Jokainen voi tehdä näistä kirjoituksista johtopäätöksiä... adventisten suhteen. Ja tuskin kukaan adventisti pyrkii vastustamaan oman profeettansa ääntä vai kuinka asiat oiken loppujen lopuksi nähdään?
" Sunnuntaisapatti on paavikunnan lapsi;se on pedon merkki " (Advent Review 1 osa, n:o 2, elokuu 1850).
" Ne jotka palvelevat petoa ja sen kuvaa pyhittämällä ensimmäisen päivän, ovat totisesti epäjumalanpalvojia samoin kuin ne, jotka rukoilivat kultaista vasikkaa " (Advent Review Extra, sivu10 ja 11, elok. 1850).
Adventistien Profeetan sanoja..
18
611
Vastaukset
- kuin hullunmylly
Vastaus samaan höpinään löytyy:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000014252100 - hullunpyllyssä
Kuvaus Nerresta ja kaltaisistaan:
Sef. 1:17
Minä saatan ihmiset ahdistukseen, niin että he kulkevat kuin sokeat, sillä he ovat tehneet syntiä Herraa vastaan. Ja heidän verensä vuodatetaan niinkuin tomu, ja heidän elinnesteensä niinkuin saasta.- kommentit EGW:tista
Minä ainakin uskon,että Ellen G W:tti,rakasti koko sydämestään Kristusta,sen ymmärryksen mukaan,minkä hän oli saanut.Joten eiköhän anneta hänenkin levätä rauhassa ja jätetä hänet, sen ainoan tuomarin tuomittavaksi,joka ei katso henkilöön,vaan tuomitsee oikean tuomion,ainoana lain pykälänään RAKKAUS.Elleniin ei ole kenenkään pakko tutustua,se on ihan vapaaehtoista eikä mikään pelastus kysymys,joten voi täälläkin jättää häntä koskevat jutut lukematta.Itse en ole lukenut muita hänen kirjojaan kokonaan,kuin Tie Kristuksen luo.Nyt tämän täällä olleen,etupäässä vastustajan aiheuttaman kohun ansiosta ajattelin lukea myöskin sen Suuri Taistelu kirjan,että voin itse tutkia ja tehdä johtopäätökseni,että mikä on aiheetonta solvausta ja mikä pitää paikkansa.Siunausta kaikille sisarille ja veljille Herrassa.
- siitä, että
kommentit EGW:tista kirjoitti:
Minä ainakin uskon,että Ellen G W:tti,rakasti koko sydämestään Kristusta,sen ymmärryksen mukaan,minkä hän oli saanut.Joten eiköhän anneta hänenkin levätä rauhassa ja jätetä hänet, sen ainoan tuomarin tuomittavaksi,joka ei katso henkilöön,vaan tuomitsee oikean tuomion,ainoana lain pykälänään RAKKAUS.Elleniin ei ole kenenkään pakko tutustua,se on ihan vapaaehtoista eikä mikään pelastus kysymys,joten voi täälläkin jättää häntä koskevat jutut lukematta.Itse en ole lukenut muita hänen kirjojaan kokonaan,kuin Tie Kristuksen luo.Nyt tämän täällä olleen,etupäässä vastustajan aiheuttaman kohun ansiosta ajattelin lukea myöskin sen Suuri Taistelu kirjan,että voin itse tutkia ja tehdä johtopäätökseni,että mikä on aiheetonta solvausta ja mikä pitää paikkansa.Siunausta kaikille sisarille ja veljille Herrassa.
jokainen adventtikirkon jäsen sitoutuu Ellen G. Whiteen. Hänet määritellään profetian hengeksi, jolla on suuri ja ainutlaatuinen merkitys adventtikirkolle. Tämä sitoutuminen ilmaistaan 28 opinkohdassa, "Näin me uskomme". Minulle tulee sinusta se käsitys, ettet tunne omaa oppiasi. Täällä monet E.G.W.n kritisoijat tuntevat adventismin todella hyvin ja siksi varoittavat muita hänestä. Kyseessä ei ole ainoastaan hykkäys adventisteja vastaan, vaan todellinen varoitussanoma väärästä profeetasta, nimeltään Ellen G. White.
- Timo Flink
siitä, että kirjoitti:
jokainen adventtikirkon jäsen sitoutuu Ellen G. Whiteen. Hänet määritellään profetian hengeksi, jolla on suuri ja ainutlaatuinen merkitys adventtikirkolle. Tämä sitoutuminen ilmaistaan 28 opinkohdassa, "Näin me uskomme". Minulle tulee sinusta se käsitys, ettet tunne omaa oppiasi. Täällä monet E.G.W.n kritisoijat tuntevat adventismin todella hyvin ja siksi varoittavat muita hänestä. Kyseessä ei ole ainoastaan hykkäys adventisteja vastaan, vaan todellinen varoitussanoma väärästä profeetasta, nimeltään Ellen G. White.
17. Profetian lahja
"Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetian lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava. (Joel 2:28,29; Ap.t. 2:14-21; Hepr. 1:1-3; Ilm. 12: 17; 19:10.)"
Noin Adventtikirkko asiasta opettaa. Olen itse lukenut niin paljon EGW:n tekstejä, etten hyväksy väitettä siitä, että hän olisi väärä profeetta. Ei väärä profeetta paljasta syntiä, puhu katumuksesta ja ohjaa ihmisiä Jeesuksen luo, joka ainoana voi ihmisen pelastaa. Niin tekee aito Jumalan lapsi, ei eksyttäjä.
Timo Flink - Lähetin
Timo Flink kirjoitti:
17. Profetian lahja
"Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetian lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava. (Joel 2:28,29; Ap.t. 2:14-21; Hepr. 1:1-3; Ilm. 12: 17; 19:10.)"
Noin Adventtikirkko asiasta opettaa. Olen itse lukenut niin paljon EGW:n tekstejä, etten hyväksy väitettä siitä, että hän olisi väärä profeetta. Ei väärä profeetta paljasta syntiä, puhu katumuksesta ja ohjaa ihmisiä Jeesuksen luo, joka ainoana voi ihmisen pelastaa. Niin tekee aito Jumalan lapsi, ei eksyttäjä.
Timo FlinkTulee sellainen vaikutelma kuin et näkisi Whiten missään toimissa erehdyksen mahdollisuutta. Sinun kirjoituksiasi seuranneena perustelet paljon raamatun tulkintoihin ja käännökseen liittyviä erehdyksiä. Mutta et koskaan asetu kysenalaistamaan missään kohdin Whiten selviä ristiriitaisia tuotoksia. Vaan ennemmin keskityt mitätöimään ja vaimentamaan kaiken kritiikin.
- Timo Flink
Lähetin kirjoitti:
Tulee sellainen vaikutelma kuin et näkisi Whiten missään toimissa erehdyksen mahdollisuutta. Sinun kirjoituksiasi seuranneena perustelet paljon raamatun tulkintoihin ja käännökseen liittyviä erehdyksiä. Mutta et koskaan asetu kysenalaistamaan missään kohdin Whiten selviä ristiriitaisia tuotoksia. Vaan ennemmin keskityt mitätöimään ja vaimentamaan kaiken kritiikin.
Olen aiemmin ilmaissut, ettei kirkko (enkä minä) pidä EGW:tä erehtymättömänä. Kyllä virheitä hänenkin kirjoituksissaan löytyy, mutta ne ovat sen laatuisia, että ne eivät aseta kyseenalaiseksi hänen kutsumustaan Herran sanansaattajaksi. En ole epäillyt Raamattua, vaan esittänyt, että kääntäjät eivät ole aina onnistuneet työssään.
Timo Flink - Svantte Aro
Timo Flink kirjoitti:
Olen aiemmin ilmaissut, ettei kirkko (enkä minä) pidä EGW:tä erehtymättömänä. Kyllä virheitä hänenkin kirjoituksissaan löytyy, mutta ne ovat sen laatuisia, että ne eivät aseta kyseenalaiseksi hänen kutsumustaan Herran sanansaattajaksi. En ole epäillyt Raamattua, vaan esittänyt, että kääntäjät eivät ole aina onnistuneet työssään.
Timo FlinkEllenissä ärsyttää minua eniten hänen maalailunsa Raamatun kertomuksia kuvatessaan. Hänen kerronnassaan tulee monia Raamatun asioita väritettyinä omilla mielikuvilla joiden totuudellisuutta ei ole mahdollista tarkastaa.
Tuntuu erikoiselta, miksi Raamatun asiat hänen täytyi kertoa uudestaan lähtien Paratiisin oloista.
Silti hän jätti pois kielteisiä asioiota jotka Raamattu kertoo rehellisesti.
Mielestäni Raamatun kertomista asioista tulee ellenin kertomina toisenlainen vaikutelma kuin Raamatusta lukiessa.
Tuskin ellenin kerronntaan Jumala on sisällyttänyt niitä salaisuuksia jotka Raamatun tekstissä on .
Täten ajatellen jälkikäteen, tuntuu hänen kirjojensa lukeminen ajanhaaskaukselta.
Tämä näin rehellisenä vaikutelmana.
Ellenin kirjoja lukiessa puuttuu se sama pyhyyden tunne mikä on tyypillisesti Raamatun luvussa läsnä. - kirjoitettu on
Svantte Aro kirjoitti:
Ellenissä ärsyttää minua eniten hänen maalailunsa Raamatun kertomuksia kuvatessaan. Hänen kerronnassaan tulee monia Raamatun asioita väritettyinä omilla mielikuvilla joiden totuudellisuutta ei ole mahdollista tarkastaa.
Tuntuu erikoiselta, miksi Raamatun asiat hänen täytyi kertoa uudestaan lähtien Paratiisin oloista.
Silti hän jätti pois kielteisiä asioiota jotka Raamattu kertoo rehellisesti.
Mielestäni Raamatun kertomista asioista tulee ellenin kertomina toisenlainen vaikutelma kuin Raamatusta lukiessa.
Tuskin ellenin kerronntaan Jumala on sisällyttänyt niitä salaisuuksia jotka Raamatun tekstissä on .
Täten ajatellen jälkikäteen, tuntuu hänen kirjojensa lukeminen ajanhaaskaukselta.
Tämä näin rehellisenä vaikutelmana.
Ellenin kirjoja lukiessa puuttuu se sama pyhyyden tunne mikä on tyypillisesti Raamatun luvussa läsnä.Ihmeellistä kuinka Jumala ilmoitti Ellen Whiten kautta niin paljon uutta asiaa. Muuta niinhän Raamattu lupaakin että ei Jumala tee mitään ilmoittamatta siitä ensin palvelijoilleen profeetoille. Whiten kautta Raamatun keromukset selvenevät ja salatutkin asiat aukenevat. Näin Jeesus pitää huolta omasta rakkaasta laumastaan.
- Timo Flink
Advent Review and Sabbath Heraldin numerot julkaistiin 6.3. ja 15.9. vuonna 1850. Tarkistappa tietosi. Lisäksi, Ellen White ei ole kirjoittanut indexini mukaan kumpaankaan numeroon. Kai A kirjoitti aikaisemmin, että kyse on toisesta henkilöstä.
Timo Flink- Nerre
Ehkä sinulla ei asiasta ole riittävää tietoa saatavilla.
Löysin asian Folke Thorellin kirjasta -totuus saptista ja sunnuntaista- kirja on painettu 1954. Tuskimpa Thorell on valehdellut kirjassaan. Vaan hän sai tietonsa hyvinki hyvistä lähteistä.
Baskerilla taitaa olla samainen kirja hallussaan ja voi todistaa asian etten nyt puppua kerro. Nerre kirjoitti:
Löysin asian Folke Thorellin kirjasta -totuus saptista ja sunnuntaista- kirja on painettu 1954. Tuskimpa Thorell on valehdellut kirjassaan. Vaan hän sai tietonsa hyvinki hyvistä lähteistä.
Baskerilla taitaa olla samainen kirja hallussaan ja voi todistaa asian etten nyt puppua kerro.Eihän Folke Thorell tietenkään valehtele, on vain tehnyt vähän huolimatonta niinkuin työtä (niinkuin ihmiset - adventistit mukaanluettuna) usein tekevät vanhojen dokumenttien kanssa... Eli hän ei katsonut lehden kannesta, mikä on oikea julkaisukuukausi tai lehden sisältä kuka on kirjoittaja. Mutta onhan tuo kimurantti julkaisu, kun siitä ei edes yrittämällä tahdo nähdä, mistä yhden kirjoittajan teksti loppuu ja toisen alkaa.
Tervetuloa vain 1800 luvulle...
Oman arvioni mukaan kirjoittaja on Uriah Smith, joka saman vuoden alkupuolella oli liittynyt Reviewn tekijöihin... ja joka myöhemmin onnistui kirjoittamaan jotakin suurin piirtein samanlaista.
Eihän se nyt itse asiaan paljon vaikuta, mutta mainittu Uriah on saanut osalleen vähän harhaoppisen veljen leiman ja on ylipäätään heikohkossa kurssissa tämän päivän adventistien piirissä.
Itse asiassa olen muuten varma siitä, ettei mainittu veli Thorell ole tätä lehteä koskaan nähnyt, sillä sama virhe löytyy joiltakin Englanninkielisiltä sivuilta. Koska amerikaanot eivät suuremmin pohjolan kielisiä tekstejä kääntele ja kun päinvastaista tapahtuu koko ajan ei liene kovin kaukaa haettu ajatus, että Thorell on saanut mainitun ajatuksen virheineen jostakin englanninkielisestä kirjasta, jota hän on käyttänyt lähteenään.
En nyt jaksanut asiaa tarkastaa, kun olisi pitänyt lukea niin paljon tylsää tekstiä, mutta voisin miltei lyödä vetoa, että mainittu virhe on peräisin itse White- ja adventistikriitikkojen isän eli Dudley M. Canrightin kynästä. Onneksi kuitenkin lienette kaikki niin hyviä uskovia, että näette vedonlyönnin vaarat ja minun ei tarvitse pelätä rahojen menoa.
On tuo arvio nyt sitten oikea tai väärä, ei Thorellin tekstiä onneksi (sen enempää kuin Whitenkaan) tarvitse lukea sanainspiraatiosilmälasien kanssa.
Ja loppusanaksi todetaan, että Herra on hyvä!
Kai A- Timo Flink
Nerre kirjoitti:
Baskerilla taitaa olla samainen kirja hallussaan ja voi todistaa asian etten nyt puppua kerro.==>Ehkä sinulla ei asiasta ole riittävää tietoa saatavilla.
Hei
Kiitos ja rauhaa
Pitää huomioida pari asiaa:
Nuo sanat on kirjoitettu uskonpuhdistuksen aikaan.
Luther kirjoitti paljon enemmän ja paljon suorempia sanoja paavista silloin.
Pitää huomioida myös että pedon merkki kuuluu tiettyyn aikaan, joka ei ole nyt.
Ellen G white opetti ettei kukaan ota pedon merkkiä, ennen kuin nuo Ilm 13 luvun tapahtumat toteutuvat, eli on olemassa petovalta, jolla tuo merkki on, ja silloin ihmisillä on riittävä ja koko valo käytettävissä tehdäksen valinnan mitä ja ketä kumartaa.
Tuo petovalta tekee tekonsa omasta aloitteestaan, ja kertoo itse mikä tuo merkki on.
Sen merkin se ilmoittaa itse, mitä se pitää valtansa merkkinä.
Petovaltaa ei ole olemassa ollut 2008 vuoteen!
Ilm 13 luku.
Jumalan siunausta
jari laurila- Luther kirjoitti mm.
Kaikki protestanttiset kirkot ovat tunnuskirjoissaan ja uskonkappaleissaan esittäneet kantansa Jumalan siveyslaista.Kaikki ovat yksimielisiä seuraavista kohdista:Ihminen pelastuu uskon kautta ilman lain tekoja.Kymmenen käskyä ovat siveysohje kristityille.Kuuliaisuus kymmenelle käskylle uskon seurauksena ei ole armon vastakohta.Selvä ero tehdään ikuisen siveyslain javäliaikaisen seremonialain välillä.Näin evankeliset uskonsuunnat ovat ilmaiseet yhtäpitävästi Raamatun opetuksen kanssa uskonsa siveyslain pysyvään merkitykseen kristityn elämässä.Lutherilaisen kirkon keskuudessa on pidetty harhaoppina ja lahkolaisuutena siveyslaon hylkäämistä elämänohjeena kristitylle.Luther sanoo tästä evankelisimmassa teoksessaan Galatalaiskirjeen esipuheessa näin:"Ja aivan äskettäin hän Saatana onherättänyt sen,jota vähimmän olen aavistanut tai odottanut,niiden ,näet ,lahkokunnan,jotka opettavat,että Jumalan kymmenen käskyä olisi kirkosta poistettava..."
Luther kirjoitti mm. kirjoitti:
Kaikki protestanttiset kirkot ovat tunnuskirjoissaan ja uskonkappaleissaan esittäneet kantansa Jumalan siveyslaista.Kaikki ovat yksimielisiä seuraavista kohdista:Ihminen pelastuu uskon kautta ilman lain tekoja.Kymmenen käskyä ovat siveysohje kristityille.Kuuliaisuus kymmenelle käskylle uskon seurauksena ei ole armon vastakohta.Selvä ero tehdään ikuisen siveyslain javäliaikaisen seremonialain välillä.Näin evankeliset uskonsuunnat ovat ilmaiseet yhtäpitävästi Raamatun opetuksen kanssa uskonsa siveyslain pysyvään merkitykseen kristityn elämässä.Lutherilaisen kirkon keskuudessa on pidetty harhaoppina ja lahkolaisuutena siveyslaon hylkäämistä elämänohjeena kristitylle.Luther sanoo tästä evankelisimmassa teoksessaan Galatalaiskirjeen esipuheessa näin:"Ja aivan äskettäin hän Saatana onherättänyt sen,jota vähimmän olen aavistanut tai odottanut,niiden ,näet ,lahkokunnan,jotka opettavat,että Jumalan kymmenen käskyä olisi kirkosta poistettava..."
Kiitos
juuri kuten kirjoitat on asia.
siunausta
jari laurila- Jasmin J
Oletko lukenut Lutherin laajan galatalaiskirjeen selityksen? Tuli mieleen kun edellisessä tekstissäsi lainasit Lutheria. Kirja on tosi hyvä. Itse olen päässyt vasta puoleenväliin. Kirjaa saa tilattua kirjakauppoihin, hinta n.65€. Suomentajana on (Thuren), tarkkaan en muista. Teos on hyvää pohjatietoa jokaiselle kristinuskosta ja uskonpuhdistuksesta kiinnostunelle. Suosittelen kaikille, sinulle osoitin tämän viestin siksi, koska olen lueskellut raamattuhotellissasi.
Hyvää kevättä kaikille!
Jasmin Jasmin J kirjoitti:
Oletko lukenut Lutherin laajan galatalaiskirjeen selityksen? Tuli mieleen kun edellisessä tekstissäsi lainasit Lutheria. Kirja on tosi hyvä. Itse olen päässyt vasta puoleenväliin. Kirjaa saa tilattua kirjakauppoihin, hinta n.65€. Suomentajana on (Thuren), tarkkaan en muista. Teos on hyvää pohjatietoa jokaiselle kristinuskosta ja uskonpuhdistuksesta kiinnostunelle. Suosittelen kaikille, sinulle osoitin tämän viestin siksi, koska olen lueskellut raamattuhotellissasi.
Hyvää kevättä kaikille!
JasminHei Jasmin
En ole lukenut, mutta keskustluja kävin erän henkilön kanssa kirjasta.
Ei ole aikaa lueskella, kuin pätkittäin joskus.
Tuli onneksi lueskeltua määrättynä aikana paljon.
Mukavaa että olet hotellissa käynyt.
Jumalan siunausta
ja hyvää kevättä
jari laurila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506833Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742955Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981271- 841255
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611154- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371120- 721022
- 223927