Hiiriä ja Miehiä

1984

Monilla naisilla tuntuu olla tarve todistella olevansa miehiä parempia. Ärsyttävää.

Asiahan on niin, että mies on tämän luomakunnan kruunu. Ei ehkä suurin, eikä kaunein, mutta paras. Yksikään nainen ei juokse niin kovaa etteikö mies juoksisi kovempaa, yksikään nainen ei ole niin älykäs etteikö löytyisi älykkäämpää miestä, naiset eivät ole keksineet mitään mitä joku mies ei olisi ennemmin tai myöhemmin tullut ajatelleeksi. Naiset ovat parempia ainoastaan synnyttämään, mutta raskaaksi tulemiseenkin tarvitsette miesten apua!

Totuus on, että miehet pyörittävät ja johtavat maailmaa. Niin sen kuuluukin olla. Teidän tärkeä roolinne on tukea ja ymmärtää miehiänne, jotka tuota raskasta taakkaa kantavat. Miksette suosiolla tyydy osaanne ja hoida hommianne? Kun yritätte olla kuin miehet omaksutte vain miesten huonot puolet. Niin kauan kuin näette miehet vihollisenanne ja yritätty miehet päihittää teette vain hallaa ihmiskunnalle. Suutari pysyköön lestissään. Suomen naiset, ryhdistäytykää, hoitakaa hommanne mukisematta ja tukekaa miehiänne!

31

2444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laista

tukea tarvitset?

• NeMo

Jees jees, nostetaan kissa pöydälle.

Minusta kenenkään ei pidä tyytyä osaansa. Seuraavasta olen kuitenkin täysin samaa mieltä: "Kun yritätte olla kuin miehet omaksutte vain miesten huonot puolet. Niin kauan kuin näette miehet vihollisenanne ja yritätty miehet päihittää teette vain hallaa ihmiskunnalle."

Tää ehkä kuulostaa vähän liian uskonnolliselta, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että jos ihmisten olisi tarkoitettu olevan täysin tasa-arvoisia, ei olisi kahta eri sukupuolta.

• kenenkään

uskonto ei ole noin sovinistinen tai sitä ei harjoiteta siten..

• 1984
        kenenkään kirjoitti:

uskonto ei ole noin sovinistinen tai sitä ei harjoiteta siten..

Ei tässä uskonnossa ole kyse vaan siitä mikä kenenkin tehtävä on!

• jos...

kaksi sukupuolta on tarkoitettu täydentämään toisiaan? Niinhän se menee biologisestikin.

Olen lukenut, että ennen valta oli naisilla. Tästä puhutaan mm. Dan Brownin teoksessa Da Vinci -koodi.

• sitä
        1984 kirjoitti:

itsekään tietää kun et ensimmäisenkään kysymykseen vastannut.

• - Piiamariia -
        jos... kirjoitti:

kaksi sukupuolta on tarkoitettu täydentämään toisiaan? Niinhän se menee biologisestikin.

Olen lukenut, että ennen valta oli naisilla. Tästä puhutaan mm. Dan Brownin teoksessa Da Vinci -koodi.

..sinä nimim. "jos", mutta mun on pakko sanoa, että älä pliis mussukka siteeraa jotain Da Vinci- koodia tällasessa asiassa.

Olen kyllä itsekin myös lukenut ko. kirjan:), mutta sentään tiedän sen olevan täydellisesti & vain viihdettä. Jos siis puhut sukupuolisuuden historiasta tms. tasa- arvoisuuden politiikasta, niin sun kannattaa ehkä kuitenkin etsiä vähän muunlaista kirjallisuutta käsiisi. Yhtään tässä siis puuttumatta nyt kuitenkaan siihen, että kenellä oli/ on sitä "valtaa" (joka on niin mitä?) ja kenellä taas ei.

Kirjastossa uudelleen käyminen vois tehdä sullekin terää.

• nyt...
        - Piiamariia - kirjoitti:

..sinä nimim. "jos", mutta mun on pakko sanoa, että älä pliis mussukka siteeraa jotain Da Vinci- koodia tällasessa asiassa.

Olen kyllä itsekin myös lukenut ko. kirjan:), mutta sentään tiedän sen olevan täydellisesti & vain viihdettä. Jos siis puhut sukupuolisuuden historiasta tms. tasa- arvoisuuden politiikasta, niin sun kannattaa ehkä kuitenkin etsiä vähän muunlaista kirjallisuutta käsiisi. Yhtään tässä siis puuttumatta nyt kuitenkaan siihen, että kenellä oli/ on sitä "valtaa" (joka on niin mitä?) ja kenellä taas ei.

Kirjastossa uudelleen käyminen vois tehdä sullekin terää.

En puhunut absoluuttisesta totuudesta, vaan VIITTASIN yhteen populaarikulttuurin teokseen.
        Kommentoit ilman parempaa tietoa ja käsitystä aiheesta. Mussukkainen.

• - Piiamariia -
        nyt... kirjoitti:

En puhunut absoluuttisesta totuudesta, vaan VIITTASIN yhteen populaarikulttuurin teokseen.
        Kommentoit ilman parempaa tietoa ja käsitystä aiheesta. Mussukkainen.

Voi hyvinkin olla, että kommentoin vastoin parempaa tietoani asiasta. En siis pidä itseäni suinkaan paremmin tietäjänä.;)

Kysyn kuitenkin, että uskotko tuohon Dan Brownin kirjaan sitten kovinkin suuresti? Ainakin vastauksesi viittasi vahvasti siihen.;)

• ...

Voi hyvinkin olla, että kommentoin vastoin parempaa tietoani asiasta. En siis pidä itseäni suinkaan paremmin tietäjänä.;)

Kysyn kuitenkin, että uskotko tuohon Dan Brownin kirjaan sitten kovinkin suuresti? Ainakin vastauksesi viittasi vahvasti siihen.;)

sanakirjasta mitä tarkoittaa "populaarikulttuuri".

Viikonloppuja!

• -Piiamariia -
        ... kirjoitti:

sanakirjasta mitä tarkoittaa "populaarikulttuuri".

Viikonloppuja!

.hyviä viikonloppuja! Monessa kohtaa puhuit muuten ihan asiaakin, oikeasti.:) Tosin arvasin, että tuohon yhteen asiaan et sano mitään. No, Dan Brown on kyllä mustakin ihan keskiverto viihde-kirjailija.:)

• ...
        -Piiamariia - kirjoitti:

.hyviä viikonloppuja! Monessa kohtaa puhuit muuten ihan asiaakin, oikeasti.:) Tosin arvasin, että tuohon yhteen asiaan et sano mitään. No, Dan Brown on kyllä mustakin ihan keskiverto viihde-kirjailija.:)

otettu tästä tunnustuksesta. :) Dan Brown osaa kirjoittaa.

• - Piiamariia -
        ... kirjoitti:

otettu tästä tunnustuksesta. :) Dan Brown osaa kirjoittaa.

Dan Brownb osaa kyllä kirjoittaa. Joidenkin mielestä.

• ...

Dan Brownb osaa kyllä kirjoittaa. Joidenkin mielestä.

Mutta nyt lopetan. Bye!

• -Piiamariia -
        ... kirjoitti:

Mutta nyt lopetan. Bye!

Heh!:D Äidinkielen arvosanani oli lukiossa aina kymppi tai ysi. Samoin yliopistossa oltu aina tyytyväisiä kirjallisiin tuotoksiini. Em. kyvyistä voi tosin olla aina montaa mieltä. Etenkin kaikki tällä palstalla mun juttujani lukeneet...;D

Mut enivei, ei tapella enää Dan Brownista.:)

• patriarkaalista
        1984 kirjoitti:

järjestelmää ennen oli matriarkaalinen systeemi.
        Tämä muuttui siinä vaiheessa kun ihmiskunta siirtyi keräilytaloudesta maanviljelijöiksi.
        Silloin tuli tärkeäksi että perheen poika todellakin oli biologisen isänsä siittämä koska maa- ja muu omaisuus haluttiin jättää omalle jälkikasvulle.

• tyttö-polo

Miksi kaksi eri sukupuolta ei voisi olla tasa-arvoisia keskenään? Eihän tasa-arvo samanlaisuutta tarkoita, vaan sitä, että ollaan yhtä arvokkaita, vaikka oltaisiin erilaisia. Vai..?

• L0r3n
        -Piiamariia - kirjoitti:

Heh!:D Äidinkielen arvosanani oli lukiossa aina kymppi tai ysi. Samoin yliopistossa oltu aina tyytyväisiä kirjallisiin tuotoksiini. Em. kyvyistä voi tosin olla aina montaa mieltä. Etenkin kaikki tällä palstalla mun juttujani lukeneet...;D

Mut enivei, ei tapella enää Dan Brownista.:)

Muinaisina aikoina naisilla oli suhteellisesti korkeampi valta kuin miehillä - vaikka ylin johtaja olikin lähes aina mies. Tämä johtui ilmeisesti siitä tosiseikasta, että miehet viettivät usein viikkojakin metsästysretkillään ja naisten täytyi pitää reviiriä/aluetta/kotia pystyssä sillä aikaa.

Kaikki tämähän muuttui muutama vuosituhat sitten siirryttäessä maanviljelyyn, sillä mies vietti suurimman osan ajastaan kotona ja hänen fyysisellä voimallaan tuottama hyöty oli suurempi kuin naisten muilla keinoin tuottama.

Ja jos nyt aletaan vielä tähän älykkyyten pureutua... Biologiselta kannalta tietenkin.

Näinen on sosiaalisesti älykkäämpi kuin mies.
        Nainen näkee asiat kokonaisuutena.

Mies on matemaattisesti lahjakkaampi kuin nainen.
        Mies ajattelee asiat kolmiulotteisesti.

Nämä ovat vain osa niistä todistetuista pintapuolisista eroista, mutta ne jo viestittävät siitä tosiasiasta, että naisten ja miesten älykkyyttä on huono lähteä vertailemaan - ne ovat nimittäin painottuneet huomattavasti eri asioihin.

Toisinsanoen - nainen täydentää miestä ja toisin päin.

• L0r3n
        L0r3n kirjoitti:

Muinaisina aikoina naisilla oli suhteellisesti korkeampi valta kuin miehillä - vaikka ylin johtaja olikin lähes aina mies. Tämä johtui ilmeisesti siitä tosiseikasta, että miehet viettivät usein viikkojakin metsästysretkillään ja naisten täytyi pitää reviiriä/aluetta/kotia pystyssä sillä aikaa.

Kaikki tämähän muuttui muutama vuosituhat sitten siirryttäessä maanviljelyyn, sillä mies vietti suurimman osan ajastaan kotona ja hänen fyysisellä voimallaan tuottama hyöty oli suurempi kuin naisten muilla keinoin tuottama.

Ja jos nyt aletaan vielä tähän älykkyyten pureutua... Biologiselta kannalta tietenkin.

Näinen on sosiaalisesti älykkäämpi kuin mies.
        Nainen näkee asiat kokonaisuutena.

Mies on matemaattisesti lahjakkaampi kuin nainen.
        Mies ajattelee asiat kolmiulotteisesti.

Nämä ovat vain osa niistä todistetuista pintapuolisista eroista, mutta ne jo viestittävät siitä tosiasiasta, että naisten ja miesten älykkyyttä on huono lähteä vertailemaan - ne ovat nimittäin painottuneet huomattavasti eri asioihin.

Toisinsanoen - nainen täydentää miestä ja toisin päin.

Miesten ja naisten ÄO on tiettävästi keskiarvoltaan lähes sama. Naiset kuitenkin pysyvät siellä keskiarvossa, miesten älykkyyden heitellessä huomattavasti. Jos näkemys perustettaisiin, pelkkään ÄO-älykkyyteen, niin maailman tyhmimmät että viisaimmat ihmiset olisivat miehiä.

Olen muuten huomannut naisten usein tuijottavan vain sitä tosiasiaa, että tyhmimmät ihmiset ovat miehiä, miesten taas keskittyessä vain näihin ns. neroihin. Tässä tapauksessa ei kumpikaan sukupuoli ole oppinut kunnolla katsomaan kokonaisuutta.

• "Minulla ei ole mitään

miesten maailmaa vastaan, kunhan vain saan olla nainen siinä." Allekirjoitan.

• täällä roikut Henry Moon.

• näkynyt

No sä et ainakaan ole mikään esimerkki luomakunnan kruunusta tai perheenpäästä. Jos sellaisen ihmeen joskus tapaan, niin varmasti saa ansaitsemansa kunnioituksen. Muttei ole (ja tuskin tuleekaan koskaan) kävellyt vastaan.

• neuv0

Kovastipa sä kuitenkin naisten perään olet.

Siirry kuule niihin ihailemisiin miehiin vaan. Katsokaa yhdessä vaikka brokeback mountain ja ottakaa mallia.

Turhaan sä täällä naisten logiikka -palstalla pyörit.

• Siri

että suuri osa naisista haluaisi elää omien luonnollisten taipumustensa mukaisesti, jos he vain saisivat itselleen kuuluvaa kunnioitusta miesten taholta.

Ikävä kyllä miehet halveksivat naisten pehmeitä arvoja ja samalla itse naisiakin.

Naisten on pakko viljellä miehisiä ominaisuuksiaan saadakseen arvonantoa ja oikeudenmukaista kohtelua.

Miehet tekivät virheen käyttäessään voimaansa alistamiseen. Olisi voinut menetellä toisinkin.

• Brother

Luomukunnan kruunaa lakki päässä anteeksipyyntöä odottava öykkäröivä tökerys, joka ei hämmennyksissään muistaa alkeellisiakaan käytöstapoja, kun jang laittaa jingin tinkimään luomukummusta ja omista röhkeyksistään ja uho huuhtoutuu tuskan hikenä ja menetyksen pelkona. Tieto ja sivistys antaa välineet verkostoitumiseen, mikä luo luo tasa-arvoa ja voimaa väheksytyillekin.

• Veijari-77

Olet oikeilla jäljillä, veliseni. Nythän on kuitenkin niin, että sellainen tärkeä urheilulaji kuin kivääriammunta oli aikanaan olympialaji, johon saivat osallistua yhtälailla miehet kuin naisetkin. Laji muutettiin, sillä eräs kiinalainen nainen osoittautui eräänä vuonna maailman parhaaksi ampujaksi. Tuon jälkeen naiset eivät ole saaneet ampua yhdessä miesten kanssa.

Sanoisin, kuten eräs vanha sosiologian teoskin, että keskivertomiestä parempi/älykkäämpi nainen on kaksipäiseen gorillaan rinnastettava kummallisuus. Tämä nykyajan naisten halu kilpailla miesten kanssa juontaa juurensa median vaikutukseen ja yllytysefektiin naisten (kevyissä ja vähän poimuttuneissa) aivoissa. Osoitus naissukukunnan yksinkertaisuudesta siis.

• nakerran munaas

käykö??

• kiltti nainen'82

Ihan kiva, 1984. Olet tavallaan oikeassa. Mutta mitä kun miehelle ei kelpaa tukeva läsnäoleva nainen? Minä olen sellainen ja olen saanut miehiltä vain paskaan niskaan. Mitä sanot tähän?

• funny valentine

ja jonka itseasiassa voi todeta jokapäiväisessä elämässäkin: naiset keskimäärin ovat miehiä fiksumpia, mutta miesten joukosta nousee silloin tällöin niin sanottuja neroja joiden saavutuksiin naiset eivät ole yltäneet. Tästä on tehty tieteellistä tutkimusta.

Miksi siis älykkyydeltään keskivertonaisen pitäisi tyytyä palvelemaan älykkyydeltään keskivertoa tai jopa alempaa miestä? Siinä ei ole mitään järkeä, yhteiskunnankin kannalta se olisi pelkkää tuhlausta.

• .....

Ja miksi sinulla on tarve kokea yksi sukupuoli paremmaksi kuin toinen. Tiesitkö, että oikeassa elämässä jotkut miehet jopa asuvat naisten kanssa ja hankkivat niiden kanssa lapsia! Eikö olekin pelottavaa! Tietenkin tuen miestäni, isääni, poikaani ja miespuolisia lähimmäisiäni. Kuten myös äitiäni, tytärtäni ja naispuolisia lähimmäisiäni. Pysyn mielelläni lestissäni, hyvä työpaikka, ihana perhe ja oikeastaan ei minkäänlaisia huolia. Miehenikin taitaa todella olla viisas (tukea kirjoituksellesi) sillä hän auttaa mielellään ruoan laitossa, siivouksessa ym.

Sittenkin kun sinäkin "1984" viisastut, niin huomaat ettei tuolla sinun tekstilläsi ole mitään merkitystä. Olen pahoillani, jos joku tyttö on sinua loukannut. Mutta katkeraksi ei kannata ryhtyä ja usko pois, pääset asian yli. Ei naiset ole uhka sinulle ja hyvää kevään odottelua! :)

• EllenApril

Mies naista.

Tarpeet on kohdattava, tasapuolisesti.

Sukupuolien on tuettava toisiaan,
      oli se tuki sitten minkälaista tahansa.

Toiset tuet saavat loistamaan,
      toiset pysymään hengissä.

Olemme vain ihmisiä, miehiä tai naisia.

(*.*)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5680
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1832
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      26
      1502
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    8. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1286
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1281
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      347
      1271
    Aihe