Suhteet ja seksi pois mediasta

mies[24]

No, ei niitä nyt kokonaan tarvitsisi poistaa mediasta, mutta 90% voisi kyllä poistaa. Tuskin olen ainut, jota häiritsee _erittäin paljon_ se, että jokaisessa sarjassa/elokuvassa/kuvassa viitataa usein joko parisuhteiseen tai seksiin. Puhun toki vähemmistön edustajana, mutta kannattaisi mediapeelojen muistaa, että kaikkien elämään em. asiat ei kuulu millään tavalla.

Veikkaisin että nykyään n. 10% miehistä (huom, miehistä!) on ns. ikisinkkuja. Median harrastama seksin ja parisuhteiden pakkosyöttäminen ikisinkuille on on vähän sama asia, kuin että minä menisin heiluttamaan mcdonaldsin jättihampurilaista nälkäkuoleman partaalla olevan afrikkalaisen lapsen naaman eteen. Lapsi tuskin hyppisi riemusta, että onpas kivaa, kun saan sentään jopa _katsoa_ hampurilaista.

Ok, en ole ihan täysin tosissani, mutta osittain kyllä. Ei todellakaan ole mukavaa kävellä kadulla, kun väh. 75% mainoksista on kauniita naisia, jollaisia näkee vain pixeleinä ruudulla.

15

1562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pihkura

Jännää sinänsä, että 24-vuotias mies haluaa kauniit naiset pois mainoksista :) Olettaisin nimittäin että kuulut juuri siihen ns. kohderyhmään..

Tuosta parisuhde-jutusta on vaikea olla samaa mieltä. Jos sarjoissa yms kuvataan "normaalia" elämää, niin kyllähän elävässä elämässäkin on paljon ihmisiä, jotka elävät jonkunlaisessa suhteessa. Tietenkin on myös paljon sinkkuja, mutta onhan niitä sarjoissakin. Ehkä sulla vaan pistää silmään ne jutut, mihin jossain vaiheessa aloit kiinnittää huomiota. Höh, olipa tyhmästi ilmastu :) Tarkotan, että jos vaikka päättää laskea, montako kertaa joku puhuja sanoo jonkun tietyn sanan, niin tottahan se sitten pistää silmään (korvaan) muita sanoja selvemmin :)

• Jorma joo

sen häiritä. Tai sitten ne sarjat/elokuvat/tms. pois jos et niitä halua nähdä. Ja telkkari - kai sulla näkyy muitakin kanavia?! Ongelma on ihan samanlainen, kuin että sulla on pieni kivi kengässäsi. Jotkut ottavat sen aina pois ja eivät anna sen asian häiritä. Ja sitten toiset antavat olla sen kengässä, koska eivät tee mitään vaikka se asia häiritsee heitä. Kumpi sinä olet, tekijä vai valittaja??

• hone-y

Ymmärrän pointtisi siitä näkökulmasta, että mitä seksin ja parisuhteiden jatkuva tunkeminen tajuntaan tekee ihmisille. Syntyy kaikenlaisia ajattelun ehdollistumia, tyyliin seksiä on saatava kaikkien kanssa kaikkialla tai ilman parisuhdetta en ole elämisen arvoinen.

Mutta etkö olekin vähän itsekeskeinen? Jokainen katsokoon mitä itse haluaa, eikä ohjelmia tarvitse kieltää siksi että ne ärsyttävät SINUA. Ikävä kyllä, telkasta tulee juuri sitä mitä massat katsovat. Kyllä ymmärrän sen, että ottaa päähän katsoa niitä, jos itse haluaa samaa eikä tunne saavansa sitä. Se lisää pahaa mieltä ja epätoivoa. Mutta muuta mieluummin omaa asennettasi, koska maailma on täynnä asioita, jotka ärsyttävät meitä.

Minäkin kyllä toivoisin, että ihmiset puhuisivat muistakin asioista kuin seksistä tai parisuhteista. Tällä hetkellä musiikkikin lienee 98% täynnä sydänsuruja ja suhteita tai seksiä. Siis eikö meillä muka ole mitään muuta ajateltavaa?! Elämän oikeat ongelmat jää täysin paitsioon. Esimerkiksi siitä, että meistä joka 6. kuolee nälkään, saisi aikaan hyvän biisin. Jos joku vain viitsisi tehdä =)

• Kilroy

Vanha sanontahan sanoo, että päivät taistellaan leivästä ja yöt lihasta. Mielestäni tuossa sanonnassa on myös totuuden jyvä, eli jos täysin karsitaan ihmistä rankaan asti, niin ensisijaisesti ihmistä kiinnostaa eloonjääminen ja toisekseen seksi/lisääntyminen/parisuhde.

Ja kaikessa tässähän on kyse juuri ihmisen itsekkyydestä, eikä siitä edes voi syyttää sillä niin syvälle meihin on painettu selviytymisen aakkoset; itsekkyys. Ja tästä päästäänkin siihen että on luonnollista että ihmiset ovat kiinnostuneita näistä samoista asioista myös toisissa todellisuuksissa, eli telkkarissa ja netissä.

Ja kaikki tuo mitä kirjoitin oli vain toissijaista keskustelun avausta seuraavaan. Eli olen jonkin verran tätä palstaa seurannut, ja varsinkin sinun nimimerkkisi on jäänyt mieleen (hone-y). Mikä häiritsee todella paljon on se ettet ole lisännyt sivullesi kuvaa. Joten, päästä minut pahasta ja lisää kuvasi sivulleisi :) Haluaisin tietää onko tekstisi perusteella syntynyt mielikuva sinusta täysin oikea vai pelkästää melkein oikea :)

• Mitä se tarkoittaakaan?

Siis olen varmaan jotenkin friikki naiseksi, kun olen ihan oikeasti alkanut tuntea syvää sääliä näitä ikisinkkumiehiä kohtaan. Vaikea naisen ja varsinkin ihan mukavan ja nätin sellaisen on edes asettua sellaiseen asemaan, jossa ei ole minkäänlaista kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen eikä juuri mahdollisuutta perustaa perhettä. Sinänsä asiassa en ole kanssasi samaa mieltä, useimmilla ihmisillä on kuitenkin kokemuksia seksistä ja parisuhteesta ja on huomattavan helpompi samaistua sellaisiin sarjoihin joissa näihin myös viitataan. Varsinkin USAssa jossa iso osa sarjoista tehdään, ollaan edelleen hyvin perhekeskeisiä ja viihdehän peilaa yhteiskunnan arvoja. Seksi ja parisuhde ovat mahtavia asioita, mutta kyllä minustakin niihin voisi välillä antaa toisenlaista näkökulmaa. Esimerkiksi elokuvassa One hour photo käsiteltiin mielestäni hyvin nk. ATM:n (Robin Williams) hinkua olla osana normaalia perhettä ja normaalia elämää.

"Ok, en ole ihan täysin tosissani, mutta osittain kyllä. Ei todellakaan ole mukavaa kävellä kadulla, kun väh. 75% mainoksista on kauniita naisia, jollaisia näkee vain pixeleinä ruudulla."

Tästä täytyy mainita, että sitähän mainosten naiset nimenomaan ovat. Ei kukaan tahdo näyttää naapurin hieman levähtänyttä Selluliitti-Siiriä mainoksissa vaikka todennäköisesti Siirillä on mies, Kaljamaha-Keijo, joka on fyysisesti yhtä puoleensavetävä kuin Siiri. :=)

Ei media pakkosyötä parisuhdetta. On jokaisen valinta elääkö parisuhteessa vai ei, vaikkakin joillekin sen parisuhteen hankinta on hankalampaa. Itse olen joskus miettinyt että miksi ATM:t tahtovat puoliväkisin huomiota siltä Pissaliisa-Pirjolta? Itse en ainakaan ole edes kiinnostunut Trendipelle-Tanelista ja tuskin hänkään minusta. Olen enemmän Hevari-Henna joka viihtyy Rokkari-Riston kanssa. :=)

• mies[24]

Haluaisin huomauttaa, että "ikisinkkuus" ei tarkoita välttämättä sitä, että on ruma luuseri (et tosin niin väittänytkään...mutta vähän sellaisen kuvan tuosta sai). Ihmisillä vaan on monenlaisia, ehkä muiden mielestä mitättömiäkin ongelmia, jotka estävät vastakkaiseen sukupuoleen tutustumisen. ATM/ikisinkkuus ei välttämättä näy ulospäin.

Mun mielestä on täysi turha tuntea mitään sääliä, koska elämän laatuun vaikuttaako moni muukin tekijä kuin parisuhteet. Myönnän toki, että on se vähän ankeaa, kun viimeinen muistikuva fyysisesti kosketuksesta on jostain ~15v takaa, kun halasi tyyliin omaa äitiä, mutta ei tuollaista voi silti varsinaiseksi ongelmaksi kutsua. En ole kuitenkaan koskaan kärsinyt mistään masennuksesta tmv. ongelmista. Ylipäätänsä jos alkaa liikaa kiinnittää huomiota omiin "ongelmiinsa", niin on hyvä katsoa vaikkapa joku dokumentti jonkun todella vakavasti sairaan/vammaisen ihmisen elämästä. Eihän sillä tietenkään saa katoamaan niitä omia mitättömiä ongelmia, mutta saapahan jotain perspektiiviä asiaan.

Tiedän kyllä, että useimmilla ihmisillä on kokemuksia parisuhteista, näin on myös tuttavapiirissäni. Kaikki ns. normaalit tuttavani seurustelee ja loput on 100% kokemattomia (kaikki luonnollisesti miehiä). Mitään välimuotoja ei tässäkään asiassa ole. Tästä huolimatta, mulle parisuhteet yms. on täysin yhtä todellinen tai uskottava asia kuin aku ankka tai joulupukki. Jos en tietäisi paremmin, niin voisin jopa väittää, ettei mitään parisuhteita ole edes olemassa, vaan koko juttu on jotain keksittyä fantasiaa. Niin kaukana ne on omasta maailmasta.

• Onneksi
        mies[24] kirjoitti:

Haluaisin huomauttaa, että "ikisinkkuus" ei tarkoita välttämättä sitä, että on ruma luuseri (et tosin niin väittänytkään...mutta vähän sellaisen kuvan tuosta sai). Ihmisillä vaan on monenlaisia, ehkä muiden mielestä mitättömiäkin ongelmia, jotka estävät vastakkaiseen sukupuoleen tutustumisen. ATM/ikisinkkuus ei välttämättä näy ulospäin.

Mun mielestä on täysi turha tuntea mitään sääliä, koska elämän laatuun vaikuttaako moni muukin tekijä kuin parisuhteet. Myönnän toki, että on se vähän ankeaa, kun viimeinen muistikuva fyysisesti kosketuksesta on jostain ~15v takaa, kun halasi tyyliin omaa äitiä, mutta ei tuollaista voi silti varsinaiseksi ongelmaksi kutsua. En ole kuitenkaan koskaan kärsinyt mistään masennuksesta tmv. ongelmista. Ylipäätänsä jos alkaa liikaa kiinnittää huomiota omiin "ongelmiinsa", niin on hyvä katsoa vaikkapa joku dokumentti jonkun todella vakavasti sairaan/vammaisen ihmisen elämästä. Eihän sillä tietenkään saa katoamaan niitä omia mitättömiä ongelmia, mutta saapahan jotain perspektiiviä asiaan.

Tiedän kyllä, että useimmilla ihmisillä on kokemuksia parisuhteista, näin on myös tuttavapiirissäni. Kaikki ns. normaalit tuttavani seurustelee ja loput on 100% kokemattomia (kaikki luonnollisesti miehiä). Mitään välimuotoja ei tässäkään asiassa ole. Tästä huolimatta, mulle parisuhteet yms. on täysin yhtä todellinen tai uskottava asia kuin aku ankka tai joulupukki. Jos en tietäisi paremmin, niin voisin jopa väittää, ettei mitään parisuhteita ole edes olemassa, vaan koko juttu on jotain keksittyä fantasiaa. Niin kaukana ne on omasta maailmasta.

Näin se on, että ei kaikilla ole parisuhdetta eikä tule koskaan olemaankaan. Kaikki ei edes sellaista halua. Miksi kaikkien pitäisi mennä massan mukana ja haluta? Tuttavapiirissäni on muutama henkilö, jotka eivät todellakaan halua mitään parisuhdetta (naisia) ja yhdellä ei sellaista koskaan ole ollutkaan (nyt jo keski-iässä).

Minusta tämä on henkilökohtainen asia, eikä siinä pitäisi kellään olla mitään ihmettelemistä. Mutta tiedän kyllä kokemuksesta, että sitä ihmetellään. Syitä parittomuuteen on monia, eikä ne useimmiten näy ulospäin. Kukin eläköön tavallaan, who cares? Niin kauan kuin ei ketään vahingoita.

• nuori ikisinkku
        mies[24] kirjoitti:

"Haluaisin huomauttaa, että "ikisinkkuus" ei tarkoita välttämättä sitä, että on ruma luuseri (et tosin niin väittänytkään...mutta vähän sellaisen kuvan tuosta sai). Ihmisillä vaan on monenlaisia, ehkä muiden mielestä mitättömiäkin ongelmia, jotka estävät vastakkaiseen sukupuoleen tutustumisen. ATM/ikisinkkuus ei välttämättä näy ulospäin."

Mulla vastakkaiseen sukupuoleen tutustumisen estää mielenterveysongelmat: masennus, sosiaalistentilanteidenpelko ja eristäytyväpersoonallisuus. Ikää on 22 ja oon komia.

• puhutaan vain..
        mies[24] kirjoitti:

miehistä?

• miez85
        puhutaan vain.. kirjoitti:

miehistä?

Sen takia puhutaan vain miehistä, koska kenenkään naisen ei haluamattaan tarvitse olla sinkku. Monet naiset valittavat, että ketään ei löydy. Ei löydy, koska ainoastaan täydellinen kelpaa heille.

• Nainen vm 80
        miez85 kirjoitti:

Sen takia puhutaan vain miehistä, koska kenenkään naisen ei haluamattaan tarvitse olla sinkku. Monet naiset valittavat, että ketään ei löydy. Ei löydy, koska ainoastaan täydellinen kelpaa heille.

Ehkä jokainen nainen kelpaisi jollekkin, mutta sosiaaliset fobiat ja muut mt-ongelmat voivat estää niihin joihinkin tutustumisen. On myös eri asia, mikä se "jokin" jolle kelpaisi on...

• minäkään..
        miez85 kirjoitti:

haluaisi miestä, jolle kelpaa ihan kuka tahansa, jolle vain itse kelpaa.

• MMies

Omaan napaansa tuijottaminen ja fundamentalismi näyttävät olevan päivän sana. "Jos minä en, niin eivät muutkaan saa jne..." Pitäisiköhän katsoa hieman syvemmälle siihen "todellisuuteen", mitä media kauppaa meille?

• voisiko joku selventää mulle, mitä tarkoittaa sana"Peelo"?

• AROSUSI-09

Tai jotain sinnepäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1737
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1566
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1369
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1325
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      352
      1286
    Aihe