta voi käyttää nimitýstä vanhat hyvät ajat..??

..olen sen verran nuori palstalainen, etten ole selvillä tästä auvon ajasta, mielestäni palstalla on vallinnut ankara sotatila niin kauan kuin muistan, eli ainakin viime vuoden puolelta saakka..

..muistelen, että viikate on viuhunut aikaisemminkin, joten onko nyt vallitseva tilanne jotenkin poikkeuksellinen..??

Oli se aikaa jolloin Lipposen analyysia hauska oli ilo riemulla lukea Ida suorasukainen Mies vain karkea mutta törkeä proffa ruoti ja tilastoi pieruhuumori kunniassaan Aabrahammi niin kuin tammi Sohvi ponteva koitti ihan tulee tippa linssiin wanhoja muistellessa tikulla silmään takuulla.

• Kurre_Orava
        j.pukkila kirjoitti:

Olet tosiaan hiukan tuore.

Puhutaan vuosista jotain luokkaa 2004 taaksepäin.
        Itselläni on muisikuva, että 2005 alkoi todellinen solvauskilpaiu ja vittuilu.

Vaan niinhän se on, aika kultaa muistot.

• Ammattimies
        Ammattimies kirjoitti:

Oli se aikaa jolloin Lipposen analyysia hauska oli ilo riemulla lukea Ida suorasukainen Mies vain karkea mutta törkeä proffa ruoti ja tilastoi pieruhuumori kunniassaan Aabrahammi niin kuin tammi Sohvi ponteva koitti ihan tulee tippa linssiin wanhoja muistellessa tikulla silmään takuulla.

Ennen vanhaan keskustelu oli näillä palstoilla monivivahteisempaa muotoisempaa kuitenkin henkilöön kiinnikäymistä välttävää tyydyttävää kiitettävää.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=15000000000007737

• j.pukkila
        Ammattimies kirjoitti:

..sivullinen kummoisemmaksi tullut, hallitus on tietysti vaihtunut, mutta eivätkös mainitut kirjoittajat yhä kummittele palstalla..

..muistelen viestien määränkin ylittäneen viidensadan rajan tämän vuoden puolella, joten palstan kurssi on ollut mielestäni pikemminkin nouseva..

..uusia kykyjäkin ilmaantuu päivittäin, heistä saattaa vielä jotakin kehittyä, tosin ajat ovat mitä ovat, mutta kumminkin..

• Ammattimies
        j.pukkila kirjoitti:

..sivullinen kummoisemmaksi tullut, hallitus on tietysti vaihtunut, mutta eivätkös mainitut kirjoittajat yhä kummittele palstalla..

..muistelen viestien määränkin ylittäneen viidensadan rajan tämän vuoden puolella, joten palstan kurssi on ollut mielestäni pikemminkin nouseva..

..uusia kykyjäkin ilmaantuu päivittäin, heistä saattaa vielä jotakin kehittyä, tosin ajat ovat mitä ovat, mutta kumminkin..

Kyvykkäistä tekijöistä on aina pulaa aholla pakkopullaahan tämä on nieltäväksi tappion karvas kalkki viivoilla samoilla kuitenkin kaikkien lähtökohdat ovat tasa-arvo toteutuu siinä mielessä kyllä. Mahdollisuus petrata jokaisella on karavaanarit kulkee ylläpito poistaa ja ammattimiehet ei ole moksiskaan kyllä olis kirveellä töitä karsiminen on luontaista terveyspolitiikkaa metsä palstan hoidossa tietysti asiat riitelee ei miehet naiset ei riitele useinkaan ilmaisevat vain oman kantansa ytimekkäästi kärjistäen viime päivinä marmatus kotioloissa kasvanut mekalomaanisiin mittasuhteiltaan järisyttäviin kokonaisuuksiin. Ammattimies on kuitenkin joviaali persoona sija se on sovullakin telttamajoitus näissä oloissa on liian ankara vaihtoehto vastaansanomista vältettävä luovimalla eteenpäin päin puhuria boforeista riippumatta.

• Mi-yes
        Kurre_Orava kirjoitti:

Olet tosiaan hiukan tuore.

Puhutaan vuosista jotain luokkaa 2004 taaksepäin.
        Itselläni on muisikuva, että 2005 alkoi todellinen solvauskilpaiu ja vittuilu.

Vaan niinhän se on, aika kultaa muistot.

Tuo on se vuosi jolloin palstalle muodostui kuuluisa "cisma-jorojukka akseli". Kauhea spammi alkoi.

Onneksi cisma poistui.

• Mi-yes
        Mi-yes kirjoitti:

Tuo on se vuosi jolloin palstalle muodostui kuuluisa "cisma-jorojukka akseli". Kauhea spammi alkoi.

Onneksi cisma poistui.

Palstan "kulta-aika" taas oli kun AvecMaria saapui palstalle. Tuo oli ennen cisma-jorojukka akselia, "Berliinin murin", muodostumista.

AvecMarian pitkat upeat perustelut, ja tyylikas vittuilu, poliittisesti taysin epakorrektina olivat palstan parasta aikaa.

Siina oli rock n roll.

• Nimeä alle?

"Pyydämme ylläpidon edustajaa keskustelemaan Feminismi-palstalaisten kanssa Feminismi-palstalle siitä, kuinka palstaa voisi kehittää paremmaksi ja toimivammaksi. Olemme tällä hetkellä tyytymättömiä palstan tasoon sekä myös siihen, millaisia viestejä sieltä poistetaan ja millaisia ei. Kyseessä ei ole vasta nyt esiintulleet ilmapiiriin ja palstan toimivuuteen vaikuttavat ongelmat; vaan ongelma on ollut milloin enemmän/milloin vähemmän aktuelli. Kroonisuudesta johtuen näemmekin aiheelliseksi teitä näin asian tiimoilta lähestyä. Toivomuksenamme olisi keskustella niin palveluntuottajan kuin käyttäjienkin näkemyksestä mahdollisimman optimaalisesta palstatoimivuudesta foorumin realistiset resurssinäkökohdat ja toimintaympäristö huomioonottaen.

Toivomme, että suhtaudutte pyyntöömme myöntävästi ja niin ollessa ilmoittaisitte palstalla mahdollisimman hyvissäajoin etukäteen ajankohdan, joka sopisi teille. Näin palstalaiset voisivat etukäteen miettiä kysymyksiä ja kommentteja ja mahdollisesti lähettää niitä myös teille etukäteen pohdittavaksi; jotta mahdollisimman monen palstankäyttäjän ääni tulisi kuulluksi ja tietoonne - ilman että heidän tulisi olla välttämättä itse paikalla palstalla ko ajankohtana.

Uskon, että mahdollisesti uhraamastanne ajastanne olisi hyötyä jatkossa myös mm. Suomi24:n henkilökunnalle, myös ajankäytöllisesti. Yhteistoiminta yhteisine suuntaviivoineen ja mahdollisimman monen sitoutumishalu siihen, sekä luottamuksen palauttaminen sääntöjen loogisen toteuttamisen osalta edesauttaisi kenties parhaiten kaikkia osapuolia.

Tässä linkki viimeisimpään asiaa koskevaan keskusteluun palstalla. Se tosin valottaa ongelmia vain osittain ja hyvin hämärästi asiaan perehtymättömälle:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=1500000000000140&posting=22000000014948816

Ystävällisin terveisin:

Härmän Vapaa Nainen
        Zombbari
        Hertha
        Tittelityy
        Nut-tu
        Mariamagda
        Rusalka
        Epikuros
        Soh-vi
        Jöröjukka-kukka"

• Piikki

"Eriävät mielipiteet ovat sallittuja ja tekevät keskustelusta rikkaampaa."

Eivät feministien mielestä. Yleensähän he selittävät kaiken feminismin arvostelun "naisvihana", vaikka feminismi onkin marginaali-ilmiö.

"viesti sisältää yksittäiseen käyttäjään kohdistuvaa solvauksen tai herjauksen, se poistetaan, koska henkilöön kohdistuva solvaus on säännöissä kielletty"

Ja se sattuu olemaan myös feministien laajalti suosima menettely. Olkaahan femakot ihmisiksi siis...

• Ärrä

Sinä näköjään tyydyt solvaamaan sitten ihan vaan yleisesti kaikkia feministejä? Oliko tossakin viestissäs 2 vaiko 3 kertaa muistettu sanoa 'femakko'. Tekisi mieli käydä vittuilemassa ja painamassa sitä poista asiaton viesti namiskuukkelia, niin lähtisköhän aloitusta myöten.

• Ärrä kirjoitti:

Sinä näköjään tyydyt solvaamaan sitten ihan vaan yleisesti kaikkia feministejä? Oliko tossakin viestissäs 2 vaiko 3 kertaa muistettu sanoa 'femakko'. Tekisi mieli käydä vittuilemassa ja painamassa sitä poista asiaton viesti namiskuukkelia, niin lähtisköhän aloitusta myöten.

Poistoilmoituksen tekeminen tämän ketjun aloituksesta olisi sikäli perusteltua, että aiemmankaan linjan mukaan ei ole ollut sallittua pohtia palstan ongelmia ja poistopolitiikkaa palstalla avoimesti...

Pitäiskö kokeilla?

• on yksi yhteinen asia

molemmilla on huono huumorintaju.

• ylläpito ei

siirrä sovinistiviestejä sille kuuluvalle palstalle?

"Palstalle jätetään myös paljon provosoivia viestejä, joiden kirjoittaja haluaa huomiota ja haluaa nähdä millaisia reaktioita ja riitoja voi saada tekstillään aikaan. Tällaiset viestit kannattaa kokonaan jättää huomiotta ja sivuuttaa. Provosoija ei ennen pitkää enää jaksa kirjoittaa, kun ei saa vastauksia. "

Miksi ne pitää jättää palstalle? Palsta täyttyy nopeasti nolla-aloituksista ja asiallisia viestejä saa hakemalla hakea ja usein ne ehtivät siirtyä jo toisellekin sivulla. Ei varmasti provot lopu, vaikka niihin ei huomiota kiinnitetäkään. Aina tulee uusia ja jostain näillä provoilijoilla sitä virtaa näyttää riittävän. Vertaa esim. Esko H:n kirjoituksiin. Harva ja harvoin niihin viitsitään vastata, silti kirjoittelee jatkuvasti.
      Miksi ylläpito ei voi siirtää näitä provoja, jotka pääsääntöisesti ovat vain yleistä naisten haukkumista suoraan sille varatulle palstalle?

• Samaa minäkin ihmettelin, että oikein erikseen jättämällä jätetään provosoivia viestejä palstalle. Ja sitten toisaalta provosoidaan itse poistamalla niitä asiallisia.

En muistaakseni ole ilmoittautunut mihinkään psykologiseen seurantatutkimukseen, tuskin kukaan muukaan?

• Kauppaneuvos

Samaa minäkin ihmettelin, että oikein erikseen jättämällä jätetään provosoivia viestejä palstalle. Ja sitten toisaalta provosoidaan itse poistamalla niitä asiallisia.

En muistaakseni ole ilmoittautunut mihinkään psykologiseen seurantatutkimukseen, tuskin kukaan muukaan?

salaliittoteorikot vauhdissa......

• provosoi

Samaa minäkin ihmettelin, että oikein erikseen jättämällä jätetään provosoivia viestejä palstalle. Ja sitten toisaalta provosoidaan itse poistamalla niitä asiallisia.

Kysyn vaan...

Mutta äläs nyt ota tästä taas kerran vääriä johtopäätöksiä, salaliittoteorioita.
        Olen sinulle aivan täysin tuntematon naisihminen. Olen vaan seurannut sinun kirjoituksiasi ja alkanut tuntea sinua lähemmin.

• Kauppaneuvos kirjoitti:

salaliittoteorikot vauhdissa......

nimittäin salaliittoteorioita.

Esimerkiksi: nämä täysin aiheelliset epäilyt täytyy nyt kiireen vilkkaa leimata salaliittoteoretisoinniksi, koska esimiehet saattavat seurata palstaa.

Siksi tänne ilmestyy uusin nikein näitä leimakirveitä.

Mitä suurta salaliittoa siinä on, kun sanon, että poistopolitiikka on ollut puolueellista ja uskon sen johtuvan siitä, että poistelijana on ollut jostain syystä naisiin katkeroituneita (nuoria?) miehiä, joiden mielestä tällainen toiminta on sitä parasta huumoria. Työpaikkahuumoria. On niitä sovinistisia työyhteisöjä ollut ennenkin. SIINÄ olisi uskomaton teoria, jos joku väittäisi, ettei sellaisia ole.

Ja jos valituksia kantautuu korviin, voi aina kuitata ne sanomalla, että ainahan ne valittaa, se on sitä keskustelupalstojen arkipäivää.

• provosoi kirjoitti:

Kysyn vaan...

Mutta äläs nyt ota tästä taas kerran vääriä johtopäätöksiä, salaliittoteorioita.
        Olen sinulle aivan täysin tuntematon naisihminen. Olen vaan seurannut sinun kirjoituksiasi ja alkanut tuntea sinua lähemmin.

sinä olet minulle täysin tuntematon naisihminen :DDD

Oikeasti hulluille ei kannata kommentoida. Ne jätetään omaan arvoonsa.

Joten jättäkää sanomiseni omaan arvoonsa, jos kerran olen hullu.

• Kauppneuvos

nimittäin salaliittoteorioita.

Esimerkiksi: nämä täysin aiheelliset epäilyt täytyy nyt kiireen vilkkaa leimata salaliittoteoretisoinniksi, koska esimiehet saattavat seurata palstaa.

Siksi tänne ilmestyy uusin nikein näitä leimakirveitä.

Mitä suurta salaliittoa siinä on, kun sanon, että poistopolitiikka on ollut puolueellista ja uskon sen johtuvan siitä, että poistelijana on ollut jostain syystä naisiin katkeroituneita (nuoria?) miehiä, joiden mielestä tällainen toiminta on sitä parasta huumoria. Työpaikkahuumoria. On niitä sovinistisia työyhteisöjä ollut ennenkin. SIINÄ olisi uskomaton teoria, jos joku väittäisi, ettei sellaisia ole.

Ja jos valituksia kantautuu korviin, voi aina kuitata ne sanomalla, että ainahan ne valittaa, se on sitä keskustelupalstojen arkipäivää.

jos tuo todella pännii, niin miksi ihmeessä ette vaihda palstaa oikeasti? Oikeasti, miksi? Esimerkiksi tiede lehden palstoilla on 10 kertaa asiallisempaa keskustelua kuin täällä, ja oikeasti ra-ken-ta-via sellaisia. Lisäksi sinne on rekisteröintipakko. tutustu ihmeessä esim. siihen palstaan, vaikka yhteiskunta osioon.

Mikäs pakko tällä palstalla on roikkua?

• Kauppneuvos kirjoitti:

jos tuo todella pännii, niin miksi ihmeessä ette vaihda palstaa oikeasti? Oikeasti, miksi? Esimerkiksi tiede lehden palstoilla on 10 kertaa asiallisempaa keskustelua kuin täällä, ja oikeasti ra-ken-ta-via sellaisia. Lisäksi sinne on rekisteröintipakko. tutustu ihmeessä esim. siihen palstaan, vaikka yhteiskunta osioon.

Mikäs pakko tällä palstalla on roikkua?

ja kiusaamisen edessä tule luovuttaa. Asiat täytyy selvittää.

Jos kukaan ei koskaan tekisi mitään, kun on kurjaa, vaan siirtyisi aina toisten vaivannäöllä aikaansaatuihin parempiin oloihin, olisi lopulta kaikilla kurjaa.

Siksi täytyy taistella, paljain käsin SS:ää vastaan.

• Kauppaneuvos

ja kiusaamisen edessä tule luovuttaa. Asiat täytyy selvittää.

Jos kukaan ei koskaan tekisi mitään, kun on kurjaa, vaan siirtyisi aina toisten vaivannäöllä aikaansaatuihin parempiin oloihin, olisi lopulta kaikilla kurjaa.

Siksi täytyy taistella, paljain käsin SS:ää vastaan.

saat taistella täällä hamaan loppuun saakka, paskakärpäset ei täältä lopu koskaan. Uskotko?

Tulee mieleen oma juttuni. Kituuttelin omilla vanhoilla, naarmuttuneilla, kuluneilla, vinoilla, epätarkoilla silmälaseilla vuoden päivät. Sitten vaimo yhtenä päivänä piti kurinpalautuksen ja menin kuin meninkin vaihtamaan lasit. Sen jälkeen ihmettelin tosissani miksi olin niin toope etten vaihtanut lasejani aikaisemmin.

Huomaatko yhtäläisyyden?

• Kauppaneuvos kirjoitti:

saat taistella täällä hamaan loppuun saakka, paskakärpäset ei täältä lopu koskaan. Uskotko?

Tulee mieleen oma juttuni. Kituuttelin omilla vanhoilla, naarmuttuneilla, kuluneilla, vinoilla, epätarkoilla silmälaseilla vuoden päivät. Sitten vaimo yhtenä päivänä piti kurinpalautuksen ja menin kuin meninkin vaihtamaan lasit. Sen jälkeen ihmettelin tosissani miksi olin niin toope etten vaihtanut lasejani aikaisemmin.

Huomaatko yhtäläisyyden?

ja tästä kohtaa vastaukseni onkin jo poistettu.

No sanotaan se nyt uudelleen:

"paskakärpäset ei täältä lopu koskaan. Uskotko?"

Paskakärpäsistä ei ole kyse. Avoimilla keskustelupalstoilla on aina ollut ja tulee olemaan feikkejä ja provoja. Osaan kyllä sellaisiin suhtautua.

Nyt on kysymys aivan toisen luokan ongelmasta, nimittäin siitä, että asiallisia kirjoituksia poistetaan kiusantekomielessä. Se ei ole tarkoittamiesi paskakärpästen työtä.

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe