Ketä esillä olevista ehdokkaista palstan "väki" suosittelee Vas.liiton uudeksi puheenjohtajaksi? Kallekin saa sanoa painavan sanansa!
TOSITARKOITUKSELLA
18
1245
Vastaukset
- Engels
Jaska Laakso tietenkin.
tai joku muu änkyräkommari.- Helinä-keiju
Korhosesta tulee puoluejohtaja. Onhan hän ihan lutunen.
- Tepe
Itse henkilökohtaisesti toivon että Martti Korhonen valittaisiin Vasemmistoliiton johtoon koska:
- puoluetta rakentava ja yhdistävä voima
- kokemusta ministeritasolta asti
- yhteistyökykyinen muiden puolueiden suuntaan.
- parhaiten koko maata edustava voima
Yleensäkin kaikki ehdokkaat ovat hyviä, punaisuus tulee esille.
Itse pohjalaisena maanviljeliän poikana vierstan erään ehdokkaan vihreyttä. Muuten tosi pätevä mies, ehkä hieman nuori puoluejohtoon.
Naisehdokas on loistava mutta nyt on miesten vuoro. - tuleva..
puheenjohtaja muistaa, kenen asialla ollaan. ettei käy niin kuin S-A:lle kävi. Huomasi olevansa enemmän demari kuin moni demareista. Kompromiissiksi kelpaa Korhonen Oulun poika.
- Hassi
Olisi minun suosikkini, saataisiin Taistolaiset taas vallankahvaan
- viherhippi
punahippi pitää löytyä, ja pesunkestävä.
- hyvä
viherhippi kirjoitti:
punahippi pitää löytyä, ja pesunkestävä.
Oli hän ennen, kun "pyydettiin" vihreisiin SKP:ssä, kuten itse sanoi "pyydettiin", ehkä paremminkun meni pyytämättä
Hän menestynyt hyvin ovelasti vihreissä, voisi olla vasemmistoliitossakin, ja kun oli ja on edelleen Taistolainen, niin saataisiin Taistolaisista eliitti - Helinä-keiju
hyvä kirjoitti:
Oli hän ennen, kun "pyydettiin" vihreisiin SKP:ssä, kuten itse sanoi "pyydettiin", ehkä paremminkun meni pyytämättä
Hän menestynyt hyvin ovelasti vihreissä, voisi olla vasemmistoliitossakin, ja kun oli ja on edelleen Taistolainen, niin saataisiin Taistolaisista eliittiSiinä olisi menestynyt taistolainen myös vasemmistoliiton johtoon. Sampokin on osittain johtajan ja valtion omistuksessa jo, eli oikealla tiellä oltaisiin, mitä aatteeseen tulee.
- Saneeraaja.
Mitään puheenjohtajaa ?
Kannatus ja talous laskusuunnassa.
Yhtykää punikit tai tehkäää konkka 90-luvun maliin.- yrittää
elikkäs taostolaisista kerätään vielä puolue, toki jokunen voi muukin olla, mutta runko taistolaisissa
- Yeaah
Eiköhän siinä käy niin, kuten tämän puolueen kohdalla aina tasaisin väliajoin käy eli jakaantuu kahtia.
Sitten tarvitaankin kaksi puheenjohtajaa, viherpunikeille oma ja änkyröille oma. Aivan kuten Saarisen, Aleniuksen ja Sinisalon aikana. Tosin nykyään ei taida olla varaa kuin yhteen puolueeseen, kun NKP ei enää rahoita. lisää "hyviä" ehdotuksia. Missäs Kalle luuraa?
- Serafim
Ennen kuin tähän mitään osaa/uskaltaa sanoa, pitäisi tietää, minkä sortin sosialisteja ehdokkaat oikein ovat!
Demarien puheenjohtajaa taannoin "valittaessa", kukin ehdokas teki tarkoin selvää, minkä sortin sosialisti hän on. Ei-sosialistia ei tainnut joukosta löytyä...
Olisi varmaan ei-sosialistin jälkeen aihetta löytää edes jonkun sortin sosialisti vasurien liiton nokkamieheksi/naiseksi! Kun kaiken lisäksi vielä on aito valinta kyseessä... - -k.o.m Mari
No Arhinmäen paavohan se olisi.
Tai sitten se lapista tuleva.....nimi ei tule nyt mieleen.....muttei tennilä. - Preeti
Ymmärtääkseni perinteinen kansandemokraattinen tapa ajatella ja lähestyä asioita ja ilmiöitä on tutkailla niitä sisältöjen kautta.
Siksi lähestyisin puheenjohtajakysymystäkin myös pään kautta. Mitä ihminen tai ehdokas ajattelee ja miten perustelee näkemyksiään. Löytyykö sieltä se punainen lanka. Maailmankuva johon voi luottaa tiukassakin paikassa. Ehdokas, joka ei osaa arvostaa isien töitä ja tuloksia saa olla ja mennä.
Pelkistä arvoista puhuminen ei liioin riitä maailmankuvaksi. Jostain ovat arvotkin peräisin ja se perä pitää löytää ja tunnustaa. Olemalla "jonkin sortin" vasemmistolainen, sosialisti, kommunisti, kansandemokraatti tai parhaassa tapauksessa marxsilainen, kertoo minulle päättämättömyydestä ja tietämättömyydestä suhteessä työväenliikkeen syvimpään olemukseen.
Historiallisten juurien unohtaminen, tai katkeaminen, tai tarkoituksellinen katkaiseminen palvelee vain porvarillisen ideologian pyrkimyksiä. Vasemmistoliitosta se näkyy jo selvästi aatteellisuuden hiipumisena ja sortumisena vaistonvaraisuuteen ja yksilölliseen mutuiluun.
Ikävä piirre on lisäksi ollut, niiden ihmisten leimaaminen, jotka kyselevät aatteellisuuden perään.- Preeti
vom kirjoitti:
eikö näistä kukaan kelpaa Sinulle?
Jos on pakko, niin tässä vaiheessa meikäläisen valinta osuu akselille Mustajärvi - Korhonen. Eli ei mitään lopullista. Keskustelu jatkukoon ja erityisesti aatteen perustasta ja puolueohjelman sisällöstä. Erottukoon jyvät akanoista.
- Matilaine
poika ehottaat sit Mustajärvee. Sil on eläkokemust ja sanakii hallinnas!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033123Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891180
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181120- 761046