Laitetaanko pieni gallup pystyyn? Paljonko oli väliraha uuteen focukseen tai jos suoralla kaupalla, niin mikä jäi uuden focuksen hinnaksi?
Kerro vielä vaihdokkisi ja uudenauton speksit (vm, km, korimalli, kone)
Väliraha
9
2666
Vastaukset
- kolmas focus
Uusi auto TI VCT Ghia Wagon, koiraverkko, ESP, 2 renkaat 16 '' aluilla ,metalliväri, lohko sisäpistokkeella (hinta vajaat 28 keur)
Vanha auto ilmastoitu Ambiente Wagon 1.6, -03, 50 000 km, koiraverkko, 2 renkaat 14 '' pelti, metalliväri, lohko sisäpistokkeella (hyvityshinta 18,5 keur)
Tapahtui marras-joulukuu / 05.
Hyvittivät omasta mielestäni vanhasta ainakin 2,5 tonnia yli markkinahinnan. Toinen tapa ajatella on, että uudesta oli varaa alentaa 8 % ja myydä vanha ilman katetta ?- Apostoli
ei olisi hyvitetty kuin 15 t€.
On noita Focuksia sen verran seisomassa täällä ja ei mene kaupaksi.???
Olikohan tuo hyvityshinta etelässä?? Epäilempä!!!! - Totta kai
Apostoli kirjoitti:
Olikohan tuo hyvityshinta etelässä?? Epäilempä!!!!Tietysti liikkeessä seisoo monta käytettyä Focuksta! Uusi Focus kun menee hyvin kaupaksi :-) Osa tuo muita merkkejä tai malleja vaihdossa, mutta luulisi että suurin osa vaihajista ovat jo ennestään Focusomistajia...
Uusi tylsännäköinen Focus kun sopii suomalaiseen silmään paremmin kuin vanha yksillöllisen näköinen Focus!
Ja mikäli vaihtoautomäärä pysyy vakiona niin sehän tarkoittaa sitä, että suurin pirtein yhtä monta vanhaa Focusta myydään kuin uusia! Muuten varasto suurenee koko ajan ja sitä myöten hyvitetään vanhasta huonommin! Eihän mikään liike kestä sitä, että suuria pääomia on kiinni pihalla seisovissa autoissa.
Eli väitän, että mikäli katsot näitä ”suuriä määriä vanhoja Focuksia” tarkemmin niin ainakin autojen rekisterikilvet vaihtuvat koko ajan! Autokauppa kun on vaihtokauppa. Harva myy itse autonsa pois, koska siihen liittyy paljon riskejä.
Luin mielenkiintoisen artikkelin Autoliiton Moottorilehdestä muutama vuosi sitten: Joku oli itse myymässä autoaan. Ostajaehdokas tuli myyjän kotiin katsomaan auto ja halusi koeajaa auton ennen ostoa. Ostajaehdokas jäätti oma auto myyjän pihalle siksi aikaa. Sitten alkoi tapahtua kummia. Ostajaehdokas ajoi auton romuksi ja pihaan jätetty auto todettiin varastetuksi. Vakutuusyhtiö kieltäytyi korvamasta auton vahingot vaikka autossa oli täyskasko! Vakutuusyhtyö vetosi siihen, että auto oli luovutettu vapaaehtoisesti rikolliselle henkilölle!
Tätä lukiessani päätin, että itse en ikinä myy autoani yksityisesti vaikka sillä tavalla saisi (ainakin teorissa) pikkasen enemmän rahaa siitä.... - kolmas focus
Apostoli kirjoitti:
Olikohan tuo hyvityshinta etelässä?? Epäilempä!!!!Jep. Etelässä tämän vaihtoni suoritin. Itse asiassa toisen Focukseni kävin kuitenkin hakemassa -03 Rovaniemeltä, jossa sain 4.400 euroa paremman välirahatarjouksen kuin etelässä.
Mutta kuten sanoin, on kuluttajalle aivan sama miten väliraha muodostuu > vanhasta enemmän vai uudesta alennusta. Vanhasta kun saa enemmän, niin tulee hyvä mieli.....sykologinen juttu.
- Ghiasta Trendiin
Vm. 2004 (vanha malli Ghia, 3D, 2.0i 130 hv, 34 tkm) vaihdoin uuteen Trend-farmariin (Trend, Wagon, 2.0i).
Väliraha 230 €!!!
Vaihdoin, koska perheenlisäyksen myötä oli tarvetta farmarille. Välirahaa ei olisi enempää löytynytkään. Varustelutaso tippui kyllä ikävän paljon eikä uudessa 2-litraisessa ole sellaista äijämäistä raivoa kuin vanhemmassa...- 2.0aa
ei taida saada kuin sportina, ghiana ja titaniumina.
- Löytyy
2.0aa kirjoitti:
ei taida saada kuin sportina, ghiana ja titaniumina.
http://www.automaa.fi/ford/tinfo.asp?osio=h&tid=55839&tmodel=55839
Hinta 25.900 euroa...
Ghia: 28.250 euroa... - utopiallle
Tuntuupi aika utopistisell, että 230 euron välirahalla vaihtuu 2 vuotta vanha auto uuteen autoon, vaikkakin varustetaso olisi hieman tipahtanut. Ei sen vanhan Ghian varustelu ole nyt mitään niin ihmeellistä....
Siitä varmaan noin kova hyvitys.
En itse ole koskaan nähnyt 3-ovista Ghia mallia muita kyllä. Ei edes hinnastot tunne moista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565660Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o222477Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2691822- 1141717
- 941556
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos251484Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121301Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3361270Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3441261Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa371255