Vuoden vaihteessa vasen jalkateräni, tai oikeastaan varpaani kipeytyivät niin, että minusta tuli liikuntarajoitteinen. Kävin naprapaatilla ja terveyskeskuksessa. Jalka kuvattiin, otettiin verikoe mahdollisen kihdin pois sulkemiseksi. Mitään ei löytynyt, mikään ei auttanut.
Pari viikkoa sitten minulle tuntematon kansannainen kuuli sattumalta, kun kerroin kylällä eräälle tuttavalleni vaivastani. Hän käski minua nauttimaan päivittäin sormenpään kokoisen palan inkivääriä vaikkapa voileivän kanssa.
Koska minulla ei ollut mitään menetettävää, aloin menetellä naisen neuvomalla tavalla. Ihme tapahtui. Jalkani on terve.
Uskotteko inkivääriin?
28
6449
Vastaukset
Olen jo vuosia käyttänyt inkiväärikapseleitä.
Tuota en kyllä ole kokeillut,tuoretta inkivääriä.
Sitä täytyy kokeilla.
Sama myös flunssalääkkeenä Aurinkohattu on auttanut.
Minulla on kurkku syksyllä ja keväällä arka,
20tippaa raakana kurkkuun,niin kyllä tepsii.- Kipee Zinaxinista
Miten sun maha kestää ne kapselit? Niissä oleva E407 (kapselinkuoressa vaan) on monen mahalle myrkkyä ja aiheuttaa tulehdusta. Pelkkä inkivääri sopii oikeen hyvin ja jauheena sitä voi tupsuttaa kaikkiin ruokiin;-)
- Tiedätkö sinä?
Kipee Zinaxinista kirjoitti:
Miten sun maha kestää ne kapselit? Niissä oleva E407 (kapselinkuoressa vaan) on monen mahalle myrkkyä ja aiheuttaa tulehdusta. Pelkkä inkivääri sopii oikeen hyvin ja jauheena sitä voi tupsuttaa kaikkiin ruokiin;-)
Olisi hyvä tietää tarkoitus, miksi sitä siihen lisätään.
Jos otan aamulla ennen muuta tuon inkiväärikapselin Zinaxin, en koe mitään kiusallista vaikutusta. - Sen sijaan illalla, ruuan jälkeen se tuntuu jäävän kirvelemään ylös.
Siksi otan vain sen yhden aamulla ja myöhemmin tuoremehuun leikattuja tuoreen juuren siivuja. - Ii-li ek
Tiedätkö sinä? kirjoitti:
Olisi hyvä tietää tarkoitus, miksi sitä siihen lisätään.
Jos otan aamulla ennen muuta tuon inkiväärikapselin Zinaxin, en koe mitään kiusallista vaikutusta. - Sen sijaan illalla, ruuan jälkeen se tuntuu jäävän kirvelemään ylös.
Siksi otan vain sen yhden aamulla ja myöhemmin tuoremehuun leikattuja tuoreen juuren siivuja.Kapselin kuori on tehty siitä. Olen kuullut muidenkin saavan siitä mahavaivoja. En muista, mistä sitä tehdään, mutta se ei ole samaa kuin liivate tai gelatiini.
Luen aina tarkkaan tuoteselosteet kaikista tuotteista, ja koetan ottaa selville, mitä lisäaineet sun muut E-koodit ovat. Useimmat niistä ovat harmittomia kasvi- tai eläinkunnan tuotteita. Mutta jotkut ovat kyllä ihan myrkkyjäkin, joille on määritetty korkein sallittu saantimäärä.
Minulla oli tuttava, joka uskoi, että lääkekapselit on tehty muovista. Hän aina rikkoi kapselit ja pakotti lapsensa syömään sisällön sellaisenaan. "Minun lapsilleni ei syötetä muovia." - No, siitähän koitui pelkkää tappelua. Luultavasti kuori on siksi, että sisältö on pahan makuista tai siksi, että sisältö vapautuisi vasta ohutsuolessa. Ii-li ek kirjoitti:
Kapselin kuori on tehty siitä. Olen kuullut muidenkin saavan siitä mahavaivoja. En muista, mistä sitä tehdään, mutta se ei ole samaa kuin liivate tai gelatiini.
Luen aina tarkkaan tuoteselosteet kaikista tuotteista, ja koetan ottaa selville, mitä lisäaineet sun muut E-koodit ovat. Useimmat niistä ovat harmittomia kasvi- tai eläinkunnan tuotteita. Mutta jotkut ovat kyllä ihan myrkkyjäkin, joille on määritetty korkein sallittu saantimäärä.
Minulla oli tuttava, joka uskoi, että lääkekapselit on tehty muovista. Hän aina rikkoi kapselit ja pakotti lapsensa syömään sisällön sellaisenaan. "Minun lapsilleni ei syötetä muovia." - No, siitähän koitui pelkkää tappelua. Luultavasti kuori on siksi, että sisältö on pahan makuista tai siksi, että sisältö vapautuisi vasta ohutsuolessa.Tähän asti ei ole ollut haittaa.
Aamuisin otan yhden kapselin ja pidän välillä taukoa
kuten ohjeissa neuvotaan.
En voi tuoretta inkivääriä käyttää se närästää.
lienenkö sitten käyttänyt liian paljon kerrallaan.
Kyllä niveleni on notkeammat eikä sormet turpoa.
..nivelvaivoihin inkivääri. Omakohtaisen kokeilun perusteella voin sen sanoa. Ja ihmetunne oli kun kuukausien kipu olikin parissa päivässä poissa.. vaikuttaa kuulemma niveliin ja niitähän jalkaterässä riittää.
Luontaistuotekaupoista ja joiltain edustajilta saa kyllä Inkivääri-Nokkos-Kalkki-vihersimpukka, ym, ym, tabletteja, jotka on vatsaystävällisempiä, mutta saatampa kokeilla itsekin tuota "raakaversiota".- vaivat kuriin
ja käytän ruuissa sen vuoksi melkoisesti.
- myöskin**
Olen syönyt useamman vuoden kapseleina, ja kyllä on autanut hyvin. Kiputila polvessa on pois.
- Orvokki
jota käyttänyt jo parivuotta ja kivut pysyvät poissa.
Laita kolmenvartin pullollinen viljaviinaa kannuun ja raasta siihen 300gr inkiväärijuurta.
Anna liota viikonverran välillä hämmentäen.
Siilaa inkivääriraaste pois ja nauti juomaa ruokalusikallinen joka aamu.
Muutamassa päivässä huomaat kuinka kivut häviää.
Satsi kestää noin kuusi viikkoa.
Ei ole olemassa parempaa nivelkipu lääkettä.
Suosittelen.Kerrohan, mitä se on?
Minäkin olen käyttänyt inkiväärikapseleita jo muutamia vuosia, lisäksi Arthryl-kuuri on ollut välillä. Se on glucosamiinia, joka auttaa nivelrustoa uusiutumaan, inkiväärihän estää sen entsyymin toimintaa, joka hajottaa nivelrustoa.
Olen myös käyttänyt tuoretta inkivääriä noin 1cm palasen per päivä ananasmehulasilliseen pilkottuna ohuiksi siivuiksi, jotka vielä pureksin aivan pieniksi mehua hörppiessäni.
Liikunta taas vilkastuttaa verenkiertoa, joten sitä pitäisi kohtuullisessa määrin harrastaa.
Eräs tuttu lääkäri oli sitä mieltä, että vielä lisäksi kurkuma ja sipulit, sekä nuo terveelliset öljyt (omega 3, Q10) auttavat ruston paksuntumista. Sehän on terveenäkin vain muutamia mm:jä.
Viljaviinaa pitäisi vissiinkin vielä kokeilla. :-Dkuoritaanko inkivääri ennen kuin raastetaan viinan sekaan.
Kokeilin tänään voileivän päällä, kyllä se on minun suuhuni liian tulista.
Miltähän maistuisi jos sekoittaisi raasteen tuorejuustoon ja käyttäisi levitteenä.
- niin paljon
Että ei auta muu kuin kivääri.
- M75*
Mitä jos sittenkin ensin yrittäisit inkiväärillä?
- laittanut viilin
päälle ingivääri jauhetta.Mutta raaka ingivääri taitaa olla parempaa.Auttaisikohan jalkojen jäykkyyteen en ole kokeillu.
- my.mm.eli
minunkin kokeilla tuota inkivääriä kun on selkä-, polvi-, nilkka- ja varvasvaivaa vaikka muillekin jakaa!
- Helena04 ejk.
Parisen vuotta sitten tulivat inkivääri ja sitä sisältävät apteekkituotteet hyvinkin tutuiksi, myöskin täällä aiemmin mainittu lääkeaine.
Tilanne kohdallani on jo pitkään rauhoittunut - koputan "puuta".
Mutta miten mainiota! Tässä ketjun kirjoitusten innoittamana ostin eilen pitkästä aikaa inkiväärijuuripalan, laitoin sitä vihannesteni joukkoon, samoin iltateehen hyppysellisen - ja aamulla toinen ranteeni oireili!! No, lienen vain nukkunut käsi pahassa asennossa. - M75*
Helena04 ejk. kirjoitti:
Parisen vuotta sitten tulivat inkivääri ja sitä sisältävät apteekkituotteet hyvinkin tutuiksi, myöskin täällä aiemmin mainittu lääkeaine.
Tilanne kohdallani on jo pitkään rauhoittunut - koputan "puuta".
Mutta miten mainiota! Tässä ketjun kirjoitusten innoittamana ostin eilen pitkästä aikaa inkiväärijuuripalan, laitoin sitä vihannesteni joukkoon, samoin iltateehen hyppysellisen - ja aamulla toinen ranteeni oireili!! No, lienen vain nukkunut käsi pahassa asennossa.Mites tänään,kuinka kätesi voi? Minä oikein säikähdin. Kerro!
- Helena04 ejk.
M75* kirjoitti:
Mites tänään,kuinka kätesi voi? Minä oikein säikähdin. Kerro!
Kiitos kysymästä! Tilapäinen oire se oli, onneksi. Paikat kunnossa! Siis niin kunnossa kuin tässä iässä sopii toivoa.
Inkivääriä silloin tällöin! - - M75*
Helena04 ejk. kirjoitti:
Kiitos kysymästä! Tilapäinen oire se oli, onneksi. Paikat kunnossa! Siis niin kunnossa kuin tässä iässä sopii toivoa.
Inkivääriä silloin tällöin! -Konfutse nautti joka päivä inkivääriä. Joo joo, se on tarkka tieto kahden ja puolen vuosituhannen takaa. Märehdin tässä aamutuimaan hänen määritelmäänsä viisaudesta:" Kun tiedät jonkin asian, sano se tietäväsi. Kun et tiedä jotakin, niin tunnusta tietämättömyytesi. Siinä on viisaus."
Ps. Hieno juttu, että kätesi on kunnossa.
- Orvokki
on viljasta valmistettu alkoholijuoma.
Ei siis minkään viinan nimi ja se on siinä lähinnä säilöntäaineena.- sitten
on kolmevarttia suomeksi sanottuna? Kiitos jo etukäteen.
- Orvokki
kuori inkiväärijuurta,vaan raastan kuorineen.
Tiedän että se on väkevää maultaan ja niin on väkevää se juomakin,mutta ruokalusikallinen ja vain kielenpituus matkaa,kyllä sen alas saa.
Kyllä se juuston kanssa voisi hyvää levitteenä olla,kannattaa kokeilla.
Sittenhän voi tehdä siitä juuren palasta kuumaan veteen ikäänkuin teen,mutta kuuma vesi voi viedä tehoa pikkusen.
Terveitä päiviä kaikille.- pullaulla
inkivääri raastetta mehun seassa ,laitan kuorittua raastetta n 1tl karpalomehun joukkoon ,eikä maistu ollenkaan pahalta.
- Markeliina
pullaulla kirjoitti:
inkivääri raastetta mehun seassa ,laitan kuorittua raastetta n 1tl karpalomehun joukkoon ,eikä maistu ollenkaan pahalta.
Inkiväärin tuossa muodossa? Tekisi mieli kokeilla, mutta huolettaa hieman herkän vatsan vuoksi.
- pullaulla
Markeliina kirjoitti:
Inkiväärin tuossa muodossa? Tekisi mieli kokeilla, mutta huolettaa hieman herkän vatsan vuoksi.
luonnontuotteita niiden alkuperäisessä muodossa ,ainakin tietää mitä suuhunsa laittaa. Ja jos ei inkivääri sovi ,niin ainakin tietää ettei se käy ,en ole kyllä keltään kuullut ettei se olisi sopinut ---mutta kohtuus kaikessa.
- kuokkija muualta
pullaulla kirjoitti:
luonnontuotteita niiden alkuperäisessä muodossa ,ainakin tietää mitä suuhunsa laittaa. Ja jos ei inkivääri sovi ,niin ainakin tietää ettei se käy ,en ole kyllä keltään kuullut ettei se olisi sopinut ---mutta kohtuus kaikessa.
inkivääriä "marmeladina" tai muuna sellaisena, en oikein osaa sanoa, mitä ne palaset on. Pikkukuution per päivä neuvoivat ottamaan. On hyvää. Lähtee päänsäryt jne.
- Markeliina
kuokkija muualta kirjoitti:
inkivääriä "marmeladina" tai muuna sellaisena, en oikein osaa sanoa, mitä ne palaset on. Pikkukuution per päivä neuvoivat ottamaan. On hyvää. Lähtee päänsäryt jne.
tätä viestiä. Kiitos vastauksista. Varmaankin uskallan kokeilla aivan aitoa inkivääriä ja kukaties tuota inkiväärimarmelaadia, jos tuollainen kauppa kohdalle sattuu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih557187Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7143343Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1441630Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2601481- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 891230
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124