"Tervetuloa Tulkaa kaikki-Liike on niiden kirkon jäsenten ja ystävien yhdysside, jotka ajattelevat, että voidakseen täyttää tehtävänsä kirkon on uudistuttava."
Kirkon uudistumista ajetaan todella voimallisesti, mutta ikävä kyllä uudistuminen ei taida tarkoittaa niinkään sellaista hengellistä uudistumista kuin me herätyskristityt yleensä ajattelemme vaan tämä uudistus tähtää yhä enenevään suvaitsevaitsuuteen ja hyväksyntään kaikkiin synteihin nähden. Raamatun homokannat halutaan nähdä vanhentuneina aikansailmiöinä, nykypäivänä muka tiedämme tieteen valosa paremmin ja siksi kirkon tulisi hyväksyä homous tasavertaisena heteroseksuaalisuuden kanssa.
"Näin tehdään tietä Kristukselle:
Kirkollisen keskustelun ja päätöksenteon on oltava avointa.
Kirkon on kasvettava lähimmäisenrakkauden ja oikeudenmukaisuuden yhteisöksi:
Naispuolisten pappien syrjiminen on lopetettava kaikissa seurakunnissa.
Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvat on ehdoitta toivotettava tervetulleiksi seurakuntien jäseniksi ja työntekijöiksi.
Eronneiden, avoliiton valinneiden ja yksin elävien elämänratkaisuja on kunnioitettava.
Meidän on yhdessä jaettava aineellista hyväämme oman maamme ja maailman köyhien kanssa.
Eri tavoin ajattelevien kirkollisten ryhmien välille on rakennettava luottamusta ja sovintoa.
Mottomme: Kristuksen kirkko on kaikille."
"Ensimmäinen konkreettinen tavoitteemme ovat syksyn 2006 seurakuntavaalit. Haluamme uudistusmielisten äänten pääsevän kuuluviin kirkkovaltuustoissa ja seurakuntaneuvostoissa. Luottamushenkilöt valitsevat seurakuntiin työntekijöitä ja päättävät toimintalinjoista, ja he osallistuvat myös kirkolliskokouksen jäsenten ja piispojen valintaan. Seurakuntavaalien tulos ratkaisee kirkon kehityksen suunnan."
Tulkaa kaikki-liike
9
393
Vastaukset
- totuus uudistaa
- Muistuttaja
Oli pakko kirjoittaa jotakin :)
Muistuttaja kirjoitti:
Oli pakko kirjoittaa jotakin :)
Raamatusta:
"Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät. Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee. Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele." Mal.4- Muistuttaja
SofiaDaan kirjoitti:
Raamatusta:
"Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaan hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät. Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee. Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele." Mal.4Eiköhän joku ota nyt liian vakavasti?
Tulisi pyrkiä erottamaan mikä on sanottu tosissaan ja mikä on sanottu huumorimielessä :) Muistuttaja kirjoitti:
Eiköhän joku ota nyt liian vakavasti?
Tulisi pyrkiä erottamaan mikä on sanottu tosissaan ja mikä on sanottu huumorimielessä :)että sinä olit sillä mielellä.
Tuli nyt kuitenkin tämä Raamatunkohta itselleni mieleen. Toivottavasti se ei pilannut iloasi.
Miksi et käytä aina samaa nimimerkkiä?- Muistuttaja
SofiaDaan kirjoitti:
että sinä olit sillä mielellä.
Tuli nyt kuitenkin tämä Raamatunkohta itselleni mieleen. Toivottavasti se ei pilannut iloasi.
Miksi et käytä aina samaa nimimerkkiä?>>Toivottavasti se ei pilannut iloasi.>Miksi et käytä aina samaa nimimerkkiä?
- ei salaseuralainen
Kuka tätä lahkoa johtaa?
Kuka antaa synnit anteeksi?
Kuka toimii rahastajana? - Vaikka en kaikessa Sunia hy...
"Ei kaikki ole minun opetuslapsiani jotka sanovat Herra Herra, vaan ne ovat jotka pitävät minun käskyni."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1724726- 123296
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161806
- 1371737
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421