Minkähän hintainen mahtaa olla hampaan leikkaus kirurgilla? Kun tuo viimeinen viisuri on vaivaillut, ja tänään sitten hammashoitolassa käytyäni sanoivat laittavansa lähetteen kirurgille kun ei sitä vetämällä pois kuulemma saa. Eli täytyyköhän tässä opiskelijan alkaa nyt oikein säästämään tuota leikkausta varten?
Viisaudenhampaan leikkaus
7
10359
Vastaukset
- timanttimies
poralla leikkaavat ikenen halki ja sit vaa pihdeillä pois,hoituu hammaslääkäriski,mulle tehtiin niin
- potilasiNN
no, ei se nyt aina ihan noin helpolla käy! Mulla leikattiin ien auki, pilkottiin hammas poralla osiin ja sen jälkeen kaiveltiin helvetin tiukassa istuvia juuria, jotka olivat poikittain edessä olevan hampaan alla...operaatio kesti suukirurgilla n. tunnin. Juuret jouduttiin ottamaan pois pienissä paloissa.
Onneksi otettiin panorama-röntgen, josta selvisi juurten asennot. Jos multa olis lähdetty repimään pihdeillä tuosta vaan hammasta veke, niin multa puuttuis nykyään pari muutakin hammasta...
Tätä operaatioo en todellakaan olisi halunnut tavallisen hammaslääkärin tekevän. Minun onnekseni hän ehdottomasti kieltäytykin kunniasta ja passitti suukirurgille.
- mimmi
hesassa mulla makso kunnallisella 74e lääkkeet n. 5e. mutta mul oli aika paha se viisuri. et sul voi olla halvempi.
- viisurit veke
Jos hammashoitolassa suosittavat suukirurgia, niin sinne ehdottomasti! Maksoi mitä maksoi! Viisureiden leikkaaminen on niitä asioita, että niistä maksaa ilomielin, kunhan vain pääsee spesialistin käsiin! Jälki voi olla todella rumaa, jos joku helkutin yleishampilääkäri sen tekee...
- Ilman viisautta
Itse olin viisaudenhammasleikkauksessa, jossa otettiin 4 hammasta samalla kertaa ja kaksi niistä hampaista vaati (suora lainaus laskusta): Vaativaa hampaan poistoleikkausta, hinta á 330,74€. Mutta tämä oli yksityisellä puolella. Julkisella ei taatusti ole näin kallista, joten don't worry!
Hampaat lähtivät kuulemma ihan vetämällä, lähinnä sen ikenen poisto sen "tieltä" luo sen vaikeuden ja siinä tarvitaan kirurgia. Riippuu hampaasta ja sen sijainnista, irroittaminen saattaa tapahtua helpostikin!
Ei kannata huolestua ko. operaatiota. Pääset kunnon ammattilaisen käsiin ja varmasti tekee hyvää jälkeä. Tsemppiä! :) - kipukka
Minulla kahden hampaan LEIKKAUS maksoi 84 e plus lääkkeet, tosin sitä ennen kävin kahdesti hammasta näyttämässä, n 20 e/kerta, sitten vielä tikinpoisto maksaa erikseen parikymppiä. Näin kunnallisella puolella. Ei se halpaa lystiä ole, mutta kannattaa ehdottomasti. Viime syksynä oli niin hirveät kivut kun nuo hampaat sitten tuppaa tulehtumaan useampaankin otteeseen. Ja joka kertahan se tulehduksen hoitaminen maksaa, eli kannattaa mennä ajoissa.
- Opsikelija
Saatko sinä opiskelijahintaan hammaslääkärihoitoa? Minä kuulun YTHS:ään ja minulla maksaa viisaudenhampaiden poisto noin 12 euroa kerta, eli yhteensä 24 euroa. Ja minullakin joudutaan leikkaamaan ainakin osa hampaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516926Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6803008Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831290Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841265
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891150
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.203955