Tahtoisin kysyä; Mitä raamattu sanoo silmä silmästä ajattelutavasta? Kehottaako raamattu siihen?
Olen pitänyt raamattua hyvänä elämän ohjenuorana. Vaikka en uskovainen tai sen paremmin kyseiseen kirjaan perehtynyt olekkaan. Kaverini väittää, että raamattu olisi silmä silmästä ohjeen kannalla. Minä en heti sitä halua uskoa, siksi tahdonkin kysyä viisaammilta ja kirjaan perehtyneiltä onko näin?
Silmä silmästä?
23
942
Vastaukset
- se on,,
Jospa se on vanhan liiton vitsaus. Jeesus toi meille uudet ohjeet... ja vahvisti älä tapa käskynkin jota vastaa ujas valtionkirkkomme on monesti rikkonut jopa tapattamalla omia uskovaisia jäseniä ja hylkäsi heidät vainajinakin jättämällä siunaamatta ja ei antanut hautapaikkaa kirkollisveronsa maksaneillekkaan.
- Ei kai
Mikä vanha liitto?
Niin siis kehotetaanko raamatussa noudattamaan silmä silmästä ajatusta?
Tiedän kyllä käskyn älä tapa, mutta en saanut vastauksestasi selville vastausta kysymykseeni.
Kiitos kuitenkin että vaivauduit vastaamaan. - tässä...
Ei kai kirjoitti:
Mikä vanha liitto?
Tiedän kyllä käskyn älä tapa, mutta en saanut vastauksestasi selville vastausta kysymykseeni.
Kiitos kuitenkin että vaivauduit vastaamaan.2Moos 21:24 silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,
3Moos 24:20 ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin.
5Moos 19:21 Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta."
Matt 5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: "Silmä silmästä ja hammas hampaasta". - liitto
Ei kai kirjoitti:
Mikä vanha liitto?
Kiitos kuitenkin että vaivauduit vastaamaan.vanha liitto on sitä aikaa joka oli ennen Jeesusta. Jeesus toi uuden liiton ja siltä pohjalta piti uusi testamentti kirjoittaa mutta joka on valitettavasti väärennetty ja väännetty vaikeaksi tulkittavaksi.
- kopioitsija
Ei kai kirjoitti:
Mikä vanha liitto?
Kiitos kuitenkin että vaivauduit vastaamaan.an.ka vastasi jo alkuperäiseen kysymykseesi alla,
joten en toista niitä jakeita.
Jeesus siis opetti että Jumalan lapset eivät
saa kostaa, vaan heidän pitää antaa anteeksi.
Koska Jumala antaa Uudessa Liitossa meille
anteeksi kaikki syntimme Jeesuksen ristinkuoleman
vuoksi, mekään emme saa kostaa kenellekään.
>>Mikä vanha liitto?
Jumala solmi Israelin kansan kanssa sen liiton,
jota nykyään kutsutaan vanhaksi liitoksi.
Sen sisältö oli: "Tee kuten Jumalan laki sanoo,
niin saat siunauksen". Siinä siis ihminen tekee
oman osuutensa, ja Jumala tekee oman osuutensa.
Tosin, kuten Vanha testamentti kertoo, ihmiset
eivät koskaan pitäneet omaa osuuttaan.
Siksi vanhan liiton tilalle Jumala on solminut Uuden liiton,
jossa Jumala tekee kaiken ihmisen puolesta:
Ihminen saa kaiken täydestä armosta. Pelastukseen ihmisen ei
tarvitse täyttää yhtäkään käskyä.
Jeesus täytti kaikki käskyt ihmisen puolesta.
Hän otti kaikki ihmisten synnit omille hartioilleen
ja kärsi sen rangaistuksen, minkä me olisimme
ansainneet. Siksi me olemme nyt Jumalan lapsia,
ei siksi mitä olemme itsessämme, vaan siksi,
mitä Jeesus teki. Nyt ihminen pelastuu uskon
kautta Jeesukseen.
Mutta Jumalan Pyhä Henki kyllä saa
uskovassa aikaan Jumalan Sanan mukaista "liikehdintää". Jos ihmisessä
oleva usko todella on sitä, joka tulee ainoalta elävältä Jumalalta, se
usko ei koskaan jää toimettomaksi.
Vanhassa testamentissa kerrotaan siis vanhasta liitosta,
jonka Jumala teki Israelin kansan kanssa: Hän antoi sille, tietylle kansalle tietyn historian
vaiheessa, käskyt, joita tuon kansan tuli noudattaa, ja käskyihin
liittyi tietyt lupaukset - jos teette näin, Jumala varjelee, siunaa,
pelastaa tms. Toki näistä käskyistä voidaan oppia
Jumalasta paljon - Jumala itse kun on sama eilen, tänään ja huomenna.
Vanha testamentti sisältää paljon muutakin kuin ns. "Mooseksen lain" -
se sisältää paljon esim. lupauksia tulevasta Vapahtajasta, joka
sovittaa ihmisten synnit. Se, että Mooseksen lakiin kuuluvat käskyt
eivät sellaisenaan sovellu Uuden liiton aikaan, eli Kristuksen
sovitustyön jälkeen uskoville, kerrotaan Uudessa testamentissa
selvästi ja monin tavoin: Esim. Apostolien teoissa kerrotaan, miten
jotkut halusivat vaatia pakanakansoista (=ei-Israelin kansan
jäsenistä) kääntyneiltä kristityiltä Mooseksen lain (=Vanhan liiton
käskyt) noudattamista ympärileikkauksineen ym. Jeesukseen uskomisen
lisäksi. Pietari kysyy heiltä: "Miksi te siis nyt UHMAATTE JUMALAA ja
panette opetuslasten harteille ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä
me itse ole jaksaneet kantaa? Mehän uskomme, että meidät pelastaa
yksin Herran Jeesuksen armo, samalla tavoin kuin heidät." Ko. luvun
jatkossa Pietari kertoo, että "Pyhä Henki ja me olemme nähneet
hyväksi, ettei teidän kannettavaksenne pidä panna mitään taakkaa.
Annamme ainoastaan tietyt välttämättömät ohjeet karttaa
epäjumalille uhrattua lihaa ja verta"..., ja näidenkin Mooseksen
lakiin kuuluvien kohtien noudattamista perustellaan sillä, että "Sillä
Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa;
luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina (jae 21)" - Kyse oli
siitä, että saadaan rauha säilymään niiden kesken, jotka olivat
lapsesta asti tottuneet kammoamaan tiettyjä ruokia, koska "Mooseksen
laki" kielsi ne tiukasti. Pakanakansoista kääntyneille annettiin ohje
kunnioittaa noiden
Jeesukseen uskoviksi kääntyneiden juutalaisten omaatuntoa, ja olla
näin myös syömättä Mooseksen lain epäpuhtaina pitämiä ruokia.
Näistäkin tosin Jumala antoi myöhemmin Paavalille näyn, (Apt.10:9-)
jossa vahvisti sen, ettei mikään ruoka ole itsessään epäpyhää. Näinhän
myös Jeesus itse opetti Matt. 15:11.
Perusajatus on se, että jos joku tahtoo kelvata Jumalalle
noudattamalla Jumalan käskyjä, hänen täytyy todellakin koko elämänsä
ajan noudattaa koko Vanhan liiton aikaista lakia. Eikä vain
teoissaan,
vaan myös ajatuksissaan ja sanoissaan. Lain tie pelastukseen on siis
käytännössä ihmiseltä suljettu, koska kukaan ei pysty siihen.
Meille ei siis kuulu sapatinvietto juuri tiettynä päivänä,
puhdistautumismääräykset, Israelin kansan
yhteiskunnallinen laki rangaistuksineen, temppeliin liittyvät lait,
tiettyyn aikaan vietettävät juhlat, ruokaan liittyvät rajoitukset,
uhrausta Jerusalemin temppelissä ym. ym. koska sama Raamattu, joka
niistä kertoo, kertoo myös, että ne eivät ole enää meille voimassa.
Uusi testamentti kertoo Uudesta liitosta, jonka perustana on
Kristuksen kuolema ja ylösnousemus. Se kertoo, miten Jumala lähetti
Poikansa sovittamaan jokaisen ihmisen synnit, ja tätä sovituksen
sanomaa on julistettava kaikille, ja jokainen, joka sen vastaanottaa,
on Jumalan lapsi.
Uusi testamentti sisältää myös paljon Jumalan kehotusta meille, mm.
kohdat, joista keskustelu lähti liikkeelle. Niitä noudattamalla ei voi
Jumalan edessä ansaita mitään. Mutta se on kehotusta siihen, miten
näin suuren armon kohdanneiden ihmisten tulee elää. Kehotus on
ankaraakin, ja velvoittaa jokaista uskovaa, ettei kukaan vain
ajattelisi niin, että koska pelastus tulee armosta ristin tähden,
uskova saisi elää miten sattuu, ja heittää Jumalan tahdon selkänsä
taa.
- an.ka
Vanhan liiton laki:
2.Moos.:
"23 Mutta jos vahinko tapahtuu, niin annettakoon henki hengestä,
24 silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta"
Vanha liitto mitätöityi Jeesuksen tehdessä uuden liiton: pelastumme uskomalla, että Jeesus antaa jokaiselle katuvalle synnit anteeksi, jos vain sitä pyydämme. Jeesus kärsi meidän puolestamme meille kuuluvan rangaistuksen, joten voimme iloiten pyytää Jeesusta Vapahtajaksemme.
Jeesus opetti vuorisaarnassaan Matt.5:
38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin? - Hertha
Raamatun saa lukea, vaikkei uskovainen olekaan.
Löytyy suomeksikin. - Esa T
Tämä on elämän lainalaisuus, ja Jeesus itse opettaa samaa, "millä te mittaatte sillä teitä mitataan,tai millä te tuomitsette sillä teitä tuomitaan." Eikö tämä ole kirjaimellisesti, silmä silmästä ja hammas hampaasta.
"Jolla on, sille annetaan lisää, ja keneltä puuttuu, siltä otetaan loputkin pois." Näille elämän lainalaisuuksille ihmisenä emme voi mitään, mutta Jeesus on ainoa vastaus, millä voimme muuttaa kirouksen siunaukseksi.vaan Jeesus opettaa näin: Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin ja jos joku ottaa sinulta puseron, älä häneltä kiellä takkiasikaan. Anna jokaiselle, joka sinulta pyytää, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa.
'Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, puhdistettu ja kukkurainen annetaan teidän helmaanne, sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin.
'Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.'(tämä oli kyllä vähän asian vierestä)
Ja vielä:
'Katsokaa, kuinka kuulette, sillä sille, jolla on, annetaan ja hänellä on oleva yltäkyllin, mutta siltä jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan.' Siis onko sinulla halu Totuuteen?- Esa T
SofiaDaan kirjoitti:
vaan Jeesus opettaa näin: Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin ja jos joku ottaa sinulta puseron, älä häneltä kiellä takkiasikaan. Anna jokaiselle, joka sinulta pyytää, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa.
'Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, puhdistettu ja kukkurainen annetaan teidän helmaanne, sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin.
'Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.'(tämä oli kyllä vähän asian vierestä)
Ja vielä:
'Katsokaa, kuinka kuulette, sillä sille, jolla on, annetaan ja hänellä on oleva yltäkyllin, mutta siltä jolla ei ole, otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan.' Siis onko sinulla halu Totuuteen?>Ei opeta,vaan Jeesus opettaa näin: Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin ja jos joku ottaa sinulta puseron, älä häneltä kiellä takkiasikaan. Anna jokaiselle, joka sinulta pyytää, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa.<
Sama jeesus sanoo toisesa paikassa, "kun lähetin teidät edeltä niin puuttuiko teiltä mitään, ja opetus lapset vastasivat, ei puuttunut."
"Nyt on aika toisin, jos jollakin on kaksi paitaa, niin myyköön ja ostakoon miekan."
"Kaikella on aikansa auringon alla," On aika heitellä kiviä, ja on aika kerätä niitä.
Emme aina tunne Jeesusta kun Hän tulee eri näköisenä. Esa T kirjoitti:
>Ei opeta,vaan Jeesus opettaa näin: Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa hänelle toinenkin ja jos joku ottaa sinulta puseron, älä häneltä kiellä takkiasikaan. Anna jokaiselle, joka sinulta pyytää, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinun omaasi ottaa.<
Sama jeesus sanoo toisesa paikassa, "kun lähetin teidät edeltä niin puuttuiko teiltä mitään, ja opetus lapset vastasivat, ei puuttunut."
"Nyt on aika toisin, jos jollakin on kaksi paitaa, niin myyköön ja ostakoon miekan."
"Kaikella on aikansa auringon alla," On aika heitellä kiviä, ja on aika kerätä niitä.
Emme aina tunne Jeesusta kun Hän tulee eri näköisenä.me tunnemme ihan aina, tuli Hän minkänäköisenä hyvänsä, jos nimittäin Hän itse asuu sisimmässämme. Eikö hän itse itseänsä tunnistaisi. Silloin kun opetuslapset eivät tunteneet häntä, ei henki vielä ollut tullut.
- Esa T
SofiaDaan kirjoitti:
me tunnemme ihan aina, tuli Hän minkänäköisenä hyvänsä, jos nimittäin Hän itse asuu sisimmässämme. Eikö hän itse itseänsä tunnistaisi. Silloin kun opetuslapset eivät tunteneet häntä, ei henki vielä ollut tullut.
>Jeesuksen me tunnemme ihan aina, tuli Hän minkänäköisenä hyvänsä, jos nimittäin Hän itse asuu sisimmässämme. Eikö hän itse itseänsä tunnistaisi. Silloin kun opetuslapset eivät tunteneet häntä, ei henki vielä ollut tullut.<
Eikö opetuslapsilla ollut Henkeä, kun Jeesus lähetti heidät edeltä kaupunkeihin, ja antoi heille vallan ajaa pahoja henkiä pois, ja parantaa sairaita.
Millä sitten sairaat paranivat ja pahat henget lähtivät jos ei Hengen avulla. Omista sormistaanko opetuslapset näitä ihmeitä tekivät.
Pyhän Hengen vuodatuksen päivä ei ollut vielä tullut, mutta silloin voima oli täysin eri näköistä. Pelkkä ensimmäinen Pietarin puhe, käännytti 3000 ihmistä uskoon, ja sen jälkeen joka päivä heidän joukkoonsa tuli lisää väkeä.
Pietari julisti, sitä mitä minulla on, minä annan, ja paransi sairaat. Silloin Pietarilla oli jotain mitä Hän antoi. Ennen Helluntai päivää oli niitä kertomuksia, jolloin joku sairaus ei parantunutkaan, eli silloin vielä puuttui jotain ratkaisevaa.
Kun näen ensimmäisenkin tällaisen ihmisen, niin silloin myönnän että nyt on jotain syntynyt taivaasta, eikä enää ihmisestä. Esa T kirjoitti:
>Jeesuksen me tunnemme ihan aina, tuli Hän minkänäköisenä hyvänsä, jos nimittäin Hän itse asuu sisimmässämme. Eikö hän itse itseänsä tunnistaisi. Silloin kun opetuslapset eivät tunteneet häntä, ei henki vielä ollut tullut.<
Eikö opetuslapsilla ollut Henkeä, kun Jeesus lähetti heidät edeltä kaupunkeihin, ja antoi heille vallan ajaa pahoja henkiä pois, ja parantaa sairaita.
Millä sitten sairaat paranivat ja pahat henget lähtivät jos ei Hengen avulla. Omista sormistaanko opetuslapset näitä ihmeitä tekivät.
Pyhän Hengen vuodatuksen päivä ei ollut vielä tullut, mutta silloin voima oli täysin eri näköistä. Pelkkä ensimmäinen Pietarin puhe, käännytti 3000 ihmistä uskoon, ja sen jälkeen joka päivä heidän joukkoonsa tuli lisää väkeä.
Pietari julisti, sitä mitä minulla on, minä annan, ja paransi sairaat. Silloin Pietarilla oli jotain mitä Hän antoi. Ennen Helluntai päivää oli niitä kertomuksia, jolloin joku sairaus ei parantunutkaan, eli silloin vielä puuttui jotain ratkaisevaa.
Kun näen ensimmäisenkin tällaisen ihmisen, niin silloin myönnän että nyt on jotain syntynyt taivaasta, eikä enää ihmisestä.ovat jo kauan olleet totta minun elämässäni.
Mutta ne eivät ole asioita, joita mainostetaan ja kehuskellaan kuin jotain ryyppyreissuja.
Jeesus sanoi parannetulle: Mene kotiisi, äläkä kerro tästä kellekään!
Toiselle hän sanoi: Mene omaistesi luo, ja kerro, kuinka suuria tekoja Jumala on sinulle tehnyt.Esa T kirjoitti:
Kun näen ensimmäisenkin tällaisen ihmisen, niin silloin myönnän että nyt on jotain syntynyt taivaasta, eikä enää ihmisestä.helluntaipäivän jälkeen on niitä tapauksia, jolloin ei joku parantunut.
Jumalan tahto ei ole parantaa jokaista. Sellaista hän ei paranna, jolle sairaus on annettu hengelliseksi siunaukseksi.
Esimerkiksi Paavalilla oli parantamisen lahja, mutta hän jätti työtoverinsa sairastamaan.- Esa T
SofiaDaan kirjoitti:
helluntaipäivän jälkeen on niitä tapauksia, jolloin ei joku parantunut.
Jumalan tahto ei ole parantaa jokaista. Sellaista hän ei paranna, jolle sairaus on annettu hengelliseksi siunaukseksi.
Esimerkiksi Paavalilla oli parantamisen lahja, mutta hän jätti työtoverinsa sairastamaan.>Esimerkiksi Paavalilla oli parantamisen lahja, mutta hän jätti työtoverinsa sairastamaan.<
Paavalin parantamisen lahja kasvoi suuremmaksi vasta haaksirikon jälkeen vapauduttuaan Jerusalemin vankilasta. Siellä vasta sanottiin että Paavali paransi kaikki sairaat.
Paavali sanoi itsekkin olevansa vasta matkalla, eikä vielä perillä, mutta mitä pidemmälle Paavali kulki sitä enemmän kristus vaikutti hänessä.
Kerran opetuslapset eivät pystyneet parantamaan yhtä sairasta, ja he kysyivät Jeesukselta miksi.
Opetuslapset silloin saivat nuhteen, "kuinka kauan minun on vielä oltava kanssanne." Tämä sairaus oli sitä lajia joka lähti vain rukouksella ja paastolla. Silloin Jeesus itse paransi sairaan.
Samoin Pietari sai Jeesukselta nuhteen vajottuaan mereen, miksi epäilit. Olemmeko me viksumpia kuin Pietari, koska emme edes yritä kävellä veden päällä. On helppoolla kova jätkä, ja arvostella toisia,jos ei edes itse yritä.
Ihmeet ja merkit, ovat joka päivä kanssani, mutta olen silti ollut satoja kertoja sillä paikalla jolloin luulot itsestäni riisutaan pois. Tunnen vasta pisaran Elävää Jumalaa, mutta saan joka päivä oppia lisää. Esa T kirjoitti:
>Esimerkiksi Paavalilla oli parantamisen lahja, mutta hän jätti työtoverinsa sairastamaan.<
Paavalin parantamisen lahja kasvoi suuremmaksi vasta haaksirikon jälkeen vapauduttuaan Jerusalemin vankilasta. Siellä vasta sanottiin että Paavali paransi kaikki sairaat.
Paavali sanoi itsekkin olevansa vasta matkalla, eikä vielä perillä, mutta mitä pidemmälle Paavali kulki sitä enemmän kristus vaikutti hänessä.
Kerran opetuslapset eivät pystyneet parantamaan yhtä sairasta, ja he kysyivät Jeesukselta miksi.
Opetuslapset silloin saivat nuhteen, "kuinka kauan minun on vielä oltava kanssanne." Tämä sairaus oli sitä lajia joka lähti vain rukouksella ja paastolla. Silloin Jeesus itse paransi sairaan.
Samoin Pietari sai Jeesukselta nuhteen vajottuaan mereen, miksi epäilit. Olemmeko me viksumpia kuin Pietari, koska emme edes yritä kävellä veden päällä. On helppoolla kova jätkä, ja arvostella toisia,jos ei edes itse yritä.
Ihmeet ja merkit, ovat joka päivä kanssani, mutta olen silti ollut satoja kertoja sillä paikalla jolloin luulot itsestäni riisutaan pois. Tunnen vasta pisaran Elävää Jumalaa, mutta saan joka päivä oppia lisää.yrittämään järven päällä kävelyä
kun Jeesus sanoo minulle:'tule',
mutta ilman hänen kehotustaan
ei pidä ryhtyä yhtään mihinkään.
Asia on nimittäin sillä lailla,
että me emme saaneet
Pyhää Henkeä käyttöömme,
vaan Jumala taivutti meidät
ja sai meidät omaan käyttöönsa.
Se henki, mitä käytellään
oman mielen mukaan kun luullaan,
että on jo tultu hyvin lähelle
Jeesuksen kaltaisuutta,
ei ole Jumalasta.
Se vaikuttaa nykyään
niissä sairasten parantajissa,
jotka odottavat,
että joka ainoa sairas parantuu,
jos vaan tarpeeksi uskotaan,
ja tarpeeksi kauan pyydetään ja pyydetään.
Kuten jo sanoin,
niin sanon vieläkin,
että jokaisen sairaan kohdalla
ei suinkaan ole Jumalan tahto
juuri sillä hetkellä parantaa.
Kyllä Paavalilla senverran sitä
uskoa ja lahjaa oli jo silloin
ennen sitä myrskyäkin,
että hän yhden työtoverinsa
olisi voinut sängystä ylös auttaa,
jos se olisi ollut Jumalan tahto.
Mutta ei ollut.- Esa T
SofiaDaan kirjoitti:
yrittämään järven päällä kävelyä
kun Jeesus sanoo minulle:'tule',
mutta ilman hänen kehotustaan
ei pidä ryhtyä yhtään mihinkään.
Asia on nimittäin sillä lailla,
että me emme saaneet
Pyhää Henkeä käyttöömme,
vaan Jumala taivutti meidät
ja sai meidät omaan käyttöönsa.
Se henki, mitä käytellään
oman mielen mukaan kun luullaan,
että on jo tultu hyvin lähelle
Jeesuksen kaltaisuutta,
ei ole Jumalasta.
Se vaikuttaa nykyään
niissä sairasten parantajissa,
jotka odottavat,
että joka ainoa sairas parantuu,
jos vaan tarpeeksi uskotaan,
ja tarpeeksi kauan pyydetään ja pyydetään.
Kuten jo sanoin,
niin sanon vieläkin,
että jokaisen sairaan kohdalla
ei suinkaan ole Jumalan tahto
juuri sillä hetkellä parantaa.
Kyllä Paavalilla senverran sitä
uskoa ja lahjaa oli jo silloin
ennen sitä myrskyäkin,
että hän yhden työtoverinsa
olisi voinut sängystä ylös auttaa,
jos se olisi ollut Jumalan tahto.
Mutta ei ollut.>Se vaikuttaa nykyään niissä sairasten parantajissa, jotka odottavat, että joka ainoa sairas parantuu, jos vaan tarpeeksi uskotaan,
ja tarpeeksi kauan pyydetään ja pyydetään.<
Ei tässä olla Jumalaa muuttamassa, vaan itseämme. Eikä tämä ole mitään kinumista, vaan oma usko tulee kuulemisesta.
Julistettua sanaa seuraa ihmeet ja merkit, ja usko tulee kuulosta. Tarttumalla Jumalan lupaukseen, ja julistamalla sitä itselleen, vaikka miljoona kertaa peräkkäin, omat korvat aukeavat, ja korvien aukeamista seuraa usko. Uskoa sitten seuraa se että myös tapahtuu.
Tämän maailman ruhtinas on jo voitettu Jeesuksen ristillä, joten vastassa ei ole kuin pelkkä valhe. Emme siis kinu Jumalalta mitään, vaan julistamme omien korvien aukeamista, jolloin osaamme ottaa käyttöömme aarrearkun, jonka kannen päällä istumme. Esa T kirjoitti:
>Se vaikuttaa nykyään niissä sairasten parantajissa, jotka odottavat, että joka ainoa sairas parantuu, jos vaan tarpeeksi uskotaan,
ja tarpeeksi kauan pyydetään ja pyydetään.<
Ei tässä olla Jumalaa muuttamassa, vaan itseämme. Eikä tämä ole mitään kinumista, vaan oma usko tulee kuulemisesta.
Julistettua sanaa seuraa ihmeet ja merkit, ja usko tulee kuulosta. Tarttumalla Jumalan lupaukseen, ja julistamalla sitä itselleen, vaikka miljoona kertaa peräkkäin, omat korvat aukeavat, ja korvien aukeamista seuraa usko. Uskoa sitten seuraa se että myös tapahtuu.
Tämän maailman ruhtinas on jo voitettu Jeesuksen ristillä, joten vastassa ei ole kuin pelkkä valhe. Emme siis kinu Jumalalta mitään, vaan julistamme omien korvien aukeamista, jolloin osaamme ottaa käyttöömme aarrearkun, jonka kannen päällä istumme.ei Paavalikaan käynyt sitä arkkua avaamaan.
Olisikohan kuitenkin parempi joka kerralla erikseen kysyä, mikä Herran tahto tässä kyseisessä tapauksessa on. Kuunnella Hänen Henkansä puhetta ja totella sitä.- Esa T
SofiaDaan kirjoitti:
ei Paavalikaan käynyt sitä arkkua avaamaan.
Olisikohan kuitenkin parempi joka kerralla erikseen kysyä, mikä Herran tahto tässä kyseisessä tapauksessa on. Kuunnella Hänen Henkansä puhetta ja totella sitä.>Miksiköhän sitten ei Paavalikaan käynyt sitä arkkua avaamaan.<
Etkö muista että Paavali sanoi olevansa vielä matkalla, eli Suomeksi sanottuna hän ei osannut vielä siinä vaiheessa.
>Olisikohan kuitenkin parempi joka kerralla erikseen kysyä, mikä Herran tahto tässä kyseisessä tapauksessa on. Kuunnella Hänen Henkansä puhetta ja totella sitä.<
Jumalalta kannattaa aina kysyä Hänen tahtoaan, ja rukoilla että tapahtukoon Sinun tahtosi.
Muuten voimme anoa väärää asiaa, esim. asiaa joka vaatii suurempaa kasvua, ja petymme jos emme saa anomaamme.
"Helpompi on voittaa kokonainen kaupunki, kuin yksi petetty ihminen." Uskomme piti kasvaa, mutta pettymyksissä käy toisin päin.
Vihollisia on eri lajeja, ja jotkut viholliset lähtevät vasta rukouksella ja paastolla, ja jotkut viholliset lähtevät helpommalla.
Saamme myös henkivallat kimppuumme, jos olemme heikompia kuin ulos ajettava vihollinen, joten Herralta kannattaa aina kysyä ensin.
"Taivasten valtakunta on ensin kuin sinapin siemen, ja lopulta suuri puu, johon taivaan linnut tekevät pesänsä." Suuri Goljatkin oli kerran pieni lapsi jota ketään ei pelännyt, mutta lopulta valtava jättiläinen.
Nuori Daavid uskalsi taistella sitä vastaan, vaikka ketään muu ei uskaltanut, mutta Daavidkin oli ensin voittanut karhun ja leijonan. Esa T kirjoitti:
>Miksiköhän sitten ei Paavalikaan käynyt sitä arkkua avaamaan.<
Etkö muista että Paavali sanoi olevansa vielä matkalla, eli Suomeksi sanottuna hän ei osannut vielä siinä vaiheessa.
>Olisikohan kuitenkin parempi joka kerralla erikseen kysyä, mikä Herran tahto tässä kyseisessä tapauksessa on. Kuunnella Hänen Henkansä puhetta ja totella sitä.<
Jumalalta kannattaa aina kysyä Hänen tahtoaan, ja rukoilla että tapahtukoon Sinun tahtosi.
Muuten voimme anoa väärää asiaa, esim. asiaa joka vaatii suurempaa kasvua, ja petymme jos emme saa anomaamme.
"Helpompi on voittaa kokonainen kaupunki, kuin yksi petetty ihminen." Uskomme piti kasvaa, mutta pettymyksissä käy toisin päin.
Vihollisia on eri lajeja, ja jotkut viholliset lähtevät vasta rukouksella ja paastolla, ja jotkut viholliset lähtevät helpommalla.
Saamme myös henkivallat kimppuumme, jos olemme heikompia kuin ulos ajettava vihollinen, joten Herralta kannattaa aina kysyä ensin.
"Taivasten valtakunta on ensin kuin sinapin siemen, ja lopulta suuri puu, johon taivaan linnut tekevät pesänsä." Suuri Goljatkin oli kerran pieni lapsi jota ketään ei pelännyt, mutta lopulta valtava jättiläinen.
Nuori Daavid uskalsi taistella sitä vastaan, vaikka ketään muu ei uskaltanut, mutta Daavidkin oli ensin voittanut karhun ja leijonan.sillä tapahtuma, johon viittasin on myöhäisempi kuin se kohta, jossa jo kerrotaan, että 'Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta, niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.'
Kyllä oikea selitys yksinkertaisesti on se, että se ei ollut Jumalan tahto.- Esa T
SofiaDaan kirjoitti:
sillä tapahtuma, johon viittasin on myöhäisempi kuin se kohta, jossa jo kerrotaan, että 'Jumala teki ylen voimallisia tekoja Paavalin kätten kautta, niin että vieläpä hikiliinoja ja esivaatteita hänen iholtansa vietiin sairasten päälle ja taudit lähtivät heistä ja pahat henget pakenivat pois.'
Kyllä oikea selitys yksinkertaisesti on se, että se ei ollut Jumalan tahto.>Kyllä oikea selitys yksinkertaisesti on se, että se ei ollut Jumalan tahto.<
Jeesus kantoi kipumme sairautemme ja syntimme ristillä, ja jokainen joka tämän uskolla itselleen omistaa elää Jumalan tahdossa.
Jos väität että jonkun ihmisen parantuminen ei ole Jumalan tahto, niin silloin myös synnissä eläminen on ihan yhtä hyvin jumalan tahto. Ei varmasti ole Jumalan tahto että yksikään kantaa sairautta, sillä sairaus ei ole Jumalasta.
Jumalan tahto on että kaikki uskoisimme Kristukseen, ja Kristus kantoi myös sairautemme.
Epäuskomme on syynä ettei joku sairaus lähde, ja epäuskokin on synti.
Vastaan vielä toisen keskustelun aiheisiin, mutta tänään en ehdi. Esa T kirjoitti:
>Kyllä oikea selitys yksinkertaisesti on se, että se ei ollut Jumalan tahto.<
Jeesus kantoi kipumme sairautemme ja syntimme ristillä, ja jokainen joka tämän uskolla itselleen omistaa elää Jumalan tahdossa.
Jos väität että jonkun ihmisen parantuminen ei ole Jumalan tahto, niin silloin myös synnissä eläminen on ihan yhtä hyvin jumalan tahto. Ei varmasti ole Jumalan tahto että yksikään kantaa sairautta, sillä sairaus ei ole Jumalasta.
Jumalan tahto on että kaikki uskoisimme Kristukseen, ja Kristus kantoi myös sairautemme.
Epäuskomme on syynä ettei joku sairaus lähde, ja epäuskokin on synti.
Vastaan vielä toisen keskustelun aiheisiin, mutta tänään en ehdi.olen.
Tähän sopii se: älä sido Jeesusta.
Ja myös:kaikella on aikansa.
Jos Jumala tahtoo jotakin ihmistä kasvattaa sairauden kautta, nöyryyttää ja tehdä tietä Jeesukselle, on sairaus annettu hänelle hengelliseksi siunaukseksi. Silloin on räikeää Jumalan tahtoa vastaan sotimista rukoilla hänelle ruumiin paranemista.
Tässä juuri näkyy Jumalan Hengen työn ja valkeuteen pukeutuneen paholaisen työn ero näissä parantamisissa. Jumalan Hengen ohjauksessa osataan kuunnella Jumalan ääntä, rukoilla nöyrästi ja koskaan unohtamatta lisätä, että tapahtukoon rakas Isä aivan sinun tahtosi mukaan. Sinähän kuitenkin parhaiten tiedät, mikä meille parasta on. Anna vain se, mikä on tosiparhaaksemme!
Sisimmän paraneminen on aina etusijalla, ruumiin paraneminen siihen nähden toisella sijalla. Kun asia jätetään nöyrästi Jumalan viisauden varaan, Hän parantaa missä se hänen suunnitelmiinsa sopii. Ja sairasta saa rohkaista rukoukseen ja odottamaan Herran aikaa. Hän saa siinä sairasvuoteella olla Jumalan käsissä ja oppia siinä Herraa tuntemaan.
Ei Herra mihinkään paikkaan lähde häviäjäksi. Sitä on turha luullakaan. Jos hän on johonkin lähettänyt, niin on hän itse myös mukana ja vihollinen on voimaton Herran Jeesuksen edessä. Mitkään vihollishenget eivät hänen päällensä käy.
- laki.
Silmä silmästä, hammas hampaasta, kaksi parhaasta.
Millä mittaatte, sillä teille mitataan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1704701- 123286
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402203Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161796
- 1371727
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421