onko kellään kokemuksia perhoskirjoahventen kudusta? täälä ne jo toistamiseen touhuilevat, viime kerralla munat tosin hävisivät yön aikana.. ilmeisesti aikas toivotonta saada ne säilymään tavallisessa seura-akvaariossa..?
perhoskirjoahvenet kutevat!
1
541
Vastaukset
- harakka
Kerran olen saanut kudun poikasiksi asti, mutta montaa päivää ei ollut kun hävisivät parempiin suihin.
Eli, munat "hautuvat" n 3 päivää, sitten alkavat tytistä ja jos ovat kivellä, niin vierivät alas. Tytinää ruskuaispussissaan kestää n 5 päivää, jonka jälkeen poikaset lähtevät uimaan. Aluksi ihan siinä pesän lähettyvillä mutta hyvin nopeasti siirtyvät ihan keskiveteen uimaan.
Hauskan näköistä kun monta kymmentä hopeanhohtoista poikasta pörrää ja emokalat tiiviisti ryhmän keskellä paimentamassa.
Mutta ei mene montaakaan päivää kun poikasista tulee rohkeampia ja alkavat tehdä irtiottoja parvesta, jolloin joutuvat "suden suuhun" jos siis akvaariossa muita kaloja.
Munavaiheessa kudun vartiointia helpottaa jos vierelle laittaa pöytälampun yöksi. Poikasia imin lapolla 20l suodattimella varustettuun muovilootaan, mutta jo ekana iltana suurin osa kuollut ja viimeinenkin seuraavana päivänä.
Ainoa järkevä vaihtoehto tuntuisi olevan siirtää vanhemmat kutu toiseen altaaseen jossa ei muita asukkeja. Kuoriutuneita poikasia mahdoton saada kaikkia. Taikka vanhemmat jo siinä vaiheessa kun kutua alkavat suunnittelemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221128- 70850
- 48844
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647