Mikä on Suomen noloin viisu?

Kauttaaikain

Eli mikä sinusta on ollut Suomen NOLOIN euroviisuehdokas? Eli se jonka lähettäminen hävetti eniten? Ei siis välttämättä huonoin, vaan noloin.

Ja ei oteta tätä vuotta huomioon, ettei saada tässäkin threadissa vain tappelua aikaiseksi, pliis!

Tässä suomen ehdokkaat:

>> 2005 Geir Rönning: Why
>> 2004 Jari Sillanpää: Takes 2 to tango
>> 2002 Laura: Addicted to you
>> 2000 Nina Åström: A little bit
>> 1998 Edea: Aava
>> 1996 Jasmine: Niin kaunis on taivas
>> 1994 CatCat: Bye bye baby
>> 1993 Katri Helena: Tule luo
>> 1992 Pave Maijanen: Yamma yamma
>> 1991 Kaija Kärkinen: Hullu yö
>> 1990 Beat: Fri?
>> 1989 Anneli Saaristo: La dolce vita
>> 1988 Boulevard: Nauravat silmät muistetaan
>> 1987 Vicky Rosti: Sata salamaa
>> 1986 Kari Kuivalainen: Päivä kahden ihmisen
>> 1985 Sonja Lumme: Eläköön elämä
>> 1984 Kirka: Hengaillaan
>> 1983 Ami Aspelund: Fantasiaa
>> 1982 Kojo: Nuku pommiin
>> 1981 Riki Sorsa: Reggae ok
>> 1980 Vesa-Matti Loiri: Huilumies
>> 1979 Katri Helena: Katson sineen taivaan
>> 1978 Seija Simola: Anna rakkaudelle tilaisuus
>> 1977 Monica Aspelund: Lapponia
>> 1976 Fredi & Ystävät: Pump pump
>> 1975 Pihasoittajat: Viulu-ukko
>> 1974 Carita Holmström: Älä mene pois
>> 1973 Marion Rung: Tom tom tom
>> 1972 Päivi Paunu & Kim Floor: Muistathan
>> 1971 Markku Aro & Koivistolaiset: Tie uuteen päivään
>> 1969 Jarkko & Laura: Kuin silloin ennen
>> 1968 Kristiina Hautala: Kun kello käy
>> 1967 Fredi: Varjoon - suojaan
>> 1966 Ann-Christine: Playboy
>> 1965 Viktor Klimenko: Aurinko laskee länteen
>> 1964 Lasse Mårtenson: Laiskotellen
>> 1963 Laila Halme: Muistojeni laulu
>> 1962 Marion Rung: Tipi-tii
>> 1961 Laila Kinnunen: Valoa ikkunassa

Minusta ehdottomastinolointa on ollut lähettää Suomesta vuonna 1990 RUOTSINKIELINEN kappale edustamaan SUOMEA viisuihin! (1990 Beat: Fri?).

Se osoitti mielestäni melkoista epätoivoa suomalaisilta :D Vähän sama tunne olisi tullut tänä vuonna jos Metsäketo olisi sinne lähetetty. Itse Metsäketoa ja hänen musiikkiaan vastaan minulla ei ole mitään vatsaan, mutt sitä että suomalainen laulaisi italiaksi euroviisuissa, niin johan sille nauraisi harakatkin.

Kojohan oli ihan superhuono, suorasyaan vitsi. Kuitenkin se oli vaan rehellisesti huono, eikä mikään epätoivon ruumiillistuma.

18

1983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minun mielestä

1992 Pave Maijanen: Yamma yamma
      hyvänä kakkosena
      1982 Kojo: Nuku pommiin

• Mario-netti

Samaa mieltä! Noi oli kauheita. Mutta ei pidä unohtaa Riki Sorsan Reggae Okeitakaan. Se oli nolo.

• eli siis

Vesa-Matti Loirin Huilumies. Huh. Kamala biisi, hirveä muusikko, joka on sitä paitsi vastenmielisen näköinen. Puistattaa vieläkin.

• edes

Olet koskaan nähnyt vuoden -80 esitystä, vaan ainoastaan kuullut kappaleen? Vesku oli tuohon aikaan suhteellisen hyvännäköinen mies.

Jos et ole nähnyt, niin nyt tulevasta lauantaista eteenpäin sulla on elämäs tilaisuus nähdä vanhoja Suomi-viisuja TV":lla klo 19.05 alkaen neljänä peräkkäisenä lauantaina. Kannattaa kollata. ;-)

• pohjanoteeraus!

Teki mieli sulkea sekä silmät että korvat, kun Jasmine asteli lavalle siinä tanttamekossaan ja karmivassa kampauksessaan. Eikä se kappale todellakaan kuulunut Euroviisuihin. Muistaakseni Irlannin loistava biisi - joka voitti sinä vuonna - tuli just joko ennen tai jälkeen Suomen tekeleen. Pieni tasoero. :D

• Veit sanat..

Jasmine oli noloin!
        Sehän vieläpä kaiken lisäksi mokasi ja lauloi väärässä kohdassa. Kyllähän esitettävä biisi pitäisi harjoitella hiukkasen paremmin, kun tuonne kansainvälisille estradeille lähdetään.
        Huh, mikä amatööri.
        Tosi hyvää mainosta suomalaisista junteista!

• Toot

Tuo oli kyllä aivan hirveä! Ei ymmärrä miten se ylipäänsä on voitu lähettää koko kisaan.

Varmasti noloin hetki koko suomalaisessa Euroviisuhistoriassa

• karsee_

Kaikista unholaan menneistä, eli onnellisesti unohdetuista, esityksistä voiton vie Jasmine.
        Tuntematon tyyppi,tulee ei mistään,
        katoaa takaisin unholaan nopeammin kuin pieru Saharaan.
        Onko siitä jo 10 vuotta?

• juuusto

>> 1977 Monica Aspelund: Lapponia
      >> 1976 Fredi & Ystävät: Pump pump(pylly vasten pyllyä)

• Toot

Noi menee musta ihan positiivisena Camp-huumorian nykyään. Aikoinaan niitä varmaan tehtiin vakavissaan, hieman samanlainen kuin oliko se nyt Länsi-Saksalainen Zingis Khan. Sen biisi on kyllä loistava viisubiisi, mutta ei tainnut aikoinaan voittaa, vai voittiko joku joka tietää voi kertoa.

• Korvissa kolisee

1976 Fredin loilotus täysin keuhkoin: "Pylly vasten pyllyä - pump,pump - siinä sitä jotakin on. Aijaijai!" Mahtoi olla sivistynyt tekstitettynä tai ytimekkäästi parilla sanalla käännettynä koko Euroopalle. Siinä oli sanomaa jokaiselle tasapuolisesti!

• höpsäkkä---

Noi vanhemmat on kaikki noloja, mutta mun katselemista euroviisuista mua nolotti eniten se pai pai peipi. Siis, haloo hei. :O järkytys.

• maailmanparantajatar

vain Laila Kinnunen, Marion Rung ja ehkä Anneli Saaristo ovat onnistuneet esityksissään.

Minun mielestä meillä on kyllä ollut joitakin hyviä kappaleita Euroviisuissa, mutta jotenkin esittäjät onnistuvat nämä kappaleet tyrimään liiallisella jännittämisellään. Eli se että Suomi ei ole menestynyt Euroviisuissa ei minun mielestä niinkään ole esitettävistä kappaleista johtuvaa, vaan nimen omaan siitä, että suomalaiset esiintyjät jännittävät niin, että muuttuva puupökkelöiksi ja laulu pelkäksi huutamiseksi.

Tällaisesta puupökkelöesityksestä ja huutamisesta on kyllä vaikea löytää kappaleeseen liittyvää tunnelmaa tai huumoria, joka kieltä ymmärtämättömälle on erittäin tärkeä kriteeri laulun arvostelussa.

• tuleekin mieleen

Kari Kuivalainen ja Päivä kahden ihmisen.
        Ei se niin huono biisi ollut, mutta muistaks mikä puupökkelö se oli ja vielä yritti jäykästi kävellä siinä eestaas laulaessaan. Jäykempää en tähän hätään muuten muistakaan!

Tai, no niin Nauravat silmät muistetaan.... Siinä oli kans tullut vissiin muutakin kuin jarrujäljet housuun, kun kattoo niitten ilmeitä ja muutenkin se taustasoitto katosi jonnekin kertosäkeen alkaessa.

Nää olis kumpikin olleet ihan kohtalaisen hyviä sävellyksiä, mutta kun ei niin ei...

Pitäiskö niiden napata jotain nappeja perhana, että saisivat rohkeutta peliin, hah!!

Onneks Lordin mahdollinen jännittäminen ei ainakaan niiden naamarien läpi näy!

• Elukka

Pakko valita kaks, eli Geir Rönning ja sillanpää!
      Kyl hävetti lievästi sanottuna kattoo niitä edustamas suomee!! Mitään sanomattoman skeidoja biisejä!

• ...vuosi 2000 jäi omalta osaltani mieleen melkoisen nolona vuotena! Nina Åstrom, pieni nainen ja valtava kitara. Vielä kun biisiksi laitetaan "a little bit" on soppa eli keitos valmis. Ei enää sooloilua euroviisuissa, se toimi joskus 60-luvulla, mut EI ENÄÄ!!!! Lordin puolesta voimme kerrankin olla ylpeitä! Ja onhan kansa valinnut parhaan ehdokkaan... :)

• nyt ja aina

Kaikki biisit, joissa on yritetty liikaa olla jotakin laulamisen sijaan ovat menneet aivan penkin alle. Niissä on koitettu olla liian kansainvälisiä tai liian suomalaisia tai humoristisia.
      Pohjanoteerauksena kuitenkin Riki Sorsan aikoinaan kansainvälinen ja trenditietoinen Reggae OK.
      Mitenköhän tänä vuonna?

• pommiiiiinnnn...

Kojon, Nuku Pommiin... niinpä nuku johonkin kaasuun Tokion metrossa, nuku ikiuneen, pommiin Lontoon metrossa jne. Terroristi biisi!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      120
      3287
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2116
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1905
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      406
      1826
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1671
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1487
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      122
      1353
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1241
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1216
    10. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      442
      1116
    Aihe