Mitä ylioppilaslahjaksi ?

tulee taas lakkiaisia tänäkin keväänä ja pitäisi keksiä, mitä hankkisin lahjaksi tuoreille ylioppilaille. Voisitteko te auttaa minua, kun on varmaan omatkin muistot tuoreena mielessä?

Mietin, että jos ostaisinko kirjan tai muun lahjan, vai olisi seteli nuorelle mieleisempi lahja. Keksittekö te hyviä ehdotuksia, mitä voisin antaa?

Millainen seteli olisi sopiva summa kortin väliin?

Kukaan nuorista ei ole minulle henkilökohtaisesti läheinen.

Kiitos ystävällisille vastaajille asiallisista vastauksista.

3

6795

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuokkija muualta

kukka riitä, niinkuin silloinkin, kun mennään puiolitutun rippiäisiin.

• YO 06

Itse olen toivottavasti tämän kevään YO. Lahjaksi olen toivonut läheisimmiltä tuttavilta ja sukulaisilta astioita, aterimia ym. Yksi kaunis pullalautanen esim. Pentikiltä on erittäin elegantti ja arvokas lahja. Kauniisti paketoituna esim. sellofaaniin lahja saa sen kaipaaman arvokkuuden. Yhdelle ihmiselle se tosin saattaa olla aika arvokas, etenkin jos lahjan saaja on puolituttu.. Yhdeltä/kahdelta ihmiseltä rahalahja olisi 15-20 € ja monelta (3ja enemmän) hinnan voi nostaa 30-50€. Rahan ei tarvitse olla suuri. Hienostuneisuutta rahalahja saa, jos antaa YHDEN ruusun kirjeen mukana. Itse ainakin ilahdun enemmän yhdestä ruususta ja 10 eurosta kuin kymmenestä ruususta.

Kiteytettynä: Jos ei tunne lahjan saajaa, kannattaa sujauttaa seteli tai sekki kortin väliin ja ojentaa se kauniin ruusun kera.

• Yo98

Minun ylioppilasjuhlista on vajaa kymmenen vuotta. Muistelen että sain paljon rahaa lahjaksi ja sitten niillä rahoilla ostin itselleni mm. hyvän ja arvokkaan kellon ja astioita. Mutta niistä rahoista ei jäänyt muistoa lahjanantajasta. Muutamia lahjoja toki sain esim. toivomaani Pentikin astiastoa. Astiastot on kalliita, mutta sanoisin että jos lahjan saaja keräilee jotain astiastoa omaaa kotia varten, hän kyllä arvostaa sitä yhtä tai kahta mukia. Kannattaa siis kysellä vanhemmilta onko nuorella erityisiä toiveita. Sain silloin myös lahjaksi valokuvakansion, se oli sellainen joita saa kultasepänliikkeestä, hopeinen kehyskantena. Sain se isäni serkuilta ja lahja tuntui silloin vähän hassulta. Mutta missä olisi valokuvat tärkeästä päivästä jos sitä kansiota ei olisi.. Joko jossain laatikossa pölyttymässä valokuvausliikkeen pussukassa tai sitten tietokoneella tai cd:llä. Nyt ne kuvat on nätisti tallessa ja kantea koristaa minä itse, kaunis hyvy kasvoilla, lakki päässä ja ruusu kädellä. Ja mikä parasta, muistan tasan tarkkaan keneltä sen lahjan sain =)

Ai niin.. Ja rahasta vielä.. Sain silloin summia 50-500 markkaa, riippuen siitä kuka antaja oli.. Kummit panostivat vähän enemmän kuin naapurit jne. Monella on paljon juhlia ja on selvää että taloudellinen tilannekaan ei anna mahdollisuutta panostaa mahdottomia. Ja pääasia ei kuitenkaan ole se lahja. Minulle oli tärkeintä, että ihmiset muistivat minua ja arvostivat sitä minkä olin saavuttanut. Itse sitä ei välttämättä niinkään tajunnut. Mutta oli kiva nähdä vanhemmat ja mummo ylpeinä. Ja ei sen edes väliä onko kyseessä yo vai amis. Yhtä arvokkaita kumpainenkin =)

Tässä muutamia juttuja vinkiksi. Päivä on nuorelle tärkeä ja taitaa silloin lakitushumun ja onnittelujen (kilistelyjen kera), jälkeen olla mielessä vaan illan bileet =) Mukavaa kesää sinulle!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5877
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      610
      2326
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1181
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1023
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      54
      1006
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      946
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe