Niin mitä mieltä olette näistää uusista kiertoliittymistä, joita näköjään ängetään vähän joka risteykseen nykyään. Itse en niistä ole ollut kovin ihastunut, ja lopullisesti mitta täyttyi kun täräytin epähuomiossa yhden yli iskarit paukkuen. Oli laitettu T-risteykseen tämmöinen kanttarikierros, eikä se ole edes kovin vilkas paikka. Hämärässä huomasin sen liian myöhään ja vauhdilla yli, onneksi ei ollut muuta liikennettä paikalla. Siitäkin risteyksestä olen ajanut huolettomasti aikaisemmin satoja kertoja, mutta tämä uusi ratkaisu yllätti jotenkin täysin.
Kiertoliittymät
16
890
Vastaukset
- jipiiiiiii
paras juttu aikoihin. selkeyttää ajamista paljon.
sille jos ajaa päin 'risteystä' on parempi hakea syytä omasta huolimattomuudestaa (tai mahdollisesta ylinopeudesta). - eetu
Kiertoliittymillä usein sujuvoitetaan liikennettä. Jos et sellaista ajaessasi näe, on ihan oikein, että autosi hajoaa. Sen verran pitää kuskin katsoa eteensä, että kiertoliittymän kanttari ei tule yllätyksenä.
- olet ajannu
satoja kertoja, etkä silti ole huomannut kun risteys on muutettu. Oletko ajanut 2 kk silmät kiinni kyseisessä kohdassa kun työmiehet ja työkoneet ovat olleet muuttamassa risteys? Ei se yhdessää yössä muutu.
Mun mielestä kiertoliittymät ovat hyviä, kunhan tekisivät riittävän suuria että ympyrään mahtuu autoja.- Kentsu
Aikaisemmin asuin Helsingin Vuosaaressa, eikä siellä silloin ollut näitä kiertoliittymiä. Muutin pois eikä sielläpäin tullut ajeltua vähään aikaan. Sitten tuli asiaa Vuosaareen ja ajelin tietysti vanhaan malliin, kun oli tutut paikat. Olen edelleen sitä mieltä, ettei T-risteykseen kannata laittaa kiertoliittymää, varsinkaan jos ei ole edes vilkasliikenteinen risteys.
- Hölmöilijä
Uudet ovat yleisesti parempia kuin vanhat!
Kiertoliittymä ja leveäkaistatie on parasta mitä autoilijoille on tarjoiltu pitkiin aikoihin. Molemmat parantavat kaikkia liikennehaittoja merkittävästi.
Kannattais varmaan vähä katella miten ajelee. Ei tietä voi omasta hölmöilystä syyttää...- turhautunut kuski
ne ovat ne kiertoliittymät?
Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy! - risteyksistä.
turhautunut kuski kirjoitti:
ne ovat ne kiertoliittymät?
Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!Mielummin ympyrä kun liikennevalot!
Kaikki liikennevalot pitäis poistaa, ja tilalle ympyröitä.
Kaikkein sujuvinta risteysajoa on ympyrässä.
Ja jos ei osaa ajaa, niin pitää sit opetella.Ei o niin vaikeeaa kun luulis. risteyksistä. kirjoitti:
Mielummin ympyrä kun liikennevalot!
Kaikki liikennevalot pitäis poistaa, ja tilalle ympyröitä.
Kaikkein sujuvinta risteysajoa on ympyrässä.
Ja jos ei osaa ajaa, niin pitää sit opetella.Ei o niin vaikeeaa kun luulis.Jos vaihtoehtona liikennevalot, niin ehdottomasti kiertoliittymä
- Eikö vain
turhautunut kuski kirjoitti:
ne ovat ne kiertoliittymät?
Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!Täältäkin löytynyt joku kielipoliisi. Kiertoliittymä on ihan hyvä nimitys liikenneympyrälle.
- nimihän on...
turhautunut kuski kirjoitti:
ne ovat ne kiertoliittymät?
Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!...kiertoliittymä.
- minä
turhautunut kuski kirjoitti:
ne ovat ne kiertoliittymät?
Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!kiertoliittymä ja liikenne ympyrä on kyllä ihan eri asia ja molemmat on olemassa. liikenne ympyrä on vanha malli jossa ilmoitetaan kolmioin kuka ajaa. kiertoliittymässä aina ympyrässä ajaja on etu-ajo oikeutettu
- muutenhan
minä kirjoitti:
kiertoliittymä ja liikenne ympyrä on kyllä ihan eri asia ja molemmat on olemassa. liikenne ympyrä on vanha malli jossa ilmoitetaan kolmioin kuka ajaa. kiertoliittymässä aina ympyrässä ajaja on etu-ajo oikeutettu
Totta mooses muutenhan kiertoliittymä tykkeutuisi jollei siellä olisi ETUAJO-OIKEUTTA.
Ainoita järkeviä keksintöjä nyky liikenteessä. - ei Saksassa
turhautunut kuski kirjoitti:
ne ovat ne kiertoliittymät?
Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!"on rekkoja kaatunut sen takia"
Niitä nyt on kaatunut suoralla sileällä tielläkin!.
Toiseksi liikenneympyrän/kiertoliittymän alueella ON AINA nopeus rajoitus.
nuo joissain paikoin on ihan päteviä liikennöinnin sujuvuuden kannalta, joissain taas täysin turhia. Vilkkaammin liikennöity risteys jossa iso, mahdollisesti kaksikaistainen risteys kuten hyrylässä, on täysin toimiva, kun taas pieni ja ahdas ympyrä kuten tattarisuo/jakomäki alueella oleva ympyrä olisi fiksumpi valoilla, ja ne vuosaaren pohjoiset ympyrät on naurettavia, parempi ois jos ois normaali risteys.
- Rudolf
Jakomäki/Tattarisuon risteyksessä ennen liikennevalot ja taisi olla Helsingin kolaritilastoissa aika korkealla. Ympyrän jälkeen kolarien määrä tippunut huimasti.
- että ne joku keksi
Koska muuten olisi liikennevalot joissa saisit aina odottaa, odottaa ja odottaa tuli ketään tai ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577290Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7333521Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3491847Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1641785- 841415
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841381- 911280
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631247Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621241- 811154