50:n alueella 86, ei korttia pois

On se hyvä, kun nuo poliisijohtajatkin ovat tajunneet olla välittämättä lapsellisen alhaisista rajoituksista ja päästelevät menemään järkeviksi katsomillaan nopeuksilla.

Hiljaisella tieosuudella ei siis pitäisi keneltäkään lähteä kortti pois tuollaisesta ylityksestä, joka on otsikossa mainittu.

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfml?j=559468

Nyt voivat sitten pitää mölyt mahassan nekin ylinopeuskammoksujat, jotka täälläkin huutelevat lynkkausmielialaisia herjojaan liikennettä vaarantamattomille ylinopeuskuljettajille.

16

1999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viedu

Itsellä kyllä lähti kortti hieman pienemmästä ylityksestä eli 100 alueella 134km/h. Suhteellisestikin pienempi. Ei auttanut, vaikka oli valoisa kesäyö ja keskellä autiota 6-tietä itä-suomessa.

Kyllä ihmiset ovat oikeuden edessä eri arvoisia.

• ole päätetty!

Sehän on vasta poliisimiesten tien päällä tehty virhearvio; seurauksia taitaapi tulla myös heille.

• ptdq

Kerrohan koska tämä tapahtui? Onko yli vuosi aikaa? Viime maaliskuussahan noi ajokieltosäädökset tiukkeni, mutta oon itse ymmärtäny että satasen alueella vasta 40 km/h ylityksestä lähtis kortti hyllylle. Toi sun juttu kuulostaa aika rankalta jos noin on tosiaan tapahtunu.

Pienenä kuriositeettina: Tampereella ylikonstaapeli Luotonen oli palauttanut kortin takaisin sille Kangasalan kolleegalleen, koska tapauksessa ei ollut hänen mielestään piittaamattomuuta ja mm. ei ollut kouluja lähellä! Itse istuin Luotosen puheilla n. vuosi sitten lakki kuorassa, kun tein joustavan ja turvallisen ohituksen ohittaen jonossa huomaamattani siviilipoliisin, jotka saivat minulle 128 km/h 80 alueella. Minulle Luotoselta ei ymmärrystä riittänyt, vaikka ei ollut kouluja lähellä silloinkaan. Kortti pois...

• Auto--Antero

Kyrpänaamat meinasivat syyllistyä virkavirheeseen, mutta "tulivat järkiinsä".
      Olivat varmaan soittaneet pomolleen, miten toimia vallesmannin kanssa ja saaneet huutia.

Mielestäni nämä kyrvät pitäisi tuomita törkeästä virkavirheen yrityksestä viralta pantavaksi!!

• Luultavasti aika monet poliisien ylinopeudet onkin painettu villaisella, kun näkyy sellainen olevan pääsääntöisesti ensisijaisena käytäntönä. Itsekin kuulin skanneriaikana yhden villaispainelun.

• ihmettelijä...

"Tampereella ylikonstaapeli Luotonen oli palauttanut kortin takaisin sille Kangasalan kolleegalleen, koska tapauksessa ei ollut hänen mielestään piittaamattomuuta ja mm. ei ollut kouluja lähellä!"

Missähän tuo nopeus on mahdettu ajaa, kun ei yleisesti teillä ole 50km/h rajoitusta turhaan...

• ptdq

Aamulehden mukaan Saarenmaantiellä. Se on sellainen hyvin kapea ja mutkainen, mutta kuitenkin asfaltoitu tie. Siinä ei esim. ole ollenkaan keskiviivaa tai viivalla erotettuja pientareita. Se tien kuvauksesta.

Koko matkaltaan se ei ole 50 tie, vaan "korpiosuus" on muistaakseni yleisrajoitusaluetta so. 80. Eli se 50 on voimassa alueella, jossa on asutusta, niin Tampereen Kaukajärven kuin Kangasalankin päässä. Kyseisellä tieosuudella ei ole kevyenliikenteenväylää, joten melko ontuvat on Luotosen puolustelut ylinopeudelle.

• prius

Ei sillä arpojalla ole mitään oikeutta lähteä paikanpäällä olleen poliisin näkemystä rikkeestä muuttamaan. Nopan ainoa tehtävä on päättää, miten pitkä kakku tulee. Eikä siinä nykyään ole mitään 0pv -vaihtoehtoa. Kyllä nyt jonkun pitäisi tehdä Äijälästä kantelu oikeille poliiseille, valtakunnan syyttäjälle, Tarja Haloselle ja SAK:n johtoryhmälle.

• käräjäoikeus

"Tampereella ylikonstaapeli Luotonen oli palauttanut kortin takaisin sille Kangasalan kolleegalleen, koska tapauksessa ei ollut hänen mielestään piittaamattomuuta ja mm. ei ollut kouluja lähellä!"

Käräjäoikeus langetti minulle aikoinaan tuomion liikenteen vaarantamisestakin, eikä auttanut, että paikalla ei yöaikaan hyvän kelin vallitessa ollut ristinsielua eikä muuta liikennettä.

Heidän mukaansa liikennettä on aina vaarannettu, jos paikalla olisi voinut olla ihmisiä ja muuta liikennettä ja sitä asiaa ei katsota rannekellosta.

• käräjäoikeus kirjoitti:

Käräjäoikeus langetti minulle aikoinaan tuomion liikenteen vaarantamisestakin, eikä auttanut, että paikalla ei yöaikaan hyvän kelin vallitessa ollut ristinsielua eikä muuta liikennettä.

Heidän mukaansa liikennettä on aina vaarannettu, jos paikalla olisi voinut olla ihmisiä ja muuta liikennettä ja sitä asiaa ei katsota rannekellosta.

Tuossa Moision tapauksessa oli kuulemma ollut lieventävänä seikkana sekin, että hän oli ajanut hyvällä autolla.

• J_HV

Minä kun olin ajatellut että 86km/h olisi asiallinen nopeus 100km/h alueella tai ehkä 80mk/h alueellakin, mutta ei.

Poliisin mukaan 86km/h eli 72% ylinopeutta kuuluu asiaan 50km/h, eli myös kaupunkialueella. Hienoa poliisi, "liikennekasvatustyönne" uskottavuus nousi taas pykälällä! *pyörivät silmät*

• tämä...

Kyseessä oli kuitenkin Poliisi.
      Hänellä on oikeus käyttää harkitsemaansa nopeutta.
      En usko että hän olisi ajanut ylinopeutta jos siitä olisi aiheutunut vaaraa.
      Tuntuu hullulta miksi kohdassa jossa ei voi aiheuttaa vaaraa sitä kuitenkin mitataan, miksiköhän.

• Sama

36 km ylitys taajama-alueella tarkoittaa normaalisti 20 päiväsakkoa. Kortti lähtee yleensä vasta 22 päiväsakon ylityksestä, eli ylitys 37 tai enemmän.

Esim. risteysalueella, koulun kohdalla, liukkaalla tiellä ym. voi poliisi käyttää harkintansa mukaan ns. korotettuja päiviä, jolloin kortti lähtee hieman pienemmästäkin ylityksestä.

Kangasalalla ei ollut risteystä, koulua eikä liukasta kohdalla, jossa nopeus mitattiin. Miksi siis päälliköltä kortti pois jos ei tavalliseltakaan kansalaiselta?

Eli virkaintoinen partio teki virhearvioinnin ottaessaan kortin pois. Sakko kuitenkin ihan oikein.

• 3ttä

• automies69

• poliisi on poliisi

Kaveri ajoi yöllä tyhjällä moottoritiellä(rajoitus 100km/h) tutkaan 142 km/h.

Poliisien mielestä tapaus osoitti törkeää piittaamattomuutta,ja muutenkin aiheutti kuulemma vaaraa... kortti vietiin 2kk

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      7016
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      703
      3123
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1310
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1291
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1285
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1187
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1180
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1136
    9. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      218
      1120
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      76
      1046
    Aihe